Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos synnärille tulee yöllä, niin saako äiti siellä ruokaa yöllä?

Vierailija
15.04.2008 |

Siis jos on nälkä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi myöskin haitata syöminen jos pitää tehdä sektio nukutuksessa. Ei siinä nälätä. Sen jälkeen on sitten juhlakattaus.

Vierailija
2/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. avautumisvaiheessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehusoppaa ja mehua saa. Mitään ruokaa ei saa jos sattuu joutumaan leikkuriin.

Vierailija
4/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nälkää miettinytkään. Paitsi juuri silloin, kuin hoitajat kysyivät synnytyksen jälkeen, että maistuuko tee, leipä ja jogurtti.. Ei ois sillonkaan tullut ruokailu mieleen. Ajatukset oli kaikessa muussa kun syömisessä :)

Vierailija
5/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurista marketeista. Ne on vissiin hedelmäsokeria tiivistetyssä muodossa. Makuina ainakin sitruuna ja appelsiini.

Vierailija
6/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sitten syöminen kiellettiin kun oli vaarana joutua leikkaukseen.

Vierailija
7/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kertaa en edes yrittänyt syödä ja hyvä niin, mehunkin oksensin. Oli nannaa saada ruisleipää ja kahvia synnytyksen jälkeen!

Vierailija
8/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin kotona ennen lähtöä. Siellä paikanpäällä ei ollut nälkä sen 27h aikana, janotti vaan ja juoda sain reippaasti. Kyllä se kipu ja kaikki jätti nälän pois.

Vierailija
9/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsineeni. ihan muut jutut oli mielessä...

Vierailija
10/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viinirypäleitä eväänä ja sain mehukeittoa. Mulla kesti avautuminen 6-7 tuntia ja kyllä mulla ainakin nälkä tuli. Tipastakin laittoivat sitten nestettä.

Vierailija
11/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fazerin sinistä, mitä siinä mutustin pari palaa :) eipä kyl nälkä ollut.. jotain pientä purtavaa sai sit synnytyksen jälkeen

Vierailija
12/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa ollessa vierähti 2,5 vrk. Viimeisenä päivänä, kun supistukset oli jo tosi kovia söin pinaattikeittoa, vaikka sektioon päädyttiinkin.

Synnytys ei oikein edennyt oppikirjamaisesti, kyllähän siinä on jo välillä syötäväkin, että jaksaisi jotenkin.

Vierailija
13/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi ne nälkäänsä... Synnytyksen jälkeen meille molemmille tuotiin kahvit ja syötävää ja silloin maistui. :)

Vierailija
14/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ponnistusvaiheessa (kesti vajaat kaksi tuntia) ehti ilmeisesti tulla melkoinen nestehukka. Kätilö aina välillä pyysi miestä juottamaan minua. Muistan, että kerran sanoi, että huuletkin olivat jo aivan kuivat tms. niin että päälle päinkin sen janon näki. Mutta enpä vaan itse olisi huomannut. :)

Vierailija
15/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, itse synnytin esikoista 1,5 vrk, en syönyt mitään koko aikana, muutamia pillimehuja join.

Vierailija
16/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla ponnistusvaiheessa (kesti vajaat kaksi tuntia) ehti ilmeisesti tulla melkoinen nestehukka. Kätilö aina välillä pyysi miestä juottamaan minua. Muistan, että kerran sanoi, että huuletkin olivat jo aivan kuivat tms. niin että päälle päinkin sen janon näki. Mutta enpä vaan itse olisi huomannut. :)

sinä et varmaan tiedä, että joillakin ihmisillä on herkkä verensokerinvaihtelu ja tajunnan menetykset ovat yleisiä.

Vierailija
17/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 8h synnytys missä 3h ponnistusvaihetta. En saanut edes vettä koska oltiin sektiovalmiudessa. Eipä tullut mieleen alkaa vaatia siinä yhtään mitään...

Vierailija
18/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta leipää ja muuta ruokaa löytyy heille, joilla synnytys ei ole käynnissä ; ).

Itsekin synnyttänyt klö

Vierailija
19/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa annetaan vain jos on varmaa että seuraavaan kuuteen tuntiin ei päädytä leikkaussaliin esim. hätäsektioon, maidotonta nestemäistä ruokaa (mehua, mehukeittoa) voi antaa vielä 3-4 tuntia ennen leikkausta. Mutta jos synnytys on käynnissä ja pienikin riski siihen että saatetaan joutua kiireelliseen- / hätäsektioon, ei ruokaa anneta.

Nukutus voi olla hengenvaarallinen jos mahalaukussa on ruokaa, koska intubaatioputken (hengitysputki) laittaminen aiheuttaa oksennusrefleksin ja jos on jotain mitä oksentaa mahassa niin ne päätyvät nukutetulla helposti henkitorveen ja aiheuttavat aspiraatiopneumonian (keuhkokuumeen) ja hengenlähtö voi olla lähellä.

Jos verensokeri laskee / synnytys pitkittyy voidaan laittaa tippa jonka kautta voidaan antaa sokeriliuosta, sillä pysyy hengissä voikka monta päivää.

Siinähän vaaditte ruokaa - ja menette sitten " elävältä" sektioon tai kuolette pneumoniaan. Onnea matkaan!

Ihanko oikeasti kuvittelette että sairaalassa ihan huvin vuoksi tai säästösyistä ei anneta ruokaa?

Vierailija
20/34 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päiväsaikaan, yöllä ei ole ollut tarjoilua.