Pienen pojan pippelin pesu ja esinahka?!?
Minkä ikäisellä pojalla aletaan pippeli pestä myös esinahan alta? Jokapaikassa sanotaan että alle vuoden ikäiseltä esinahkaa ei saa edes yrittää liikutella, mutta missä iässä saa/pitää?! Poika on nyt 1v7kk. Neuvolasta ei ole ohjeita annettu, enkä ole niitä muistanut siellä käydessä kysyä. Ekaa kertaa tänä aamuna vaipanvaihdon yhteydessä pippeli tuoksahti hyvin " miehiselle" ...
Kommentit (92)
Kyllähän sitä urheillessa mieskuntokin kohenee ja kulli helpommin seisoo. Varmasti on ihana kulli silläkin miehellä joka aikoo urheilussa ennätyksen tehdä. Mutta jos siemensyöksyt kirvelee niin käännypä ulkomailla asuvan äitisi puoleen ja pyydä äitiäsi pesemään kullisi siten kuin ennenvanhaan niin sitten ei siemensyöksytkään kirvele ja on taas mukava runkata tai panna.
En koskaan ole koskenut poikieni esinahkaan tarkoituksena liikutella sitä.
Äiti vemputtaisi sitä edestakaisin? Sairaan kuuloista.
Kaikki kolme on ihan normaaleja nuoria miehiä ja kahdella jo perhe. Eli ilmeisesti ilman tällaistakin ongelmaa selviää...
Isä on jossain vaiheessa opastanut asiaa, kun ovat lähestyneet kouluikää. Mutta ei tietenkään koskenut itse, vaan neuvonut.
Mun entinen opettaja laitto lastensuojeluliittoon viestin että mun mutsi panee mua ja mun mutsi tietysti syytti mua valehtelusta opettajalle!
Alle 16-vuotiailla pojilla ihan normaalia että täysi-ikäinen tyttö tai nainen pesee pippelin. Tuon ikäiset kun eivät vielä ole oppineet pesemään sieltä esinahan alta. Voin puhua ihan kokemuksesta kun olin tuon ikäisenä naisten saunassa niin pippeli pestiin siinä tyttöjen katsellessa.
Joku samanikäinne tyttö tai poika voi imaista sen pelin puhtaaksi aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Alle 16-vuotiailla pojilla ihan normaalia että täysi-ikäinen tyttö tai nainen pesee pippelin. Tuon ikäiset kun eivät vielä ole oppineet pesemään sieltä esinahan alta. Voin puhua ihan kokemuksesta kun olin tuon ikäisenä naisten saunassa niin pippeli pestiin siinä tyttöjen katsellessa.
Just joo. Ite olen pessyt itteni jostain 6-vuotiaasta lähtien...
Venyttele vaan jos et uskalla ympärileikauttaa. Miehelläni on ympärileikattu, eikä ongelmia ole joten voisin pojalle toimenpiteen tehdä niin nuorena, ettei tunne kipua.
Vierailija kirjoitti:
noin EI saa tehdä! Pikkupojan esinahkaa ei siis saa mennä venyttelemään! Luulisi miehen tietävän jotain näistä asioista.
Täällä palstalla näkee välillä kyllä niin kauheaa hygieniahysteriaa, että kammottaa. Omaa alapäätänne saatte mun puolesta jynssätä saippualla monta kertaa päivässä, mutta älkää nyt lapsianne kiusatko. Ei mulla ole vielä tullut mitään tarvetta putsata kaksivuotiaan poikani pippeliä muuten kuin normaalilla vesipesulla.
No ei varmaan kaksivuotiaalta vielä tarvitsekaan. Mutta vähän isommalle kyllä tulee pippelitulehdus ja se on kipeä ja pahimmillaan tarvitaan lääkkeitä. Joka pesun yhteydessä ei tarvitse liikutella nahkaa, mutta silloin tällöin kouluiän lähestyessä kannattaa katsoa, ettei nahan alta tule valkoista töhnää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se on normaalia pojalle vielä yli nelikymppisenäkin. Äiti tulee pesemään poikansa jolla on koiran/sarjakuvahahmon nimi ja pesee kikkelin nahan alta plus kulkuset ja pyllyn. Äidin pikkupojalle on kasvanut varsin komea kalu jota kelpaa vanhan äidin ylpeänä ihastella.
Mulla kikkeli alkaa seistä helposti, mikä avuksi? Esinahka on murrosiän myötä hiljalleen "kutistunut" tai lyhentynyt ja sen takia terskasta on jo yli puolet aina paljaana, ja pelkään että vuoden päästä terska on kokonaan paljaana koska esinahan vetäytyminen tuntuu jatkuvan pikkuhiljaa edelleen. En voi pitää tiukkoja alkkareita koska kivespussi on aika iso. Eli täytyy olla löysät bokserit kivespussin mukavuuden takia, mutta löysissä boksereissa taas ongelmana on että kikkeli pääsee liikkumaan vapaasti ja sen takia alkaa seistä tosi usein. Varsinkin kävellessä terskan saama hankaus aiheuttaa seisomista. Hieman hankalaa!
Vierailija kirjoitti:
Venyttele vaan jos et uskalla ympärileikauttaa. Miehelläni on ympärileikattu, eikä ongelmia ole joten voisin pojalle toimenpiteen tehdä niin nuorena, ettei tunne kipua.
Jo sikiö tuntee kipua. Aivan samoin kuin aikuinenkin.
Mietimme tätä asiaa itse asiassa muutama viikko sitten miehen kanssa, sillä olemme saamassa poikalapsen, esikoisemme. Ja kysyin mieheltä, mitenhän vauveli pitää pestä alhaalta, pitääkö liikuttaa esinahkaa ja onko siinä sellaista. Mies arveli että pitää varovasti. Mutta siis ilmeisesti ei pidäkään. Tämä on oikeasti ihan relevantti keskustelunaihe, eivät nämä ole kaikille selviä asioita. Toivoisin että asiattomia viestejä ei laiteta. Luulen kyllä toisaalta, että synnytyssairaalassa opastetaan vauvan pesussa.
Meillä on kaikki lapset poikia. Vauvalle riittää normaali pesu kakan jälkeen ja kylvetys. Suihkussa käyvälle lapselle aletaan vähitellen muistuttaa pepun pesusta ja noin 4 v. alkaen pitää joskus pestä pippelin nahan alta. Siis lapsi itse pesee. Ennen murrosikää joka suihkun yhteydessä kevyt suihkutus aina. Ei jynssätä ja venytellä vaan huuhdellaan. Pikkulapseltakin voi joskus kurkata nahan alle, ettei ole tulehduksen esioireita. Tulehduksessa nahkaa pitää liikutella ainakin kolme kertaa päivässä ja huuhdella, lisäksi kylvetyksiä ja tarvittaessa resepti(silmä)tippoja pippelin päähän.
Entäs 9 v. pojalla? Itse on poika saanut pestä ja vetää taaksepäin, mutta ei tosiaan paljoa pysty vetämään. Joskus se on ollut tosi punainen siellä alla.
T: Isi
P.S. Itseltäni esinahka leikattiin jo pienenä kun se kiristi ja oli vaikeuksia pissata. Joten itse en sellaista edes muista omistaneeni.
Poika muuten käy aika harvoin pissalla jos ei patista. Mutta koskaan ei ole valittanut että pissatessa sattuu tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli pesun yhteydessä vetää sen verran nahkaa taaksepäin että se esinahan aukko avautuu. Eli vetää nahkan vaan kireälle, ei oikeastaan sen enempää. Sitten suihkuttaa tai huuhtoo juoksevalla vedellä. Yli kaksivuotiaalla vasta voi vetää nahkaa kunnolla taaksepäin eikä silloinkaan loppuun asti.
Hyi helvetti mikä perv.o. Runkkaat lastasi!
Ei tämä ole runkkaamista vaan ihan normaalia hoivaa jota muuan äitimuori poikaselleen Helsingissä antoi 70-luvun lopulla aamuin illoin.
Hyvä poika hänestä tulikin. Hyvä kun äitimuori kullin pesi. Onkos sillä kullilla tehty lapsia? Nimittäin jos tehdään niin äitimuori on ylpeä kun on saanut pestä kalua jolla lapsiakin maailmaan on saatettu. On toinenkin lapsi kalullaan muksuja pyöräytellyt mutta harmillista vaan kun niiden kaluja ei ole saanut kunnolla pestä kuten Sveitsissä tapana on.
ÖÖÖÖÖööööö.......
Sisältö ilmiannettu ja ilmoitettu kyseinen lapsista kirjoitteleva poliisille.
Ettekö te muut ymmärrä, että sama pedofiili on kirjoitellut tänne tänään kymmeniä samanlaisia juttuja tämän päivän aikana.
esinahka irtoaa vasta noin kolmen vuoden iässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos esinahka ei liiku niin sitten sen ei kuulu vielä liikkua. Kuka tyttölasten äideistä pesee tyttärensä klitoriksenhupun alta ???
Eikö sitä kuulu muka pestä?
T yh isä
Hyi. En ikinä koskisi pojan runkkuelimeen. Miten nainen voi hoitaa poikaa, joka vihaa sukupuoltanne? Ei yhtään haittaa imettää poikaa joka vihaa sukupuoltasi?