Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskien huhtikuu ~*~*~*~

01.04.2008 |

Tuossa viimeisimmät jutut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12581486&p=4&mpage=9&tmod…

Ruskeaa tuhrua tuli vielä eilenkin, nyt siis kolmatta päivää. Tänään soitin neuvolaan, harmi kyllä siellä oli sijainen jolla ei niin paljon kokemusta äitiysneuvolatyöstä kuin vakituisilla terkoilla. Mutta kuitenkin oli kiva jutella ja saada vähän rohkaisua, sanoi että alkuraskaudessa pienet vuodot on hyvinkin yleisiä eikä välttämättä tarkoita mitään. Siirsi ekaa lääkärineuvolaa viikon aikaisemmaksi, eli se on tasan viikon päästä. Voi kun sinnekin on vielä pitkä aika..

Tällaista tänne, päivä kerrallaan elämistä edelleen.

Jokohan Burde on päässyt tositoimiin?

Viipero rv 9+5

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille onnitteluista. Pari työpäivää on nyt takana, ja mä olen äärimmäisen onnellinen tilanteesta! Typyllä menee päivä päivältä paremmin hoidossa, tänään lopetti itkemisen jo ennen kuin hävisin näkyvistä, mieletön tunne minulle. Iltaisin on tosi hyvällä tuulella ja minä tietty varmaan vielä enemmän, kestän mitä vaan tytöltä, kun en ole päivällä saanut olla hänen kanssaan. Mulle teki tosi hyvää päästä töihin, en ees tajunnut sitä ennen ku pääsin sinne.

Tänään sain kerrottua pomolle raskaudestakin. Ajattelin aluksi, että kerron vasta kesällä, mutta koska mulla on 4kk koeaika, oli ihan sama kertoa nyt ja antaa reilu tilaisuus muille varautua mun poissaolooni. Pomo otti asian hyvin, tosin niin arvelinkin etukäteen, enkä onneksi ollut arvioinut tilannetta väärin. Tokihan heillä on mahdollisuus sanoa mun työsopimus irti milloin vain ton 4kk aikana ilman selitystä, mutta luotan siihen, et niin ei käy. Ja sit jos käy, niin minkäs sille sit mahtaa.

No se omasta navasta. Q:lla ja Queenilla oli issiasvaivoja, kurjaa. Toivottavasti helpottaa pian. Itsellä oli onneksi edellisessä raskaudessa selkä tosi hyvässä kunnossa, mutta reilu viisi vuotta sitten kärsin tosi pahoista selkäkivuista.

kamomillalla oli kans hyviä ultrakuulumisia, ja sukupuolestakin taisitte saada vihiä. saa nähdä onko meillä yhtä salaperäistä kun viimeksi, silloinhan ei typy ei vilautellut kuin takamustaan. :)

Mä oon nyt haudannut hetkeksi mun vaunu/rataspohdinnan, ja keskityn suurempiin asioihin eli autoon... mulla on hirveä autokuume, ja oon nyt parina päivänä raahannut miestä ja tyttöä ympäri autokauppoja. Vielä ei oo ehdotonta suosikkia löytynyt, ei kyllä ole kovin montaa ehditty käydä katsomassakaan.

Meillä mies on ihan samanlainen ku typyä odottaessa, eli sille raskaus konkretisoituu ehkä sitten, kun maha on selkeesti iso. Ja se kuulema odottaa vauvaa, ei raskautta. :) Olkoon sit tommonen, jos haluaa, vikisen ja vingun huomiota, sit kun sitä tartten.

No mut nyt riittää, pakko mennä nukkumaan.

-Osse, typy ja raju rv 10+6

Vierailija
42/71 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpas tiputtu alas.

Oli tänään Jonskun ja Kirpun neuvola. Kirpulla kaikki hyvin. Syke oli 140-150 ja liikkeet kahdella plussalla. Mulla lievää turvotusta ja paino noussut viikoss 600 g :(. Verenpaineet oli hyvät ja pissa puhdas. Hemoglopiini oli pudónnut ja oli nyt 115. Elikkä täytyy alottaa raudan syönti. Tää oli kyllä ihan odotettavissa, koska mulla muutenkin matala toi lukema ja viime raskaudessa sain alottaa raudan jo ekan neuvolakerran jälkeen.

Vai Ossella on nyt autokuume. Onnea etsintään! Mulla taas on hirvee vaunukuume (ei varmaan voi mun jutuista arvata ;)), kun pitäis löytää ne pieneen tilaan menevät vaunut.

Nyt lähen kotio!

pesukarhu rv 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, kun te olette niin ahkeria kirjoittamaan. Ihan huonoa omaatuntoa poden täällä, kun en millään jouda kirjoittelemaan ja kommentoimaan teidän kuulumisianne! Enkä oikeastaan kunnolla edes lukemaan, jotta voisin kunnolla kommentoida! Antakaa anteeksi, eiköhän tämä niin sanottu kiire lopu kesäkuun alussa, kun aloitamme esikon kanssa kesäloman! Enää 6,5 viikkoa töitä ja sitten ei tarvitsekaan murehtiä töihinmenoa kuin vasta elokuussa -09! Huisia!

Eilen oli pienen masuasukin neuvola. Ja siellä rakenneultrassakin olemme jo viime viikolla käyneet. Viime raskaudessahan mulla oli sokerit koholla ihan alusta asti ja jouduin insuliinille kolmeksi viimeiseksi kuukaudeksi. Nyt olen mittaillut sokereita säännöllisen epäsäännöllisesti ja aisoissa ovat pysyneet. Outoa. Siitä huolimatta olen kuumeisesti nyt lukenut, millaisia painoarvioita muut ovat saaneet samoilla viikoilla (21+6). Meille painoarvioksi sanottiin 400 ja jotain grammaa. Ellen ihan väärin muista, se taisi olla 475 grammaa. Ja nyt pelkään (en tiedä miksi), että iso vauva on tulossa ja että sokerit ovat tehneet tehtävänsä. Ihan höperöksi olen tulossa tuon ajatuksen kanssa. Mutta neuvolakortissa kuitenkin lukee, että kasvu on normaali ja mittojen mukaan olisi ollut päivää pienempi. Mutta kun kaikki " oppaat" sanovat, että paino sikiöllä olisi näillä viikoilla 350-noin 400 grammaa. Huoh, rankkaa tämä miettiminen!

Kaikki rakenteet oli kuitenkin ok. Sydän oli niin kuin piti, munuisetkin normaalit, suuhalkiota ei näkynyt, kampurajalkojakaan ei löytynyt, selkäranka oli ok eikä päässäkään ollut mitään epänormaalia. Pikkuaivot ovat kuulemma se kehonosa, joka tässä vaiheessa kertoo tarkimmin todennäköisimmän lasketunajan. Meillä se meni juuri päivälleen oikeaan! Muiden kehonosien mukaan siis keskimääräisesti päivää arvioitua pienempi. Sukupuolesta ei saatu tietoa.

Ja neuvolassa eilen oli kaikki myös ok. Outoa, että pissa on ollut nyt koko ajan puhdas, kun esikoisesta siinä oli melkein aina jotain epäpuhtautta. Ihmeellistä on myös se, että verenpaineeni on nykyisin neuvolassa hyvä, vaikka olen tähän päivään asti ollut istä mieltä, että neuvolassa saadut korkeat lukemat ovat johtuneet jännityksestä (kotona olleet normaalit). Miten se jännitys nyt yhtäkkiä olisi lakannut? Hemoglobiini oli edelleen 127, joten rautatabletteihin ei tarvitse vielä kajota. Kerroin sitten terkalle, että muutenkin tämä raskaus on ollut erilainen kuin esikoisesta. Tyttö kuulemma vie äidin kauneuden (multa lähtee hiuksia ihan älyttömästi nykyisin ja ihokin on kuin rupisammakolle!). Ja pah, sanon minä. Uskon tyttöön vasta sitten, kun sieltä sellainen tulee! Itse oikeastaan toivon poikaa...

Hmm... Täytyypä ihan keskittyä lukemaan välissä, mitäs TEILLE kuuluu, etten jaarittele aina vaan omaa napaa... Vaikka sehän meillä on aina lähinnä.

Suppareista ainakin oli juttua. Mulla tulee välillä sellainen olo kuin vyö vedettäisiin oikein kireälle vatsan päälle. Tosin tänään oli jo sellainen suppari, joka TUNTUI ja kunnolla. Onneksi kesti vain muutaman sekunnin!

Vaunuista sen verran, että itse olen ihastunut noihin Herquleksen Twin raptoreihin. Haluttaisi käydä heti ostamassa ne, mutta taitaa tässä kuitenkin olla vielä aikaa, kun la:kin on vasta elokuun puolessa välissä? Mitään tarvikkeitakaan ei olle hankittu. Yhdet limen vihreät housut meinasin ostaa, mutta kyllä ne sitten kauppaan jäi. Harmikseni.

Liikkeistä: meillä on tuntueet potkut jo pari viikkoa mahan päältäkin! Tätä tietenkin edesauttaa se, että istukka on takaseinässä. Esikosta se ole etuseinässä ja nyt noi potkut oikeasti tuntuu todella hyvin.

Osselle onnea uudesta työstä! Ja uusille tulokkaille onnea plussasta! Ja jaksamista kaikille niille, jotka issiaksesta kärsivät! Ja ihania kelejä ihan kaikille! Meillä täällä pohjoisessa on vielä ihan talvi, kivat kinokset pihalla, edelleen! Mutta onneksi aurinko paistaa sentään meillekin!

Nyt telkun ääreen!

-A sekä esikko 1v1vkk ja Roosa viikoilla 22+6

Vierailija
44/71 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin pikaiset vilkutukset, että hengissä ollaan.

Kiitokset myötäelämisestä teille kaikille!

Mulla olis tänään pikkutontun eka neuvola klo 14. Miehen oli tarkotus tulla sinne, mutten nyt tiedä sitten mitä tehään, kun Eetu on kuumeessa, eikä oikein viittis sitä sinne viedä mukana... No, täytyy kattoo, mikä on Eetun kunto ennen päikkäreitä.

Mies oli eilen vähän harmissaan jos ei sinne neuvolaan pääsekään, kun ei sitten kuule niitä sydänääniä, sanoin ettei niitä kyllä viimeksikään ekalla kerralla kuunneltu, niin tuskin nyttenkään... Ja viimeksi ei lääkärikään onnistunu löytämään niitä ekalla lääkärineuvolakäynnilläkään... Joten ei varmaan missaa ¿mitään¿, vaikkei sinne pääsiskään.

Mulla oli tässä alkuviikosta maha ihan sikakipee, sellatteita viiltäviä kipuja koko ajan ylävattalla, ja aattelin jo että täytyy mennä varmaan sairaalaan näyttäytymään (ensiapuun siis), mutta tänään ei oo ollu mitään, ja aattelin, että tais olla närästystä, mutta kun ei mulla Eetustakaan näin aikaisessa vaiheessa ollut!

Isin innokkuudesta, meillä on kyllä mies ihan täpinöissään tulevasta. Kyselee koko ajan mikä on vointi ja oonko väsynyt yms. (välillä ihan hermostumiseen saakka!) Mutta hyväähän se vaan tarkoittaa.

Täällä ollaan kanssa puhuttu paljon tuplista, mutta kun meidän Eetu on kuitenkin melki kolme kun vauva syntyy, niin onkohan sitten ihan turhat? Mutta sitten taas mä haluun saada Eetun johonkin ¿kiinni¿ kun ollaan lenkillä, päivittäin kuitenkin käytävä, kun on toi koirakin. Ja en usko, että pysyy siinä seisomalaudalla ja toisekseen täällä on mentävä lähestulkoon koko matka autotien reunaa, kun ei oo kuin tuossa keskustassa pieni pätkä kävelytietä... Onneksi tässä on kuitenkin aikaa vielä! Mutta mä oon kyllä ruvennu puhumaan miehelle, että haluisin uudet vaunut/rattaat vauvalle. Mutten oo viel saanu miehen päätä käännettyä...

Autokuumeen vallassa on ainakin Osse, meillä taitaa enempi olla mies uuden auton perään... Tai johtuu varmaan siitä, että mun pari ystävääni jotka ovat saaneet nyt vähän aikaa sitten lapsoset ovat vaihtaneet autot, niin täytyyhän mun miehenkin saada uus! Huoh! No, sen verran me ollaan päästy yhteisymmärrykseen, että JOS tulossa on kaksi (viime viikon ultrassa ei näkyny kuin yksi) niin sitten on pakko vaihtaa auto, sillä tohon autoon ei mahu kahta turvakaukaloo ja yhtä turvaistuinta taakse, ja eteen ei saa laittaa, kun on airbag siinä.... Mutta aika varmasti siis EI tarvitse vaihtaa autoa!

napero ja pikkutonttu 8+1 ja haisuli-Eetu 2v2kk

Vierailija
45/71 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avecos oli käynyt ultrassa ja neuvolassa ja saanut hyviä uutisia. Tota painoarviota mietit. Meidän Kirppukin oli 380g rv 19, joten noihin oppaisiin nähden on iso, mutta ultraava kätilö puhui kokajan keskivertovauvasta, joten en usko, että on mitenkään liian iso. Mutenkin vaikee kuvitella, että vielä tässä vaiheessa hirveesti vois kertoo, että minkä kokonen vauva on tulossa. Muistaakseni meidän Jonsku oli kans iso oppaisiin nähden rakenneultrassa, mutta oli sitten syntyessään rv 41 keskivertoa pienempi. Oliko sulla esikoinen sitten hirveen iso syntyessään?

Naperolla oli ollut outoja mahakipuja. Onneksi loppuivat. Mitä neuvolassa sanottiin? Kyllä mä teinä harkitsisin niitä tuplia tai ainakin sitä seisomalautaa kolmevuotiaallekkin, jos tien vieressä joudutte paljon kulkemaan.

Mikä muuten teillä on ollut tässä puolivälissä sf-mitta? Mulla oli nyt 19, kun Jonskusta oli samassa vaiheessa 22. Riippuu tietty kovasti mittaajastakin toi lukema.

Mä päätin, että me hommataan Ceroxit meille toisiksi vaunuiksi, kun ne meni niin näppärästä meidän autoon. Saa vauvan ulos nukkumaan kyläreissuilla (kyläillään paljon mummuloissa) ja niihin saa Jonskulle seisomalaudan. Sitten pitäis vielä päättää hommataanko kantoliina, Ergo vai BabyBjörn. Onko teillä kokemusta noista? Mitä suosittelisitte? Meillä oli viimeksi kudottu liina ja oli ihan hyvä. Se oli sellanen halpisversio ja on nyt ihan huonossa kunnossa. Nyt tarviis vaan jonkun hyvän systeemin, jos täytyy Jonsku laittaa rattaisiin.

Ei kait tässä muuta. Maha kasvaa ja vauva liikku hienosti. Olo on hemppaan nähden yllättävän virkeä. Tänäänkin lähdin klo 06.00 kävellen töihin.

pesukarhu, Jonsku melkein 2-v ja Kirppu 21+2

Vierailija
46/71 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Osse autokuumeen vallassa, me ostettiin mulle toi auto joskus kesällä ennen ainon syntymää, nyt harmittaa kun ostettiin 2 ovinen sillä tulevan vauvan kanssa tulee olemaan vaikeeta saada Ainoa autosta ulos, täytyy varmaan siirtää sen istuin kuskin taakse, vaikka sinne ei niin helposti näekkään.

Onneksi naperon mahavaivat loppuivat !!

Mulla on tässä raskaudessa paljon kamalampi olo kuin ainoa odottaessa tai sitten se johtuu siitä ettei saa niin paljon lepoa kuin ekassa, päivät touhutaan ainon ehdoilla ja päikkäreiden aikaan koitan saada huushollia edes jonkinmoiseen järjestykseen.

meillä ois tarkotuksena Äitienpäivänä kertoa miehen äidille ja siskolle tulevasta vauvasta, tulee vaan olemaan aika hankalaa pitää tää salassa sillä mun maha on nyt jo samankokoinen kun ainosta joskus rv12-14 eli selvästi näkyy, ei meinaa enää housutkaan mennä kiinni.

perjantaina on eka neuvola, mutta me mennään sinne Ainon kanssa kahelleen, en oikeestaan kaipaakkaan miestä mukaan toi eka käynti on jotenkin niin turha, meillä ei täällä sipoossa oo edes ultraa joten masuunkaan ei pääse kurkkaamaan. Eka ultra on sitten 19.5 ja sinnekkin menen ihan yksin, sillä ukon pitää kattoa Ainoa, ne ei suosittele sisarusten mukaan ottamista sinne ja meillä ei oikein ole mitään paikkaa mihin ainoa voisi hoitoon siksi aikaa laittaa. No otan ukon sitten rakenneultraan mukaan.

sellaista tänne, nyt laittamaan kamoja kasaan sillä meidän kämppä on kun pyörremyrskyn jäljiltä.

aa ae ja niilo tasan 7

Vierailija
47/71 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Laitan 4D-ultrakuulumisia, ennen kuin on pakko ryhtyä hommiin.

Eli tänään aamulla oltiin ultrassa, ja kaikki oli hienosti! Tosi selkeästi näkyi rakenteet ja kasvot, ihan kuin valokuvissa! Viimeksi quu oli vähän hankalassa asennossa ja mulla oli istukka edessä, niin näkymät oli aika suhruiset. Mutta nyt vauva oli perätilassa ja katseli vielä ylöspäin, niin saatiin aivan ihania kasvokuvia. Ihan on veljensä näköinen, ainakin tässä vaiheessa. :) Vauva mutristeli suutaan ihan samalla tavalla kuin quu pienenä, ja oli lääkärinkin mielestä erittäin " mobiili" vauva. Lääkäri merkkasi äitiyskorttiin liikkeiden kohdalle jopa kolme plussaa! ;) Tosi vilkas vauva onkin ollut koko ajan mahassa, ihan koko päivän tulee potkuja ja nyrkkeilyjä joka suuntaan. Ja selkeästi kyllä on vielä tilaa pyörähdellä siellä ympäriinsä, koska nevolassa eilen th oli sitä mieltä, että vauva on pää alaspäin (kuten potkujen perusteella olikin), ja tänään oli siis perätilassa (ja potkut tuntuikin autossa matkalla mukavasti virtsarakkoon...). Sydän siis oli kaikin puolin kunnossa, virtaukset ja isot verisuonet yms. Ja kaikki muutkin elimet paikallaan, samoin kuin pienet sormet ja varpaat. Siellä se vauva oli hassusti ihan kippurassa ja laittoi vuorotellen varpaita ja sormia suuhunsa. :) Sukupuolikin siis varmistui, ja poikahan meille on tulossa!

Lääkäri tutki kohdunsuun tilanteen ihan ultralla, koska kuulemma, kun esikoinen on syntynyt pari viikkoa etuajassa ja kun on ollut kaksi keskenmenoa, tämäkin vauva tulee todennäköisesti syntymään hieman etuajassa. Nyt ei kuulemma onneksi ollut vielä tapahtunut mitään muutoksia kohdunsuulla. Kaulaa oli jäljellä yli 5cm ja kohdunsuu oli tiukasti kiinni. Hieman säikähdin, kun lääkäri alkoi puhumaan aluksi siitä ennenaikaisuudesta, mutta onneksi se sitten totesi, että ei kyllä nyt mikään viittaa siihen, ja että siis kyllä varmaan täysiaikaisena syntyy, mutta kuitenkin todennäköisesti ennen laskettua aikaa eli jossain viikoilla 37-38. No, sitähän nyt ei kukaan voi etukäteen sanoa, mutta edelleen vahvistui se tunne, että en enää heinäkuussa uskalla mihinkään kovin kauas lähteä. Tästä kaikesta johtuen lääkäri laittoi papereihin suosituksen, että joskus viikoilla 32-34 tarkistettaisiin ultralla, että onhan vauva varmasti kääntynyt perätilasta pää alaspäin. Oli sitä mieltä, että tuo pitäisi tarkistaa jo sen verran varhaisessa vaiheessa, koska jos synnytys tosiaan käynnistyy hieman aikaisemmin. Viimeksihän olin synnytystapa-arviossa vauva oletetun ison koon vuoksi 38+0 ja quu syntyi seuraavana päivänä. Yhtä hyvin olisi voinut olla jo silloin syntynyt. Eli siis nyt lääkäri suositteli tarkistamaan tilanteen jo muutamaa viikkoa aikaisemmin. Saas nähdä, miten ne neuvolassa suhtautuu lääkärin suositukseen. Itse kyllä vähän veikkaan, että en ihan helpolla tuon perusteella saa kunnalliseen lähetettä... No, onhan tässä vielä aikaa pohtia.

Niin ja sitten vielä sellainen juttu, että taas olisi isohko vauva tulossa, huuh! Mullahan laskettu aika siirtyi np-ultrassa yli viikolla aikaisemmaksi, vaikka se ei ihan oikeasti voi olla, kun käytiin Väestöliitossa lääkärillä ja ultrassa juuri siinä kierrossa, kun tulin raskaaksi. Eli tiedetään oikea ajankohta aika tarkkaan. Sen mukaan LA olis jotain ehkä 11.8. Np-ultrassa annettiin siis LA:ksi kuitenkin 3.8., ja rakenneultrassa sitä ei siirretty, vaikka vauva vastasi silloin viikkoa pienempää. Noh, nyt vauva olikin taas ottanut kasvuspurtin, ja vastasi jopa hieman isompaa kuin tuon 3.8. perusteella. Painoa oli nyt jo ultran mukaan 867 eli kohta menee 1kg rikki, jee! LA voisi näiden mittojen mukaan olla jopa heinäkuun vikoina päivinä. Eihän sitä tietty enää siirretä, mutta kuitenkin. Ilmeisen hyvät kasvuolosuhteet mun mahassa, kun pojat siellä kasvaa niin mukavasti. :) Syntymäpainoarvio oli lääkärin mukaan jotain 3600-3700g eli ihan pikkasen keskivertopoikaa isompi. No, nää on tietty vaan arvioita/arvauksia. Sitten sen näkee, että milloin syntyy ja onko iso vai pieni. Sf-mitta mulla oli myös eilen neuvolassa taas ihan siinä yläkäyrän tuntumassa eli 24,5.

Ihana kokemus kyllä toi 4D! Tosi suolaisen hintanen, mutta siitäkin huolimatta, oli se kyllä vaan niin liikuttavaa nähdä oma pienokaisensa siellä masussa. :))))

-Q- ja pojat 1v8kk ja 25+2 ;)

Vierailija
48/71 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaistunpa nyt tulemaan minäkin tänne, kun nähtävästi pikkukakkonen on meillekin tulossa. Sanon nähtävästi, koska en edelleenkään oikein usko olevani raskaana. Plussasin heti ekasta yrityskierrosta, joten en ole ehtinyt vielä tottua ajatukseen. =)

Vielä en ole päässyyt juttuihin mukaan, sen verran sattui silmääni että Napero kirjoittelit närästyksestä. Mulla oli Ainosta närästystä vasta ihan loppuraskaudessa, mutta nyt närästys alkoi jo ennen plussaamista.

Laskettu aika onpi vuoden vaihteessa 27.12. eli viikkoja vasta 4+3. Toivottavasti kaikki vaan nyt menisi hyvin!!

Karssuli

Vierailija
49/71 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään sokerirasitus, saas nähdä millaiset on tulokset. No, ei mulla oo koskaan aiemminkaan ollut mitään ongelmia niissä, joten en pelkää hirveesti nytkään tulosten kuulemista.

Huomenna tulis sit 12 viikkoa täyteen, hui. Me on nyt pikkuhiljaa alettu kertoa laajemmin raskaudesta, on ihan kiva kertoa. Meille tarjottiin heti toista pinnasänkyä, ja mä vähän mietin, että tarvittaisko me semmonen. Typy nukkuu edelleen pinniksessä eikä mulla oo mitään hirveetä hinkua siirtää toista normaaliin, kun ei kuitenkaan pysyis siellä. Jossain vaiheessahan se on pakko, mutta toisaalta olis aika hauskaa, jos molemmilla olis omat pinnikset... No, jäähän toi pinniskin jossain vaiheessa pieneksi, et ehkä mä teen päätöksen sit vasta lähempänä syksyä.

Muuten olo on hirveän normaali, mitään pahoinvointeja tai muutakaan ei enää ole. Sen olen huomannut, että kohtu selkeästi alkaa kasvaa, vaikkei se vielä näykään. Vähän jännittää, että kuinka kauan voin töissä pitää työkavereilta asian salassa, muut kuin esimies ei siis tiedä vielä. Eikä mulla ole tosiaan mitään kiirettä kertoa muille, katellaan, milloin alkavat itse huomata.

Hirvittävästi mua kyllä väsyttää aina iltaisin, mutta ehkä se on pikemminkin yhdistelmää raskaudesta ja töissäkäynnistä.

Jeps, eipä tässä kummempia.

-Osse, typy 1v5kk ja Raju rv 11+6

Vierailija
50/71 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas teillä vauhdikas lähtö! :) Onnea! Aika kiva joululahja näyttäis tulevan.

Ai niin, raskausaivot mulla kyllä ainakin on, menin tänään sinne sokerirasitukseen enkä löytänyt mistään neuvolakorttia. En tajua, mihin oon sen lykännyt, mutta piti sit hiippailla pitkin tk:ta viemässä verinäytteitä neuvolaan, kun piti saada uudet lähetteet vasta-ainekokeisiin. Toivotaan nyt, että se kortti löytyy jostain, siellä oli ultrakuvatkin...

-Osse

Vierailija
51/71 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanan kuuloinen toi Q:n ultra. Ton perusteella tekis ihan hirveesti mieli itekkin mennä, mutta miehen mielestä mun perustelut ei oo riittävät. Pöh! Onhan se tosi kallis. Mitä te Q maksoitte siitä? Ihanaa, että pikku-quu saa pikkuveljen. Teillä riittää sitten parin vuoden päästä vilinää ja vilskettä kaverusten kanssa :) Aika jännä, että lääkäri sanoi, että vauva syntyy todennäkösesti ennen laskettua aikaa. Ja eihän toi painoarvio mitenkään paha ees oo. Eikä välttämättä pidä ees paikkaansa.

Tälläkin puolella paljon onnea Karssulille! Ihanaa, että te plussasitte näinkin pian. Uskon, että vaikee käsittää vielä raskautta, mutta kyllä se sitten siitä, kun masu alkaa kasvamaan :)

Osse oli ollut sokerirasituksessa. Toivotaan, että ei ole ongelmia sillä saralla. Toivotaan myös, että neuvolakortti löytyy. Ompas sullakin jo mukavasti muuten noita viikkoja kasassa.

Omaa napaa: Me ollaan Jonskun kanssa oltu noro-viruksen kourissa. Jonsku on ripuloinut lauantaista lähtien. Mulla se oli paljon rajumpi ja kesti vaan eilisen illan. Tuli molemmista päistä noin viiden minuutin välein kuuden tunnin ajan. Ei todellakaan mikään häävi kokemus. En muista onko mulla koskaan ollut noin rajua vatsatautia. Onneksi tänään olo on ollut ihan hyvä. Mies on vielä selvinnyt ilman tautia, mutta äsken jo valitteli, että mahassa kiertää. Toivottavasti ei nyt saa sitä, kun sillä on huomenna työhaastattelu.

Mulle soitettiin tänään, että olisin päässyt koulutustani vastaavaan aivan unelmapaikkaan työhaastatteluun. Jouduin kuitenkin raskauden takia kieltäytymään kunniasta. Se työ olis ollut sen luonteista, että en olis voinu raskaana ja varsinkaan loppuraskaudessa sitä tehdä. Täytyy vaan toivoa, että vielä vuoden päästä saisin toisen mahdollisuuden. Ei mua onneksi mitenkään harmita, koska mä tiesin, että näin voi käydä, jos tuun raskaaksi ja halusin silti laittaa tonskatoiveen työpaikkahaaveiden edelle. Ihanaa, että meille tulee Kirppu ja mun ei tarvii miettiä työasioita vähään aikaan :)

pesukarhu, Jonksu 2-v ja Kirppu 21+5

Vierailija
52/71 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tsempitykset pahan olon kanssa. Yrittäisit ees välillä nukkua Ainon kanssa päikyt niin olokin varmaan vähän helpottuis.

Vierailija
53/71 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin onnittelut karssulille:)

Quulla oli kivoja ultrakuulumisia:)

AA:lle jaksuja pahaan oloon, mulla kanssa oli olo vielä asteen karmeampi kuin liiaa odottaessa vaikka luulin ettei se vois enää sitä pahemmaksi mennä. Vieläkin kyllä välillä oksettaa jos oon erityisen väsynyt, mutta ei sentään tartte enää oksennella pitkin päivää..koitahan levätä aina kun pystyt.

Mulla oli tänään neuvola ja hiphei, painoa oli tullut vaan 230g/vko vaikka nyt on alkanut turvottamaankin. Eli jotain hyötyä mun ruokavaliosta on:) Veikka on kuulemma masussa jo nyt ihan lähtökuopissa mutta ei sentään vielä kiinnittynyt, terkka ei tuntenut enää päätä ollenkaan, hartiat oli tosi alhaalla ja kuulemma isolta tuntuu viikkoihin nähden ainakin tässä vaiheessa mutta kasvu voi vielä hyvinkin rauhoittua, sf oli nyt jo liki normaalikäyrällä kun viimeksi huiteli yläkäyrällä. Nelikiloiseen vauvaan terkka kuitenkin kehoitti varovasti varautumaan koska sisarukset ovat usein suht samaa kaliiberia ja pojat tyttöjä aavistuksen isompia. Ajattelin itsekin että vauvan pään täytyy jo painaa tonne alas kun nyt on viikon verran tuntunut sellaisia samanlaisia vihlaisuja nivusissa mitä liiasta tuntui vasta vikoilla viikoilla, tämä raukka on varmaan pelästynyt isosiskonsa karjumista ja työntänyt päänsä uppeluksiin;)

..No mutta eiköhän tuo kyydissä kuitenkin vielä pysy kun kohdunsuulla ei ainakaan viimeksi ollut mitään muutoksia:)

hauskaa muuten kun nyt tuntee vauvan liikkuessa jo niin selvästi pyllyn ja jalat mahan päältä:)

Omasta pelottavasti pullottavasta navasta ei tän enempää:)

Queen ja veikka rv28+6

Vierailija
54/71 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon täällä ihan silmät ristissä. Olin illan töissä ja Hilun kaikki iltajutut oli siipan vastuulla. Meillä Hilla ei syö ellei ole kaikenlaista purkkiäksäniä siinä samalla ja mies ei sitten mun selkeästä opastuksesta huolimatta saanut muksulle syötettyä puuroa juuri ollenkaan. Tloksena meillä sitten muksu tuli viereen nukkumaan kahdelta ja siinä se sitten potki mua loppuyön ja heräsi varmaan vartin välein testaamaan, josko jo olisi aamu.

Mutta päiän kohokohta on, että me nyt muutetaan todennäköisesti kesäkuussa uuteen (tai siis meille uuteen kämppään). Tarjous meni läpi ja ylihuomenna kirjoitetaan paperit. Oon ihan täpinöissäni. Olen tehnyt jo suuria pihasuunnitelmia (no paritalo kyseessä, mutta kyllä sekin piha meidän partsin voittaa...) ja kyllähän noille 44 lisäneliöllekin varmaan löytyy käyttöä :) Hieman kyllä mietityttää, että päädyttiin lopulta kaksitasoiseen asuntoon (eli kaikki makkarit ylhäällä) ja jos tämä raskaus etenee loppuun niin lokakuussa sitten olisi kaksi muksua kannettavissa portaissa... No tuskin ollaan ainoat kaksikerroksisessa talossa asuvat.

[color=green] Queen [/color] kyseli miehen mielenkiinnosta liikkeisiin sun muuta. Meillä siippa aina Hillasta luki tuosta neuvolan äiti-isä ¿kirjasta joka viikon ihan mielissään. I mitään tietoa moisesta nyt. Tuossa joku päivä sitten olin taas vaihteeksi hermona ja sanoin hänelle, ettei taida pahemmin olla kiinnostunut pikkuvauvasta kun ei edes viikkoja tiedä, mutta mokoma tiesikin (meillä kun on nämä vuoden viikot ja raskausviikot aika lähellä toisiaan). Liikkeitä ei tunnu vielä. Ei siippa tainnut mitenkään omatoimisesti tunnustella liikkeitä Hillastakaan, minä taisin pakottaa :D Kaikissa ultrissa siippa on ollut sekä nyt että Hillan kanssa, mutta neuvolaan tulosta ei olisi puhettakaan (Hillaa odottaessa pakotin sen kerran mukaan kun hänellä oli tuolloin lomaa, raukka oli ihan hukassa). Mutta sitä kaipaan tosissaaan, että ite saisi joskus tilaisuuden levätä, Varsinkin alussa kun oli aivan tajuttoman väsynyt ja koko ajan oksetti niin meinasi hermo mennä, ettei siippa pärjännyt hetkeäkään tytön kanssa ilman mua. Höh, tulihan meijän siipasta juntti kuva!

[color=green] Osse [/color] oli ehtinyt ultraan (noh, kauan aikaa sitten, oon niin jälessä :) ). On se vaan niin liikuttavaa. Pidetään peukkuja, että sieltä tulisi rauhallinen mietiskelijä (mulla ainakin on moinen tilauksessa tämän ¿einiinrauhallisen¿ jälkeen)

Ja [color=green] Kamomilla [/color] oli saanut sukupuolenkin selville! Meillä täällä ei ole rakenneultraa ja olenkin miettinyt, että menisiko sitä sittn moiseen ihan vaan tuon sukupuolen selvittämisen takia. Tietenkään sitä ei välttämättä saisi siltikään tietää. Oon kyllä ihan varma, että tyttö tuo on, mutta kivahan se olisi tietää varmalla.

[color=green] Q [/color] mietti viivattomuuttaan :D Musta ainakin tuntuu, että eikai tuo viiva tulisi läheskään kaikille... Itellä kyllä viime raskaudessa tuli (tosin taisi olla siinä rv30 tietämillä) joten taas näitä mun ¿tuntumia¿. Ja kuulosti mahtavalta tuo ultrakokemus!

[color=green]Viiperokin [/color] on seltäätnyt pahimmat pahoinvoinnit! Itelläkin homma alkaa olla voitonpuolella, aika monesti menee päivä niin, että vasta illalla hoksii, ettei tänään ole tarvinnut edes käydä yökkimässä!

Ihana, että [color=green] Ossen [/color] raskauteen suhtauduttiin hyvin työpaikalla. Sitä kun on kaikennäköistä pomoa liikkeellä. Itsellä oli tarkoitus alkaa etsiä ¿kunnon¿ töitä tuossa kun Hilla olisi yhden kieppeillä, mutta en sitten viittinytkään, epäilen suuresti, että tällaisella omalla ¿äijäalalla¿ ei kovin heti palkattaisi raskaana olevaa (toki poikkeuksiakin löytyy!)...

[color=green] Pesukarhu [/color] oli käynyt neuvolassa. Vitsi, kauhulla odotan, millon itellä alkaa niitä kiloja tulemaan reippaalla tahdilla. Painan nyt 2kg enemmän kuin aiemmassa raskaudessa ja siinä päsähtikin sitten jotain 15 kiloa ja lopussa tuntui yksinkertaisesti, ettei mun jalat enää jaksa kantaa moista taakkaa... Jostain kyllä muka luin, että useille tulee toisessa raskaudessa vähemmän kiloja kuin ensimmäisessä...

[color=green] Avecoskin [/color] oli saanut hyviä ultrakuulumisia :) Moni onkin täälla kehunut noita Herquleksen vaunuja. Me ollaan kovia vaunuilijoita ja itseä kovasti mietityttää, miten niiden etupyörät käyttäytyy kovassa loskassa ym. Eli siis vaunuja on täällakin aktottu, bongasin netistä jo tosi hyvän tarjouksenkin, tosin pitäs koittaa malttaa ainakin viitisentoista viikkoa vielä :(

[color=green] Naperokin [/color] pääsi neuvolaan piipahtamaan :) Ja varmasti kannattaa miettiä tuplia, kyllähän kolmivuotias mahtuu niihin vielä hyvin (jos malttaa istua niissä)

Voi, [color=green] AA [/color]:n tunteet tuntuu niin tutuilta. Ensimmäisessä raskaudessa sai työpäivän jälkeen vaikka maata loppuillan sohvalla (mä meninkin yleensä nukkumaan kasilta), mutta nyt yleensä on hirmuista äksöniä ysiin ja sen jälkeen alkaa hirmuinen siivoaminen ja ehkä kerkeää sen vartin rentoutua kunnolla ennen nukkumaanmenoa (öhöm... tosin nytkin siis naputtelen konetta ja muksu nukkuu partsilla, tietty voisin nytkin mennä vaikka sohvalle makaamaan, mutta minkäs teet kun on näitä ¿velvollisuuksia¿). Mutta muuten täytyy sanoa, että helpompi raskaus tämä on toistaiseksi ollut. Mulla kun Hillan kanssa oli tuo pahoinvointi jotain aivan järkyttävää, ettei tämä pääse ollenkaan edes lähelle.

[color=green] Karssulille [/color] suuren suuret onnittelut plussasta!

[color=green] Pesukarhulla [/color] sairastetaan, onneksi tauti tuntuu jo olevan nujertumassa! Ja varmasti tuntuu hienolta, että olisit saanut hyvän työtajouksen. Varmasti vuoden päästä asiat kyllä natsaa sen suhteen!

Mäpä alan pakkailemaan hoitolaukkua, josko päästäisiin Hilun kanssa samoilla vauhdeilla herämisen kanssa lähtemään kruisailemaan siskolle...

Coltsfoot, IsoH ja miniH 16+3

Vierailija
55/71 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu taas tänne kirjoiteltua vähään aikaan, mutta eipä oo ollut oikein paljon asiaakaan. Josko nyt pari riviä..

Karssulille tervetuloa, usko pois, raskaana oot :)

Monilla oli taas hyviä ultrakuulumisia, hieno juttu.

Meilläkin on huomenna edessä nt-ultra, ääk, vähän jännittää!

Pitäkäähän peukkuja että kaikki on siellä kunnossa. Tuun kertoileen sitten huomenissa kuulumisia.

Viipero rv12+6

Vierailija
56/71 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiperolle tsemppiä ultraan! Kuulumisia odotellessa...

Joo, pesukarhu, ei tosiaan ole mikään jättivauvan ennuste tällä kertaa. Viimeksi vaan quusta Bruno (4D-ultraaja) sanoi, että olisi ollut ainakin 4,5kg laskettuna aikana, ja silloin kyllä pelotti! Mutta kun quu syntyi pari viikkoa etuajassa, niin oli oikein sopusuhtainen. Laskettuna aikanakin olis ollut vaan sellanen 4kg, ei siis mikään erikoisjätti. Harmi vaan, että turhaan pelottelujen takia olin loppuajan vähän huolissani silloin. Nytkin tietty vauva on sitä meidän arvioimaa " todellista" LA:ta lähes 2 viikkoa suurempi, mutta mutta... Toivottavasti kaikki menee ihan hyvin. Queenin Veikka on sitten samaa luokkaa. :)

Onko Queenillä helpottanut suonikohjut ja suonenvedot? Auttoiko ne tukisukat? Mä käytin sellasia matkalla, mutta en viitsi täällä kotona, kun ne on niin kuumat.

Nyt oon käyttänyt tukivyötä, ja se auttaa tosi hyvin issiaskipuun. Harmi vaan, että sen myötä mun lempiäippäfarkut on alkanut kiristää. No, kohta on onneks kesä, niin voi käyttää hameita ja capreja. :)

Mulle tuli nyt ihan tosta Viiperon viestistä mieleen, että onnittelinkohan mäkään Ossea ollenkaan ultrakuulumisista? Vai myhäilinkö vaan tyytyväisenä täällä itsekseni? No, joka tapauksessa, tosi ihanaa, että Rajulla oli kaikki hyvin!!! Ja työkuviotkin sulla järjestyi nyt hienosti. Mahtava työnantaja sulla!

-Q- ja -q- 1v8kk ja aatu 25+4

57/71 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vääntäny tota mun näyttökansioo niin hiki hatussa melkein pari viikkoo, etten kerinny täällä vieraileen ollenkaan. Mut onneks se on nyt valmis. Arviointikeskustelu on sit 7.5. Mä todella toivon, että menee läpi, koska mä en kertakaikkiaan jaksa alkaa siihen kansioon mitään uutta keksimään.

Jaahas, ja sit mun piti kommentoida tuhatta asiaa...

Karssulille onnittelut plussasta! Täällä toinen joka tuli kuin huomaamattaan ekasta kierrosta raskaaks :) Mutta kyllä se raskaus siitä konkretisoituu pikkuhiljaa :)

Q:lla oli aivan ihana 4D- kokemus! Voi kun ois itsekin raaskinut lähtee semmoseen :(

Avecos sai mut suorastaan paniikkiin tolla teidän vauvan painolla! Jos sä murehdit isoa vauvaa, niin mä taas pientä. Meidän tytsyn painoarvio rakenneultrassa oli vaan 300g!

Ossellakin raskaus on jo hyvällä mallilla, ihana juttu! Ja kiva kun työt maistuu!

Tässä olikin kaikki mitä mä nyt muistan teidän jutuista...

Mä oon pojan kans tässä kotona, kun sillä oli toissailtana 39 astetta kuumetta ja eilenkin aamulla vielä vähän. Joten pakko nyt pitää tää päivä vielä kotona, vaikka se onkin jo ihan kunnossa.

Mul on ongelma. Mun maha ei kasva. Mun mielestä se vaan levenee ja jotenki tuntuu, että kun makaan selälläni, niin näyttää niinku oisin vaan lihava. Se ei oo semmonen piukka ja kova pystymaha niinku edellisessä raskaudessa. Tää on siis ihan täysin erilainen ku esikoista odottaessa. Ja sit ku mä mietin sitä rakenneultran painoarvioo, niin mulla iskee paniikki, että täällä mun mahassa on joku huonosti kehittyvä lapsi. Et sillä on jvarmasti oku vamma. Ärsyttää kun sitä pitää ressata itteensä joka asialla. Vauva on kyllä tosi kova liikkumaan, että sillee kaikki pitäis olla ok. Mut jos maha vaan levenee, niin eihän Sf-mittakaan sit voi nousta..?

Joo, pitäis kai lopettaa tommonen turhanpäiväinen stressaaminen.

Ai niin, onks teillä muilla semmosta " oiretta" , että tukka on ihan hirveessä kunnossa?? Tarkoitan siis, että on kuiva tukka? Mulla meinaan on niin kuiva tukka ja päänahka, että mun ei tarvis pestä sitä viikkoon. Se ei rasvoitu yhtään. Teoriassa kuulostaa oikein hyvältä, mutta näyttää siis ihan hirveeltä hapsottavalta hampulta. Kaikkee sitä raskaus voikin saada aikaan...

Jaahas, mut kai mun täytyy mennä tekemään vähän kotihommiakin tässä vaiheessa kun Eemeli nukkuu...

-Larsku, Eemeli 1v6kk ja Emilia rv 26+3

58/71 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero, heti tänne kertomaan miten ultra meni!

Coltsfootia piti onnitella talokaupoista! Nopeesti ne lapset oppii rappuset kulkemaan itsekin, ettei kahta tarvitse kanniskella :)

Miten Queenin vauva voi jo olla laskeutunu!!? Jännää! Oot mua pari viikkoo edellä ja jotenki vaikeeta kuvitella, että tää laskeutus vielä pitkään aikaan! Esikoinenki laskeutu vasta pari päivää ennen synnytystä... Onkohan se toisen kans sit jo eri juttu..?

No nyt ei muuta...

Vierailija
59/71 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos teillä vauvan sukupuoli selvillä? Kuulostaa kovasti siltä, että Emilia olisi tosiaan tulossa. :) Jos se vaan on siro pieni tyttö. Toivotaan, että kaikki on kunnossa. Voithan neuvolassa mainita huolestasi. Toivottavasti myös näyttökansio menee läpi! Hienosti oot jaksanut sitä ahertaa tässä raskauden ja pienen lapsen hoidon ohella.

Meillä ei muuten rakenneultrassa kai annettukaan mitään painoarviota, mutta nyt siis 4D:ssä oli jo jotain 850g, vai miten se olikaan. Ja viikkoja silloin siis 25+2. Tuntuu helpottavalta, että ton kokoinen vauva voisi jo ehkä selvitä, jos jotain tapahtuisi.

Mäkään en tajua, miten Veikka voi jo olla laskeutunut! Mun mahassa käy sellanen myllerrys, että ei kyllä taatusti ole asettunut mihinkään asentoon saatika sitten lähtökuoppiin vielä. Enkä yhtään vielä tunne mitään selkeitä osia vauvasta. Muistan, että quusta tunsin kyllä lopussa sit aika selkeesti, kun peppu tunki ihan tonne ylös ja heilui puolelta toiselle. Pää alaspäin quu siis silloin oli jo, ja neuvolakortissa on merkintä " rt" viikolta 29 lähtien.

Niin ja se 4D oli siis niin kallis, että en kehtaisi sitä tähän edes kirjoittaa. :) Eli 250 e pulitettiin, mahdollisesti saadaan kelakorvausta noin 70 e, mutta epäilen, vaikka lääkäri yritti kyllä kertomuksessa perustella tän ultran tarpeellisuutta myös lääketieteelliseltä kannalta.

-Q-

Vierailija
60/71 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty, ja kaikki hyvin :)

Kätilö joutui ultraamaan vaikka kuinka kauan, kun pikkuinen oli niin hassussa asennossa, että niskaturvotusta ei meinannut saada millään mitattua. Kävin välillä vessassa, sitten ultrattiin uudelleen, välillä käytävällä kävelyllä ja taas kokeiltiin.. Lopulta se suostui kääntymään sen verran että mitat saatiin, turvotusta oli 1,7mm eli ihan normaalisti. Veriseulaan yhdistettynä kromosomipoikkeavuuden riskiksi tuli ihan minimaalinen luku (oisko ollut 1:80 000) tai jotain. Muutenkin kaikki näytti olevan kunnossa, kätilö sanoikin että tulipa ainakin tehtyä perusteellinen katselmus sikiöstä kun odoteltiin sitä asennon vaihtoa. Pääperämitta oli 7,2cm, vastasi viikkoja 13+3

Ihanaa, nyt saa varmasti alkaa jo pikku hiljaa nauttia tästä raskaudesta! Meille taitaa oikeasti tulla vauva :)

Larsku, yksi ystäväni on nyt viimeisillään raskaana, ja hänen esikoisensa on 1v3kk. Hän sanoi juuri, että maha on ihan erilainen kuin viime raskaudessa, ekassa se oli kunnolla edessä ja " tiukka" , nyt sen sijaan levennyt joka suuntaan ja paljon löysemmän tuntuinen. Sanoi sen johtuvan varmaankin raskauksien pienestä välistä, paikat ei ole ehtineet palautua tarpeeksi. Älä sinäkään liikoja tuosta mahan koosta murehdi, ja kerro tosiaan ihmeessä huolesi neuvolassa niin saat rauhallisemman mielen. Tsemppiä :)

Viipero & Santeri rv13+0