Pienen pojan pippelin pesu ja esinahka?!?
Minkä ikäisellä pojalla aletaan pippeli pestä myös esinahan alta? Jokapaikassa sanotaan että alle vuoden ikäiseltä esinahkaa ei saa edes yrittää liikutella, mutta missä iässä saa/pitää?! Poika on nyt 1v7kk. Neuvolasta ei ole ohjeita annettu, enkä ole niitä muistanut siellä käydessä kysyä. Ekaa kertaa tänä aamuna vaipanvaihdon yhteydessä pippeli tuoksahti hyvin " miehiselle" ...
Kommentit (92)
jo 7v voi saada tulehduksen sinne jos ei pestä, joten sitä nuorempana mikäli mahdollista.
Hyi vitt*! Melkein oksensin aloituksesta. Ympärileikkaa se saastainen hajupippeli.
Vierailija kirjoitti:
eli pesun yhteydessä vetää sen verran nahkaa taaksepäin että se esinahan aukko avautuu. Eli vetää nahkan vaan kireälle, ei oikeastaan sen enempää. Sitten suihkuttaa tai huuhtoo juoksevalla vedellä. Yli kaksivuotiaalla vasta voi vetää nahkaa kunnolla taaksepäin eikä silloinkaan loppuun asti.
Hyi helvetti mikä perv.o. Runkkaat lastasi!
Vierailija kirjoitti:
jo 7v voi saada tulehduksen sinne jos ei pestä, joten sitä nuorempana mikäli mahdollista.
Taisin olla jotain 5 vuotta kun ensimmäisen kerran ohjattiin pesemään esinahan alta, koska kirveli. Joka tapauksessa päivähoitoiässä. No ei ihme että kirveli koska se oli rakkuloilla.
Muistan että mun äiti pesi mun pippeliä kun oli 6-11 vuotias, aina se kovettui ja tuntui mukavalle.
Ei mitään sen kummempaa.
Saa pestä!
Vierailija kirjoitti:
ja nyt sitten pestään kunnolla koko kalu. Itse olen antanut esinahan olla rauhassa, vaikka anoppi (Keski-Euroopasta) oli jo pitkään huolissaan, kun ei saanut pojan esinahkaa venytellä. No nyt sitten saa anoppikin rauhan...
Onko tämä anoppisi sattumoisin näkynyt teeveessä eräässä yle ykkösen suorassa lähetyksessä viime vuoden puolella?
Vierailija kirjoitti:
Muistan että mun äiti pesi mun pippeliä kun oli 6-11 vuotias, aina se kovettui ja tuntui mukavalle.
Ei mitään sen kummempaa.
Saa pestä!
Kuka nyt kouluikäsen pippeliä enää pesee? Tää taitaa olla trolli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään sen kummempaa.
Saa pestä!Kuka nyt kouluikäsen pippeliä enää pesee? Tää taitaa olla trolli..
Naapurin rouva aikoinaan vei armeijaikäisen poikansa uimahallissa naisten puolelle ja pesi siellä poitsun sukupuolielimet. Että revipä siitä!
Ei minulla esinahka mennyt taakse kuin vasta joskus 10+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja nyt sitten pestään kunnolla koko kalu. Itse olen antanut esinahan olla rauhassa, vaikka anoppi (Keski-Euroopasta) oli jo pitkään huolissaan, kun ei saanut pojan esinahkaa venytellä. No nyt sitten saa anoppikin rauhan...
Onko tämä anoppisi sattumoisin näkynyt teeveessä eräässä yle ykkösen suorassa lähetyksessä viime vuoden puolella?
Näkyi kyllä muttei kulliasioissa vaan aivan muussa. Mutta kullinpesijä hän on ja sais varmaan vuoden kullinpesijä palkinnon. Niin paljon hän on pessyt niin vanhan papan kuin pienten poikienkin kulleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyi kyllä muttei kulliasioissa vaan aivan muussa. Mutta kullinpesijä hän on ja sais varmaan vuoden kullinpesijä palkinnon. Niin paljon hän on pessyt niin vanhan papan kuin pienten poikienkin kulleja.
Paikkansa pitää mutta tarvitseeko tätä kuuluttaa koko maailmalle? Sama jos minäkin kuuluttaisin sinusta että olet kaivanut nenääsi jo pienestä pitäen. Terveisin kulleja pessyt mummo
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies näytti kullinsa naapurin mummolle. Mummo sai nähdä vähän paljasta pintaa. Mummo tosin huomas kullissa näppylän ja alkoi rasvata sitä. Miehellä alkoi seistä.
