Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsesi pelaa GTA 5:ta

Vierailija
01.12.2014 |

12-vuotias väittää, että kaikki hänen luokkalaisensa saavat pelata kysesistä peluä, vaikka on lapsilta kielletty. Kiinnostaisi tietää onko tosiaan näin.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:19"]Ihan turhaahan nuo ikärajat on, eikö? Vittu mitä pellejä.
[/quote] Niinpä...

Vierailija
22/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:17"]

Mä oon nyt itse 26-vuotias mies. Pelasimme Gta:ta kaverieni kanssa sen alkuajoista alkaen, eli noin vuodesta -97. Tämän jälkeen teineinä pelasimme toki Gta Vice-citya, San-Andreasta, sekä muitakin väkivaltapelejä. Lähes jokainen muistamani poika koulusta pelasi näitä pelejä.

Kaikista kasvoi kunnollisia nuoria miehiä, joten nipottavat hiekkavittuiset kukkahattukauhistelijat voivat mennä vaikka lutkuttamaan kyrpää puolestani.

[/quote] Miten minusta kukkahattutädistä sinä et kuulosta ollenkaan kunnolliselta nuorelta mieheltä. En väitä, että GTA-peli olisi pilannut kielenkäyttösi ja käytöksesi, mutta ei se ole sitä ainakaan parantanut.

Omista pojistani en halua kaltaisiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on niiiiiiiiiiiiiiiiiin vaikea sanoa ei. Mutkun mun lapsi haluuuuuuu pelata sitä.

Vierailija
24/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:07"]

Olen itse 24-vuotias ja pelaan tuota peliä välillä ja voin sanoa että se on ihan helvetin raakaa. Voit vain ottaa aseen ja ampua ihmisiä.

[/quote]

Sellaista toiminta tai sotapeliä ole olemassakaan, missä ei voi ottaa asetta ja ampua ihmisiä eli pelihahmoja. Ne ei kaikki läheskään ole K-18 pelejä. GTA 5 K-18 raja tulee seksistä/huumeista eikä mistään siitä, että voi ampua. Jos jo pelihahmojen ampuminen on liikaa, niin osta vain urheilupelejä tai vaikka Afrikan tähti.

Vierailija
25/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:17"]

Mä oon nyt itse 26-vuotias mies. Pelasimme Gta:ta kaverieni kanssa sen alkuajoista alkaen, eli noin vuodesta -97. Tämän jälkeen teineinä pelasimme toki Gta Vice-citya, San-Andreasta, sekä muitakin väkivaltapelejä. Lähes jokainen muistamani poika koulusta pelasi näitä pelejä.

Kaikista kasvoi kunnollisia nuoria miehiä, joten nipottavat hiekkavittuiset kukkahattukauhistelijat voivat mennä vaikka lutkuttamaan kyrpää puolestani.

[/quote] Miten minusta kukkahattutädistä sinä et kuulosta ollenkaan kunnolliselta nuorelta mieheltä. En väitä, että GTA-peli olisi pilannut kielenkäyttösi ja käytöksesi, mutta ei se ole sitä ainakaan parantanut.

Omista pojistani en halua kaltaisiasi.

[/quote]

Se mitä suollan anonyyminä tälle suomi24:n kaltaiselle vessanseinäpalstalle, ei kerro minusta mitään, miten käyttäydyn normaalielämässä muiden kanssa. Voin täällä esimerkiksi aivan avoimesti sanoa, että en halua Suomeen yhtäkään loisivaa paskaneekeriä lisää, tai että vihaan manneja, mutta en tietenkään käytä tällaista kieltä esimerkiksi yliopiston tai työpaikan ruokapöydässä. Näissä paikoissa voidaan sitten käyttyäytyä sivistyneesti ja puhua mahdollisesti viisaita.

Vierailija
26/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
27/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:57"]Meillä pelaa 8-v. Tosin ajelee autolla rallia ja lentelee lentokoneilla. Hyppää laskuvarjon kanssa koneesta ja yrittää osua armeija-alueelle, koska silloin tulee paljon poliiseja :)
[/quote] voi vittu. Siinä pelissä on tehtäviä, joita pitää suorittaa, mm. Tappaa ihmisiä, kiduttaa, käyttää huumeita ja ampua huumetokkurassa klovneja, ja siis näitä tehtäviä pitää tehdä että pääsee pelissä eteenpäin, joten sun 8-vuotias lapsi on tehnyt kaikkea tuota siinä pelissä. Ja silloinkin kun ajaa autoa voi ajaa ihmisten päälle, voi käydä huorissa, voi juoda itsensä humalaan, jne. Jos tämä on sun mielestä ok pienelle lapselle niin mikäs siinä. Olen itse 24-vuotias ja pelaan tuota peliä välillä ja voin sanoa että se on ihan helvetin raakaa. Voit vain ottaa aseen ja ampua ihmisiä.

[/quote] voi vittu. Pelissä voi pelata myös ns. Vapaata peliä.

Vierailija
28/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun hokemisesta päätellen täällä kirjoittaa ne 14v itse, tai aikuiset jotka on vielä 14v tasolla.

