Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni päiväkodissa taitaa olla tosi paljon virikelapsia. Olen nimittäin huomannut, että vain alle puolet lapsista

Vierailija
01.05.2008 |

tarvitsee hoitoa silloin kun on " tosi kyseessä" , siis esim. syys- tai talviloma, vapun jälkeinen perjantai, pienemmillä resursseilla toimiva alkukesä tms. Ja hoitoa näinä aikoina tarvitsevat lapset ovat AINA samat.

Tuntuu pahalta olla aina laittamassa näissä poikkeustilanteissa rastia kohtaan " lapseni tarvitsee hoitoa" ja nähdä että niin moni muu ei sitä koskaan tarvitse, mutta minkäs teet kun meillä molemmat vanhemmat ovat töissä. On meilläkin toki lomia, mutta sijoittelemme ne tarkoituksella muualle kuin esim. koulujen syys- ja talvilomaviikoille.

Sanottakoon vielä, ettei minulla ole sinänsä mitään (kohtuullista, esim. osa-aikaista) virikehoitoa vastaan yli 3-v. lapsilla.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikä siinä sitten on parempi, että tehdään töitä lasten ollessa kotona, kuin että he ulkoilisivat tunnin enemmän päiväkodin pihassa kuin joku muu, en ymmärrä.

Vierailija
42/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työt voi hoitaa kotoa käsin, kun lapset jo nukkuvat.

Meillä hoitopäivä on neljä tuntia. Kotoa käsin tehdään töitä molemmat, mutta vain silloin, kun toinen on lasten kanssa tai kun lapset jo nukkuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 9 tunnin hoitopäivä on pitkä lapselle. Eikä siitä todellakaan jää ihmeitä kumpaankaan päähän.

Vierailija
44/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meillä minun työaikani on 8-16 ja miehellä 9-17 tai 11-19, eli jonkin verran voi sumplata. Mutta annan kyllä sympatiani niillekin perheille, joissa molemmilla vanhemmilla on joustamaton, säännöllinen työaika. Eihän sille mitään voi ja heidänkin on perheensä elätettävä.

Vierailija
45/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lasten hoitopäiväksi sun työajoilla tulee 8h. Ja siihen päälle vielä töitten vaatimat matkat, niin jopas on kummasti hoitopäivän pituus, kun lähdet aamulla puoli kahdeksan että ehdit kahdeksaksi ja pääset neljätä eli haet puoli viisi. Vai oletko töissä päiväkodin naapurissa?

Vierailija
46/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas sekä miehellä että minulla on kiinteä työaika, joka ei jousta yhtään. Siinä ei paljon limitellä.

Vierailija
47/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän kaiken muun vapaa-aikansa on kotona vanhempiensa kanssa. Miten juuri hänellä on huonommin, kuin sellaisella lapsella, joka on joka päivä vaikka juuri sen tunnin vähemmän ulkona päiväkodin pihalla ja on sitten jatkuvasti jollakin lapsenvahdilla viikonloppuisin ja iltaisin, kun vanhemmilla on omia menoja. Monet lapsethan menevät perjantaisinkin jo päiväkotiin tavarat viikonlopuksi pakattuna ja heitä hakee sieltä sitten joku täti tai setä tai milloin kukakin vuorollaan.

Vierailija
48/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tilanteita jolloin töissä on oltava 8-16 (päivystysvuoro). Joskus tulee tilanteita joissa aamulla luulee pääsevänsä lähtemään klo 15 mutta kesken päivän tuleekin kutsu pikapalaveriin joka kestaa neljään. Jos tällainen päivä vielä sattuu päiväksi jolloin mies on joko reissussa tai itse palaverissa neljään asti niin limitä siinä sitten...

Pyritään kuitenkin miehen kanssa limittäimään työaikoja mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
49/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sun lasten hoitopäiväksi sun työajoilla tulee 8h. Ja siihen päälle vielä töitten vaatimat matkat, niin jopas on kummasti hoitopäivän pituus, kun lähdet aamulla puoli kahdeksan että ehdit kahdeksaksi ja pääset neljätä eli haet puoli viisi. Vai oletko töissä päiväkodin naapurissa?

86

Vierailija
50/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdeksän jälkeen kun kauppa on mennyt kiinni kuudelta.

Vierailija:

Ne työt voi hoitaa kotoa käsin, kun lapset jo nukkuvat.

Vierailija
51/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukauttaa siis työnsä perheen mukaan, eikä päinvastoin.

Vierailija
52/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenhan voi hoitaa netissä tai sähköpostitse.

Ja nimenomaan kaupan alallahan on erittäin paljon töitä, joita ei tehdä virka-aikana.

Vierailija
53/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuskin ne lasten päivät siitä paranevat, jos vanhempi istuu koulun penkillä sen kahdeksan tuntia, ja siihen vielä tentit päälle. Kaikki kunnia niille, jotka tuon jaksavat, mutta minusta sitä ei kannata tyrkyttää vaihtoehtona. Vai millaista työtä oikein mahdoit tarkoittaa?

Vierailija
54/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täysin kouluttamatonko ei voi mennä vaikka aamusiivoojaksi, vaan hänen pitää siivota nimenomaan virka-aikaan?

Vierailija
55/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa kun kaikki eivät edes HALUA tuoda niitä töitä kotiin. Minulla on ainakin muutakin elämää, enkä todellakaan käytä iltojani sen sumplaamiseen, ehdinkö jossain välissä kirjoittaa 15 minuuttia sähköpostia vai en.

Minä HALUAN tehdä työni virka-aikana, jotta saan rauhassa käyttää illat ja viikonloput perheen kanssa olemiseen, harrastuksiin jne.

Ei ihme että ihmiset stressaantuvat, jos koko elämä on pelkkää eri palasten yhteensovittelua aamusta iltaan.

Vierailija
56/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on putkiaivo ja itsekäs, niin noinhan se menee. Sitten taas on niitä, jotka on valmiita joustamaan lapsen edun vuoksi, eivätkä edes stressaannu kun elämä ei olekaan valmiiksi mietitty mahdollisimman helppo palikka, joka palvelee juuri itseä.

Vierailija
57/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen kk-palkkalainenkin omaa työajan, joten jos kertyy saldoa, niin toki pidetään lomien lisäksi saldovapaita ja kun meitä on sitten vielä kaksi: mies ja minä, niin aikalailla saadaan nuo " täytepäivät" napattua siten, että jompi kumpi on lomalla. Tänäänkin on mies saldovapaalla ja minä töissä ja lapset tietty kotona.

Vierailija
58/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein edes ole mitään töitä, mitä voisin tuoda kotiin, koska tietoturvakysymykset estävät viemästä työasioita pois työpaikalta. Työmeilejäkään ei saa lukea kuin työpaikan verkosta.

Joo, toki voin mennä siivoamaan joka yö, kun lapset nukkuu, mutta paljonkohan sitten olisin heille henkisesti läsnä päivällä, kun itsekin tarvitsisin öisin jonkin verran unta.

Vierailija
59/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastesi elämä olisi helpointa, jos heillä olisi lyhyt hoitopäivä.

Vierailija
60/105 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

97

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi