Milllaisia unilääkkeitä käytätte? VIimeyönä nukuin taas vain pari tuntia.
Kommentit (17)
VArmaaan adhd vaikuttaa stressiin ja kun hahmotttamiskyvyssä on ongelmia.
Käytän allergialääkettä, setiritsiiniä. Sitä saa ilman reseptiä, ei ole kallista eikä sillä ole muita sivuvaikutuksia kuin väsymys. Olen kokeillut myös nukahtamislääkkeitä ja melatoniinia, mutta ne eivät sopineet minulle, koska ongelmani on aamuyöllä heräily.
unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet
Valitettavasti olen joutunut käyttämään nukahtamiseen apua. Nyt käytössä puolikas tabletti (12,5 mg) Ketipinoria. Kokeiltu on lähes kaikkea, kateellinen olen mm. miehelleni, joka nukahtaa 5 minuutissa ja nukkuu 8 h putkeen.
Unilääkkeitä ei enää tarvitse kun lopettaa kofeiinin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Käytän allergialääkettä, setiritsiiniä. Sitä saa ilman reseptiä, ei ole kallista eikä sillä ole muita sivuvaikutuksia kuin väsymys. Olen kokeillut myös nukahtamislääkkeitä ja melatoniinia, mutta ne eivät sopineet minulle, koska ongelmani on aamuyöllä heräily.
Vaihdoin allergialääkitystä pari vuotta sitten ja sen jälkeen pahenivat univaikeudet. Nyt käytän taas Heinixiä ja nukun paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin allergialääkitystä pari vuotta sitten ja sen jälkeen pahenivat univaikeudet. Nyt käytän taas Heinixiä ja nukun paljon paremmin.
Mä nukun kans Heinixillä hyvin ja Ataraxilla.
Kellojen siirto sotki unirytmini.
Mutta nukun paremmin kun
- harrastan liikuntaa tai kävelen vähintään 6km päivän aikana.
- otan melatoniinin ( max 1mg) 5h ennen unen keskikohtaa. Eli otan sen jo klo n. 21.30 .
- vähennän kahvin juontia. Kahvia vain ennen klo 12.
- käytän korvatulppia ( Clas Ohlssonin keltaiset tulpat isossa rasiassa toimii mulla parhaiten)
- käytän unimaskia vaikka on pimennysverhotkin
- viilennän huoneen
- nukahtamislääkkeitä olen kokoillut, mutta lääkkeet sotkevat pään eivätkä toimi mitenkään pitemmän päälle. Pyrin siksi välttämään niitä.
Melatoniini+rauhoittavat yrtit, valmistuttaja makrobios, saa marketeista. Pelkkä melatoniini ei minulla tehonnut mitenkään, mutta tämä yhdistelmä toimii.
Katkolle,. muutamama viikko. Diapam kyllästys ja Neuramin 1 x 3 vrk i.m. sit uusi elämäntavan opettelu.
Itsestäänselvyytenä, ei enää lainkaan alkoa.
Melatoniini, Zopinox ja Triptyl. Melatoniini ei oikein vaikuta enää mitenkään. Triptyl on oikein hyvä ja Zopinox on huonoja aikoja varten. Unettomuus johtuu varmaan työstressistä, pidempään jatkunut vaikea tilanne töissä joka ei näytä ratkeavan kuin pois lähtemällä. Vaihdevuosilla varmaan myös osuutta asiaan.
Kuuntelen jotain podcastia. Puhe katkaisee omat ajatukset ja aika pian nukahdan. Tosin heräilen myös kesken unien. Mutta ei se mitään, nukahdan taas kun alan kuunnella puhetta.
Mulla on itellä ollut se kun olen 9 vuotta putkeen juonut viiinaa niiin pystynyt nukahtamaan vähäksi aikaa silllä.