Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsesi pelaa GTA 5:ta

Vierailija
01.12.2014 |

12-vuotias väittää, että kaikki hänen luokkalaisensa saavat pelata kysesistä peluä, vaikka on lapsilta kielletty. Kiinnostaisi tietää onko tosiaan näin.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllähän 12 vuotias gta veetä voi pelata jos ymmärtää että ei tapahdu oikeassa elämässä.

ja voithan sä pistää kokeiluu sen pelin et miten se siihe sun poikaas vaikuttaa

Vierailija
62/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele ostamaan K-18 pelejä lapsille. Nehän ovat nykyään niin realistisia kuin joskus Playstation 1:sen aikoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään ei.

Vierailija
64/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔞K-18🔞❗️

Vierailija
65/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei GTA ole enää oikein suosittu.

Vierailija
66/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tutkittua faktaa että väkivaltapelit on lapselle vahingollisempia kuin mikään videomateriaali.

Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä että peleissä lapsi osallistuu aktiivisena toimijana hirveyksien toteuttamiseen.

Vierailija
67/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei GTA ole enää oikein suosittu.

Entäs, kun tulee Gta 6 joskus :D

Vierailija
68/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia niitä ikärajoja ei voi noudattaa, entä sitten jos kaikki kaverit pelaa pelaa, pidä omastasi parempaa huolta kun ne vanhemmat jotka eivät vältä.

Vierailija
69/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woomeli kirjoitti:

KYLLÄ ON! Suurin osa nimenomaan lapsista pelaa väkivaltaisia pelejä eikä aikuiset.

Sen kyllä huomaa, lasten aiheuttama väkivalta on lisääntynyt huimasti.

Vierailija
70/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoa väkivaltaa eli päiden leikkaamisa ym. muita karmeuksia on netti täynnä, joita varmasti teinit löytää jos haluaa. Mikä tuollaisesta pelistä tekee sen karmeamman. Sekö vain, että lapsi ohjaa itse sitä hahmoa? Kun taas netissä ihmisten päitä leikkaa irti "tuhmat miehet" joihin ei voi samaistua?

Tämä ei ole siis mikään kannanotto sille, että lapsille pitäisi ostaa yhtään K-18 peliä, vaan ihan vaan mielipiteitä kysyn.

Oletusarvo tietenkin on, että lapsia pyritään suojelemaan kaikelta ei ikätasoa vastaavalta tiedolta ja videoilta. GTA5:ssa jo se kielenkäyttö on liikaa lapsille. Eikä 11-12-vuotiaiden tarvitse tietää, mikä on strippibaari tai ainakaan altistua päivittäin sen kuville.

Hämmästyttää se, miten monet aikuiset kuvittelevat lasten tai varhaisteinien kykenevän erottamaan todellisuuden ja epätoden sekä tekemään itse eroa pelimaailman ja oikean elämän kohdalla.

Ihan totta niitä lapsia pitää varjella. Meillä on vain käsitys, että lapset "aikuistuvat" ja kypsyvät varhain. Näin ei ole, vaan lapsia tulee suojella ja antaa heille mahdollisuus pitkään lapsuuteen, jossa seksi yms. nousee vasta lasten omien ajatusten myötä tämän elämään mukaan. Tiedän runsaasti lapsia, jotka ovat omasta mielestään jo niiiiin isoja, kun ihan oikeasti näiden lasten lapsuutta ei vain ole turvattu riittävästi eli heille ei ole tehty selväksi sitä, että oikeasti ovat vielä pieniä ja moni asia on kiellettyä tai ei ole hänen ikäiselle vielä tarpeellista. Naapurin 9v lapsi pelaa GTA5:ta kotona ja puhuu ainakin minun läsnäollessa niin isottelevasti vanhemmilleen ja on kuulemma jo iso lapsi. Meillä sama lapsi tykkää kuunnella satuja, istua sylissä ja leikkiä pehmoilla.

Vierailija
71/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tätä peliä hyväksynyt 14.v. lapselle. Se vain tuntuu poikkeuksellisen hölmöltä peliltä.

Vierailija
72/99 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika osti 13-vuotis synttärilahjaksi. Pelaa kavereiden kanssa aika usein, nykyään on 14

Vierailija
73/99 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika pelasi vissiin ekan kerran 9 vuotiaana gta vitosta. Pelasi läpi ja sitten peli unohtui pariksi vuodeksi. Nyt pelannut onlineä kavereiden kanssa.

