Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienen pojan pippelin pesu ja esinahka?!?

Vierailija
21.03.2006 |

Minkä ikäisellä pojalla aletaan pippeli pestä myös esinahan alta? Jokapaikassa sanotaan että alle vuoden ikäiseltä esinahkaa ei saa edes yrittää liikutella, mutta missä iässä saa/pitää?! Poika on nyt 1v7kk. Neuvolasta ei ole ohjeita annettu, enkä ole niitä muistanut siellä käydessä kysyä. Ekaa kertaa tänä aamuna vaipanvaihdon yhteydessä pippeli tuoksahti hyvin " miehiselle" ...

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion leikkauttaa jokaisen poikani mahdollisemman pienenä

Vierailija
2/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärileikkaus ymmärrettävää VAIN sairauden tai esim. todella ahtaan esinahan takia. Huvikseen tai äidin/isän mieltymyksen vuoksi leikkely on sairasta!!! Kuinka kukaan antaa silpoa lastaan ilman todellista syytä?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta lähempänä kouluikää suurimmalla osalla pojista esinahka on muuttunut liikkuvaksi. Mikä ihmeen vimma naisilla on vammauttaa poikalastensa penikset??

Vierailija
4/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi!?! Tässä asiassa on kyse normaalista lapsen hygieniasta huolehtimisesta, eikä mistään vammauttamisesta!

ALLE 1 vuotiaalla esinahkaa ei saa yrittää liikuttaa, mutta YLI 1 vuotiaalla nahkaa voi pippelin kärjestä sen verran kiristää, että saa pestyä pippelin kärjen/aukon. Kyse EI siis ole mistään esinahan venyttämisestä tms, eikä todellakaan mistään vammauttamisesta! Poika/pippeli EI normaaleista pesuista vioitu, kun pesut hoitaa hellästi ja varovasti ja maalaisjärkeä käyttäen =)

Vierailija
5/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esinahka ei liiku niin sitten sen ei kuulu vielä liikkua. Kuka tyttölasten äideistä pesee tyttärensä klitoriksenhupun alta ???

Vierailija
6/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali vesipesu riittää ilman venytyksiä.

Vierailija
7/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vasta huolestutaan. Jos esinahka ei liiku niin sitä ei pidä mennä vanhempien liikuttamaan. Luulin oikeasti, että sen nyt tietää kaikki.

t.6

Vierailija:

Et voi olla tosissasi!?! Tässä asiassa on kyse normaalista lapsen hygieniasta huolehtimisesta, eikä mistään vammauttamisesta!

Vierailija
8/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole IKINÄ koskenut kummankaan pojan pippeleihin!! Siis siten, että olisin niitä pestessä yrittänyt venytellä tai virutella!!

Vierailija
9/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinahka ei pienillä pojilla yleensä ole vedettävissä taakse, sillä esinahan aukko on pieni ja esinahka on osittain kiinni alustassaan. Voidaankin sanoa, että kaikilla vastasyntyneillä on ahdas esinahka eli fimoosi, mikä siis siinä iässä on normaalia. Esinahka tulee kuitenkin väljemmäksi ensimmäisten vuosien aikana niin, että 3-vuotiailla se jo useimmiten avautuu hyvin. Osalla esinahan aukko on kouluiässäkin pieni ilman minkäänlaista haittaa. Esinahan ja terskan väliset kiinnikkeet häviävät hitaasti. Esinahkaa ei tule väkisin vetää taaksepäin, sillä se voi johtaa kiinnikkeiden verenvuotoon ja arpeutumiseen. Murrosikään tultaessa esinahkaan liittyvät ongelmat kuitenkin poistuvat lähes poikkeuksetta itsestään.

Vierailija
10/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..enkä kyllä ikinä ole heidän pippeleitään venytellyt, ei ole tullut edes mieleen, ihan normaali pesu ja ei kyllä ikinä oo haiskahtanut. Kantsii varmaan kysyä neuvolasta neuvoa, että tarvitseeko moiseen virutteluun ruveta???)

Vierailija
11/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin EI saa tehdä! Pikkupojan esinahkaa ei siis saa mennä venyttelemään! Luulisi miehen tietävän jotain näistä asioista.

Täällä palstalla näkee välillä kyllä niin kauheaa hygieniahysteriaa, että kammottaa. Omaa alapäätänne saatte mun puolesta jynssätä saippualla monta kertaa päivässä, mutta älkää nyt lapsianne kiusatko. Ei mulla ole vielä tullut mitään tarvetta putsata kaksivuotiaan poikani pippeliä muuten kuin normaalilla vesipesulla.

Vierailija
12/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi itse vetää esinahan taakse, pippelin voi pestä myös esinahan alta. Sitä ennen esinahkaa ei pidä venytellä tai nykiä kenenkään muun kuin pojan itse. Se irtoaa kyllä, kun se on valmis.

Vierailija
13/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pyllypesun yhteydessa huuhtasen myös pippelin ja poika käy sen verran usein kylvyssä että eiköhän se siellä sitten itsestääänkin puhdistu.

Ja ainakin meidän pikkupojat on aina olleet sellaisia että enemmän tai vähemmän räpläävät pippeliään kylvyssä, että kyllä se puhtaana pysyy.

Vierailija
14/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi siis puhun pojista ja pojasta =).

Vierailija
15/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen (lääkekuurilla hoidettiin) on poika osannut itse pestä pippelinsä.

Vierailija
16/92 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en venyttele lapseni pippeliä. Pesen hyvin.

Vierailija
17/92 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne kaikki tulehdukset siitä hoituu kun annatte olla vaan

Vierailija
18/92 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri synnyttänyt vauvan ja kauhulla kuuntelin synnytyssairaalassa verhon takaa kun äippä puhui puhelimessa isälle, että sinä saat hoitaa tuon vauvan pippelin ESINAHAN alta pesun kun sinä oot mies ja osaat varmasti. Voi vauva parka..... Mutta enpä olis minäkään tienny/ollu varma saako tyttöjen häppäreitten välistä putsata sitä valkosta eritettä. Minusta on tosiaankin ok kysyä neuvoa pienimmissäkin asioissa, juuri siksi ettei vaikka lähe veteleen sitä esinahkaa pieneltä vauvalta.

Vierailija
19/92 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai alapää "tuoksahtaa" kun on yön yli hautunut vaipoissa. Ei se mistään esinahasta johdu. Meillä käydään iltaisin kylvyssä ja aamulla pesen vaippaikäisen pyllyn, siinä ne hajutkin lähtee. Mulla on käsitys, ettei esinahkaa saa venytellä, mutta kysy neuvolasta.

Vierailija
20/92 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tämä olikin taas näitä ikivanhoja ketjuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme