PÄIVÄHOITOMAKSUJEN KOROTUS??
auttekee kanssa siskot. Mulla meni pahasti uutiset ohi. Mutta siis miten paljon ne korotukset oli?
Ja tuliko tukiin mitään korotuksia?
Kiitos jo etukäteen
Kommentit (89)
Jos Helsinki aidosti haluaisi tukea lapsiperheitä ja houkutella heitä pysymään kaupungissa (sen sijaan että kaikki muuttavat jonnekin kehien taakse ajaakseen sitten kymmeniä kilometrejä päivässä ja saastuttaakseen ilmakehää...) niin kaupungin tulisi kyllä kohtuullistaa tontivuokria. Vuokrankorotukset koskevat juuri niitä kaupunginosia, jotka ovat olleet hintojen puolesta lapsiperheiden ulottuvissa (Herttoniemi, Käpylä, Munkkivuori jne.). Ja kyllä, olemme varautuneet maksamaan putki- yms. remontit kun muutimme tänne... mutta tuo vuokrahomma on liikaa!
Vähän asian vierestä, mutta oli pakko päästä purkautumaan!
terv. turhautunut keskituloinen kotiäiti :)
Suurimmalla osalla palkat on toussut tänä vuonna noin 3-4 prosenttia, joten 16 prosentin korotus ei ole missään suhteessa palkkojen nousuun. Käsittämätöntä, että lapsiperheitä näin sakotetaan, koska Suomeen tarvitaan lisää lapsia väestön ikääntyessä.
Siihen sitten vielä bensanhinnan nousu, yhtiövastikkeen nousu, sähkönhinta nousee jatkuvasti, ruuanhinnan on ennustettu nousevan tänä vuonna edelleen.
Nyt näyttää käyvän niin, että palkka ei pysy muiden kustannusten tahdissa. Tienaamme molemmat mieheni kanssa hieman alle keskitason ja meillä on kolme lasta.
Pitääkö tässä tosiaan lähteä opiskelemaan uutta ammattia ihan vain paremman palkan vuoksi?
Täällä nämä suuri tuloiset itkee kun maksavat niin karmeen määrän veroja yhteiskunnalle ja sitten vielä pitäisi maksaa enemmän hoitomaksuja hui kauheeta.
Mites on tehdään aloite tämä varmaan kelpaa kokoomukselle ja muille porvareille. Ilmainen päivähoito kaikille joiden vuosi tulot on yli 100000 euroa eli jos yksikin tienaa perheessa tuon verran sitten ei tartte maksaa kun verot on niin isot.
Joko on jossakin adressia johon voin osallistua?
Vierailija:
Hyvä, hyvä minä liityn kanssa!!
Joko on jossakin adressia johon voin osallistua?
Mitä oikeasti auttaa nimi jossain adressissa?
Tehkää jotain joka oikeasti voi saada muutoksen aikaan: ottakaa yhteyttä kansanedustajiin, käykää ehdolle kunnallisvaaleihin (kun kaikki kerta täällä tietää paremmin miten pitäisi tehdä), ottakaa edes selvää ketä äänestätte!
tämän asian takia. En ymmärrä, en sitten kertakaikkiaan, että miksi lapsiperheiltä otetaan ja otetaan? Ja miksi sen korotuksen pitää olla niin käsittämättömän suuri? Ja miksi se pitää sitoa indeksiin??? Paha mieli.... :(
toisesta lapsesta maksu on syksyllä 210 ¿
erityislapsen kuntoutuksen päivähoidossa.
Sen sijaan kaipaisin uutta supermaksuluokkaa suurituloisille.
Vierailija:
Sen sijaan kaipaisin uutta supermaksuluokkaa suurituloisille.
veroja?
kohtuullista että perheellä joka tienaa alle keskiansioiden ja perheellä joka tienaa kaksi kertaa yli keskiansioiden on sama päivähoitomaksu.
Haluaisin esittää kysymyksen yllä olevan kommentin sanojalle. Eli miten koet oikeutetuksi sen, että suurituloiset maksavat progressiivisen verotuksen myötä jo enemmän yhteiskunnan palveluista ja sitten vielä toiseen kertaan korotetun hinnan näiden maksuluokkien myötä? Ja miksi ihmeessä mielestäsi heidän pitäsi vielä tämän päälle maksaa jotain erikoismaksua, jota kerroit toivovasi? Miksi ihmeessä koet että tuollainen on reilua?
Ei hyvinvointivaltio yhtä veronmaksajaa kaipaa, eikä tuommoista paska-asennetta varsinkaan.
Vierailija:
Ei hyvinvointivaltio yhtä veronmaksajaa kaipaa, eikä tuommoista paska-asennetta varsinkaan.
Mieluummin olen pienituloinen, suvaitsevainen ja kiitollinen kansalainen, jota ei vituta ja kiehuta joka päivä miten omia veromiljoonia käytetään niin vääääääärin.
tavallisella kansalaisella joka tienaa 20 000e vuodessa.
En siis kannata mitään 500e maksua, vaan selkeää omaa luokkaa tyyliin 250e ja tulot vaikka 80 000e vuodessa.
Vaikka sitä, että olen kouluttautunut näin pitkälle kuin olen, ja oman alani töistä maksetaan vähemmän kuin minkä tahansa amispohjaisen metallimiehen töistä. Ai, että oma valinta, vaihda alaa? No, niin on tuo sinunkin ahdinkosi. Voithan aina lahjoittaa omaisuutesi pois ja etsiä pienipalkkaista työtä, niin pääset tuosta ikuisesta verojen natkutuksesta.
En ole koko ketjua lukenut, kun olen lukenut Hesaria ja taloyhtiön papereita. Kyllä voi ihmistä ruveta ketuttamaan kun joka hemmetin hinta nousee: tarhamaksu, vesimaksu, yhtiövastike (kattoremppa jne), tonttivuokrakin nostaa jossain vaiheessa yhtiövastiketta n. 100e jos ehdotus menee läpi. Puhumattakaan tulevista putkiremonteista. Nyt jos joku sanoo että haloo, pari egee per päivä... jos kaikki maksut nousee sen " pari egee" , mutta palkka ei, niin mä vaan ihmettelen että mitä helvettiä tässä pitää tehdä?!?
Ja miksi ne tonttivuokratkin pitää just nyt maksattaa täydellä hinnalla, samalla sukupolvella jotka maksaa julkisivu- & putkiremontitkin.
Menee jo sivu aiheen mutta kun niin ottaa ohimoooooooooooooooooooon.