Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys uskovaisille: mitä homot teidän mielestänne saa tehdä?

Vierailija
01.12.2014 |

Te jotka vastustatte homojen avioliittoa, voitteko kertoa millaista sallittu homous sitten on?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:02"]

Elää elämänsä Jumalan kunniaksi, niinkuin kenen tahansa ihmisen. Jokainen ihminen rukoilkoon Jumalalta johdatusta elämäänsä ja kulkekoon sitä polkua, minkä Jumala on juuri hänelle valmistanut. Jumalalla on jokaisen ihmisen elämän kohdalle oma suunnitelmansa.

[/quote]

Zeuksestako puhut?

[/quote]

Minä puhun Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalasta

[/quote]

Eli juutalaisten Jahvesta. Kai tiedät että juutalaiset ei tunnusta Jeesusta?

Vierailija
42/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:08"]

Se mikä monille nykyihmisille tuntuu olevan suuri uutinen on se, että on monia homoja ja lesboja, jotka ovat uskoontulemisensa myötä eheytyneet seksuaalisuudessaan. Esim. Aslak-järjestö ajaa tätä asiaa ja on olemassa erilaisia terapioita, joissa puidaan mm. lapsuuden kokemuksia ja niiden kautta monet ovat huomanneet, että poikkeava seksuaalinen käyttäytyminen johtuukin jostakin traumasta. Tätähän ei saisi nykypäivänä sanoa ääneen, koska leimaantuu heti homovihaajaksi. Itse en sellainen ole, sillä olen itse käynyt tuon prosessin läpi. Eli olen homoseksuaalisuudesta monien vaikeiden vaiheiden kautta päätynyt uskovaiseksi heteroksi, joka on ensi kesänä menossa naimisiin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. En tietenkään terapiaa kenellekään tuputa, sanon vain että se on mahdollisuus, niille jotka haluavat. Jumalakaan ei pakota ketään.

[/quote]

Paha, paha isku suvakeille. Ei yhtään kommenttia eikä halaistua sanaakaan, että eheytymisterapia auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella olet ottanut jumalaksesi kaukana Juudeassa eläneiden Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jumalan etkä omien esi-isiesi jumalia, Ukko Ylijumalaa ja Väinämöistä Suvannon Sulhoa, joita Suomen maassa on kunnioitettu ja palvottu ammoisista ajoista? Miksi kiellät ihmisiltä seksin, vaikka Agricola sanoo että "Kun Ukko Raunin nai ni härsky", minkä kunniaksi esi-isäsi harrastivat iloista ryhmäseksiä? 

Vierailija
44/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He saavat hengittää samaa ilmaa, mutta vain Jumalan armosta!

Vierailija
45/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:08"]Se mikä monille nykyihmisille tuntuu olevan suuri uutinen on se, että on monia homoja ja lesboja, jotka ovat uskoontulemisensa myötä eheytyneet seksuaalisuudessaan. Esim. Aslak-järjestö ajaa tätä asiaa ja on olemassa erilaisia terapioita, joissa puidaan mm. lapsuuden kokemuksia ja niiden kautta monet ovat huomanneet, että poikkeava seksuaalinen käyttäytyminen johtuukin jostakin traumasta. Tätähän ei saisi nykypäivänä sanoa ääneen, koska leimaantuu heti homovihaajaksi. Itse en sellainen ole, sillä olen itse käynyt tuon prosessin läpi. Eli olen homoseksuaalisuudesta monien vaikeiden vaiheiden kautta päätynyt uskovaiseksi heteroksi, joka on ensi kesänä menossa naimisiin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. En tietenkään terapiaa kenellekään tuputa, sanon vain että se on mahdollisuus, niille jotka haluavat. Jumalakaan ei pakota ketään.
[/quote]

Niin paskapuhetta. Homoksi/lesboksi synnytään ja siitä ei voi "eheytyä". Ihan biologiaa. Kieltää voi, mutta jos homo olet, muuksi et muutu vaikka kuinka kieltäisit sen. On katsos bi, homo/lesbo ja hetero näin pääasiassa.

Vierailija
46/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lol oikeesti. Lue Raamattua ja katso sieltä, mitä homoudesta puhutaan. Sellainen homous on sallittua uskovaisten mielestä.

Vierailija
48/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:16"]

Se mikä monille nykyihmisille tuntuu olevan suuri uutinen on se, että on monia homoja ja lesboja, jotka ovat uskoontulemisensa myötä eheytyneet seksuaalisuudessaan. Esim. Aslak-järjestö ajaa tätä asiaa ja on olemassa erilaisia terapioita, joissa puidaan mm. lapsuuden kokemuksia ja niiden kautta monet ovat huomanneet, että poikkeava seksuaalinen käyttäytyminen johtuukin jostakin traumasta. Tätähän ei saisi nykypäivänä sanoa ääneen, koska leimaantuu heti homovihaajaksi. Itse en sellainen ole, sillä olen itse käynyt tuon prosessin läpi. Eli olen homoseksuaalisuudesta monien vaikeiden vaiheiden kautta päätynyt uskovaiseksi heteroksi, joka on ensi kesänä menossa naimisiin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. En tietenkään terapiaa kenellekään tuputa, sanon vain että se on mahdollisuus, niille jotka haluavat. Jumalakaan ei pakota ketään.

[/quote]

Paha, paha isku suvakeille. Ei yhtään kommenttia eikä halaistua sanaakaan, että eheytymisterapia auttaa.

[/quote]

Että tämä yksi kommentti muuttaa eheytymisterapian toimivaksi? Mutuni toteaa, että paskan marjat. Tällä eheytymisellä pääsee vain takaisin kaappiin piiloon! No myönnettäköön, tämä on vain oma perstuntumani. Sinulla sitten taas lienee linkittää uskottavaa tutkimustietoa kys. hoidon toimivuudesta? Ei tarvitsisi yhden kommentin varassa roikkua.

Vierailija
49/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:58"]Mun puolesta ihan kaikkea samaa kuin muutkin, paitsi mennä kirkossa naimisiin keskenään tai adoptoida muiden lapsia. Avioliitto on miehen ja naisen ja lapsella on oikeus isään ja äitiin, eli ehjään ja kunnolliseen heteroperheeseen. Ei sen kummempaa. Onhan sille ihan luonnollinen syy, miksi kaksi miestä ei voi lisääntyä keskenään, joten luonnonvastaista heidän on toimia vanhempinakaan. Periaatteessa sama koskee naisparejakin, mutta naisparin on vain todella paljon helpompi lisääntyä. Siinähän sitten lisääntyvät, mutta muiden lapsia ei heidänkään tule adoptoida.
[/quote]

Jos heteropari ei kykene saamaan biologisia lapsia, niin eikös sillekkinnlöydy ihan luonnollinen syy...? Eli ehkä heidänkään ei ole luonnon mielestä tarvetta lisääntyä.

Vierailija
50/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taivaani on sellainen missä ei ole hihhuleita. Jos heidän taivaaseen joutuisin niin se olisi minulle helvetti.

Vierailija
51/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:18"]

Millä perusteella olet ottanut jumalaksesi kaukana Juudeassa eläneiden Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jumalan etkä omien esi-isiesi jumalia, Ukko Ylijumalaa ja Väinämöistä Suvannon Sulhoa, joita Suomen maassa on kunnioitettu ja palvottu ammoisista ajoista? Miksi kiellät ihmisiltä seksin, vaikka Agricola sanoo että "Kun Ukko Raunin nai ni härsky", minkä kunniaksi esi-isäsi harrastivat iloista ryhmäseksiä? 

[/quote]

Minä uskon Raamatun Sanaan. Jeesus on Herrani. Minä uskon, koska Jumala on antanut minulle uskon armolahjan. Huolimatta siitä, että minua uskoni vuoksi pilkataan, minä uskon.

Vierailija
52/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

Että tämä yksi kommentti muuttaa eheytymisterapian toimivaksi? Mutuni toteaa, että paskan marjat. Tällä eheytymisellä pääsee vain takaisin kaappiin piiloon! No myönnettäköön, tämä on vain oma perstuntumani. Sinulla sitten taas lienee linkittää uskottavaa tutkimustietoa kys. hoidon toimivuudesta? Ei tarvitsisi yhden kommentin varassa roikkua.

[/quote]

Kannattaa kysyä siltä joka alkuperäisen kommentin kirjoitti. Jos hän on homosta heteroksi eheytynyt kuka muu sen voisi tietää paremmin?

Vierailija
53/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:11"]

Aika radikaalia. Toivottavasti et tule elämässäsi katumaan tätä periaatteellisuuttasi. En oikein osaa päättää pitäisikö minun sinua ihailla vai olla pahoillani puolestasi.

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:40"]Heidän täytyisi käytännössä pysyä selibaatissa, samoin kuin esim. sellaisenkin täytyy jonka luontainen viehtymys olisi alaikäisiin. [/quote] Hahah.. Hei lisää näitä teidän hauskoja vitsejä :DD vai olitko tosissasi?

[/quote]

Olin ihan tosissani. Ja olen muuten itse pidättäytynyt myös seksistä näin 40-vuotiaaksi asti ja pidättäytynen loppuikäni, koska en myöskään hyväksy seksiä ennen avioliittoa, ja naimisiin en ole päässyt. 

[/quote]

[/quote]

Niille jotka eivät usko, ymmärrettävästi valintani on täysin järjetön. Enhän saavuta mitään hyvää materiaalisessa maailmassa valinnallani, vain ja ainoastaan rajaan itseltäni pois kokemuksia. Minä kuitenkin uskon hengelliseen todellisuuteen ja hengelliseen kilvoitteluun, siihen että hengellisessä maailmassa saa palkkionsa siitä että elää Jumalan asettamien sääntöjen mukaan. 

[/quote]

Eikös kristinuskossa ole jo kaikki synnit sovitettu eikä tekojen mukaan tuomita vaan ainoastaan uskolla pelastuu. On muslimien hommia arvottaa ihmistä tekojen eikä uskon mukaan. Jos vain iloisesti rietastelee koko elämän ja sitten viime hetkillä pamahtaa uskoon ja saa synnit anteeksi niin vilahtaa taivaaseen suoraan. 

Vierailija
54/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:14"]En antaisi homojen adoptoida muiden lasta, koska tällöin on kyse kolmannen henkilön oikeuksista. Jos heillä on omia lapsia, se käy. Lailla ei mielestäni voida sulkea pois lapsen oikeutta isään ja äitiin noin periaatteessa. En pidä homoja muuten mitenkään huonompina kasvattajina tai muuta, kysymys on lähinnä periaatteesta.
[/quote]

Mitä arvoa tuolla sun periaatteella on, jos kerran ymmärrät itsekin, ettei homous tai heterous vaikuta siihen mitenkään, millainen kasvattaja on? Kuuntele nyt itseäs.

Vierailija
55/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:40"]Heidän täytyisi käytännössä pysyä selibaatissa, samoin kuin esim. sellaisenkin täytyy jonka luontainen viehtymys olisi alaikäisiin. [/quote] Hahah.. Hei lisää näitä teidän hauskoja vitsejä :DD vai olitko tosissasi?

[/quote]

Olin ihan tosissani. Ja olen muuten itse pidättäytynyt myös seksistä näin 40-vuotiaaksi asti ja pidättäytynen loppuikäni, koska en myöskään hyväksy seksiä ennen avioliittoa, ja naimisiin en ole päässyt. 

[/quote]

Älä käytä noin alentuvaa ilmaisua kuin "naimisiin en ole päässyt". Siitä tulee sellainen ajatus, että olet yrittänyt todella, mutta kukaan ei ole huolinut sinua. Jokainen nainen kyllä saa miehen, jos haluaa. 
[/quote]
No jos mun pitäisi valita, että kenet "otan", niin valitettavasti valinta ei olisi häneen kohdistunut :D en kestäisi elää samassa tynnyrissä

Vierailija
56/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kannattaa kysyä siltä joka alkuperäisen kommentin kirjoitti. Jos hän on homosta heteroksi eheytynyt kuka muu sen voisi tietää paremmin?

[/quote]

Niin siis täällähän ei kukaan koskaan kirjoittele mitä sylki suuhun tuo tai mikä omaa asiaa vain parhaiten ajaa? Siksi puolueettomampi ja virallisempi tiedonanto olisi uskottavampaa. Löytyykö? :)

Vierailija
57/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme kysymys tämä on, ap mitä ajat takaa? Kyllä olen uskovainen, en kuulu kirkkoon vaan helluntaiseurakuntaan ja kyllä uskon että avioliitto on naisen ja miehen välinen. Se mitä homot saa tehdä ja mitä ei ? No kuule ei kuulu minulle tehkööt mitä huvittaa mielestäni. Menkööt kirkossa naimisiin samapa tuo kirkko on muutenkin ns. Maallistunut ja opettaa harhaoppisesti. Itse olen aina ihmetellyt miten ihmisuä ei kiinnosta pätkääkään raamattu Jumalan sana mutta sitten kun aletaan puhua homoista. Kyllä siihen vedetään Jumalan sana ja se että raamattu kieltää homouden. Mitä te siitä välitätte jos ette edes usko Jumalaan ? Ja kyllä pyrin rakastamaan jokausta ihmistä aivan kuin itseäni, niinkuin raamatussa sanotaan.

Vierailija
58/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:02"]

Elää elämänsä Jumalan kunniaksi, niinkuin kenen tahansa ihmisen. Jokainen ihminen rukoilkoon Jumalalta johdatusta elämäänsä ja kulkekoon sitä polkua, minkä Jumala on juuri hänelle valmistanut. Jumalalla on jokaisen ihmisen elämän kohdalle oma suunnitelmansa.

[/quote]

Zeuksestako puhut?

[/quote]

Minä puhun Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalasta

[/quote]

Eli juutalaisten Jahvesta. Kai tiedät että juutalaiset ei tunnusta Jeesusta?
[/quote]
No kuka tuota muka ei tietäisi? Ja miten juutalaisuus nyt mitenkään liittyy tähän keskusteluun?

Vierailija
59/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:46"]Mikä ihme kysymys tämä on, ap mitä ajat takaa? Kyllä olen uskovainen, en kuulu kirkkoon vaan helluntaiseurakuntaan ja kyllä uskon että avioliitto on naisen ja miehen välinen. Se mitä homot saa tehdä ja mitä ei ? No kuule ei kuulu minulle tehkööt mitä huvittaa mielestäni. Menkööt kirkossa naimisiin samapa tuo kirkko on muutenkin ns. Maallistunut ja opettaa harhaoppisesti. Itse olen aina ihmetellyt miten ihmisuä ei kiinnosta pätkääkään raamattu Jumalan sana mutta sitten kun aletaan puhua homoista. Kyllä siihen vedetään Jumalan sana ja se että raamattu kieltää homouden. Mitä te siitä välitätte jos ette edes usko Jumalaan ? Ja kyllä pyrin rakastamaan jokausta ihmistä aivan kuin itseäni, niinkuin raamatussa sanotaan.
[/quote]

Ajan takaa sitä, että minkä verran nämä kiihkouskovaiset pystyvät asettumaan toisen ihmisen asemaan.

Selvin vastaus oli tuo yhdyntäkielto. Ilmeisesti homopariskunnan olisi ok mennä vaikka käsi kädessä jumalanpalvelukseen, kunhan eivät ikinä olisi yhdynnässä. Vai mitä, kai seurakunnissa otettaisiin avosylin vastaan?

Vierailija
60/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen ja minulla on parempaakin tekemistä kuin miettiä mitä homot "saavat" tehdä keskenään, ei kuulu minulle, eikä ole minun tehtäväni tuomita. Samalla lähimmäisen rakkaudella heihin suhtaudun kuten muihinkin.

Myös vanhempani ovat helluntailaisia, ja ovat mökkinaapurin homoparin kanssa hyvissä väleissä. Auttavat pihatöissä ym. Eivät ole koskaan sanoneet heistä pahaa sanaa, vaikka vakaumukseltaan heistä eroavat. Luuletteko tosiaan että kaikki uskovat ovat samanlaisia sekopäitä kuten joistakin av:n idioottikommenteista voi päätellä, ja yrittävät käännyttää "syntisiä" aina kun mahdollista? Toki osa sellaisia on, mutta yleensä juuri he tuovat kaikista kärkkäimmin omat mielipiteensä julki, minkä takia kaikki uskovaiset niputetaan samaan joukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi