miksi naisille ei kelpaa kiltti mies?
Naiset aina valittavat kuinka kaikki miehet ovat sikoja vaikka itse valitsevat kumppaneikseen agressiivisia alfauroksia.
Miksei kiltti ja mukava mies sytytä naisia?
Kommentit (209)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 05:06"]
En usko että kukaan nainen vieroksuu miestä sen takia että hän on kiltti vaan taustalla on jotain muuta. Kilttiä miestä on aika vaikea määritellä. Seurustelin yhden todella kiltin ja huomaavaisen herrasmiehen kanssa mutta pinnan alta hän oli täysi narsisti kusipää. Tärkeintä minulle miehessä on huumorintaju ja se miten hyvin meillä synkkaa. Pidän rehellisistä ja aidoista miehistä se kiltteys on vaan plussaa, en itsekkään ole mikään enkeli. En ehkä pystyisi olemaan liian kiltin miehen kanssa sillä olen melko kyyninen ja minulla on todella musta huumorintaju mitä kaikki herkkänahkaisimmat eivät ymmärrä. Todella kiltin miehen kanssa vetäytyisin vain kuoreeni enkä uskaltaisi olla oma itseni. Arvostan myös enemmän suorapuheisuutta kuin lemmenlurituksia.
[/quote]
Ns. kiltti ei tosiaan aina ole mukava, huumorintajuinen ja/tai avoin ihminen.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 06:04"]
Mua ei vaan sytytä mikään munaton nössö, miehen pitää olla voimakas ja hänellä pitää olla hyvä itsetunto. Arka, kiltti ja epävarma mies ei saa minun oloa turvalliseksi, tulee vaan sellainen tunne että minun pitää häntä suojella. Haluan itse olla naisellinen ja että mieheni on miehekäs. Eikä vaikuta edes paksu lompakko minun päätökseen. Mielummin köyhä miehekäs kun rikas nössö.
[/quote]
Toivottavasti et kuitenkaan sekoita aggressiivisuutta voimakkuuteen / itsetuntoon. Sitä näkee tapahtuvan yllättävän paljon.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 05:26"]En ymmärrä mitä nää "kiltit" miehet aina meuhkaa ja mekastaa kun eivät naisille kelpaa. Kuulostaa että nää miehet on joitain mamman helmaan jääneitä pikkupoikia jotka täällä sit itkee ja valittaa ku naiset ei kiinnostu vaikka "äiti sano et mä oon komee ja mukava". Kyllä ne oikeesti mukavat ja fiksut miehet aina naisen löytävät jos oikeasti haluavat, eivätkä he roiku jossain av-palstalla syyllistämässä naisia ja suoltamssa sitä sontaa että naiset haluavat vain väkivaltaisen kusipää alfauroksen.
[/quote]
Kokemukseni mukaan itseään ensisijaisesti kiltiksi kuvailevat miehet ovat olleet enemmänkin aloitekyvyttömiä reppanoita ja hiukkasen simppeleitä; pakasta ovat puuttuneet ainakin jokerit, tai sitten piiloaggressiivisia "v*ttu kun ei huorille hyvä mies kelpaa"-hyypiöitä.
Tarkoittaako ap tässä nyt oikeasti kilttiä miestä vai aloitekyvytöntä, huonoitsetuntoista, ujoa ja sisäänpäinkääntynyttä miestä?
Ensimmäinen adjektiivi sytyttää, jälkimmäiset ei.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:29"]
Miksi sitten kaikilla linnakundeilla on aina vaimo/tyttöystävä?
[/quote]
Mieti millaisia niiden vaimot ja tyttöystävät on, haluaisitko oikeasti sellaisen vaimon.
Ne on usein myös rikollisia, mt-ongelmaisia vaikeista oloista, usein tavanneet ne miehensä lastenkodeissa yms.
Siksi ne on rikollisten kanssa, koska ne on samiksia.
[/quote]
Miksi niillä silti AINA nainen?
Ainoa (ex-)linnakundi, jonka tiedän on "Viherkyrö", mutta hän onkin oikeasti tosi kiltti mies.
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
Eikä saa olla liian ronkeli. Pillu kuin pillu.
[/quote]
Et vastannut. Haluatko linnakundin naisen?
Ap:lle: kuvaile yksityskohtaisesti mitä tarkoitat kiltillä, ja mistä tiedät ettei se kelpaa (ts oma toimintasi). Ei me muuten osata sanoa, miksei se kelpaa, koska meillä kaikilla on eri käsitys kiltteydestä.
Taitaa nämä kiltit miehet olla sellaisia, että ovat menneet n. 1-3 kertaa baarissa juttelemaan sille baarin kauneimmalle missityypin naiselle ja sitten ovat vetäneet oman johtopäätöksensä lopputuloksen vuoksi. Lopputulos saattaisi olla vaikka se että tämä missin jääkiekkoilijapoikaystävä on tullut kiltille miehelle uhoamaan että yritätkö iskee mun naista. Siitä sitten on päätelty että kaikki naiset haluaa aggressiivisen kusipäämiehen. Ihan vaan vinkkinä että niitä naisia on muuallakin kuin pintaliitobaareissa ja muitakin kuin se kaunein ja ylimielisin missi.
Just katson tässä Sinkkulaivaa, ja tässä on joku hirmuherttaisen tuntuinen mies joka kovasti kaipaisi naista ja on omien sanojensa mukaan aina haku päällä. Oikeasti, tosi kivan oloinen kundi, varmasti kiltti sanan parhaassa merkityksessä. Mutta mitä se tekee Sinkkulaivalla - on kahdestaan miespuolisen kaverinsa kanssa olutta kittaamassa puolityhjässä karaokebaarissa ja onnittelee itseään siitä ettei joudu tanssimaan! Kun risteilyn päätteeksi kysellään niin se vastaa olevansa varmaan liian kiltti naisille, kun ei taaskaan ketään löytynyt.
Tämäkin mukava mies sekottaa nyt täysin toisiinsa liittymättömät asiat. Joo, hän on kiltti ja joo, hän ei saa naisia. Mutta eihän nyt tuolla menolla saa naisia kukaan!
Oikein harmittaa tuon saamattoman tossukan puolesta, koska siinä voisi hyvinkin olla jollekulle kiva kiltti mies kun vain sen verran viitsisivät nähdä vaivaa että hankkiutuisivat jonnekin missä voivat tavata ja puhua toisilleen.
AP: mikä on sinun mielestä kiltin vastakohta? Rikollinen? En haluaisi kumppanikseni kumpaakaan noista vaihtoehdoista. Hyvä kumpanni ei ole paha eikä kiltti. Sana "kiltti mies" tuo väkisinkin mieleeni jonkun urpon tikkukäsivartisen hinttimäisen pikkupojan jollla menee pissi housuun vähimmästäkin tai joka kirkuu kuin nainen jos näkee ampiaisen. Tai situu illat pitsiänypläämässä äitinsä jalkojen juuressa. TOSI mies ei ole kumpaakaan noista. Oikeestaan "kiltti mies" on vielä pahempi kuin paha mies. Paha mies on todennäköisesti saanut huonon lapsuuden, mutta joka on joutunut pärjäämään yksin kovassa maailmassa. Kiltti mies on nörttimäinen tietokonetta pelaava lapsi joka on naistakin heikompi. Ei se kykene puolustamaan vaimoa ja lapsia jos karhu tai rikollinen hyökkää, tai jos pitää osata tehdä miehen töitä. mitä ihmettä nainen tekee toisella naisella? Hanki lihakset tai taistelutaito, rohkea luonne, kyky selvitä vaikka erämaassa, mutta käytä niitä kykyjä heikkojen puolustamiseen, silloin olet kunnon mies.
Erosin ja minulla on haku päällä ollut ...nyt tosin seurustelen...kiltti mies on liian helppo ja tylsä...etsi ap persoonastasi jotain mistä nainen kiinnostuu...esim.exäni soitti eka kerran punttisalilta minulle..
Se teki vaikutuksen..
ei,juo eikä polta,mutta erottui positiivisesti
Tunnen paljon naisia, jotka ovat parisuhteessa. Yksikään ei ole linnankundin kanssa. Jos mies lyö niin suurin osa haluaa eron.
Kiltteys ei ole kenellekään ongelma, jos se yhdistetään muihin hyviin ominaisuuksiin. Ahkera, reipas, uskollinen, huomioiva, kivannäköinen, hyvä raha-asioissa, älykäs, hyvät käytöstavat, ei päihdeongelmaa, osaa puhua, tyylitajuinen, sitoutumishaluinen, aloitekykyinen, työssä käyvä, opiskellut, ilman mielenterveysongelmia jne. Tuollainen kiltti mies ei montaa minuuttia yksin ole. Sillä tuollaiset kiltit miehet ovat kaikki jo varattuja. Ei tarvitse kuin kysyä sinkkunaisilta asiaa.
Olin tammkuu 2014 treffeillä kiltin sosiaalityöntekijämiehen kanssa...alkoi haukotuttaa....
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:44"]
Kyllähän sen huomaa siitäkin kuinka paljon naiset palvovat etelän maiden miehiä. Miehiä maista jossa naiset ovat toisen luokan kansalaisia.
Itse uskon että naisilla on jokin alitajuntainen halu olla alistettuja. Se on helpompaa toteuttaa sovinistisen turkkilaisen miehen kanssa kuin kiltin suomalaisen jonka samat suomalaiset naiset ovat aivopesseeet ja johdattaneet harhaan.
[/quote]
Tässäkin omat ennakkoluulot johtavat harhaan. Itselläni on "etelän mies", ei tosin Turkista mutta Euroopan etelälaidalta. Tasainen taapertaja kuten minäkin ja osaa hoitaa pyykit, lapset, siivoukset ja ruoanlaiton kuten minäkin ja ihan oma-aloitteisesti ja taapertaa tasaisesti myös 5 päivää viikossa 8-16 työssään. Silti ulkopuolinen näkee tämän "pahana poikana" ja machomiehenä.
Toinen tapaus on mies joka ei minulle nuoruudessani kelvannut vaikka oli omasta mielestään kiltti, rehellinen, suomalainen mies jolla oli huikea uranousu menossa ja hyvät tulot. Oli kuitenkin asenteiltaan sovinistinen, suvaitsematon ja itsekeskeinen joten skippasin. Nykyään tällä kiltillä ja rehellisellä on ex-vaimo, ex-avokki, ex-tyttis ja näille kaikille lapsosia ja herra on prostituutiota ylistävä ja omaa kiltteyttään ja kunnollisuuttaan rummuttava laasaslainen joka on joutunut jättämään kaikki naiset koska ovat olleet niin paljon hänen tasonsa alapuolella ja jättäneet miesrassukan huomiotta lasten syntymän jälkeen.
Että onneksi aikanani valitsin pahan etelän gigolon...
Miten niin kiltit ei kelpaa? Mistä sä tiedät minkäluonteisia suurimman osan naisista miehet on?? Ei sitä päällepäin näe! Se, että sä et kelpaa, tuskin johtuu sun kiltteydestä. Koko alotus oli musta vähän ilkeä. Katsot itteäs vaaleanpunaisten lasien läpi.
Onhan tästä tehty useita tutkimuksiakin että ainoa narsistimiestä kovempi seksin harrastaja on psykopaattimies, sillä naiset kiihottuvat tämän kaltaisista miehistä eniten. Tuleehan vankilaankin koville väkivaltarikollisille ja murhaajille eniten rakkauskirjeitä naisilta.
Tosin jos heiltä kysyy, niin tämähän ei ole totta kun etsitään sitä unelmien prinssiä jakamaan arkea. Teot ja puheet vain ovat ristiriidassa keskenään.
Minulla on kiltti, ihana mies, ja sellaisen halusinkin :) Tylsä hän ei ole!
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:14"]
Naiset aina valittavat kuinka kaikki miehet ovat sikoja vaikka itse valitsevat kumppaneikseen agressiivisia alfauroksia. Miksei kiltti ja mukava mies sytytä naisia?
[/quote]
Jaa-a- OLin reilu 30wee asti aika hulivili ja avioliittokin loisti. Naisia oli tyrkyllä toisin kuin nykyisin. Kun rauhoituin, avioliittokin meni tylsäksi ja kaikki muu sen mukana lakkasi avioliitossa. Olemme enemmän kämppikset kuin pari.
Ehkä tämä vastuunkanto ei sittenkään sytytä naista. Syytä en tiedä ja miettinyt sitä paljon. Puolisoni ja hänen ystävänsä sanovat minua ihannemieheksi kaikinpuolin nykyisin. Teen kaiken olematta tossun alla (koska haluan), mutta se ei näköjään riitä. On rahaa, kaikki on kunnossa mitä ihminen yleensä haluaa talot, romut, autot työt, lapset...vai onko...
Ehkä jatkuva onni saa ihmisen sokeaksi onnelle ja hän alkaa haluamaan vielä jotain enemmän...sitä vaan ei ole. Tarvitaan huonoja asioita, että onnellisuuttakin osa arvostaa enemmän. Nuoremmille naisille se jännitys on vielä normaalia ja sitä tarjoaa hieman villimpi ori. Pitemmän päälle tämä ihanneliitto käy kumminkin tylsäksi rutiiniksi. seksikin menettää hohtonsa, kun on kaikki jänskä tehty ja loppu menisi hieman yli.
Ehkä olisi aika renttuilla hieman ja laittaa avioliitto kuntoon...
se miksi nainen ei enää niin paljon ole minusta kiinnostunut voi johtua siitä että muutkaan naiset eivät ole. (kilpailu?) Ennen painelin yläkroppa puoli paljaana risoissa farkuissa ja arvailua ei jäänyt, nyt kroppani on paremmassa kunnossa kuin koskaan, mutta pukeudun 'sivistyneesti, joten kukapa kiinnostuisi.
Joskus kun olen painanut kotihommia ja painelen lähikauppaan hakemaan jäätelöä, hieman hikisenä ja likaisena kireissä työfarkuissa hihaton paita päällä tukka sekaisin + hieman iloista virnettä naamalla valmiiksi tehdyn työn vuoksi, olen huomannut seuraavaa. Vilkuilua naisilta (jopa lähestymistä), kassaneidiltä normaalia enemmän puhetta ja iloisemman tervehdyksen yms pientä merkkiä jonkinasteisesta huomiosta. Silti miehen pitää olla naisten mukaan siisti, muodikas jne. En oikein ymmärrä tätä, mutta kai se joskus aukenee. Joten samassa veneessä aloittajan kanssa.
Tarkistan yhden asian ja palaan asiaan illalla.
Valitettavasti monesti käytetään selitystä, että mies on liian kiltti, kun tarkoitetaan, että mies oli liian tossukka, huono itsetuntoinen, liian innokas ym. En mä oikeesti usko, että kukaan hylkäisi miestä pelkästään siksi, että mies on liian kiltti. Voi kai machomieskin olla kiltti?
Yhelle miehelle annoin pakit, koska mua alkoi ahdistaa se hirveä yli-innokkuus, mutta samalla oli hirveän epävarma ja kokemattoman oloinen. Tuli pienet rassukka fiilikset, enkä siksi kiinnostunut miehestä. Hän sitten kyseli miksi en halua enää jatkaa ym, juteltiin siitä. Hän sitten vielä sanoi:"Oon liian kiltti, niin ne kaikki sanoo" Noh joo...
Haluan miehen, joka on itsevarma, sinut itsensä kanssa, saa tuntemaan mut naiselliseksi ja on KILTTI.
Seurustelin miehen kanssa, joka oli omasta mielestään ja ehkä ulkopuolisten mielestä "kiltti". Vaan eipä ollut tippaakaan kiltti kun oltiin kahdenkesken, pikemminkin itsestään liikoja luuleva kusipää. Ei kestänyt kauan se juttu kun asia selvisi.
Olen myös ollut miehen kanssa, joka oli aika sulkeutunut ja oli siksi varmaan tuntemattomien silmissä paha poika ja kusipää. Kahden kesken ja läheisten seurassa kuitenkin mukava, hauska, kiltti yms. Oikeastaan aika samanlainen kuin minä, jolle puhumista aluksi arastellaan ja sitten ihmetellään, kuinka ystävällinen oikeasti olen. Ei ne vaikutelmat aina ole yhtä kuin totuus. Sitä paitsi jotkut pitävät itseään kiltteinä, vaikka ovat vain toisia syyllistäviä aaseja, tyyliin ketjun aloittaja.
Mua ei vaan sytytä mikään munaton nössö, miehen pitää olla voimakas ja hänellä pitää olla hyvä itsetunto. Arka, kiltti ja epävarma mies ei saa minun oloa turvalliseksi, tulee vaan sellainen tunne että minun pitää häntä suojella. Haluan itse olla naisellinen ja että mieheni on miehekäs. Eikä vaikuta edes paksu lompakko minun päätökseen. Mielummin köyhä miehekäs kun rikas nössö.