Sillälailla! Kyllähän nuo vanhat muorit tahtovat pestä niin isänsä kuin poikansakun kuin myös vieraammankin äijän vehkeet. Jos jollain 40+ kundilla on kikkelissä jotain vialla niin menepä vanhalle äidillesi näyttämään niin kyllä vanha äiti kullisi vaivat hoitaa. Vaikka asuisi kaukanakin niin kyllä se kullin vielä pesee!
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies näytti kullinsa naapurin mummolle. Mummo sai nähdä vähän paljasta pintaa. Mummo tosin huomas kullissa näppylän ja alkoi rasvata sitä. Miehellä alkoi seistä.
Oi armas poikani! Sinäkö siellä kaipaat minua? Tulen pian luoksesi ja sitten pestään kulkuset, etuhäntä ja pylly kuten silloin ennen, 70-luvulla teimme.
Poika haikein mielin kaukaisuuteen katsoo muistaen kuinka puhtaaksi kulli tuli kun äiti sen pesi pojan armeijaikään saakka. Ikinä ei kulli niin puhtaaksi ole tullut pojalta itseltään vaikka ikää jo yli 40 vuotta. Äiti kullin pesi ja muutenkin pojan hoiti vaan kauas pois muutti äiti ja poika jäi Helsinkiin. Poika täällä anelee: tule äiti taas tänne ja pese poikasi kulli kuten teit ennen vanhaan. Kulli haisee ja homehtuu mutta vanha äiti kun sen pesee niin taas on tuliyetä kulli jolla voi vaikka lapsiakin maailmaan saattaa. Oi saattokalujen pesijä saavu jo pesemään niin kalu puhtaana loistaa ja uuden elämän sillä alulle voi poika saattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli pesun yhteydessä vetää sen verran nahkaa taaksepäin että se esinahan aukko avautuu. Eli vetää nahkan vaan kireälle, ei oikeastaan sen enempää. Sitten suihkuttaa tai huuhtoo juoksevalla vedellä. Yli kaksivuotiaalla vasta voi vetää nahkaa kunnolla taaksepäin eikä silloinkaan loppuun asti.
Ei tämä ole runkkaamista vaan ihan normaalia hoivaa jota muuan äitimuori poikaselleen Helsingissä antoi 70-luvun lopulla aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole runkkaamista vaan ihan normaalia hoivaa jota muuan äitimuori poikaselleen Helsingissä antoi 70-luvun lopulla aamuin illoin.
Hyvä poika hänestä tulikin. Hyvä kun äitimuori kullin pesi. Onkos sillä kullilla tehty lapsia? Nimittäin jos tehdään niin äitimuori on ylpeä kun on saanut pestä kalua jolla lapsiakin maailmaan on saatettu. On toinenkin lapsi kalullaan muksuja pyöräytellyt mutta harmillista vaan kun niiden kaluja ei ole saanut kunnolla pestä kuten Sveitsissä tapana on.
Kappas vaan. On poika suunnittelemassa urotyötä, näin netissä kerroit, poika. Miltäs kuulostaa jos tuosta urotyöstä palkinnoksi äitimuori tulee Helsingissä käymään ja pojan kullin pesee? Mitäs siihen sanot, poika?
Ah, poikani, armaani! Ei ole poikani voittanutta urheilussa eikä tietotekniikassa. Kunpa joskus poikani näköinen patsas pystytetään ja patsaaseen erektiossa olevasta kullista vettä valumaan. Kyllä silloin äitimuori ylpeä on ja liikuttunut kun tuon pojan kullia tuli pestyä 70-luvun lopulla ja 80-luvulla ja nyt patsaskin on tehty.
Minä olen vanhimman pojan käskenyt itse vetää esinahan taakse aina suihkussa. Vesirokon aikaa vesikelloja oli myös pippelissä ja nahan liikuttaminen sattui, joten alta ei pesty silloin. Kyllä muuten haisi aika karmeelle, kun viikkoon ei saanut pestyä! Nuoremmalla on nyt alkanut esinahka vähän liikkumaan ja alkoi erittää jotain. Sen jälkeen olen aina suihkussa varovasti vetänyt nahkaa taaksepäin ja suihkutellut kunnolla. Enää ei ole mitään eritteitä tullut.