Jos synnärille tulee yöllä, niin saako äiti siellä ruokaa yöllä?
Kommentit (34)
Siellä sairaalassa missä minä olen aina synnyttänyt, on osastolla sellainen jääkaappi, josta synnyttäjät voivat ottaa nälkäänsä leipää, jogurttia yms. Ihan siis yölläkin.
Kiireellinen sektio tehdään usein nukutuksessa ja hätäsektio tehdään aina nukutuksessa, koska ei ole aikaa ruveta läträämään puudutteiden kanssa. Ja aina pitää varautua nukutukseen koska on mahdollista ettei puudutuksen laittaminen onnistu.
joiden on PAKKO päästä HETI päivystykseen kun ei kotona voi millään olla kun saattaa MENEHTYÄ. Ja seuraavassa hetkessä (siis klo 03.35 pe-la-yönä) tullaan vaatimaan RUOKAA, kun on NÄLKÄ.
Nyt ei vaan kokemattomalla ole tietoa siitä, että synnytystilanne ei ole mikään " yleensä" tilanne. Kun kivut on kovat, ei ole nälkä, eikä myöskään tule sellaista tunnetta, että olisi verensokeri alhaalla, vaikka normaalisti sellainen tulisikin.
Yleensä synnyttäjille saa melkein pakottaa juomaakin, ettei se sokeri laske ihan mahdottoman alas. Anestesialääkäreiden kanta tosiaan on, että synnyttäessa eikä puudutuksen jälkeen kuin kirkkaita nesteitä. Sitä linjaa itsekin olen noudattanut.
Synnärissä saa siis ruokaa, jos nälkä on (koska silloin ei ole synnytys käynnissä! ) ja kun synnyttää, saa mehua, mehukeittoa tai vettä.
tv: kätilö
Tosin kun mä menin synnärille aamulla klo 6, aika nopeasti hoitsu alkoi täyttää ruokakorttiani että saisin jo aamupalan. Sen sitten sainkin mutta mies söi sen kun itselle ei maistunut. Ja tosiaan vauva syntyi 9.30! Eli en tiedä miten se minulle " uskallettiin" antaa...?
Tuntuu olo niin ähkyltä muutenkin ja vauva painaa alaspäin.
Mulla ainakin peräsuoli tyhjenee synnytyksen aikana ennen viimeistä hetkeä. mitähän se sitten olisi jos yrittäisin jotakin syödä.
En oo koskaan edes juonut mitään.
T: neljä lasta synnyttänyt normaalisti ja olen aivan samaa mieltä kuin tuo kätilö.
Esikoisen kohdalla muistan kärsineeni nälkää öisin osastolla! Ja mikäs ihme se on, kun iltapalan saa joskus klo 20 paikkeilla ja aamupala tulee vasta klo 8 aikaan! Koko yön vielä kun valvoi niin todella oli nälkä! Mies sitten kiikutti mulla junior-pilttejä, banaaneja ym. Ja nyt toisen kohdalla otin niitä jo itse mukaan!
Eli Jorviin tulevat, ei tarvi omia eväitä! Eikä sinne synnärillekään..
Vierailija:
Esikoisen kohdalla muistan kärsineeni nälkää öisin osastolla! Ja mikäs ihme se on, kun iltapalan saa joskus klo 20 paikkeilla ja aamupala tulee vasta klo 8 aikaan! Koko yön vielä kun valvoi niin todella oli nälkä! Mies sitten kiikutti mulla junior-pilttejä, banaaneja ym. Ja nyt toisen kohdalla otin niitä jo itse mukaan!
Vierailija:
Menin sairaalaan klo 22, oksensin matkalla vatsan tyhjäksi ja nälkä tuli aika pian. Pyysin syötävää, sain appelsiinin ja jugurtin puolen yön maissa. Vauva syntyi neljän tunnin päästä. Minä ainakin tunsin nälän vaikka synnytys oli käynnissä..
muistan vieläkin kuinka mietin lähes koko synnytyksen ajan synnytyssalissa että syntyisi jo että saisin ruokaa.
Kädet tärisi ja heikotti kun olin syönyt viimeksi edellisenä iltana ja lapsi synti siitä n. 24 tunnin kuluttua.
Toisessa synnytyksessä olin onneksi ehtinyt syömään joten silloin ei nälkä yllättänyt.
olisin minäkin jotain mehukeittoa,jogurttia ym. saanut yöllä, mutta ne minuun sudennälkääni auttanut laisinkaan! Eli kaipasin ns. kunnon ruokaa!
Ja kätilölle tiedoksi, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Itselläni menee taju helposti, keskittymiskyky herpaantuu, voimat lähtee ja tulen huonotuuliseksi, kädet vapisee, jne. Tuossa tilassa synnytys ei onnistu, ehkä sitten tajuavat leikata.