Oletko koskaan ajatellut, että valkoihoiset amerikkalaiset ovat periaatteessa eurooppalaisia?
Kommentit (19)
Sen olen huomannut, että he ehkä kokevat jotenkin olevansa juurettomia ja kaikki korostavat sitä, mistä päin Eurooppaa heidän esiäitinsä ovat Amerikkaan tulleet.
Amerikka on kuin sulatusuuni jokaisesta eurooppalaisesta. Jos siis puhutaan vain näistä valkoihoisista.
Vierailija kirjoitti:
Amerikka on kuin sulatusuuni jokaisesta eurooppalaisesta. Jos siis puhutaan vain näistä valkoihoisista.
tuntuvat kyllä muistelevan ja tietävän mistä suku on tullut
Totta kai. Hehän ovatkin, elleivät ole tahranneet sukulinjaansa sekoittamalla rotuja.
Siellä ollaan niin isänmaallisen amerikkalaisia että, mutta samalla tiedetään kyllä juuret - ja monesti se etnisyys on tärkeä juttu esim. Amerikan italialaisille.
No tämän nyt tietävät kaikki. Toki Yhdysvaltojen kulttuuri on muovautunut todella erilaiseksi, kuin Euroopan.
oikeasti aika harvassa on puhtaat "valkoiset" amerikkalaiset, siellä on taustalla mixed race latino meisinkiä kun vähän raaputtaa pinnasta
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Hehän ovatkin, elleivät ole tahranneet sukulinjaansa sekoittamalla rotuja.
no käytännössä kaikki ovat
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt siitä asti kun koulussa siitä historiantunnilla kerrottiin.
Minä alle kouluikäisenä, kun isäni kertoi kaikenlaista.
Eivät ole. Eihän mekään olla afrikkalaisia taikka aasialaisia, vaikka juuret siellä ovatkin.
Harmi vaan, että niitten "ravinto" on sulattanut niiden aivot.
Huomaan itsekin, että aivot eivät toimi yhtä hyvin jos en syö kunnolla.
Tiesin jo ihan pikkulikkana koska isän äidin serkun koko perhe oli muuttanut jo melkein sata vuotta sitten Kaliforniaan. Oma siskonikin on asunut jo vuosikymmeniä Floridassa.
Ap, tuohan on itsestäänselvää. Älä ainakaan ääneen tuota pohdiskele missään.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen huomannut, että he ehkä kokevat jotenkin olevansa juurettomia ja kaikki korostavat sitä, mistä päin Eurooppaa heidän esiäitinsä ovat Amerikkaan tulleet.
Suurin osa amerikkalaisista ei tiedä mistä ne on kotoisin, ja suurin osa niistä ei edes ole kotoisin mistään, koska ne on niin sekoittuneita, että ei ole mitään yhtä paikkaa josta ne on kotoisin. Sitten moniin eurooppalaisiin amerikassa on sekoittunut myös alkuperäiskansoja ja afrikkalaisia, ja jotkut niistä kuitenkin kutsuu itseään "valkoiseksi". Koko tuo sana valkoinenhan on amerikkalainen termi jonka ne on keksinyt, koska moni niistä ei tiedä mistä ne on kotoisin, ja moni ei ole kotoisin mistään, ja ne identifioi itseään siksi värin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia, Ruotsalaisia, Italiaanoja ja monia muita ei laskettu täysin valkoisiksi vielä 1940 luvun lopullakaan.
Vierailija kirjoitti:
oikeasti aika harvassa on puhtaat "valkoiset" amerikkalaiset, siellä on taustalla mixed race latino meisinkiä kun vähän raaputtaa pinnasta
Kyllä se sekoittaminen ja sekoittuminen on ollut erittäin harvinaista vielä 1980-luvulle asti. Ja turha vetää tähän nyt jotain plantaasinomistajia, joita oli väestöstä alle 2 prosenttia. Sama koskee latinoita, ovat pariutuneet pääosin keskenään ennen 90-lukua.
Olen tiennyt siitä asti kun koulussa siitä historiantunnilla kerrottiin.