Kysymys uskovaisille: mitä homot teidän mielestänne saa tehdä?
Te jotka vastustatte homojen avioliittoa, voitteko kertoa millaista sallittu homous sitten on?
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:11"]
Aika radikaalia. Toivottavasti et tule elämässäsi katumaan tätä periaatteellisuuttasi. En oikein osaa päättää pitäisikö minun sinua ihailla vai olla pahoillani puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:40"]Heidän täytyisi käytännössä pysyä selibaatissa, samoin kuin esim. sellaisenkin täytyy jonka luontainen viehtymys olisi alaikäisiin. [/quote] Hahah.. Hei lisää näitä teidän hauskoja vitsejä :DD vai olitko tosissasi?
[/quote]
Olin ihan tosissani. Ja olen muuten itse pidättäytynyt myös seksistä näin 40-vuotiaaksi asti ja pidättäytynen loppuikäni, koska en myöskään hyväksy seksiä ennen avioliittoa, ja naimisiin en ole päässyt.
[/quote]
[/quote]
Niille jotka eivät usko, ymmärrettävästi valintani on täysin järjetön. Enhän saavuta mitään hyvää materiaalisessa maailmassa valinnallani, vain ja ainoastaan rajaan itseltäni pois kokemuksia. Minä kuitenkin uskon hengelliseen todellisuuteen ja hengelliseen kilvoitteluun, siihen että hengellisessä maailmassa saa palkkionsa siitä että elää Jumalan asettamien sääntöjen mukaan.
[/quote]
Eikös kristinuskossa ole jo kaikki synnit sovitettu eikä tekojen mukaan tuomita vaan ainoastaan uskolla pelastuu. On muslimien hommia arvottaa ihmistä tekojen eikä uskon mukaan. Jos vain iloisesti rietastelee koko elämän ja sitten viime hetkillä pamahtaa uskoon ja saa synnit anteeksi niin vilahtaa taivaaseen suoraan.
[/quote]
"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!"
Hepr. 10:26-29
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:08"]
Se mikä monille nykyihmisille tuntuu olevan suuri uutinen on se, että on monia homoja ja lesboja, jotka ovat uskoontulemisensa myötä eheytyneet seksuaalisuudessaan. Esim. Aslak-järjestö ajaa tätä asiaa ja on olemassa erilaisia terapioita, joissa puidaan mm. lapsuuden kokemuksia ja niiden kautta monet ovat huomanneet, että poikkeava seksuaalinen käyttäytyminen johtuukin jostakin traumasta. Tätähän ei saisi nykypäivänä sanoa ääneen, koska leimaantuu heti homovihaajaksi. Itse en sellainen ole, sillä olen itse käynyt tuon prosessin läpi. Eli olen homoseksuaalisuudesta monien vaikeiden vaiheiden kautta päätynyt uskovaiseksi heteroksi, joka on ensi kesänä menossa naimisiin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. En tietenkään terapiaa kenellekään tuputa, sanon vain että se on mahdollisuus, niille jotka haluavat. Jumalakaan ei pakota ketään.
[/quote]
Paha, paha isku suvakeille. Ei yhtään kommenttia eikä halaistua sanaakaan, että eheytymisterapia auttaa.
[/quote]
En usko, että tuollainen terapia auttaa. Tai no voi se auttaa tukahduttamaan aika oleellisen osan itsestä eli traumoista puheen ollen... Sen sijaan kysyisin, että miksi pitäisi "eheytyä"? On ikävää, jos joku kokee olevansa niin vääränlainen, että on valmis jopa tuollaiseen aslak-toimintaan sen sijaan, että vain eläisi elämäänsä onnellisena riippumatta suuntautumisestaan.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:11"]
Aika radikaalia. Toivottavasti et tule elämässäsi katumaan tätä periaatteellisuuttasi. En oikein osaa päättää pitäisikö minun sinua ihailla vai olla pahoillani puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:40"]Heidän täytyisi käytännössä pysyä selibaatissa, samoin kuin esim. sellaisenkin täytyy jonka luontainen viehtymys olisi alaikäisiin. [/quote] Hahah.. Hei lisää näitä teidän hauskoja vitsejä :DD vai olitko tosissasi?
[/quote]
Olin ihan tosissani. Ja olen muuten itse pidättäytynyt myös seksistä näin 40-vuotiaaksi asti ja pidättäytynen loppuikäni, koska en myöskään hyväksy seksiä ennen avioliittoa, ja naimisiin en ole päässyt.
[/quote]
[/quote]
Niille jotka eivät usko, ymmärrettävästi valintani on täysin järjetön. Enhän saavuta mitään hyvää materiaalisessa maailmassa valinnallani, vain ja ainoastaan rajaan itseltäni pois kokemuksia. Minä kuitenkin uskon hengelliseen todellisuuteen ja hengelliseen kilvoitteluun, siihen että hengellisessä maailmassa saa palkkionsa siitä että elää Jumalan asettamien sääntöjen mukaan.
[/quote]
Eikös kristinuskossa ole jo kaikki synnit sovitettu eikä tekojen mukaan tuomita vaan ainoastaan uskolla pelastuu. On muslimien hommia arvottaa ihmistä tekojen eikä uskon mukaan. Jos vain iloisesti rietastelee koko elämän ja sitten viime hetkillä pamahtaa uskoon ja saa synnit anteeksi niin vilahtaa taivaaseen suoraan.
[/quote]
Itseasiassa Raamatun mukaan kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan, myös uskovaiset. Uskovien tuomio ei ole kuitenkaan kadottava tuomio. Siitä kerrotaan näin:
"Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan. Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus. Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi". Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän, teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän. Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan." 1. Kor. 3:8-23
Siis Jeesus ei edes kieltänyt homosuhteita?? Mitä täällä sitten oikein jauhetaan? Näyttäkää kohta, missä kielsi.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:58"]Mun puolesta ihan kaikkea samaa kuin muutkin, paitsi mennä kirkossa naimisiin keskenään tai adoptoida muiden lapsia. Avioliitto on miehen ja naisen ja lapsella on oikeus isään ja äitiin, eli ehjään ja kunnolliseen heteroperheeseen. Ei sen kummempaa. Onhan sille ihan luonnollinen syy, miksi kaksi miestä ei voi lisääntyä keskenään, joten luonnonvastaista heidän on toimia vanhempinakaan. Periaatteessa sama koskee naisparejakin, mutta naisparin on vain todella paljon helpompi lisääntyä. Siinähän sitten lisääntyvät, mutta muiden lapsia ei heidänkään tule adoptoida. [/quote] Jos heteropari ei kykene saamaan biologisia lapsia, niin eikös sillekkinnlöydy ihan luonnollinen syy...? Eli ehkä heidänkään ei ole luonnon mielestä tarvetta lisääntyä.
[/quote]
Juuri niin ajattelenkin. Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi lisääntyä, vaikka eivät siihen luonnollisesti kykene?
Homot voivat tehdä maan päällä mitä haluavat. he joutuvat kuitenkin vastuuseen sairaista teoistansa kuoleman jälkeen. Taivaspaikka ei aukea munaa imemällä.
Toki rukoilen sairaille ihmisille apua ja parannusta.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:21"]
Homot voivat tehdä maan päällä mitä haluavat. he joutuvat kuitenkin vastuuseen sairaista teoistansa kuoleman jälkeen. Taivaspaikka ei aukea munaa imemällä.
Toki rukoilen sairaille ihmisille apua ja parannusta.
[/quote]
Mene muualle provo.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:46"]Mikä ihme kysymys tämä on, ap mitä ajat takaa? Kyllä olen uskovainen, en kuulu kirkkoon vaan helluntaiseurakuntaan ja kyllä uskon että avioliitto on naisen ja miehen välinen. Se mitä homot saa tehdä ja mitä ei ? No kuule ei kuulu minulle tehkööt mitä huvittaa mielestäni. Menkööt kirkossa naimisiin samapa tuo kirkko on muutenkin ns. Maallistunut ja opettaa harhaoppisesti. Itse olen aina ihmetellyt miten ihmisuä ei kiinnosta pätkääkään raamattu Jumalan sana mutta sitten kun aletaan puhua homoista. Kyllä siihen vedetään Jumalan sana ja se että raamattu kieltää homouden. Mitä te siitä välitätte jos ette edes usko Jumalaan ? Ja kyllä pyrin rakastamaan jokausta ihmistä aivan kuin itseäni, niinkuin raamatussa sanotaan.
[/quote]
Ajan takaa sitä, että minkä verran nämä kiihkouskovaiset pystyvät asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Selvin vastaus oli tuo yhdyntäkielto. Ilmeisesti homopariskunnan olisi ok mennä vaikka käsi kädessä jumalanpalvelukseen, kunhan eivät ikinä olisi yhdynnässä. Vai mitä, kai seurakunnissa otettaisiin avosylin vastaan?
[/quote]
Raamatun mukaan pitäisi ottaa. Vain homoseksi on syntiä, ei romanttinen yhdessäolo.
[/quote]
No silloinhan avioliiton pitäisi olla ok, jos vaan ovat naimisissa eivätkä ikinä yhdynnässä. Eikä tarvitse edes "pakkonaimista" että tulisi raskaaksi...
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:58"]
Mun puolesta ihan kaikkea samaa kuin muutkin, paitsi mennä kirkossa naimisiin keskenään tai adoptoida muiden lapsia. Avioliitto on miehen ja naisen ja lapsella on oikeus isään ja äitiin, eli ehjään ja kunnolliseen heteroperheeseen. Ei sen kummempaa. Onhan sille ihan luonnollinen syy, miksi kaksi miestä ei voi lisääntyä keskenään, joten luonnonvastaista heidän on toimia vanhempinakaan. Periaatteessa sama koskee naisparejakin, mutta naisparin on vain todella paljon helpompi lisääntyä. Siinähän sitten lisääntyvät, mutta muiden lapsia ei heidänkään tule adoptoida.
[/quote]
Tarkoitat siis että ystävältäni joka on leski, pitäisi ottaa lapset pois koska heidän perheensä ei ole "ehjä"?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:38"]
Te jotka vastustatte homojen avioliittoa, voitteko kertoa millaista sallittu homous sitten on?
[/quote]
homot saa tehdä ihan samaa kuin heterotkin
avioliitto-käsite on ongelmallinen tässä, koska se on toisaalta
ihmisten välinen sopimus,
toisaalta yhteiskunnan määrittelemä asia,
toisaalta teologinen käsite.
tarvittaisiin ehkä kolme eri käsitettä että homma olisi selkeämpää.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:14"]En antaisi homojen adoptoida muiden lasta, koska tällöin on kyse kolmannen henkilön oikeuksista. Jos heillä on omia lapsia, se käy. Lailla ei mielestäni voida sulkea pois lapsen oikeutta isään ja äitiin noin periaatteessa. En pidä homoja muuten mitenkään huonompina kasvattajina tai muuta, kysymys on lähinnä periaatteesta. [/quote] Mitä arvoa tuolla sun periaatteella on, jos kerran ymmärrät itsekin, ettei homous tai heterous vaikuta siihen mitenkään, millainen kasvattaja on? Kuuntele nyt itseäs.
[/quote]
voihan homo olla vaikka miten hyvä ihminen
mutta
eikös lapsen etu olisi saada elää perheessä, jossa on isä ja äiti
keskimäärin
Stephen Fry sanoi, ettei koskaan ole harrastanut anaali penetraatio seksiä, kumpaankaan suuntaan. Ollut koko ikänsä homo 57v. Sanoi että moni homo ei koskaan tee sitä. Että rakastaa ja rakastella voi myös muulla tavalla. Hyväilyä, suun käyttöä tai jalkojen väliin.. Heteroiden mielessä on vaan se ANAALI. Kommentti avasi omat silmät... Niin voihan sitä vaan rakastaa... Ja kyllähän mäkin oon tyttöystävän kanssa rakastellut muutenkin kuin kyrpää pilluun.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:38"]
[/quote]
Homojen avioliittoa ei ole olemassa. Homosuhde ei muutu avioliitoksi vaikka koko maailma sanoisi sitä avioliitoksi. Tosiasiat ei muutu, oltiin me mitä mieltä tahansa. Raamattu ei tunnusta homosuhdetta avioliitoksi vaan riettaudeksi. Ihmiset vain ovat innokkaita elämään valheessa ja keksimään valheita, jotta ei tarvitsisi kohdata totuutta.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:07"]
[/quote]
[/quote]
Itse saat muuttaa vaikka tynnyriin, mutta et voi sen perusteella vaatia sitä muilta.
[/quote]
En minä vaadikaan, mutta Raamattu sanoo että mies ei saa yhtyä mieheen, ja että sellaisen tekijät ei peri Jumalan valtakuntaa. Joten kyllä minä ainakin kristittyä homoa neuvoisin pidättäytymään.
[/quote]Ei ole olemassakaan sellaista.
Kauheesti uskovat keskittyy siihen että mihin ne kikulit luiskahtaa. Iso juttu heille näemmä.
Eivät saa suudella toisiaan eivätkä koskea toistensa sukuelimiin eivätkä olla alasti toistensa nähden.
Saavat halata, keskustella, lenkkeillä ja urheilla yhdessä.
tulla uskoon ja muuttua heteroksi tai kuolla pois
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:46"]Mikä ihme kysymys tämä on, ap mitä ajat takaa? Kyllä olen uskovainen, en kuulu kirkkoon vaan helluntaiseurakuntaan ja kyllä uskon että avioliitto on naisen ja miehen välinen. Se mitä homot saa tehdä ja mitä ei ? No kuule ei kuulu minulle tehkööt mitä huvittaa mielestäni. Menkööt kirkossa naimisiin samapa tuo kirkko on muutenkin ns. Maallistunut ja opettaa harhaoppisesti. Itse olen aina ihmetellyt miten ihmisuä ei kiinnosta pätkääkään raamattu Jumalan sana mutta sitten kun aletaan puhua homoista. Kyllä siihen vedetään Jumalan sana ja se että raamattu kieltää homouden. Mitä te siitä välitätte jos ette edes usko Jumalaan ? Ja kyllä pyrin rakastamaan jokausta ihmistä aivan kuin itseäni, niinkuin raamatussa sanotaan.
[/quote]
Ajan takaa sitä, että minkä verran nämä kiihkouskovaiset pystyvät asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Selvin vastaus oli tuo yhdyntäkielto. Ilmeisesti homopariskunnan olisi ok mennä vaikka käsi kädessä jumalanpalvelukseen, kunhan eivät ikinä olisi yhdynnässä. Vai mitä, kai seurakunnissa otettaisiin avosylin vastaan?
[/quote]
Raamatun mukaan pitäisi ottaa. Vain homoseksi on syntiä, ei romanttinen yhdessäolo.