Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex mies sai vauvan

Vierailija
31.10.2014 |

Ja en pääse yli tästä ärsytyksestä jonka tuo uutinen sai minussa aikaan. Tuntuu kun ex mies olisi pettänyt minut ja mitätöinyt minut lapsemme äitinä. Kun sain kesällä tietää vaimonsa raskaudesta niin en kyennyt edes onnittelemaan tai teeskentelemään onnellista heidän puolestaan. Tehnyt olen kyllä selväksi etten asiaa ns. hyväksy ja koen tuon olevan väärin meidän lastamme kohtaan, joka on kuitenkin kaikkein tärkein. En halua mitään vauvaa siihen kilpailemaan huomiosta ja viemään lapsen erityisasemaa.

Joku varmaan sanoo katkeraksi ämmäksi, mutta totuus on että lapseni etu on kaikki kaikessa ja tiedän että lapsemme on tärkein myös miehelle (uutta vauvaakin tärkeämpi) ja ärsyttää ylipäätään että vaimonsa on päättänyt vauvan haluta! En usko hetkeäkään että mies olisi uutta vauvaa halunnut joten senkin puolesta ikävää että lapseni joutuu tilanteesta kärsimään! Onko muita jotka ovat joutuneet pettymään ex mieheen vastaavalla tavalla?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

What ever makes you happy ap. =D =D ;)

Vierailija
42/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet oikeassa, uudesta avioliitosta syntynyt lapsi on miehelle nyt tärkeämpi, mutta ei hän sitä todennäköisesti lapsellenne näytä. sinä et asialle mitään mahda, elämä jatkuu eikä aina etene niinkuin sinä olit ajatellut. Kuulostaa ettet oikein itse ole päässyt yli erosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelinkin ettei täältä ymmärrystä heru tälläiseen tilateeseen :/ Ja väärin, olen kyllä päässyt hyvin elämässä eteenpäin ja olen suorastaan onnellinen että pääsin ex miehestä eroon! Minulla on uusi mieskin ollut jo pari vuotta. tuli vain alunperin tunne että otti (nuoren) vaimon vaan koska ei muutakaan saanut ja nyt vaimo sitten halusi lapsenkin. Mahdoton nähdä miestä aidosti haluamassa enää perhettä, hän ei ole edes puhunut vauvasta minulle mitään! ilmoitti vain että syntyi, mutta siinä se. Ei kovin onnelliselta vaikuta. Ja jos itse saisin vielä lapsia niin tavallaan tilanne olisi eri koska lapseni saisi aitoja, tasavertaisia sisaruksia joiden kanssa eläisi arkea. Tuo ex miehen lapsi on lapselleni vain ikävä paha ja pilaa isäviikonloput!

AP

Vierailija
44/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hä? Tekisitkö sinä seuraavatkin lapsesi ex-miehesi kanssa? Jotta kaikki lapsesi olisivat täyssisaruksia? Aika sairasta, varsinkin kun uusi miehesi suostuisi siihen...

Vierailija
45/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on tylsää kun tollain provoilee.

Ei tää totta ole.

Vierailija
46/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, kyllä exäsi saa mennä elämässä eteenpäin ja hyvä niin! voit nyt joko käyttäytyä kuten katkera, mustasukkainen, erosta ylitsepääsemätön ämmä tai sitten vaikka onnitella ihan neutraalisti tuoretta perhettä ja olla mustamaalamatta miestä/miehen vaimoa/uutta tulokasta lapsellesi millään tavalla.

Minusta oli oikein kiva kun ex mieheni sai kaksikin lasta vaimonsa kanssa. Ei asia  minun elämääni mitenkään vaikuttanut ja lapsemme oli tällöin jo koululainen joten ei edes "kilpaillut" samasta huomiosta kuin pikkuiset sisarukset.  Minusta oli myös hyvä että lapsi oppi sitten isällään huomion jakamista, vastuunottoa ja "isoveljeilyä" koska itse en enää lapsia voinut saada. Nyt lapsi on jo aikuinen eikä tuo näytä sisarpuolista kärsineen kun isällään edelleen vierailee ihan oma aloitteisesti.

Vierailija
47/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua mikä asenne. Eiköhän miehelle kaikki omat lapset ole ihan yhtä tärkeitä, ilman yhtään mitään erityisasemaa. Kyllähän se vauva vie vanhemmalta sisarukselta huomiota ydinperheessäkin, mutta kyllä sisarus on silti lapsen elämässä rikkaus. Ethän riistä katkeralla asenteellasi lapseltasi sitä rikkautta. 

Minulla on itselläni 7 vuotta nuorempi pikkusisko isäni nykyisestä liitosta ja hän on aina ollut minulle tavattoman tärkeä. Tärkeys vain kasvaa vanhemmiten, kun olemme molemmat aikuisia. Olen nyt raskaana ja aion pyytää häntä puolisoineen lapseni kummivanhemmiksi. Olisin todella katkera äidilleni, jos hän olisi aikanaan yrittänyt pilata sisarussuhteen syntymistä tai puhunut minun kuulteni siskostani, kuten sinä puhut oman lapsesi sisaresta.

Vierailija
48/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:43"]

Arvelinkin ettei täältä ymmärrystä heru tälläiseen tilateeseen :/ Ja väärin, olen kyllä päässyt hyvin elämässä eteenpäin ja olen suorastaan onnellinen että pääsin ex miehestä eroon! Minulla on uusi mieskin ollut jo pari vuotta. tuli vain alunperin tunne että otti (nuoren) vaimon vaan koska ei muutakaan saanut ja nyt vaimo sitten halusi lapsenkin. Mahdoton nähdä miestä aidosti haluamassa enää perhettä, hän ei ole edes puhunut vauvasta minulle mitään! ilmoitti vain että syntyi, mutta siinä se. Ei kovin onnelliselta vaikuta. Ja jos itse saisin vielä lapsia niin tavallaan tilanne olisi eri koska lapseni saisi aitoja, tasavertaisia sisaruksia joiden kanssa eläisi arkea. Tuo ex miehen lapsi on lapselleni vain ikävä paha ja pilaa isäviikonloput!

AP

[/quote]

Miksi mies olisi sinulle puhunut vauvasta tai mistään tärkeästä, olet entistä elämää? Et kyllä vaikuta päässeen ex-miehestä yli, kun näet tarpeelliseksi ilmoittaa mitä hyväksyt ja et hyväksy hänen elämässään. Katsos kun sinun hyväksymisiäsi ei enää mihinkään tarvita.

Vierailija
49/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä selvittää oma sielusi. Nyt sinulta kuluu energiaa sellaiseen, jolle. Et mitään mahda. On sinulle oma lapsi tärkein ja sille exän uudelle oma lapsi tärkein. Nyt sattuu olemaan yhteinen lasten isä.

et sinä ole vastuussa miehesi valinnoista. Et vain ole. Eikä ole sinun vikasi, että miehesi lähti.

teillä ei ilmeisesti menneet sukset samoja latuja.

anna olla. Älä turhaan syyllistä itseäsi. Se tekee katkeraksi. 

Yritä mieluummin oman lapsesi takia niellä tuo pettymys ja anna lapsesi olla isänsä kanssa, jos niin haluavat.

yritä ruveta elämään omaa elämää ja etsiä sieltä sellaisia juttuja, joista pidetä ja joista saat voimaa.

sinulla on hyviä asioita elämässäsi. Usko se ja hae niitä lisää. Iloitse siitä, että sinulla on mahdollisuus olla äiti. Se on arvokas asia. Olet tärkeä. Älä mene noiden ulkopuolisten asioiden alle. Elä hyvällä omatunnolla elämääsi. Ja anna toistenkin elää.

Vierailija
50/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, sekin vielä että lapsen isällä vierailujen ohjelma vaikuttaa muuttuneen vauvan myötä! Haluaisin miehen tarjoavan lapselle aktiviteetteja, vievän eri paikkoihin ja reissuihin, panostavan myös rahallisesti viikonloppujensa sisältöön. No nyt niinä kahtena viikonloppuna kun lapsi on olltut isällään vauvan synnyttyä, eivät ole tehneet mitään! haravoineet pihaa ja käyneet vaunulenkillä kuulemma vain. Eli vauva määrää tahdin kuten pelkäsinkin. Lisäksi lapsi (7,5v poika!) sanoi nähneensä miehen vaimon imettämässä vauvaa! tuo oli jo vähän liikaa koska ei todellakaan ole sopivaa että poika näkee tuollaistakin siellä ollessaan. On imettäminen ihan ok ja hyvä varmaan vauvalle, mutta ei lapseni tarvitse nähdä vieraan naisen rintavarustusta jatkuvasti isällä ollessaan! oksettavaa suorastaan. Tästä sanoinkin jo miehelle.

AP

Vierailija
51/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

[/quote]

Mies ottaa nuoremman vaimon, koska "ei saa muutakaan"? Right. Vanhemman miehen onkin niin hiton helppo saada itselleen itseään nuorempi vaimo. Paljon helpompi kuin löytää oman ikäistä seuraa. Koska jokainen nuori nainen suorastaan odottaa, että jostain pelmahtaisi neli-viisikymppinen eronnut mies, jolla olisi kiukkuinne ex-vaimo ja mukuloita valmiina, koska se on NIIN paljon houkuttelevampi vaihtoehto kuin omanikäiset lapsettomat ja ei-rupsahtaneet miehet, joiden kanssa voisi perustaa ydinperheen?

Nyt naurattaa.

Terv. 26-vuotias

Vierailija
52/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:57"]

Ainiin, sekin vielä että lapsen isällä vierailujen ohjelma vaikuttaa muuttuneen vauvan myötä! Haluaisin miehen tarjoavan lapselle aktiviteetteja, vievän eri paikkoihin ja reissuihin, panostavan myös rahallisesti viikonloppujensa sisältöön. No nyt niinä kahtena viikonloppuna kun lapsi on olltut isällään vauvan synnyttyä, eivät ole tehneet mitään! haravoineet pihaa ja käyneet vaunulenkillä kuulemma vain. Eli vauva määrää tahdin kuten pelkäsinkin. Lisäksi lapsi (7,5v poika!) sanoi nähneensä miehen vaimon imettämässä vauvaa! tuo oli jo vähän liikaa koska ei todellakaan ole sopivaa että poika näkee tuollaistakin siellä ollessaan. On imettäminen ihan ok ja hyvä varmaan vauvalle, mutta ei lapseni tarvitse nähdä vieraan naisen rintavarustusta jatkuvasti isällä ollessaan! oksettavaa suorastaan. Tästä sanoinkin jo miehelle.

AP

[/quote]

Isäviikonloppujen sisältö ei kuulu sinulle mitenkään (jos nyt oletetaan että mitään laitonta ei tapahdu). Isällä on oikeus toteuttaa vanhemmuutta ja kasvatusta hyväksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
53/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ja muutkin, en oikein ymmärrä oikeastaa tuota ajatusta että isäviikonloppuina pitäisi olla hirveän erikoiset aktiviteetit aina ja rahaa hassata kaikenmaailman menoihin ja meininkeihin. Eikös se vaikka kotosalla yhdessä olo ole kuitenkin tärkempää? eikö lapsi tunne olevansa osa juurikin sitä normaalia arkea eikä vain mikään vieraileva tähti (no sitähän sinä haluatkin) jonka takia pitää järjestää sirkushuveja ja kalliita matkoja? Ei lapset välttämättä kaipaa jatkuavaa menemistä ja tapahtumissa ravaamista, ennemmin tulee olo että isäviikonloput on hirveää suorittamista sekä isällä että lapsille.

Vierailija
54/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:27"]Meillä miehelle meidän kaksi lasta tärkeintä maailmassa. Aiemman avioliiton lapsi rakas mutta etäinen ja ei niin tärkeä.
[/quote]
Taitaa ukkos olla täys mulkku.

Vierailija
55/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:19"]

Mieheni kirjaimellisesti vaihtoi yli 10 vuotta nuorempaan muutama vuosi sitten. Meillä on kaksi yhteistä lasta. Uudella vaimolla yksi lapsi ja nyt heille syntyi yhteinen. En vielä tiedä mitä ajattelisin. Vauva vasta viikon ikäinen :)

[/quote]

Ikis?

Vierailija
57/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se isä ole mikään saamarin sirkustirehtööri, joka olisi velvoitettu järjestämään ties mitä reissuja ja huvituksia jokaisena viikonloppuna. Jos näin on oikeasti aiemmin ollut, niin tuo vauvan syntymä on todella hyvä asia. Se rauhoittaa ja normalisoi tilannetta lähemmäs tavallista arkea, johon isän esikoinen näin myös isän luona ollessaan kuuluu ja osallistuu. Pidemmän päälle juuri tämä arjen eläminen vahvistaa perhesuhteita, eivät ne loputtomat huvireissut. 

Ja toi imettäminen, oikeesti. Pakko olla provo. Olin juuri tällä viikolla junassa, jossa vaunussani istunut TÄYSIN TUNTEMATON nainen imetti. Vaunussani oli myös pari muuta lapsiperhettä. Kuinkahan pahasti nekin lapset sitten traumatisoituivat vieraan tädin tissistä.

Vierailija
58/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:43"]Arvelinkin ettei täältä ymmärrystä heru tälläiseen tilateeseen :/ Ja väärin, olen kyllä päässyt hyvin elämässä eteenpäin ja olen suorastaan onnellinen että pääsin ex miehestä eroon! Minulla on uusi mieskin ollut jo pari vuotta. tuli vain alunperin tunne että otti (nuoren) vaimon vaan koska ei muutakaan saanut ja nyt vaimo sitten halusi lapsenkin. Mahdoton nähdä miestä aidosti haluamassa enää perhettä, hän ei ole edes puhunut vauvasta minulle mitään! ilmoitti vain että syntyi, mutta siinä se. Ei kovin onnelliselta vaikuta. Ja jos itse saisin vielä lapsia niin tavallaan tilanne olisi eri koska lapseni saisi aitoja, tasavertaisia sisaruksia joiden kanssa eläisi arkea. Tuo ex miehen lapsi on lapselleni vain ikävä paha ja pilaa isäviikonloput!

AP
[/quote]

"hän ei ole edes puhunut vauvasta minulle mitään!"

Miksi ihmeessä olisi pitänyt edes puhua sulle, kun asia ei sulle edes kuulu :D

Vierailija
59/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:58"]

AP

[/quote]

Mies ottaa nuoremman vaimon, koska "ei saa muutakaan"? Right. Vanhemman miehen onkin niin hiton helppo saada itselleen itseään nuorempi vaimo. Paljon helpompi kuin löytää oman ikäistä seuraa. Koska jokainen nuori nainen suorastaan odottaa, että jostain pelmahtaisi neli-viisikymppinen eronnut mies, jolla olisi kiukkuinne ex-vaimo ja mukuloita valmiina, koska se on NIIN paljon houkuttelevampi vaihtoehto kuin omanikäiset lapsettomat ja ei-rupsahtaneet miehet, joiden kanssa voisi perustaa ydinperheen?

Nyt naurattaa.

Terv. 26-vuotias

[/quote]

Buahahahaa :D puit ajatukseni sanoiksi. Kyllä, jokainen eronnut mies voikin vain "ottaa kun ei muutakaan saa" jonkun nuoremman naisen joita toki on jonoksi asti :D oliko tässä lisää ap:tä kalvavia asioita? ex mies löytänyt nuoremman naisen rinnalleen ja avioitunutkin ja nyt vauvakin vielä tästä onnesta sikisi? :)

Ihan oikeasti ap, tuo asenne on vain itsellesi raskas ja kuten sanottu, tuo ei lapsesi asemaa paranna. Sinullahan on itselläsikin uusi suhde, nauti siitä ja elämästä, sinulla on varmasti paljon hyvää mutta pilaat sen itseltäsi tuolla katkeruudella. Mitäs jos koittaisit vilpittömästi olla onnellinen ex miehesi puolesta, ei se ole mitään sinulta pois :)

Vierailija
60/102 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:19"]

Mieheni kirjaimellisesti vaihtoi yli 10 vuotta nuorempaan muutama vuosi sitten. Meillä on kaksi yhteistä lasta. Uudella vaimolla yksi lapsi ja nyt heille syntyi yhteinen. En vielä tiedä mitä ajattelisin. Vauva vasta viikon ikäinen :)

[/quote]

Ikis?

[/quote]

Kuka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme