Pienen pojan pippelin pesu ja esinahka?!?
Minkä ikäisellä pojalla aletaan pippeli pestä myös esinahan alta? Jokapaikassa sanotaan että alle vuoden ikäiseltä esinahkaa ei saa edes yrittää liikutella, mutta missä iässä saa/pitää?! Poika on nyt 1v7kk. Neuvolasta ei ole ohjeita annettu, enkä ole niitä muistanut siellä käydessä kysyä. Ekaa kertaa tänä aamuna vaipanvaihdon yhteydessä pippeli tuoksahti hyvin " miehiselle" ...
Kommentit (92)
pippelihullu pesiytynyt palstalle.
Äitillä on velvollisuus putsata poikansa penis.
Ujuta kielesi esinahan alle ja vispaa.
Vierailija kirjoitti:
Alle 16-vuotiailla pojilla ihan normaalia että täysi-ikäinen tyttö tai nainen pesee pippelin. Tuon ikäiset kun eivät vielä ole oppineet pesemään sieltä esinahan alta. Voin puhua ihan kokemuksesta kun Kun olin noin kolmetoista esinahka aukesi terskan yli ja suoritin pesun omatoimisesti enkä olisi voinut ajatellakaan , että joku olisi alkanut pesemäään terskaani ja avautunutta esinahkaa, siinä vaiheessa jos joku naispuolinen olisi suorittanut pesua olis penis melko varmaan pompsahtanut voimakkaasti seisomaan .olin tuon ikäisenä naisten saunassa niin pippeli pestiin siinä tyttöjen katsellessa.
Kannatta neuvoa lapsi vetämään esinahka taakse pysyvästi, kun sen pystyy. Voi tuntua aralta päivän pari mutta ei keräännytä enää likaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannatta neuvoa lapsi vetämään esinahka taakse pysyvästi, kun sen pystyy. Voi tuntua aralta päivän pari mutta ei keräännytä enää likaa.
Muistan, kun esinahka aukes terskan yli ei sitä saanut pysyvästi jäämään terskan reunan taa edes lepotilassa saatikka silloin, kun penis seiso, ja olihan se monta aikaa melko ahdas, kun veti esinahan terskan yli, enkä tiedä kuka olisi voinut neuvoa siinä vaiheessa. Siihen aikaan ei ollut koulussa mitään asiaan liittyvää opetusta ehkä tytöille saatettiin kertoa kuukautisten alkamisesta, mutta pojille ei ollut mitään aijemmin mainitusta esinahan aukeamisesta ja pesusta.Ei kerrottu peniksen kasvuvaiheista ikä siitä milloin mahdollisesti tulee ensimmäinen tietoinen siemensyöksykokemus ja mitä tarkoittaa masturponti, kaikki meni ja tapahtui omien kokeilujen kautta.
Esinahan pesu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 16-vuotiailla pojilla ihan normaalia että täysi-ikäinen tyttö tai nainen pesee pippelin. Tuon ikäiset kun eivät vielä ole oppineet pesemään sieltä esinahan alta. Voin puhua ihan kokemuksesta kun Kun olin noin kolmetoista esinahka aukesi terskan yli ja suoritin pesun omatoimisesti enkä olisi voinut ajatellakaan , että joku olisi alkanut pesemäään terskaani ja avautunutta esinahkaa, siinä vaiheessa jos joku naispuolinen olisi suorittanut pesua olis penis melko varmaan pompsahtanut voimakkaasti seisomaan .olin tuon ikäisenä naisten saunassa niin pippeli pestiin siinä tyttöjen katselles
Kaksitoista vuotiaana mun esinahka oli hiukan lähtenyt aukeemaan, mutta kuitenkin hyvin vähän, ajan myötä täyritin vetää sitä auki päin, en olisi voinut ajatellakaan, että joku toinen olisi minua asiassa auttanut, kun tulin kolmentoista ikään esinahka alkoi voimakkaasti aukeaan, ja muistan miten esinahan reuna oli juuri ylittämässä terskan valli reunan, mutta sitten, kun terska tuli kokonaan näkyviin peniksen ollessa erktiossa meni esinahan reuna pitkälle taa siten ettei jäänyt yhtään poimulle. Joitain aikoja esinahka oli melko ahdas, kun vedin sen terskan yli, mutta siinä vaiheessa esinahan ja terskan pesu oli helppo, kun esinahka kuiten helposti liuku terskan yli, aijemmin esinahka oli tiukasti kiinni terskassa eikä sitä olisi voinutkaan vetää terskan yli. Onneksi minun peniksen esinahkaa ja terskaa ei puperteetti iässä ollut kukaan valvomassa, kun saunoin yksin sain tälläiset intiimiasiat hoidella omatoisesti.
Esinahan pesu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 16-vuotiailla pojilla ihan normaalia että täysi-ikäinen tyttö tai nainen pesee pippelin. Tuon ikäiset kun eivät vielä ole oppineet pesemään sieltä esinahan alta. Voin puhua ihan kokemuksesta kun Kun olin noin kolmetoista esinahka aukesi terskan yli ja suoritin pesun omatoimisesti enkä olisi voinut ajatellakaan , että joku olisi alkanut pesemäään terskaani ja avautunutta esinahkaa, siinä vaiheessa jos joku naispuolinen olisi suorittanut pesua olis penis melko varmaan pompsahtanut voimakkaasti seisomaan .olin tuon ikäisenä naisten saunassa niin pippeli pestiin siinä tyttöjen katselles
Kaksitoista vuotiaana mun esinahka oli hiukan lähtenyt aukeemaan, mutta kuitenkin hyvin vähän, ajan myötä täyritin vetää sitä auki päin, en olisi voinut ajatellakaan, että joku toinen olisi minua asiassa auttanut, kun tulin kolmentoista ikään esinahka alkoi voimakkaasti aukeaan, ja muistan miten esinahan reuna oli juuri ylittämässä terskan valli reunan, mutta sitten, kun terska tuli kokonaan näkyviin peniksen ollessa erktiossa meni esinahan reuna pitkälle taa siten ettei jäänyt yhtään poimulle. Joitain aikoja esinahka oli melko ahdas, kun vedin sen terskan yli, mutta siinä vaiheessa esinahan ja terskan pesu oli helppo, kun esinahka kuiten helposti liuku terskan yli, aijemmin esinahka oli tiukasti kiinni terskassa eikä sitä olisi voinutkaan vetää terskan yli. Onneksi minun peniksen esinahkaa ja terskaa ei puperteetti iässä ollut kukaan valvomassa, kun saunoin yksin sain tälläiset intiimiasiat hoidella omatoisesti.
Mun pojalla oli tulehduksia esinahan alla. Suihkuttelin huolellisesti sen alta, oman pesun varaan asiaa ei voinut jättää, koska tulehdus tuli heti, jos ei kunnolla suihkuteltu.
Hyvä aihe. Minulle ei kukaan lapsena näyttänyt miten esinahka toimii ja omani oli vieläpä hassunhauskasti tosi tiukka. Sissijuusto irtosi lohkareina kun sain sen joskus teininä taakse. Tiukka esinahka stimuloi taas terskaa ja siinäpä sinulla on sissijuustoinen tatti pystyssä ja vessan oveen jo koputellaan mikä kestää. Ah, nuoruus.
Vierailija kirjoitti:
Mun pojalla oli tulehduksia esinahan alla. Suihkuttelin huolellisesti sen alta, oman pesun varaan asiaa ei voinut jättää, koska tulehdus tuli heti, jos ei kunnolla suihkuteltu.
Tässä ei käy ilmi minkä ikäisestä pojasta on kyse, joillakin esinahka aukeaa melko aikaisessa vaiheessa ,mutta on ahdas eikä mene helposti terskan yli, mutta, silloin, kun esinahka on edes osittain auki voi esinahan ja terskan väliä suihkulla pestä mikä on tärkeä asia, jos henkilö ei omatoimiseti vielä kykene siihen. Vaikka esinahka ei varsinaisesti olisi avautunut saattaa esinahan alkupäähän muodostua tulehdus joten pitää ainakin sen verran esinahkaa vetää aukipäin jotta saa kunnolla pestyä tulehduksen estämiseks, nykyisin melkein kaikilla tulee lämmin vesi ja on hyvät suikut, päivittäinen pesu on tärkeä asia.