Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex mies sai vauvan

Vierailija
31.10.2014 |

Ja en pääse yli tästä ärsytyksestä jonka tuo uutinen sai minussa aikaan. Tuntuu kun ex mies olisi pettänyt minut ja mitätöinyt minut lapsemme äitinä. Kun sain kesällä tietää vaimonsa raskaudesta niin en kyennyt edes onnittelemaan tai teeskentelemään onnellista heidän puolestaan. Tehnyt olen kyllä selväksi etten asiaa ns. hyväksy ja koen tuon olevan väärin meidän lastamme kohtaan, joka on kuitenkin kaikkein tärkein. En halua mitään vauvaa siihen kilpailemaan huomiosta ja viemään lapsen erityisasemaa.

Joku varmaan sanoo katkeraksi ämmäksi, mutta totuus on että lapseni etu on kaikki kaikessa ja tiedän että lapsemme on tärkein myös miehelle (uutta vauvaakin tärkeämpi) ja ärsyttää ylipäätään että vaimonsa on päättänyt vauvan haluta! En usko hetkeäkään että mies olisi uutta vauvaa halunnut joten senkin puolesta ikävää että lapseni joutuu tilanteesta kärsimään! Onko muita jotka ovat joutuneet pettymään ex mieheen vastaavalla tavalla?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:17"]Oletpas katkera.

Ei se uusi vauva tee teidän yhteisestä lapsesta hänelle yhtään vähempiarvoista. Varmasti rakastaa molempia ihan yhtä lailla, vaikka vauvanhoito vie aluksi paljon aikaa. Mutta sen sinä varmaan tiedätkin, olethan ollut vauvan äiti itsekin.
[/quote]
Surullistahan se lapsen kannalta on, mutta ei tuo selittämäsi pidä kyllä paikkaansa. Omat perheenjäsenet ovat aina läsnä ja ne kaikista rakkaimmat ihmiset, ex-vaimon perhe ei tunnu yhtä läheiseltä biologiasta huolimatta. Uusperheessä jopa uuden puolison lapset menevät monesti muualla asuvien biologisten lasten edelle. En ole yh tai uusperheellinen, nähnyt kuitenkin näitä tapauksia elämän varrella.

Vierailija
62/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:27"]Meillä miehelle meidän kaksi lasta tärkeintä maailmassa. Aiemman avioliiton lapsi rakas mutta etäinen ja ei niin tärkeä.
[/quote]
Taitaa ukkos olla täys mulkku.
[/quote]

Sama meillä. Tosin miehen exä tekee niin paljon kiusaa lapsen "edulla", että alkaa jo rakas tippua pois ja tilalle tulla lovi lompakossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:27"]Meillä miehelle meidän kaksi lasta tärkeintä maailmassa. Aiemman avioliiton lapsi rakas mutta etäinen ja ei niin tärkeä.
[/quote]
Taitaa ukkos olla täys mulkku.
[/quote]
Eihän tunteilleen mitään voi, täysin luonnollista minusta. Lapsille tietysti ei saa asian oikeaa laitaa näyttää.

Vierailija
64/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:57"]Ainiin, sekin vielä että lapsen isällä vierailujen ohjelma vaikuttaa muuttuneen vauvan myötä! Haluaisin miehen tarjoavan lapselle aktiviteetteja, vievän eri paikkoihin ja reissuihin, panostavan myös rahallisesti viikonloppujensa sisältöön. No nyt niinä kahtena viikonloppuna kun lapsi on olltut isällään vauvan synnyttyä, eivät ole tehneet mitään! haravoineet pihaa ja käyneet vaunulenkillä kuulemma vain. Eli vauva määrää tahdin kuten pelkäsinkin. Lisäksi lapsi (7,5v poika!) sanoi nähneensä miehen vaimon imettämässä vauvaa! tuo oli jo vähän liikaa koska ei todellakaan ole sopivaa että poika näkee tuollaistakin siellä ollessaan. On imettäminen ihan ok ja hyvä varmaan vauvalle, mutta ei lapseni tarvitse nähdä vieraan naisen rintavarustusta jatkuvasti isällä ollessaan! oksettavaa suorastaan. Tästä sanoinkin jo miehelle.

AP
[/quote]

Oletko nyt ihan tosissaan vai provoatko. Se on herranjumala vauva, joten tottakai sen tahtiin eletään eikä sinun 7,5v poikasi. Sinun poikasikin tahdissa on eletty kun se oli vauva, nyt on tämän uuden vauvan vuoro.

Vierailija
65/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hemmetti, ei sen isän tartte viihdyttää muksua 24/7 viikonloppuinaan. Vie itse niihin tapahtumiin sitten jos on pakko ravata niissä joka viikko? äärimmäisen hyvä jos vauva nyt "sotkee" kuvion. Ja tuo imettäminen, jos pelkäät poikasi (?) tuijottelevan "vieraan" naisen tissejä silmät kiiluen isällään, niin voisit vaikka itse jutella pojan kanssa että imettäminen on ihan normaali asia pienen vauvan kanssa. Varmaan on kuullut tämän jo isälläänkin.

Vierailija
66/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se nyt ole hyvänen aika selvä että pieni vauva määrää tahdin perheessä ja muut sitten enemmän tai vähemmän siihen mukautuvat. Näinhän se on ydinperheissäkin ja silloin vanhempi lapsi sentään joutuu pysyvästi jakamaan molempien vanhempien huomion. Sinun lapsesi kuitenkin on edelleen sinulle ainut silmäterä. En nyt näkisi että sinun jo iso poikasi saa hirveitä traumoja jos ei saa koko hemmetin aikaa olla keskipisteenä.

Vierailija
67/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
68/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olkoot imettäminen miten luonnollista hyvänä niin ei minun lapseni ole semmoista nähnyt ja varmasti vähemmästäkin ihmeissään! Ja ei, ex mies ei ole järjestänyt aiemminkaan niin paljoa ohjelmaa viikonloppuisin kun olen ehdottanut. Varmaan vaimonsa estää... Itse en hirveästi reissuja yms. pysty tarjoamaan koska rahatilanne on tällä hetkellä vähän tiukka. Ex mies tienaa paremmin ja nyt sekin hyöty menee lähinnä vauvan hyväksi! Heille oli esim. uutena ostetut kalliit vaunut joihin on taatusti uponnut yhden kylpyläviikonlopun hinta! On lähinnä ärsyttänyt kun tuo miehen vaimo on josku ostanut lapselle jotain vaatteita, ihan kun kaipaisin säälistä jotain hänen ostamia lumppujaan! nyt ei ole kesän jälkeen edes mitään ostanut lapselleni, varmaan tuhlaa nekin rahat nykyään vauvan pukimiin.

AP

Vierailija
69/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ap raukka :) varmaan heille voi tulla vielä lisääkin lapsosia, jos vaimokin vielä nuori on ja tämä synytynyt mahdollisesti hänelle ensimmäinen. Kannattaa siis vaan tottua ajatukseen. En voisi myöskään olla enempää samaa mieltä tuosta, että mikäli oikein hankalaksi heittäydyt ja uhkailet, vaadit ja kiristät lapsen kustannuksella, niin toden totta lapsestanne saattaa tulla miehelle ja miehen perheelle vain ikävä taakka ja juuri se kuvattu lovi lompakossa. Ja miksi valitat siitä ettei miehen vaimo ole ostanut viime aikoina lapsellesi vaatteita jos et kerran edes niitä säälilumppuja edes kaipaa? :D eikös se ole kivasti tehty tältä naiselta kun vapaaehtoisesti lapsellesi vaatteita on ostanut? ehkei halua enää ostaakaan kun on huomannut ettet pidä siitä.

Vierailija
70/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni sai myös lapsen. Alkuun pelkäsin, että mies unohtaa yhteiset lapsemme, mutta se pelko oli turha. Ainoa harmitus tulee siitä, että mies pukkaa lisää lapsia ja minun lapseni saavat häneltä vähemmän perintöä. Siis eihän se minulle kuulu, mutta lasten puolesta harmittaa. 

Vierailija
71/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on onnekas kun sinusta eroon pääsi. Tuskin häntä myöskään kiinnostaa olla mikään kävelevä lompakko sinun tarpeillesi.

M37

Vierailija
72/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:57"]

No nyt niinä kahtena viikonloppuna kun lapsi on olltut isällään vauvan synnyttyä, eivät ole tehneet mitään! haravoineet pihaa ja käyneet vaunulenkillä kuulemma vain. .

AP

[/quote]

Eikös se vauva ollut vasta viikon ikäinen? Vähän tarkkuuta nyt hei...

Vierailija
73/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2222

Vierailija
74/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo mutta erittäin yleinen tilanne. Älkää äidit tehkö lapsillenne karhunpalvelusta ja ajako isiä siihen tilanteeseen, että he joutuvat valitsemaan ensimmäisen kierroksen lapsien hylkäämisen perheensä hyvinvoinnin takia.

Vierailija
75/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistit omalla kirjoituksellasi, että et ole päässyt eroon miehestä etkä katkeruudestasi. Lapsellesi siitä ei ole haittaa, että hänellä on sisarus, mutta sinä voit tehdä siitä ongelman ja pilata heidän suhteensa tulevaisuudessa. Onko se lapsellesi parasta?

Vierailija
76/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:27"]

No olkoot imettäminen miten luonnollista hyvänä niin ei minun lapseni ole semmoista nähnyt ja varmasti vähemmästäkin ihmeissään! Ja ei, ex mies ei ole järjestänyt aiemminkaan niin paljoa ohjelmaa viikonloppuisin kun olen ehdottanut. Varmaan vaimonsa estää... Itse en hirveästi reissuja yms. pysty tarjoamaan koska rahatilanne on tällä hetkellä vähän tiukka. Ex mies tienaa paremmin ja nyt sekin hyöty menee lähinnä vauvan hyväksi! Heille oli esim. uutena ostetut kalliit vaunut joihin on taatusti uponnut yhden kylpyläviikonlopun hinta! On lähinnä ärsyttänyt kun tuo miehen vaimo on josku ostanut lapselle jotain vaatteita, ihan kun kaipaisin säälistä jotain hänen ostamia lumppujaan! nyt ei ole kesän jälkeen edes mitään ostanut lapselleni, varmaan tuhlaa nekin rahat nykyään vauvan pukimiin.

AP

[/quote]

..Sä et kaipaa ex-miehesi nykyisen puolison lapsellesi ostamia "lumppuja", mutta sua ärsyttää, ettei se ole kesän jälkeen niitä ostanut? Aika ristiriitaista.

Ex-puolisosi ei ole velvollinen järjestämään mitään ehdottomaasi ohjelmaa viikonloppuisin. Ne ovat isäviikonloppuja ja ne vietetään isän perheen luona heidän itsensä päättämällään tavalla. Sinulla ei ole mitään oikeutta puuttua niiden viikonloppujen sisältöön. Ja jos sinä tienaat ex-miestäsi huonommin, se varmasti kompensoidaan sinulle elatusmaksuissa, koska miehen korkeammat tulot vaikuttavat niiden suuruuteen.

Ai niin, ja jos lapsesi ei ole nähnyt ikinä imettämistä, niin mielestäni on oikein hyvä, että tällainenkin biologinen perusjuttu tulee kouluikäiselle selväksi. 

Vierailija
77/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemus ap:n kaltaisesta katkerasta exästä. Sain siis kauan odotetun ja toivotun vauvan mieheni kanssa pari vuotta sitten lapsettomuushoitojen tuloksena.

Oli odotettavissa että miehen ex asiasta metakan nostaa vaikka asia ei hänelle kuulukaan. Kun hän sitten sai tietää meille tulevasta perheenlisäyksestä, niin alkoi armoton abortin ehdottelu, minulle soittelu kuinka olen miehen huijaamassa isäksi ja pahin oli kun kertoili "kylillä" että olen jakanut p*rsettä ympäri kyliä eikä mieheni ole oikeasti lapsen isä!

Kuulostaa täysin utopistiselta mutta näin todella kävi! olin raskaushormonihuuruissani ihan pois tolaltani kun tämä nainen minullekin viestitteli näitä paskapuheitaan. Vaatimukset oman lapsensa suhteen alkoivat olla kohtuuttomia ja lopulta isyyden hinta oli kiristetty niin kovaksi että miehen tapaamiset vähenivät hetkellisesti todella paljon. Uhkaukset olivat tyyliin "jos ette tee aborttia, niin et saa enää tavata lasta" ja myöhemmin "jos siellä on yksikin vauvan tavara näkyvissä kun X tulee käymään niin X ei enää ikinä tule sinne" Mies kun suoraan sanoi että ei aborttia ei tehdä tai joo, kyllä täällä on pinnasänky jota ei aleta piilottamaan niin tapaamisia peruuntui. Viimeisimmät uhkaukset olivat vauvan synnyttyä jossa tämä nainen vaati miestä jättämään minut ja vauvan (ja olemaan ikinä tapaamatta vauvaa) tai hän ei saa enää tavata lasta.

Tarkempia yksityiskohtia en kerro mutta toki asia vietiin näiden uhkausten osalta lopulta eteenpäin ja näin saatiin ne loppumaan. Tapaamiset olivat pitkään hankalia järjestää ja pitkään jatkuivat vaatimukset siitä ettei lapsi tule käymään mikäli minä ja vauva ollaan paikalla. Tuon naisen toiminta oli niin järkyttävää, tässä oli siis vain pintaraapaisu kaikesta mitä hän meille ammensi, että moni mies varmaan olisi sitten lyönyt hanskat tiskiin ja lopettanut kaikki tapaamiset päästäkseen eroon kyseisestä eukosta.

Mieheni ei ole mikään tunteeton kusipää mutta on sanonut itsekin että kyseisen keissin takia jotain muuttui pysyvästi hänen ja tämän lapsensa välillä. Kyllä se on totta että äiti voi omalla toiminnallaa pilata lapsensa suhteen isään ja tässäkin se nähtiin. Nainen kai kuvittelee toimivansa lapsensa edun mukaisesti mutta todellisuudessa miehen suhde lapseen vain viilenee v.mäisen exän takia. Tämä vinkkinä sinullekin ap!

Vierailija
78/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:40"]

Minun exäni sai myös lapsen. Alkuun pelkäsin, että mies unohtaa yhteiset lapsemme, mutta se pelko oli turha. Ainoa harmitus tulee siitä, että mies pukkaa lisää lapsia ja minun lapseni saavat häneltä vähemmän perintöä. Siis eihän se minulle kuulu, mutta lasten puolesta harmittaa. 

[/quote]

Mahdollinen perintö olisi sinusta suurempi rikkaus kuin sisarussuhde? No jopas. Jos lapsistasi kasvaa kunnon ihmisiä ja he eivät peri ahneuttasi, heitä asia ei harmita. 

Vierailija
79/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:57"]

No nyt niinä kahtena viikonloppuna kun lapsi on olltut isällään vauvan synnyttyä, eivät ole tehneet mitään! haravoineet pihaa ja käyneet vaunulenkillä kuulemma vain. .

AP

[/quote]

Eikös se vauva ollut vasta viikon ikäinen? Vähän tarkkuuta nyt hei...

[/quote]

Ei ole viikon vaan noin kuukauden ikäinen. Joku muu täällä kirjoitti exänsä saaneen vauvan viikko sitten. Sairaalaan lastani ei edes kutsuttu katsomaan!! ja kahtena viikonloppuna on nyt kyläillyt isällään. Ärsyttää ettei lapsi saa jatkuvaa huomiota jota on tottunut saamaan

Vierailija
80/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi tosissaan, ei hän kirjoittaisi tuollaisia pitkiä, hienosti muotoiltuja viestejä. Näkee, että ihan selvästi käyttää aikaa keksiäkseen vastauksia.

Valitettavaa on, että tuollaisia ihmisiä on kuitenkin oikeasti olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan