Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys uskovaisille: mitä homot teidän mielestänne saa tehdä?

Vierailija
01.12.2014 |

Te jotka vastustatte homojen avioliittoa, voitteko kertoa millaista sallittu homous sitten on?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:48"]

Tehköön mitä lystää kunhan eivät alttarille tule rietastelemaan.

[/quote] en oo uskis, hetero toistaiseksi, eihän siellä alttarilla rietastella , haluavat mennä Jumalan siunauksen liitolleen kuten heterotkin jotka menee kirkossa naimisiin. Se on sitä tasa-arvoa ja nyt on vuosi 2014. 

Vierailija
22/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä mitä tahansa, mutta avioliittoa en hyväksy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:58"]

Mun puolesta ihan kaikkea samaa kuin muutkin, paitsi mennä kirkossa naimisiin keskenään tai adoptoida muiden lapsia. Avioliitto on miehen ja naisen ja lapsella on oikeus isään ja äitiin, eli ehjään ja kunnolliseen heteroperheeseen. Ei sen kummempaa. Onhan sille ihan luonnollinen syy, miksi kaksi miestä ei voi lisääntyä keskenään, joten luonnonvastaista heidän on toimia vanhempinakaan. Periaatteessa sama koskee naisparejakin, mutta naisparin on vain todella paljon helpompi lisääntyä. Siinähän sitten lisääntyvät, mutta muiden lapsia ei heidänkään tule adoptoida.

[/quote] mikä ettei miesparit voi lisääntyä, kai se stondaa homollakin jos meinaa naiseen yhtyä lisääntymistarkoituksessa. En todellakaan tiedä miten on?????

Vierailija
24/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:40"]Heidän täytyisi käytännössä pysyä selibaatissa, samoin kuin esim. sellaisenkin täytyy jonka luontainen viehtymys olisi alaikäisiin. [/quote] Hahah.. Hei lisää näitä teidän hauskoja vitsejä :DD vai olitko tosissasi?

[/quote]

Olin ihan tosissani. Ja olen muuten itse pidättäytynyt myös seksistä näin 40-vuotiaaksi asti ja pidättäytynen loppuikäni, koska en myöskään hyväksy seksiä ennen avioliittoa, ja naimisiin en ole päässyt. 

[/quote]

Itse saat muuttaa vaikka tynnyriin, mutta et voi sen perusteella vaatia sitä muilta.

[/quote]

En minä vaadikaan, mutta Raamattu sanoo että mies ei saa yhtyä mieheen, ja että sellaisen tekijät ei peri Jumalan valtakuntaa. Joten kyllä minä ainakin kristittyä homoa neuvoisin pidättäytymään.

[/quote]

Raamattu sanoo myös, että sapattina työn tekemisestä pitää rangaista kuolemalla. Kannatatko tätä vai vastustatko pyhää kirjaasi?

[/quote]

Tuo sääntö on vanhassa testamentissa ja annettu juutalaiselle kansalle. Yleinen käsitys on, että uudessa liitossa eli kristinuskossa vanhan liiton lait ja säännöt ei ole voimassa, paitsi ne mitä Jeesus tai apostolit vahvistavat uuden testamentin puolella. Homoseksuaaliset suhteet kieltää Paavali uudessa testamentissa, sen sijaan sapattina työntekokieltoa tai sen rangaistusta ei vahvisteta. Jeesus itse asiassa eräässä kohtaa moittii juutalaisia, jotka eivät meinaa pelastaa hukkuvaa kaivosta koska sattuu olemaan sapatti. Hänen mielestään hyvää sai tehdä sapattinakin, ja on synti olla niin kirjaimellinen että antaa toisen hukkua lain kirjaimen takia.

Vierailija
25/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:11"]

Aika radikaalia. Toivottavasti et tule elämässäsi katumaan tätä periaatteellisuuttasi. En oikein osaa päättää pitäisikö minun sinua ihailla vai olla pahoillani puolestasi.

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:40"]Heidän täytyisi käytännössä pysyä selibaatissa, samoin kuin esim. sellaisenkin täytyy jonka luontainen viehtymys olisi alaikäisiin. [/quote] Hahah.. Hei lisää näitä teidän hauskoja vitsejä :DD vai olitko tosissasi?

[/quote]

Olin ihan tosissani. Ja olen muuten itse pidättäytynyt myös seksistä näin 40-vuotiaaksi asti ja pidättäytynen loppuikäni, koska en myöskään hyväksy seksiä ennen avioliittoa, ja naimisiin en ole päässyt. 

[/quote]

[/quote]

Niille jotka eivät usko, ymmärrettävästi valintani on täysin järjetön. Enhän saavuta mitään hyvää materiaalisessa maailmassa valinnallani, vain ja ainoastaan rajaan itseltäni pois kokemuksia. Minä kuitenkin uskon hengelliseen todellisuuteen ja hengelliseen kilvoitteluun, siihen että hengellisessä maailmassa saa palkkionsa siitä että elää Jumalan asettamien sääntöjen mukaan. 

Vierailija
26/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homojen pitäisi pysyä kaapissa. Mennä naimisiin eri sukupuolta olevan kanssa. Perustaa perhe ja täyttää maa. Kyllä ne siellä eheytyskeskuksessa pitävät huolen että riettaat homoajatukset eivät häiritse autuasta perhe-elämää.

Tämä oli vitsi. Tosin en ole uskovainen.

Vierailija
27/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:07"]

[/quote]

[/quote]

Itse saat muuttaa vaikka tynnyriin, mutta et voi sen perusteella vaatia sitä muilta.

[/quote]

En minä vaadikaan, mutta Raamattu sanoo että mies ei saa yhtyä mieheen, ja että sellaisen tekijät ei peri Jumalan valtakuntaa. Joten kyllä minä ainakin kristittyä homoa neuvoisin pidättäytymään.

[/quote]

Raamattu sanoo myös, että sapattina työn tekemisestä pitää rangaista kuolemalla. Kannatatko tätä vai vastustatko pyhää kirjaasi?

[/quote]

Tuo sääntö on vanhassa testamentissa ja annettu juutalaiselle kansalle. Yleinen käsitys on, että uudessa liitossa eli kristinuskossa vanhan liiton lait ja säännöt ei ole voimassa, paitsi ne mitä Jeesus tai apostolit vahvistavat uuden testamentin puolella. Homoseksuaaliset suhteet kieltää Paavali uudessa testamentissa, sen sijaan sapattina työntekokieltoa tai sen rangaistusta ei vahvisteta. Jeesus itse asiassa eräässä kohtaa moittii juutalaisia, jotka eivät meinaa pelastaa hukkuvaa kaivosta koska sattuu olemaan sapatti. Hänen mielestään hyvää sai tehdä sapattinakin, ja on synti olla niin kirjaimellinen että antaa toisen hukkua lain kirjaimen takia.

[/quote]

Jos nyt aloitettaisiin vaikka ihan siitä että raamattu on satukirja. Pitäisitkö mua täysjärkisenä jos puhuisin ihan tosissani Harry Potter -kirjan hahmoista ja seikkailuista sekä vaatisin niiden perusteella lakeja toteutettavaksi?

Vierailija
28/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:48"]Tehköön mitä lystää kunhan eivät alttarille tule rietastelemaan.

[/quote]
Mites maistraatissa vihkiminen?

Vierailija
29/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:11"]

Aika radikaalia. Toivottavasti et tule elämässäsi katumaan tätä periaatteellisuuttasi. En oikein osaa päättää pitäisikö minun sinua ihailla vai olla pahoillani puolestasi.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niille jotka eivät usko, ymmärrettävästi valintani on täysin järjetön. Enhän saavuta mitään hyvää materiaalisessa maailmassa valinnallani, vain ja ainoastaan rajaan itseltäni pois kokemuksia. Minä kuitenkin uskon hengelliseen todellisuuteen ja hengelliseen kilvoitteluun, siihen että hengellisessä maailmassa saa palkkionsa siitä että elää Jumalan asettamien sääntöjen mukaan. 

[/quote]

Jumala kusetti. Oikeasti taivaaseen pääsen ne jotka osaa käyttää omia aivoijaan.

Vierailija
30/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä selibaatissa elävä: jos saan kysyä (vastata ei tietysti ole pakko :-)), niin kieltäydytkö kaikesta läheisyydestä toisen sukupuolen kanssa vai meneekö raja yhdynnässä? On niin kamalan vaikea ymmärtää ihmistä joka kieltää itseltään fyysisen ja henkisen läheisyyden, joka kuitenkin on niin suuressa roolissa meidän henkisen ja fyysisen hyvinvointimme kanssa. Olet ilmeisesti asiastasi varma. Mutta niinhän ovat ne miljoonat muutkin ihmiset, jotka uskovat toisin. Kuka teistä saa sen lopullisen palkinnon kilvoittelullaan - miksi juuri sinä olisit oikeammassa kuin hindut, muslimit, uskonnottomat? Mitä jos kieltäytymiselläsi et saavutakaan sitä mitä luulet saavuttavasi? Mitä jos se onkin yhtä tyhjän kanssa?

Vierailija
31/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:12"]Eli jos kaksi aikuista homoa ihastuu ja rakastuu toisiinsa, he eivät saisi panna? Saisivatko kuitenkin pussailla, entäs suuseksi?
[/quote]

No miten on?

Vierailija
32/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavaliko se Jumalan poika olikin? Tollo takinkääntäjä se oli. Trollasi kirjeineen ventovieraita, kun kuvitteli olevansa muita parempi.

Vierailija
33/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ajattelee enemmän homoseksiä kuin homot itse...

Vierailija
34/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
35/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää elämänsä Jumalan kunniaksi, niinkuin kenen tahansa ihmisen. Jokainen ihminen rukoilkoon Jumalalta johdatusta elämäänsä ja kulkekoon sitä polkua, minkä Jumala on juuri hänelle valmistanut. Jumalalla on jokaisen ihmisen elämän kohdalle oma suunnitelmansa.

Vierailija
36/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:02"]

Elää elämänsä Jumalan kunniaksi, niinkuin kenen tahansa ihmisen. Jokainen ihminen rukoilkoon Jumalalta johdatusta elämäänsä ja kulkekoon sitä polkua, minkä Jumala on juuri hänelle valmistanut. Jumalalla on jokaisen ihmisen elämän kohdalle oma suunnitelmansa.

[/quote]

Zeuksestako puhut?

Vierailija
37/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:47"]

Senkö vuoksi että esiaviollinen seksi on syntiä vaiko siksi että he ovat homoja?

[/quote]

Siksi kun on syntiä miehen yhtyä mieheen.
[/quote]

Ei ole syntiä miehen yhtyä mieheen, vaan "maata miehen tavalla", eli harrastaa seksiä yrittämättä hedelmöittää kumppania ja "valuttaa siemeniä maahan". Joten, vapaaehtoisesti lapsettomille naimisiinmeno kielto?

Vierailija
38/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:02"]

[/quote]

Zeuksestako puhut?

[/quote]

Minä puhun Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalasta

Vierailija
39/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menköön papeiksi niinku ennenvanhaan. Ja niinkuin nykyäänkin suurinosa.

Vierailija
40/110 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Älä käytä noin alentuvaa ilmaisua kuin "naimisiin en ole päässyt". Siitä tulee sellainen ajatus, että olet yrittänyt todella, mutta kukaan ei ole huolinut sinua. Jokainen nainen kyllä saa miehen, jos haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme