Minkä ikäinen lapsesi pelaa GTA 5:ta
12-vuotias väittää, että kaikki hänen luokkalaisensa saavat pelata kysesistä peluä, vaikka on lapsilta kielletty. Kiinnostaisi tietää onko tosiaan näin.
Kommentit (99)
Meidän poika kuulemma tuota "getaria" pelaa, on jo 34 -vuotias joten ei olla kovin paljoa puututtu asiaan, Kyllä sen ikäinen osaa jo erottaa pelimaailman todellisuudesta vaikka peli muistuttaakin paljon todellisuutta grafiikoiltaan.
Meillä 8 vuotias pelaa ja 5v hihkuu vieressä. osaa jo enkkuakin auttavasti tuon ansiosta niin pystyy suorittamaan tehtäviä yllättävän hyvin.
Pelaan 5 ja 7 vuotiaiden poikien kanssa päivittäin ko.peliä. Parhaani mukaan koetan selittää heille, miksi en voi pidättää riemunkiljahduksiani, kun lyön pesäpallomailalla lihavan neekerinaisen katuun, tai ajan kadunkulmassa seisoskelevan ihmisryhmän yli linja-autolla.
Lapseni ymmärtävät että kyseessä on peli.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:06"]
Aitoa väkivaltaa eli päiden leikkaamisa ym. muita karmeuksia on netti täynnä, joita varmasti teinit löytää jos haluaa. Mikä tuollaisesta pelistä tekee sen karmeamman. Sekö vain, että lapsi ohjaa itse sitä hahmoa? Kun taas netissä ihmisten päitä leikkaa irti "tuhmat miehet" joihin ei voi samaistua?
Tämä ei ole siis mikään kannanotto sille, että lapsille pitäisi ostaa yhtään K-18 peliä, vaan ihan vaan mielipiteitä kysyn.
[/quote]
Niin... Normaali kasvatusvastuun tunteva vanhempihan valvoo, millä sivuilla lapsi käy ja puuttuu netinkäyttöön, jos siellä käydään katselemassa jotain epämääräisyyksiä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:27"]
Pelaan 5 ja 7 vuotiaiden poikien kanssa päivittäin ko.peliä. Parhaani mukaan koetan selittää heille, miksi en voi pidättää riemunkiljahduksiani, kun lyön pesäpallomailalla lihavan neekerinaisen katuun, tai ajan kadunkulmassa seisoskelevan ihmisryhmän yli linja-autolla. Lapseni ymmärtävät että kyseessä on peli.
[/quote]
Kiitos, tästä mielikuvasta tuli hyvät iltanaurut! :'D
Mutta joo, ei gta:ta lapsille. 15-vuotiaalle varmasti jo ihan ok, mutta ei nyt ainakaan ala-asteikäisille.
Jos lapsenne pelaavat kyseisen pelin tarinaa eteenpäin (mitä pitää pelata, jotta saa kaikki asiat, esim sukellusvehkeet ja aseet). Miettikää nyt ihan oikeesti haluatteko pienten lasten (alle esim. 16v) pelata peliä, jossa tapetaan ihmisiä, harrastetaan seksiä, KIDUTETAAN ihmisiä?! Tämä kidutuskohtaus järkyttää myös aikuisia, entäs lapsia. Googlettakaa vaikka torture mission.. Peli on erittäin aidon oloinen ja näköinen sekä myös hyvin raaka. Itse aikuisena yllätyin pelin raakuudesta ja harmittelen näitä vanhempia, jotka eivät tiedä hölkäsen pöläystä, millaista peliä antavat pelata.
Eihän siinä, peli aon oikein upea grafiikoineen ja mahdollisuuksineen. Hyvin monipuolinen ja hyvää vastinetta rahalle, mutta en antaisi lasteni tai nuorempien sisaruksieni missään nimessä pelata sitä. MIETTIKÄÄ JA TUTKIKAA!!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:57"]Meillä pelaa 8-v. Tosin ajelee autolla rallia ja lentelee lentokoneilla. Hyppää laskuvarjon kanssa koneesta ja yrittää osua armeija-alueelle, koska silloin tulee paljon poliiseja :)
[/quote] voi vittu. Siinä pelissä on tehtäviä, joita pitää suorittaa, mm. Tappaa ihmisiä, kiduttaa, käyttää huumeita ja ampua huumetokkurassa klovneja, ja siis näitä tehtäviä pitää tehdä että pääsee pelissä eteenpäin, joten sun 8-vuotias lapsi on tehnyt kaikkea tuota siinä pelissä. Ja silloinkin kun ajaa autoa voi ajaa ihmisten päälle, voi käydä huorissa, voi juoda itsensä humalaan, jne. Jos tämä on sun mielestä ok pienelle lapselle niin mikäs siinä. Olen itse 24-vuotias ja pelaan tuota peliä välillä ja voin sanoa että se on ihan helvetin raakaa. Voit vain ottaa aseen ja ampua ihmisiä.
[/quote] voi vittu. Pelissä voi pelata myös ns. Vapaata peliä.
[/quote]
Voit joo pelata vapaata peliä, mutta esim lentokoneita et voi pölliä lentokentältä ennen kuin olet pelannut peliä tarpeeksi pitkälle että voit ostaa ja sulla on rahaa ostaa hangaari jolloin pääset ongelmitta kentälle. Moni moni moni tähäb vapaaseen peliin positiivisesti vaikuttava asia on saadakaeen hankittua pakko pelata pelin tarinaa eteenpäin. Myös laskuvarjo on yksi näistä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:38"]
Jos lapsenne pelaavat kyseisen pelin tarinaa eteenpäin (mitä pitää pelata, jotta saa kaikki asiat, esim sukellusvehkeet ja aseet). Miettikää nyt ihan oikeesti haluatteko pienten lasten (alle esim. 16v) pelata peliä, jossa tapetaan ihmisiä, harrastetaan seksiä, KIDUTETAAN ihmisiä?! Tämä kidutuskohtaus järkyttää myös aikuisia, entäs lapsia. Googlettakaa vaikka torture mission.. Peli on erittäin aidon oloinen ja näköinen sekä myös hyvin raaka. Itse aikuisena yllätyin pelin raakuudesta ja harmittelen näitä vanhempia, jotka eivät tiedä hölkäsen pöläystä, millaista peliä antavat pelata. Eihän siinä, peli aon oikein upea grafiikoineen ja mahdollisuuksineen. Hyvin monipuolinen ja hyvää vastinetta rahalle, mutta en antaisi lasteni tai nuorempien sisaruksieni missään nimessä pelata sitä. MIETTIKÄÄ JA TUTKIKAA!!
[/quote]
Mies pelaa gta5:sta, mutta on ilmeisesti onneksi pelannut tuon kohdan kun en ole ollut paikalla... En ole edes tiennyt tuosta kohdasta ollenkaan! Onneksi, sen verran jäätävää katsottavaa, enkä varmaan itse pystyisi tuota kohtaa pelaamaan.
Tässä mm. kiskotaan irti hammas ja murskataan polvilumpio. Mukavaa aktiviteettia 8-vuotiaille?
11-vuotias meillä pelaa isänsä kanssa.
Olen itsekin 12 ja saan pelata kyseistä peliä.😏Olin aikaisemmin saanut pelata sotapelejä, joissa oli K-16 merkintä.😞Eräänä päivänä pyysin äitiä tilaamaan pelin [Watch Dogs], joka oli K-18.❌ Kerroin äidille pelistä ja siitä, mitä siinä tehdään. Äiti suostui ostamaan pelin nettikaupasta [CDON.com] syntymäpäivälahjaksi.💋 Pelasin peliä pari päivää ja äiti antoi minun pelata K-18 pelejä.❤❤ Tuossa äskettäin pyysin äidiltä, että saisin kaverilta lainaan GTA V:n. Äiti sanoi heti, että sitä et saa.😢GTA V:ssä on strippiklubi !👠Sanoin äitille, että halusin GTA:n vain autojen takia, koska pidän autoista ja niiden tuunailusta.🚘 Äiti suostui sillä ehdolla, että en kävisi strippiklubilla ainakaan aluksi.❌👠Peli oli sitten viikon lainassa ja palautin sen kaverille. Nyt sitten oon ostamassa PS-4 ja kysyin äidiltä saisinkos sen omaksi PS-4:lle.💡 Äiti suostui samoilla ehdoilla... jälleen. ☺ Tossa joku turha raapustus. Toivottavasti auttoi edes jotakuta. 😁
PS: En osaa oikeen kirjottaa. ✒
PPS:Sori noi hymiöt sun muut. ⏫
Olen itsekin 12 ja saan pelata kyseistä peliä.😏Olin aikaisemmin saanut pelata sotapelejä, joissa oli K-16 merkintä.😞Eräänä päivänä pyysin äitiä tilaamaan pelin [Watch Dogs], joka oli K-18.❌ Kerroin äidille pelistä ja siitä, mitä siinä tehdään. Äiti suostui ostamaan pelin nettikaupasta [CDON.com] syntymäpäivälahjaksi.💋 Pelasin peliä pari päivää ja äiti antoi minun pelata K-18 pelejä.❤❤ Tuossa äskettäin pyysin äidiltä, että saisin kaverilta lainaan GTA V:n. Äiti sanoi heti, että sitä et saa.😢GTA V:ssä on strippiklubi !👠Sanoin äitille, että halusin GTA:n vain autojen takia, koska pidän autoista ja niiden tuunailusta.🚘 Äiti suostui sillä ehdolla, että en kävisi strippiklubilla ainakaan aluksi.❌👠Peli oli sitten viikon lainassa ja palautin sen kaverille. Nyt sitten oon ostamassa PS-4 ja kysyin äidiltä saisinkos sen omaksi PS-4:lle.💡 Äiti suostui samoilla ehdoilla... jälleen. ☺ Tossa joku turha raapustus. Toivottavasti auttoi edes jotakuta. 😁
PS: En osaa oikeen kirjottaa. ✒
PPS:Sori noi hymiöt sun muut. ⏫
11v veljeni pelaa, on pelannut jo pari vuotta.
KYLLÄ ON! Suurin osa nimenomaan lapsista pelaa väkivaltaisia pelejä eikä aikuiset.
Poikani 10v pelaa on kuulemma hänen lempi pelinsä
Kyllä on kasvatus löyhää nykyään: 11-vuotiaat saa "tappaa prostituoituja" ja 8-vuotiaat värjätä hiuksiaan. Kun kauhistelee tätä, leimataan kukkahattutädiksi ja tiukkikseksi. Alan ymmärtää paremmin amisseja ja lestoja jne.