Nännien värimuutoksista kysyttävää
Minkä värisiksi tai millaisiksi nännit ovat muuttuneet raskauden aikana? Mulla kolmas raskaus, kahessa ekassa en muista mitään erikoista tapahtuneet mutta tässä kolmannessa nännit ovat osittain tummuneet, vähän laikukkaat. Lisäksi kuivat. Onko muilla vastaavaa? Nyt rv 25 menossa.
Kommentit (6)
pysynyt ekassa että tässä tokassa raskaudessa ihan normaalin värisinä eli vaaleina. Ja niihän siinä kävi että ekan kanssa meni rinnanpäät rikki heti synnärillä....
rinnan päät täysin auki, kun lapsella oli niin kova imuote.
Tässä kolmannessa on tosin varsin vaaleat, sillä imetin rv 12 asti kakkoslastani, ei päässyt tummumaan.
On tosi tummat, ja kaiken lisäksi nännipihan pigmentti " hajoaa" reunoilta(en osaa paremmin selittää...mutta on sellaiset ihan pilkulliset reunat)
En tunnista koko rintoja omikseni :)
mulla on atooppinen iho, ja se jokatalvinen ihon hilseily ja kutina alkaa joka ikinen syksy just nännipihoista.. =(
ei hirveästi kehtaisi raapia ;)
nyt mulla on meneillään rv24+2, ja nännipihat on tummuneet jonkin verran, mutta eivät mitenkään järkyttävän paljoa.
värimuutoksen huomasin vasta rv20 jälkeen, eli samoihin aikoihin, kun rinnat mulla kävivät ekaa kertaa raskausaikana kipeäksi.
iho hilseilee, ja kutisee, ja just tisseistä eniten. mahtaa olla jännää yrittää helmikuussa imettää, kun nännit voi olla jo valmiiksi rikki..
tässä vaiheessa rasvaan erilaisilla apteekin perusvoiteilla, bepanthenilla ja välillä kortisoonillakin, jos on ihan pakko. kun imettää, on se kortisooni sitten jätettävä.
-e- ja sintti rv24+2
tummemmaksi. Mulla on aina ollut tosi epämääräiset nännipihat, mutta nyt tuntuu et ne on entistä isommat ja epämääräiset, ei siis symmetriset eikä selkeät rajat. Oma äitini jossain vaiheessa tokaskin, että onpas ne melkoisesti muuttuneet. Samoin mulla on aiemmin ollut lattanat, melkein sisäänpäin vetäytyvät nännit, mutta nyt ne on kasvaneet ja ovat koko ajan selkeästi " nöpöllä" . Kasvaneet rinnat ei varsinaisesti ole (olivat isot jo ennen raskautta), mutta muuten muutos on ollut kyllä melkoinen. Tiedä sitten, mitä merkitystä tuolla värimuutoksella ja nännien kasvamisella on imetykseen tms. (Ekaa odotan ja jännityksellä muutenkin odotan imetystä.)
-Osse rv 39+3
tummui oikein silmissä.Sanoivat synnärillä, että on hyvä jos nännit tummat, koska silloin enemmän pigmenttiä eikä mene nipukat niin helposti rikki...