Mitä aiot tehdä, kun robotti korvaa sinut töissä?
Jossain vaiheessa kaikki suomalainen työvoima kai korvataan roboteilla. Onko sinulla varasuunnitelma? Itse ajattelin opiskella insinööriksi.
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:38"]
Jossain vaiheessa kaikki suomalainen työvoima kai korvataan roboteilla. Onko sinulla varasuunnitelma? Itse ajattelin opiskella insinööriksi.
[/quote]
Makaan kotona ja nautin laiskottelusta
työelämää takana 31v
Nautin. Toivottavasti tapahtuu pian, mä olen ihan valmis.
Yksikään robotti ei pysty tekemään duunejani, kokeiltiin jo intialaisilla roboteilla.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:43"]Suunnittelu siirretään Kiinaan ja Intiaan halvempien työvoimakustannusten takia.
[/quote]Olet hiukan myöhässä. Osa suunnittelusta on siirretty jo takaisin Suomeen.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:41"]
Suunnittelen niitä robotteja :)
-tuotekehithsinsinööri-
[/quote]
Robotteja suunnittelevat toiset robotit. Ei siinä enää ihmistä tarvita.
Olen sanomalehtitoimittaja, ja hiukan vaikea kuvitella robottia siihen hommaan.
Vitsit, mä haluan nähdä sen päivän, kun robotti tekee mun työt, mittaa, laskee, laskuttaa, vastaa niin s.postiin kuin puhelimeenkin. Ja se kaikki muu työ mitä mulla on. Siinä vaiheessa alan vain nauttimaan elämästä ja muutan keskelle metsää kissalauman kanssa :D
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 19:57"]
[/quote]
Joudut seuraavissa yyteissä pihalle jo ennen robotisaatiota.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 19:57"]
[/quote]
Joudut seuraavissa yyteissä pihalle jo ennen robotisaatiota.
[/quote]
olen jo käynyt kahdet läpi, joten kuka tietää seuraavista. Mutta tuskin printti vielä loppuu, ja jonkunhan ne on verkkoonkin tehtävä. Ja ottaen huomioon tekniikan haavoittuvuuden ja nykyiset heikkoudet, niin robotiikka on vielä lapsenkengissä. Tai vauvantöppösissä.
Johan automaattisesti kirjoitettuja uutisia käytetään nykyisinkin, varmaan kohta Suomessakin. Ja se yksi proffa kirjoitti oliko miljoona kirjaa tai muun älyttömän määrän, automaattisesti, ovat myynnissäkin ne. Tekstintuottaminen ei kovin kummoinen saavutus ole.
Ainakin tällä hetkellä tuntuisi, että kotihoidossa asiakkaiden omissa kodeissa hoitotyötä tekevät lähi- ja sairaanhoitajat eivät ole ainakaan helpoimmasta mahdollisesta päästä robotilla korvattavissa olevia työntekijöitä.
Siivous- ja hoitotyö juuri ovat helpoiten korvattavissa roboteilla. Ajatelkaa kotipalvelua, yksi robotti syöttää vanhuksen, vaihtaa vaipan ja annostelee lääkkeet, toinen tiskaa ja imuroi. Mihin tarvitaan ihmistä, ehkä vaihtamaan robotin akku?
Sairaalassakin robotti olisi ihanteellinen, kun hoitajat ja lääkärit ovat muutenkin tietokoneella niin heidät voi hyvin poistaa potilaan ja koneen välistä.
Tutkija. Ison osan jo tekee. Ei siitä niin hirveän kauaa ole kun tietokoneet koodattiin ajamaan jotain mallinnusta yöksi. Nyt tilastotieteen ohjelmat antavat tuloksen sekunneissa.
Ai robotti siivoaa rappukäytävät sekä taloyhtiöiden yleiset saunat :D sitä odotellessa!
Suunnittelen sellaisia robotteja, jotka suunnittelevat niitä robotteja, jotka huoltavat työrobotteja. Luultavasti olen kuitenkin eläkkeellä.
Ihan mielenkiintoinen video aiheeseen liittyen, kannattaa katsoa jos 15min aIkaa. Aika moni ammatti käy tarpeettimaksi tulevaisuudessa ja todennäköisesti koko maailmantalous "pitää miettiä uudelleen", koska työvoimaa ei tarvita samalla tavalla kuin nyt.
Ihminen on niin tyhmä että suunnittelee koneen joka tekee hänet tarpeettomaksi, ehkä jopa tuhoaa lopulta :D
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:43"]Suunnittelu siirretään Kiinaan ja Intiaan halvempien työvoimakustannusten takia.
[/quote]suomalainen insinöörityö on hyvää ja halpaa
Mooren laista päätellen kotikoneen laskentakapasiteetti ylittää ihmisen aivot 2020-2025 välillä. Jos joku keksii tekoälyn siihen mennessä, niin ollaan hyvin nopeasti aivan kaikki työttömänä. Myös ilotytöt kun niitäkin voi 3d tulostaa tai simuloida Matrixissa kunhan miljoonat tekoälytiedemiehet sen mahdollistavat.