Osa vanhemmista suhtautuu kyllä käsittämättömän nihkeästi pelaamiseen noin yleensäkin.

Itse olen geimannut 80-luvulta lähtien ja kahlannut muksuna läpi kaikenmaailman Wolfenstainit ja Leisure Suit Larryt. Upeita muistoja 😄

Tietysti jos mukelo on herkempää sorttia tai henkisesti epästabiili, niin gtav ei ehkä ole paras tapa viettää aikaa. Jokainen vanhempi tuntee muksunsa parhaiten.

Vierailija
74/99 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 v poika pelaa meillä. Ajelee autolla ihmisten päältä ja tappaa prostituoituja. Itse pelasin aikoinaan vastaavia tuonikäisenä, enkä näe siinä mitään haittaa.

Ettekö tajua että vaikka ihminen ymmärtää että se on vaan peli tuollaiset tuo negatiivista aivoihin. Tehkää positiivisia asioita, esim pelaatte koripalloa tai jne.

Monet pelit on tehty rahan takia mikä siitä saadaan 

Vierailija
75/99 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi joku GTA urheilupelit on parempia kun tollaset rivot, seksistiset pelit jotka ei sovi lapsille ja vielä se väkivalta

Vierailija
76/99 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä mitä tuo muksu pelaa, 8v sillä on ikää.

Vierailija
77/99 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin pelaamaan vasta 17 vuotiaana.

Hyvää kannattaa odottaa eikö? Alle 12 vuotiaille en suosittele ja yläaste ikäiset nyt pelaa vaikka kielletäis nii iha sama

Vierailija
78/99 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan aikuisenakin ahdisti pelata tuota. Jotenkin siihen turtuu, kun peli etenee. Ja sehän vasta pelottavaa onkin, että lapset turtuu ja tottuu väkivallan katsomiseen ja sen tekemiseen (vaikkakin pelissä).

Vierailija
79/99 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin teidän Ip-osoitteisiin on lähetetty lasu

Vierailija
80/99 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoa väkivaltaa eli päiden leikkaamisa ym. muita karmeuksia on netti täynnä, joita varmasti teinit löytää jos haluaa. Mikä tuollaisesta pelistä tekee sen karmeamman. Sekö vain, että lapsi ohjaa itse sitä hahmoa? Kun taas netissä ihmisten päitä leikkaa irti "tuhmat miehet" joihin ei voi samaistua?

Tämä ei ole siis mikään kannanotto sille, että lapsille pitäisi ostaa yhtään K-18 peliä, vaan ihan vaan mielipiteitä kysyn.

Oletusarvo tietenkin on, että lapsia pyritään suojelemaan kaikelta ei ikätasoa vastaavalta tiedolta ja videoilta. GTA5:ssa jo se kielenkäyttö on liikaa lapsille. Eikä 11-12-vuotiaiden tarvitse tietää, mikä on strippibaari tai ainakaan altistua päivittäin sen kuville.

Hämmästyttää se, miten monet aikuiset kuvittelevat lasten tai varhaisteinien kykenevän erottamaan todellisuuden ja epätoden sekä tekemään itse eroa pelimaailman ja oikean elämän kohdalla.

Ihan totta niitä lapsia pitää varjella. Meillä on vain käsitys, että lapset "aikuistuvat" ja kypsyvät varhain. Näin ei ole, vaan lapsia tulee suojella ja antaa heille mahdollisuus pitkään lapsuuteen, jossa seksi yms. nousee vasta lasten omien ajatusten myötä tämän elämään mukaan. Tiedän runsaasti lapsia, jotka ovat omasta mielestään jo niiiiin isoja, kun ihan oikeasti näiden lasten lapsuutta ei vain ole turvattu riittävästi eli heille ei ole tehty selväksi sitä, että oikeasti ovat vielä pieniä ja moni asia on kiellettyä tai ei ole hänen ikäiselle vielä tarpeellista. Naapurin 9v lapsi pelaa GTA5:ta kotona ja puhuu ainakin minun läsnäollessa niin isottelevasti vanhemmilleen ja on kuulemma jo iso lapsi. Meillä sama lapsi tykkää kuunnella satuja, istua sylissä ja leikkiä pehmoilla.

Samaa mieltä, kaikki ton tyyppinen sisältö vaan pois lapsilta

Väkivalta ja rivot kohdat pois ja netistä ja somesta myös lapset pois nekään ei sovi alle 12 vuotiaille ja tuskin edes alle 18. Itse menin someen vasta 2 vuotta sitten enkä ole katunut että menin myöhemmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän