Mies purki kihlauksen mutta ei tahdo erota?
Eli tilanne on sellainen että mies oli yhden riidan aikana ottanut sormuksen pois sormesta (tästä on aikaa nyt jo muutama kuukasusi).
Riita kesti muutaman päivän, olin vähän kriisissä itseni kanssa ja aiheutin koko riidan.
No riita selvitettiin kyllä.
Kysyin sitten sormuksesta että miksi on pois ottanut jne. Mies vastasi siihen että on vähän sitä mieltä ettei tahdo naimisiin mennä. Ei näe siinä mitään järkeä.
Tämä tietysti satutti minua enkä oikein ymmärrä miksi tahtoo olla kanssani vaikkei naimisiin tahdokkaan.
Meillä on siis takana 14vuotta yhteiseloa, kaksi lasta, oma talo jne... Kihloissa ollaan oltu jo useampi vuosi, tai oltiin oltu.
Nyt menee muuten ihan hyvin mutta tämä asia painaa edelleen mieltäni. Olen hyvin tarkasti kertonut miehelle että minä tahtoisin naimisiin ja mielestäni hän ei voi olla ihan tosissaan kanssani jos voi purkaa kihlauksen noin vain.
Mies vaan sanoo että on ihan yhtä tosissaan kuin ennenkin muttei vaan tahdo naimisiin.
Mielipiteitä tilanteesta? Mitä mieltä itse olisitte jos puolisonne tekisi samalla lailla kuin mieheni?
Kommentit (113)
Juu kysytty on, mies ei oikein osaa siihen vastata. Sanoo vaan että miksi ei voida olla ihan vaan näin.
päättää kyllä parin avioliittoaikeista. Tietysti. Se joka naimisiin haluaa, päättää sitten sen, haluaako jatkaa suhteessa jossa naimisiin ei mennä.
käski ottamaan sormuksen pois sormesta.
Arvaa vaan olenko ottanut sen jo aikoja sitten?
Enhän mä nyt yksin tahdo kihloissa olla!
ap
Neljätoista vuotta on aika pitkä aika, vaikka ette varmaan alusta asti olleetkaan kihloissa.
asia on myös toisin päin: jos naimisiinmeno ei mitään muuta, niin miksi ei sitten menisi naimisiin, jos ei halua eroa?
Miehesi varmaan ajattelee, että näin se takaovi on nopeammin avattavaissa, jos on tarvis. Avioliitossa on enemmän sotkuja sitten, kun haluaa mennä.
tajunnut.
Mutta kun kumpakaan ei halua erota ja mies on sanonut että tahtoo olla mun kanssa.
En kuitenkaan viitsi alkaa uhkailemaan ja kiristämään erolla että pääsen tuon kanssa naimisiin.
Sehän tässä outoa onkin kun muuten menee hyvin ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä ja perheen kesken. Eli arki sujuu ja tykätään toisistamme...
Ei se mikään helppo juttu ole, vaikka jos mies on paljon rikkaampi kun sinä, odotettavissa isoa perintöä tai vastaavaa, voi olla, ettei avioliitto olisi hänen etujensa mukaista erotilanteessa.
Jos olette 14 vuotta olleet onnellisia menemättä naimisiin, miksi olisi tärkeää mennä naimisiin nyt?
vaan pitkittynyt. Kun on ollut opiskelut sun muut ja rahat tiukilla.
Nyt kun olis rahaa järjestää häät jne. Niin mies ei tahdokkaan.
ettet voi jatkaa suhdetta noin, jos se kerta toimii?
en halua naimisiin enkä siksi myöskään kihloihin. Teidän tilanteenne on tietysti erilainen, koska kihloissa olette jo olleet ja se on sitten purettu. Ainut syy, miksi tahtoisin naimisiin on ne juhlat, ja juhlathan nyt voi järjestää menemättä naimisiinkin. Mulle naimisiin meno ei vaan merkitse, mutta ymmärrän kyllä, että se on joillekin tärkeää. Itse en silti suostuisi avioliittoon mieheni tai ylipäätään kenenkään vuoksi; en vain halua naimisiin. Ei ketään voi pakottaa, ap. Mielestäni kysymyksesi siitä, miksi sinun pitää tässä asiassa joustaa, on vähän lapsellinen. Haluaisitko todella, että miehesi menisi kanssasi naimisiin vasten tahtoaan?
vaan maistraatissa käynti. En todellakaan välttämättä tahdo isoja häitä.
Mies on se joka aikanaan puhui aina että tahtoo sitten kunnon juhlat kun mennään naimisiin..
on aina merkinnyt jotain. Se vaan mun mielestä kuuluu asiaan jos toisen kanssa tahtoo loppuelämänsä viettää ja sitten on tietysti tuokin puoli jos toinen sattuu kuolemaan jne.
ap
jos mies olisi aina ollut sitä mieltä että ei tahdo naimisiin.
Kyllä mun mielestä on vähän outoa että yhtäkkiä päättää ettei tahdokkaan ja purkaa kihlauksen.
ap
Sinun tehtäväsi on enää päättää haluatko jatkaa suhdetta mieheen, joka ei naimisiin kanssasi mene. Ja jos päätät jatkaa, niin sitten lopetat painostamisen ja asiasta vinkumisen heti nyt.
Niin että se olisi myös lain edessä parisuhde ja näinollen kaikki jutut kuoleman yms jälkeen selkeitä?
Pistää epäilemään ettei tällainen ihminen oikeasti halua sitoutua mihinkään vaikka niin väittäisikin. Kun kuitenkaan siitä avioliitostakaan ei ole erityisen vaikea lähteä jos siltä tuntuu.
kakkua ei voi yhtä aikaa säästää ja syödä. Ja tee hänelle ihan rauhallisesti selväksi, että tuo mitä miehesi teki loukkaa sinua kauheasti ja tekee sinut hämmentyneeksi.
Miehet ovat yksinkertaisia, he eivät osaa lukea ajatuksia vaan ajatukset täytyy heille kertoa ihan juurta jaksain.
tai ' tulee yleensä eteen' . Kyllä me kaikki varmasti kuolemme, eli sikäli nuo jossittelut voisi jättää.
Avioliitto on paljon selkeämpi kuolemantapauksen ja eronkin sattuessa, ehdottomasti kannattaa mennä naimisiin.
Minusta kuitenkin kuulostaa siltä, että miehelläsi riita on vielä kesken, ja vähän mököttämisen tapaan sinulle nyt kostaa.
än. Eli onko valehdellut minulle alunperin.
Vierailija:
Sinun tehtäväsi on enää päättää haluatko jatkaa suhdetta mieheen, joka ei naimisiin kanssasi mene. Ja jos päätät jatkaa, niin sitten lopetat painostamisen ja asiasta vinkumisen heti nyt.
Itse aikoinaan elin vastaavanlaisessa liitossa. Oli lapsi ja asuntolaina, mutta naimisiin ei mies halunnut mennä. En sitten kuitenkaan ollut hänelle se sopivin vaihtoehto. Erohan siinä sitten lopulta tuli, ei kuitenkaan tuon asian vuoksi.
Paljon, paljon myöhemmin tapasin nykyisen mieheni, joka oli epäonnistuneesta liitosta eronnut. Samalla oli päättänyt, ettei enää ikinä mene naimisiin. Vaan mieli muuttui, kun me tapasimme. Hän on myöhemmin sanonut, että minut tavatessaan oli itsestään selvää, että hän haluaa kanssani avioliiton. Ja heti. Niinpä hän kosi 3 kk seurustelun jälkeen. Vuotta myöhemmin päädyimme vihille. Vaikea sitä on selittää, mutta kun se sielunkumppani osuu kohdalle, ei ole epäilykselle sijaa.
Aikoinaan kun kihloihin mentiin niin päätettiin että naimisiin mennään sitten kun on rahaa pitää häät. Eli mieskin oli menossa naimisiin silloin.
Nyt sanoo että niin monet naimisissa olevat on eronneet ja muita syitä miksi ei tahdo enää naimisiin mennä.