Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjojen antamisen lopettaminen, tylyä?

Vierailija
10.12.2014 |

Eli olen ystäväni lapsen kummi. Joka joulu ja synttäri olen ostanut myös heidän muille lapsilleen lahjat. Nyt kuitenkin totesin, että en oikeastaan halua ostaa muille kuin kummilapselleni lahjan, ensinnäkin koska heidän lapsikatraansa kasvaa koko ajan (uusi taas tulossa) ja toiseksi koska tiedän että he saavat lahjoja paljon vanhemmiltaan ja isovanhemmilta. Jos tietäisin että lapsille ei sukulaiset osta lahjoja tai olisi vähävaraisesta perheestä kyse, ostaisin kyllä mielelläni kaikille pienet lahjat, mutta nyt se tuntuu "tarpeettomalta".

Eli halusin kysellä muiden mielipiteitä; ensinnäkin ostatteko te kummilapsien sisaruksillekin lahjat?

Ja toiseksi onko tökeröä vain viedä lahjapussi asiaa mainitsematta. vai pitäisikö mainita että btw, en osta nykyisin kuin kummi- ja sukulaislapsille lahjoja? Tai onko tuo yhtäkkinen lahjojen oston lopettaminen tylyä?  Viime jouluna ostin yleisesti ottaen kaverin ja sukulaisten lapsille lahjoja 9 kpl, mieluummin ostaisin vähän paremman lahjan harvalle kuin halvemmat usealle. 

Ajatuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kompromissi, mietitty lahja kummilapselle ja muille yhteisesti vaikka karkkirasia tai lautapeli.

Vierailija
2/8 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä vähän toi kakkosen metodi. Olen muistanut aina koko perhettä. Usein niin, että kummilapsi saa vähän isomman jutun ja muille sitten jotain yhteistä tai karkkirasiaa tms. Tai jos on kummilapsen lisäksi 1 lapsi perheessä, hän saa myös paketin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan osta kummilasten sisaruksille lahjoja, lahjottavien määrä tuplaantuisi. Osta tänä vuonna jotain yhteistä kaikille muille ja ens vuonna älä sitäkään. Äläkä selittele! En ymmärrä, miten olet edes alkanut ostella noille muillekin lahjoja.

Vierailija
4/8 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen yhteislahja on hyvä idea.

Tai sitten kummilapsen lahjan viedessä toteat vain että tänävuonna laitoit vain kummilapselle. Ei tarvitse selitellä enenmpiä ja jätät arvailujen varaan mitä teet ensi jouluna :)

Jos jätät mainitsematta ja muistavat että kaikki lapset on saaneet sinulta lahjan, niin voivat ihmetellä onko ne unohtuneet jonnekin tai vaivaako dementia.

Vierailija
5/8 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kummilapsia perheistä, joissa on 5 tai 6 lasta. En todellakaan osta kuin kummilapselle!

Vierailija
6/8 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:53"]

En ymmärrä, miten olet edes alkanut ostella noille muillekin lahjoja.

[/quote]

No sanoppas muuta! Kait se söpöjen vauvanvaatteiden ja lelujen ostaminen oli aikoinaan niin kivaa että järki unohtui tuossa hommassa. 

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:58"]

Mulla on kummilapsia perheistä, joissa on 5 tai 6 lasta. En todellakaan osta kuin kummilapselle!

[/quote]

No heidän lapsilukunsa lähenee jo tuota.

Ehkä teen niin kuin tuolla ehdotettiin, että tänä jouluna yhteinen lahja muille, ja ens jouluna vain kummilapselle. Lisää mielipiteitä saa toki laittaa!

ap

Vierailija
7/8 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen lahja kummilapselle ja vaikka iso suklaarasia/karkkirasia muulle perheelle on ihan ok.

Vierailija
8/8 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanaan koko suku oli yhdessä päätänyy sopivan iän - muistaakseni siinä 5-6 ikävuoden pintaan, milloin olimme siskoni kanssa rittävän vanhoja ymmärtääksemme, että vain synttärisankari saa lahjoja jne. Tietysti kummin on tätä vaikea lähteä selittämään lapsille, mutta se onkin fiksujen vanhempien tehtävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme