Mitä aiot tehdä, kun robotti korvaa sinut töissä?
Jossain vaiheessa kaikki suomalainen työvoima kai korvataan roboteilla. Onko sinulla varasuunnitelma? Itse ajattelin opiskella insinööriksi.
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 19:57"]Olen sanomalehtitoimittaja, ja hiukan vaikea kuvitella robottia siihen hommaan.
[/quote]Jututhan kerätään nukyosin somesta. Ei tarvita toimitusta.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 19:57"]
Olen sanomalehtitoimittaja, ja hiukan vaikea kuvitella robottia siihen hommaan.
[/quote]
Olitko paikalla, lähetä kuva. Some korvaa tiedonlityksen.
Olen toimittaja "oikeassa" lehdessä, En iltapäivälehdessä tai ilmaisjakelussa....
[/quote]
Ryömin ojan pohjalle kuolemaan. Toinen vaihtoehto olisi yrittää orjaksi jollekin rikkaalle, mutta tuskinpa kukaan ottaisi mua :(
Aion ottaa aikaa. Kuinka kauan robotti kestää mun oppilaita. Otan osaa robotti. RIP.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:24"]
Ryömin ojan pohjalle kuolemaan. Toinen vaihtoehto olisi yrittää orjaksi jollekin rikkaalle, mutta tuskinpa kukaan ottaisi mua :(
[/quote]
Ehkä voisit öljytä jonkin robotin muttereita? Tai vaihtoehtoisesti tehdä töitä, jotka eivät sovi roboteille. Vaikka viedä ne paapan kakkavaipat roskiinkun ei kotipalvelurobo pääse alas rappusia.
Varmaan tosi hyvä elokuva tulis kun robotit näyttelisi keskenään elokuvissa ja ohjasivat ja käsikirjoittaisivat omat elokuvansa:)
Niin kauan kun tekoälyä ei ole keksitty on roboteilla rajallinen rooli.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:23"]
Ei pysty robotti korvaamaan sosiaalityöntekijää :)
[/quote]
Niinhän sinä luulet
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:31"]
Niin kauan kun tekoälyä ei ole keksitty on roboteilla rajallinen rooli.
[/quote]
Useimmat työtehtävät eivät vaadi erityistä älyä: professorin korvaa laskentarobotti, toimittajan uutisgeneraattori, kotisiivoojan automaatti-imuri ja lääkärin reseptiautomaatti. Sosiaalityöntekijöitä ei tarvita, kun ei robotti tarvitse toimeentulotukea.
Jotenkin en usko että työtäni robotti pystyisi tekemään. Vai haluaisiko joku synnyttää robotin tsemppaana ja avustamana? Meitä kätilöitä tullaan tarvitsemaan niin kauan kun lapsia tänne maapallolle syntyy.
Olen taloushallinnossa töissä, rutiinit meiltä on jo aikaa sitten automatisoitu joten teen osapäiväistä työtä. Tuloni saan paitsi palkkana myös sijoitustoiminnasta. Meillä rahoitus kuuluu onneksi myös koulutukseen.
[/quote]
Miksi tätä pitäisi alapeukuttaa? Kateudestako, kun hänellä on henkisesti sen verran vaativa ja inhimillinen työ, että robotit eivät voi sitä tehdä.
Sinä unohdat, että uutisten pitää olla totta. Saatko robottiin niin paljon älyä, että se löytää uutisen? tutkivaa journalismia? Kokemukseni mukaan tekniikka on todella surkealla tasolla vielä. Ohjelmat edelleen todella "tyhmiä" ja pienikin glitsi pysäyttää koko ohjelman. Samoin robottien kanssa, ellei ne osaa korjata itseään.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:20"]
Johan automaattisesti kirjoitettuja uutisia käytetään nykyisinkin, varmaan kohta Suomessakin. Ja se yksi proffa kirjoitti oliko miljoona kirjaa tai muun älyttömän määrän, automaattisesti, ovat myynnissäkin ne. Tekstintuottaminen ei kovin kummoinen saavutus ole.
[/quote]
Ei niin, ei iltalehden uutisten kirjoittaminen mitään vaadikaan. Kunnon journalismi kyllä vaatii.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:51"]
Jotenkin en usko että työtäni robotti pystyisi tekemään. Vai haluaisiko joku synnyttää robotin tsemppaana ja avustamana? Meitä kätilöitä tullaan tarvitsemaan niin kauan kun lapsia tänne maapallolle syntyy.
[/quote]
Kolmen sukupolven jälkeen GMO ruokaa syöneet ei enää ainakaan terveitä lapsia synnytä. Jos ette usko lukekaa mitä rottakokeissa tapahtui.
Tuntuu olevan joillekin kovin hankalaa ymmärtää, ettei kyse ole siitä, että nyt jo olisi robotti korvaamassa työtä, vaan että tulevaisuudessa näin on. Tarpeeksi pitkälle kehitetyllä teknologialla te ette tule erottamaan robottia ja ihmistä toisistaan ja se on se asia joka tekee kaikesta ihmisen työstä poistuvaa.
[/quote]
Olitko paikalla, lähetä kuva. Some korvaa tiedonlityksen.