Vierailija
29/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:57"]Meillä pelaa 8-v. Tosin ajelee autolla rallia ja lentelee lentokoneilla. Hyppää laskuvarjon kanssa koneesta ja yrittää osua armeija-alueelle, koska silloin tulee paljon poliiseja :) [/quote] voi vittu. Siinä pelissä on tehtäviä, joita pitää suorittaa, mm. Tappaa ihmisiä, kiduttaa, käyttää huumeita ja ampua huumetokkurassa klovneja, ja siis näitä tehtäviä pitää tehdä että pääsee pelissä eteenpäin, joten sun 8-vuotias lapsi on tehnyt kaikkea tuota siinä pelissä. Ja silloinkin kun ajaa autoa voi ajaa ihmisten päälle, voi käydä huorissa, voi juoda itsensä humalaan, jne. Jos tämä on sun mielestä ok pienelle lapselle niin mikäs siinä. Olen itse 24-vuotias ja pelaan tuota peliä välillä ja voin sanoa että se on ihan helvetin raakaa. Voit vain ottaa aseen ja ampua ihmisiä. [/quote] Pelle! Ei siinä ole mikään pakko niitä tehtäviä tehdä. Silloin vain ei pelissä edisty. Tuossa tuo taas pelaa, eikä mitään sen kummempaa tapahdu. Ja ammuskeleehan tuo. Tähtäilee mainoskyltteihin yms.  [/quote] voi suututinko sinut, kun alat haukkumaan? :D Tajuatko kuinka välinpitämätön äiti sää oot jos annat oikeasti 8-VUOTIAAN LAPSEN pelata tuollaista peliä... Huhhuh. Äläkä oo niin sinisilmäne, kun luulet muka oikeasti että se vain ammuskelee mainoskylttejä ja lentää helikopterilla... Oikeesti se on ok jos yli 13 vuotiaat, ehkä 12-vuotiaat kans pelaa tollasta mutta että 8 vuotias. Ei voi muuta sanoa kun että ei saatana voi olla totta. (enkä normaalisti oo tällänen nolo kukkahattutäti mutta oikeesti ihmettelen et miten joku äiti oikeesti antaa pikkulapsen pelata tollasta!!)

[/quote] BuuHuu! Todellakin luulen, sillä GTA:ta tai pleikkaa pelataan vain aikuisen läsnäollessa. Olen jopa itse pelannut tuon 8-v:n kanssa gta:ta ja montaa muutakin peliä. Joten älä jaksa (tosin ymmärrän, että provoat, mutta kaltaisiasi on oikeasti olemassa) 

Vierailija
30/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja 10-vuotias poika pelaa GTA:peliä. On meidän molempien suosikkipeli ja pojalla ei ole mitään käytöshäiriöitä tai muuta vastaavaa.

Vierailija
31/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:47"]

12-vuotias väittää, että kaikki hänen luokkalaisensa saavat pelata kysesistä peluä, vaikka on lapsilta kielletty. Kiinnostaisi tietää onko tosiaan näin.

[/quote]

Kyllä tuon ikäiset kaikki jo sitä pelaavat. Josseivät omassa konona niin sitten kaverin.

Vierailija
32/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljeni on pelannut GTA:ta noin 8 vuotiaasta. Minusta se on surullista, haluaisin ajatella että lapsen täytyy saada kasvaa näkemättä tappamista ja raiskaamista. Meille ei peliä tule, mutta oma 8 v. Katseli jokin aika sitten puhelimellaan youtubesta GTA- videoita... Kunnes sanoi että "ei ne olleet kovin kivoja"... Ahdistusta aiheuttivat, ja lapsi osasi onneksi suojella itseään ja tyytyy nykyisin Minecraft videoihin.

Vierailija
33/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani pelasi sitä alle 10- vuotiaana. Itse en kyseisiä pelejä ole ostanut mutta kavereiden luona aloitti ja myöhemmin hankki itse jostain. Takavarikoin kyllä pelit mutta aina löysi ne jostain. Ei ole koskaan tapellut eikä ole muutenkaan häiriintynyt. Ja kyllä se totta on että monet 8- vuotiaatkin pelaavat sitä.

Vierailija
34/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika eskarissa ja kertonut, että useampi kaveri pelaa sitä. Ennen kuin katoin pelin ikärajaa, kerkesin kysyä pojalta olisiko kiinnostunut siitä, mutta ei kuulemma (pelkää että näkisi painajaisia).

Vierailija
35/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 11-vuotiaani sitä joku aika sitten mankui juuri samalla kaavalla; kun KAIKKI sitä pelaa jne. En antanut periksi ja kävi ilmi että eivät KAIKKI sitä pelaa, aikoastaan kaksi poikaa isoveljiensä peliä. Hiukan tiukkuutta ja auktoriteettia vanhemmat!

Vierailija
36/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään 11-vuotias pelaa K18-pelejä. Ei mitään järkeä.

Vierailija
37/99 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä aivan helkutin hyvä peli!! Pakko ostaa xbox one, jotta saa uusimman päivityksen ;)
Mutta en ehkä alle 13v suosittelisi..
T. Nainen 23

Vierailija
38/99 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni alaikäinen siis kuitenkin kyseistä peliä saa pelata ihan vanhempien luvalla. Ei siis poika puhunut valetta. Ap

Vierailija
39/99 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:15"]

Aika moni alaikäinen siis kuitenkin kyseistä peliä saa pelata ihan vanhempien luvalla. Ei siis poika puhunut valetta. Ap

[/quote]

No ei todellakaan.

Tuon ikäisethän tuosta ovat eniten kiinnostuneita.

Vierailija
40/99 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi