~*~*~*~ Tonskien huhtikuu ~*~*~*~
Tuossa viimeisimmät jutut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12581486&p=4&mpage=9&tmod…
Ruskeaa tuhrua tuli vielä eilenkin, nyt siis kolmatta päivää. Tänään soitin neuvolaan, harmi kyllä siellä oli sijainen jolla ei niin paljon kokemusta äitiysneuvolatyöstä kuin vakituisilla terkoilla. Mutta kuitenkin oli kiva jutella ja saada vähän rohkaisua, sanoi että alkuraskaudessa pienet vuodot on hyvinkin yleisiä eikä välttämättä tarkoita mitään. Siirsi ekaa lääkärineuvolaa viikon aikaisemmaksi, eli se on tasan viikon päästä. Voi kun sinnekin on vielä pitkä aika..
Tällaista tänne, päivä kerrallaan elämistä edelleen.
Jokohan Burde on päässyt tositoimiin?
Viipero rv 9+5
Kommentit (71)
Toivottavasti Viiperolla nyt kohta loppuu nuo vuodot!! On ne vaan hermostuttavia:/
Mutta tuo rusehtava tuhru yleensä on vanhaa verta, eli sen ei pitäisi olla vaarallista..
Ja ainakin tuolla elokuisissa on ollut aika monta, joilla on ollut ihan kunnon veristä vuotoakin useampaan otteeseen ja silti kaikki on hyvin. Uskotaan että teilläkin on:)
AA:lle lämpimät onnittelut!! Ja paljon tarrasukkia pikkuiselle:)
Ihana auringon paiste ja lämpöasteitakin näyttää olevan 10!! Täytyy kyllä heti lähteä ulos kun tyttö herää päikkäreiltä! Eihän sitä tiedä, vaikka olisi kevään parhain ilma;)
Taidanpa itsekin mennä lepäilemään siksi aikaa kun tyttö nukkuu..
T:Kamomilla rv 18+5
Toivottavasti Viiperon vuodot pian loppuis. Hyvä, että on pysynyt tuhruna. Kiva myös, että sait edes vähän aikaistettua sitä neuvolalääkäriä.
AA:lle ja Naperolle paljon tervetuloa tänne! Ihanaa, kun ootte täällä :)
Tänne ei erikoisempaa. Jännittää kauheesti se torstain ultra. Kirpun liikkeet alkaa olemaan jo aika napakoita. Se alkaa kunnon iltajumpat yleensä joskus puolenyön aikaan. Musta tuntuu, että mahan päältäkin saattais tuntua, mutta mies ei ikinä ehdi oikeeseen aikaan paikalle.
pesukarhu rv 18+5
Mä oonkin ollut kiireinen kun on ollut joka päivälle jotain ohjelmaa ;D Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki oli ok. Tosin ihme kyllä en ole stressannutkaan muksun kohtalosta kun tätä pahoinvointia tuppaa puskemaan niin maan pahasti. Meillä oli Hilla mun käynnin ajan siskon luona. Kuulemma oikein hyvin sisko oli pärjännyt; hilla oli ¿jeesannut¿ siskon 5kk vauvan hoidossa ja olisi halunnut, että hänän tukkaa olisi föönätty (mitä tukkaa...?). Meillä onkin muuten viikonloppuna 1v synttärit tulossa, kovasti mietin jo tarjottavia :) Selvisi muuten, että meillä on tätä nykyä vaan np-ultra eikä rakenneultraa, esikosta oli juuri toisinpäin ja musta se olisikin ollut paljon parempi niin... Mä ainakin haluaisin tietää ehdottomasti tuon sukupuolen...
Ja vielä yleiskuulumisia sen verran, että me käytiin kattomassa ihan kamalan ihanaa rivaria viikonloppuna. 80-luvun alusta, mutta sisältä kuin uusi ja suht lähellä keskustaa. Hinta on kyllä melko suolainen ja meillähän on tosissaan tämä omakin myymättä. Siippa meinaa kuitenkin, että todennäköisesti tehtäs kämpästä tarjous ilman oman myyntiehtoa, sillä täällä kaksiossa me ei mahduta jokatapauksessa enää syksyllä olemaan. Itteä kyllä hirvittää siitä seuraavat julmetut lainanlyhennykset varsinkin kun nämä omat tulot on melkoisen minimaaliset. No, onpahan jotein jännäämistä...
[color=red] Q [/color] mietti noita harjoitussuppareita, itellä ne oli ihan vaan mahan ¿kiristymistä¿, eli ei sattunut. Käsittääkseni jos sattuvat, niin sitten kyseessä on ihan virallinen supistus. Lopussa mulle tuli sellaisia ¿polttavia¿ supistuksia jos veteli lenkillä turhan vauhdikkaasti. Liekkö ne sitten oli supistuksia, vaikka synnytyssupistukset oli ihan erilaisia...
Voi että, [color=red] Viipero [/color] saa siellä stressata :( Kuitenkin tuhruvuoto ei kuulosta pahalta, mutta ymmärrän tarkkaan, kuinka varmaan olet huolissaan! Onneksi sait sentään tuota lääkäriaikaa vähän aiemmaksi.
[color=red] Pesukarhu [/color] on käynyt lastentarvikeostoksilla :) mäkin olen jo kovasti pohtinut rattaita (niiin ajankohtaista...). Meillä kun kävellään melko paljon päivittäoin niin saisi olla kunnon rattaat. Toisaalta olen kuullut, että monet vierekkäinistuttavat tökkää oviin (siis eivät mahdu sisään), joten varmaan kannattaa harkita noita peräkkäinistuttavia. Vaikeaa kun valinnanvaraa on niin paljon!
[color=red] Osse [/color] on alkanut valvomaan yöllä, kuulostaa tutulta. Itekin valvoin viime yönä yhteen... Mulla varsinkin tulee usein sellainen tunne, että jos ei kovin pian saa unta, niin sama valvoa, kun muksu kuitenkin herää kohta. Ja tällaisissa tapauksissa se sitten herääkin varmaan vaan pari kertaa yössä. Mutta sangen turhauttavaa siis!
Ihana kun [color=red] Burde [/color] noin ajatteli ajoittaa synnytyksen toisen valmennuskurssin kannalta hyvin :D
Ja ihan hirmuisesti onnea [color=red] Naperolle [/color] Tontusta! Kiva kun meitä alkupään odottajia tulee lisää!
Ja [color=red] AinoAuroralta [/color] tuli myös plussauutisia! Onnittelut!
[color=red] Avecosilla [/color] (heh, pikkasenko tuli verbaalisia ongelmia nimimerkin taivuttamisen kanssa) oli poika lähtenyt kävelemään! Mä kyllä suuresti epäilen ettei meillä toi likka rupea kävelemään koskaan, kaameaa raahata koko ajan kymmentä kiloa sylissään :)
Jaahas, kai sitä pitäisi alkaa siivoamaan... Paha tämä valoisuus kun kaikki pölypallerot näkyy...
Coltsfoot ja mini-Helmi 13+1 ja siukki kohta 1v
Hei!
Viiperolle tsempit tuhruttelun kanssa. Onneksi ei kuitenkaan tule kirkasta verta eikä taida olla mitään kipuja, että sen puolen kaiken pitäisi olla hyvin.
AinoAuroralle tervetuloa tänne odottajiin ja kaikkea hyvää odotukseen!
Missä vaiheessa Kamomillalla ja Pesukarhulla alkoi tuntua liikkeet kunnolla? Mulla ne edelleen tuntuu sellaisina vaimeina töytäisyinä. Esikosta liikkeet näkyi jo päällepäin rv18+. Pääsisi nyt nopeasti ultraan niin saisi tiedon onko istukka tällä kertaa etuseinässä (viimeksi takaseinässä) ja siksi ne liikkeet tuntuu niin pehmeinä. Mulla siis liikkeet tuntuneet rv16 lähtien.
Olen ollut tänään sairaslomalla, kun olo on ollut viime päivät niin kurja. Väsyttää, pahoinvointi on palannut ja koko ajan hirveä päänsärky :( Ja sitten kun on itsellä kurja olo, niin on huoli tuosta pikkuisestakin. Alkaisi vaan ne liikkeet tuntumaan kunnolla ja pääsisin ultraan varmistamaan, että vauva on ihan ok. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä ja sitten saan lähetteen äitipolille, jossa keskustellaan jo synnytyksestä ja ilmeisesti tehdään vauvalle rakenneultra. Tässä huolehtiessa vaan tuntuu, että sinne on ikuisuus!
Onneksi on tuo kevät tulossa ja esikoinen nauttii kurakeleistä, niin ei jouda jatkuvaan murehtimaan :)
Terkuin,
Mörötin rv17+5
Eilen ei tullut enää ruskeaa vuotoa, eikä tänäänkään ole näkynyt.
Tosiaan kolme päivää sitä tuli sen jälkeen, kun tuli perjantai-iltana se verinen vuoto paperiin pyyhkiessä. Toivottavasti vuotelu oli nyt tässä!
Ens ti lääkärineuvola, ja 24.4 np-ultra. Niitä odotellessa :)
Viipero rv 9+6
kun ei oo toviin kuulunut mitään (vai onko mulla mennyt ohi silmien?), mitä sinne kuuluu??
Omaa napaa: mulla oli tänään eka neuvola, ja eipä siellä ihmeitä. Sain lähetteet veri- ja pissikokeisiin ja kun osallistun siihen Nelli-raskausdiabetestutkimukseen, kutsu tulee vielä postissa UKK-instituuttiin sokerirasitukseen. Paras uutinen oli kuitenkin se, että pääsen jo ensi viikon perjantaina lääkärikäynnille, jossa tehdään eka ultra. Normaalisti se tehtäisiin vasta rv 12-14, mutta tosiaan kun olen niin hermoheikko näihin oireiden puuttumisiin, pääsen jo vähän reilu 10 viikolla. Vielä ei tosiaan edes yritetty kuunnella dopplerilla sydänääniä, eikä ne varmasti olis kuuluneetkaan, typystäkin kuuluivat vasta rv 13 jälkeen.
Lisäksi tosiaan sain ison pinon papereita ja ohjeet liikuntaan. Ravinto-ohjeet tulee sit joskus rv 16 jälkeen. (Nämä liittyy siihen Nelli-tutkimukseen.) Oikein kiva täti oli ja typy sai olla mukana, vaikka sitä välillä vähän ahdistikin olla sisällä niin pitkään. Mutta olin siis siellä melkein 1,5h!
Yllättävää oli, että painoa oli nyt vain pari kiloa enemmän kuin typyä odottaessa, vaikka olin ihan varma, että olis ainakin viisi enemmän. Mut ehkä kaikki mun silloiset lihakset on muuttuneet joksikin ihan muuksi.
Sori omanapaisuus, mutta pää on vähän töhnässä, kun heräsin just päikkäreiltä....
-Osse, typy 1v4kk ja Raju rv 9+0
Viiperolla ja Ossella olikin hyviä uutisia kerrottavanaan :) Ihanaa kuulla, että Ossen odotus etenee hyvin. Ja hermoheikkoisuus on tuttua täälläkin osoitteessa ;) Onneksi mullekin on sattunut sellainen terkka, että se parhaansa mukaan rauhoittaa minun hermoja. Ja se Viiperon tuhruilu varmasti johtuu siitä pienestä vuodosta, mikä sulla oli. Aika pitkäänhän sitä tuhrua vielä tulee, vaikka verta ei enää tulisikaan.
(.) Oma napakin voi jo paljon paremmin. Vauvakin innostui oikein kunnolla liikkumaan, kun äidin pipoa ei enää niin kiristä ;)) Lepo oli siis todella tarpeen ja vielä huomisen saan huilata. Onneksi mulla nuo työt loppuu toukokuun alkuun, kun jään hoitovapaalle ja sitten saan nautiskella kotona olosta esikon kanssa :)
Siitä haaveillen ja masuvauvaa paijaillen,
Mörötin :)
Mä vaan äkkiä ilmottaudun, että täällä ollaan vielä!! Mä tuun kirjottaan paremmin huomenna, kun on etäpäivä. Oon vaan ollu niin tajuttoman kiireinen, etten oo kerenny koneella oleen ollenkaan! Ja aina kun Osse oot soittanu mulle, niin oon ollu töissä ja loppupäivä meneekin niin kovasti lapsen kanssa touhutessa, että muistan sulle soittamiset vasta niin myöhään, etten enää viitti häiritä!!
Mutta mä tuun huomenna jatkaan :) Moimoi!
-Larsku rv 23+3 (muistaakseni)
Nopeesti ultrakuulumisia :)
Kaikki oli hienosti. Kirppu on ihan keskivertovauva. Oli jo niin vauvan näkönen siinä 4d kuvassa. Samanlainen nenä, kun Jonskulla. Ensin Kirppu istu jossain ihme intiaaniasennossa. Oli just ennen ultraa pitänyt kovan jumppatuokion, joten oli jo vähän väsynyt. Kaikki mitat saatiin otettua ja Kirppu vastas viikkoja 19+4. Istukka olikin takaseinässä vaikka neuvolantäti epäili olevan edessä. Toi neuvolantäti taitaa olla jotenkin vähän ei niin kovin ammattitaitoinen. Monta asiaa on nimittäin jo sanonut väärin tai ei oo teinnyt. Se on joku sijainen, joka on elokuuhun asti tuolla. No, eipä voi mitään. Niin ja mä olin kuin olinkin oikeessa. Jonsku saa siis pikkusiskon :). Kätilö oli aika varman tuntunen asiasta. Ei puhunut ainakaan mitään siitä mahdollisuudesta, että ei välttämättä ookkaan tyttö.
Oli nyt ihan omanapainen viesti. Ehdin ehkä vielä yöllä tulla kirjottelemaan lisää.
pesukarhu, Jonsku 1v11kk ja neiti Kirppu 19+0
Ei tätä vieläkään tajua... Mulla on nyt tän viikon tuntunut ihmeellisiä tuntemuksia mahassa, siis sellasta kuplintaa, mitähän se vois olla? (oon mä vissiin vähän höyrähtänyt...) Ja sitten välillä on TOSI kovia vihlasuja molemmin puolin mahaa, mitähän ne vois olla? Siitä kun on kohta kolme vuotta kun viimeksi olin raskaana, niin eihän sitä kaikkee voi muistaa... Pahaa oloa ei oo ollu kuin iha muutaman kerran, sillon pääsiäisen aikaan oli, mutta tais olla vattatautii! Rinnat tosin on niin sikakipeet, etten oo antanu miehen koskee ollenkaan! Ja joka yö on ollu PAKKO käydä vessassa viimeistään kello 4, että kaippa sitä vaan on uskottava, no keskiviikkona sitten kuullaan, onko tuolla ketään vai onko tää jotain muuta (mitähän mä tarkoitan?)
Viiperon tilanne vaikuttaa hyvälle, hieno että vuoto on loppu!
Josta tulikin mieleen, että mä näin viime yönä unta, että kävin vessassa ja pikkarit oli ihan veressä, kesken oli siis raskaus mennyt... Mä pelkään ens viikkoo ihan sairaasti, kun mullahan meni sillon se eka raskaus vuonna 02 kesken juuri rv7+ ja Eetun raskausaikana vuosin kanssa rv7+ jollon toinen tuli pois...
Osse oli päässy neuvolaan, ihanaa! Mä soitin eilen kanssa neuvolaan aikaa, mutten saanu kun terkka oli koululla (on siis myös kouluterveydenhoitaja) eikä ollut siellä mukana kalenteria, mutta huomenna soittelen uudestaan, jotta saan ajan.
Mörötin oli tuntenut kunnon liikkeet vauvalta, hienoa!
Coltsfoot oli käyny kattomassa rivarinpätkää, kuulosti kyllä aika hienolta...
Pesukarhu oli käynyt kanssa ultrassa, ihanaa että kaikki on hyvin vauvalla, ja voi että ihanaa, kun saatte prinsessan Jonskun seuraksi...
Pistän nyt galluppia (en tiedä ootteko jo puhuneet tästä...) Kumpaa sukupuolta toivotte vauvan olevan? Mulle on oikeestaan ihan sama, mutta toisaalta mä toivoisin poikaa, vaikka meillä onkin jo yksi ihana poika olemassa, mutta mä jotenkin tunnen olevan enemmän äiti pojalle kuin tytölle, tai jotain... Mutta toki kumpi vaan on tervetullut!
napero ja Eetu ja pikkutonttu 6+3
Vai prinsessa sinne on tulossa... :) hieno juttu kaikkiaan. Oliko toi siis yksityisellä tehty 4D?
napero, mä oon kans välillä tuntenut kaikenmoista kuplintaa jne, mutta oon päätellyt, että suolet siellä asettuu uuteen asentoon tjms. Toivotaan, et tällä kertaa vuotoa ei tule tuossa maagisen seiskaviikon kohdalla.
Larrsku, eipä hätiä, olisin kysellyt teidän pojun päiväkodista, mut tein sitten päätöksen hakea vain jatkoa typyn nykyisestä hoitopaikasta, kun uudessa paikassa ehtisi olla vain 2kk, jos kaikki menee Rajun odotuksen kanssa nappiin. Multa on jotenkin mennyt ohi, et sä oot töissä samaan aikaan ku opiskelet, jostain syystä siis ajattelin, että ne opinnot on täyspäiväisiä.
mörötin pääsee kohta takas hoitovapaalle... mä taas jännitän, saanko sen unelmien työpaikan vai en. Vielä on prosessi ihan kesken. Kiva, että pikkuinen alkoi liikkumaan, niin sunkin mieles on rauhallisempi. Toivottavasti olo muutenkin on helpottanut.
Hyvä myös, että Viiperon vuodot on loppuneet.
Ultrasta tuli mieleen, että täällä ei tosiaan tehdäkään np-ultraa vaan sen tilalla on seerumiseula. Kuulema monet käy sit yksityisellä, mutta en tiedä viitsinkö... seerumiseulasta mulla taas ei oo oikein mitään käsitystä, et kuinka luotettava on tai kannattaako mennä. Sen sijaan sit on rakenneultra ja vielä painoarvioultra joskus loppuraskaudesta.
Sukupuoleen - mä oon aika rankasti sitä mieltä, et ei oo väliä mikä tulee, kunhan joku tulee, mutta totta kai sitä sukupuoltakin välillä miettii. En varsinaisesti kuitenkaan odota kumpaakaan, mutta sama olo on ku naperolla, että en vaan osaa ajatella poikaa, kun oon niin ihastunut tohon tyttöseen. :)
Eilisillasta asti on olut vähän rauhallisempi mieli, menkkakivut palasivat ja repäisykipuja on kans. Joten jospa siellä vielä jotain elämää olis...
Heh, vähän mä repeilen tälle Luukusta lukaaliksi -ohjelmalle... ei ollut ihan tyytyväinen toi tyttö tulokseen. :) Odottelen tässä, mahtaako mies tulla työpaikan iltamenoista mun hereilläoloaikaan vai menisinkö nukkumaan.
-Osse ja Rajuisa rv 9+1 ja typykkä unilla
Plaah!!! Tahtoo nukkumaan! Vielä viisi tuntia olis kestettävä.
Coltsfootille onnea asuntokauppoihin. Jätittekö tarjouspyynnön siitä kämpästä?
Mörötin mulla alkoi liikkeet tuntumaan siinä rv 16 paikkeilla. Kunnon potkut on tuntuneet reilun viikon. Hienoa, että sielläkin alkoi jo mojovat potkut tuntumaan. Huojentaa vähän mieltä.
Hyvä, että Viiperon vuoto on ohi. Toivottavasti ei enään uusikkaan. Onneksi sulla taitaa olla pian se ultrakin.
Osse pääseekin aikasemmin ultraan. Jännä, että vieläkin eri paikoissa on eri käytännöt noiden ultrien suhteen. Täällä on np-ultra ja rakenneultra kunnan tarjoomana, mutta ei mitään kokoarvioultraa. Meillä on täällä paikallisella synnärillä käytössä 4d laitteet, joten ei oltu yksityisellä. Kaikki mittaukset tehtiin niillä tavallisilla laitteilla. 4d:llä katsottiin vaan vähän vauvaa päältäpäin. Mun alko silti tehdä mieli mennä vielä yksityiselle, mutta se on niin saakelin kallista, että ei ehkä viittitä.
Olikos muuten Q menossa sinne 4d-ultraan? Millon se olikaan?
Napero kyllä sun vaan täytyy nyt uskoo, että oot raskaana :). Noi vihlasut kuulostaa ihan kohdun kasvukivuilta ja kohdun liitosten venymisiltä. Mulla oli niitä kans ihan alussa ja edelleen tuntuu.
Sukupuoligallup: En mäkään erityisemmin toivo kumpaakaan. Molemmissa omat ihanat puolensa. Poika olis ihana, kun olis Jonskulle leikkikaveri ja olis kiva, kun olis kaksi pientä pojan viikaria juoksemassa. Sitten taas tytön kanssa saa tehdä kaikkia naistenjuttuja. Kyllä tässä on pieni totuttelu siihen, että musta tulee tytön äiti vaikka äidinvaistot on jo sitä tyttöä uumoillut. Ehkä siihen tottuu viimeistään, kun se tyttö on sylissä.
Jatkan taas täällä ihmettelyä :)
pesukarhu
Ekaks hirveesti onnitteluja uusille; AA:lle ja Naperolle! Ihanaa kun tänne pienen hiljaiselon jälkeen tulee taas plussanneita! Toivottavasti kaikkien vauvat pysyy matkassa mukana!
Muuta mä nyt sit en osaa oikein kommentoidakaan. Tai itseasiassa en muista. Mutta yritän olla vähän aktiivisempi nyt tästä lähtien :)
Osse, niin, mun opiskelut on tosiaan tällä hetkellä niin loppusuoralla, että on enää pari päivää koululla ja sit oonki muuten töissä. Ja tässä nyt ois vielä tämmönen noin kuukauden loppurutistus, jonka aikana se näyttökansio pitäis väsätä. Ja sit helpottaa :) Tulkaa moikkaan mua Seppälään joskus!
Omaan napaan ei mitään ihmeitä kuulu. Vauva on mahdottoman vilkas ja potkii kovasti. Rauhoittaa kovasti mieltä. Mahakin on jo aika iso, töissä kaikki kyykistelyt vähän tekee tiukkaa. Mut mä oon nyt päättäny jaksaa olla siellä ainakin toukokuun puoleen väliin. Sit voin jäädä saikulle jos siltä tuntuu.
Mun suoli on edelleen ongelmainen. Ainut millä saan sen pysymään kunnossa, on ruisleipä, activia-jugurtti ja luumut. Niin ja älytön veden litkiminen. Jos vatsa ei toimi yhtenä päivänä, niin takuuvarmasti seuraavana päivänä olen tosi kipee.
Joops, mutta ei kai tässä muuta. Lähden käymään kaupassa ennenku haen pojan tarhasta. Illlalla mies lähteekin humputtelemaan poikien kanssa ja me jäädään kahestaan pojan kanssa :) Mutta ihan kiva näin, mä jo oon alkanu pelkään, että toi mies ihan erakoituu kavereistaan kun ei koskaan missään käy. Nytkin piti vähän tönästä, että päätti lähtee :)
Jeps, mutta hyvää viikonloppua kaikille! Mä lähen huomenna Hulluille Päiville katsoon oisko tulevalle vauvalle siellä jotain kivaa :)
-Larsku 23+4
Päivän olin poissa tässä välissä, niin johan viestejä pukkaa!
Pesukarhulle onnittelut, ihanaa, että kaikki oli kunnossa ultrassa ja vauva voi hyvin! Ja sun äidinvaisto siis piti paikkansa prinsessan suhteen, vautsi! :) Mä oon ymmärtänyt, että sillä 4D:llä sukupuoliarvio on aika varma, joten kyllä sä varmasti voit luottaa kätilön puheisiin ja alkaa vaan pikkuhiljaa asennoitua siihen, että kohta teillä laitellaan pinnejä ja pompuloita. :)
Edelleenkin päivittelen, miten ihmeellistä ja hauskaa on, että me kaikki vanhat tutut ollaan taas täällä yhdessä kasvattelemassa masuja ja vaihtamassa näitä odotuskuulumisia. Täytyy kyllä olla vaan tosi kiitollinen siitä, että tämä onni on meille suotu!
Pesukarhu, me tosiaan päätettiin mennä vielä 4D:hen, vaikka mitään muuta varsinaista syytä ei olekaan kuin se, että se on niin ihana kokemus. Luultavasti meidän viimeinen kerta päästä kokemaan se ihme, eikä niitä tilaisuuksia nyt kenellekään elämän aikana niin montaa tule, niin ollaan valmiita maksamaan siitä itsemme kipeiks... Ultra on muistaakseni 22.4. eli muutaman viikon päästä.
Larsku, voi kurjuus tota sun vatsantoimintaa! Mullakin on tällä kertaa ollut tosi kovalla vatsa koko ajan, mut ei mitään ummetusta tms. kuitenkaan. Välillä vaan ei " jaksais" mennä vessaan, kun se on niin työn ja tuskan takana. Joo, en mene enempää yksityiskohtiin. :)
En nyt yhtään muista, mitä mun piti kommentoida, mutta naperolle ainakin piti lähettää kovasti tsemppiä! Kyllä toi ihan normaalilta kuulostaa. Kohtu se siellä vaan venyy pesäksi teidän vauvalle. Tsemppiä ultran odotteluun!
Ai niin nyt muistinkin, sukupuoli G: Kuten aikasemminkin oon sanonut, niin me ei toivota kumpaakaan erityisesti, mutta poika tuntuis äkkiseltään luontevammalta vaihtoehdolta, kun meillä on jo toi yksi ihanaakin ihanampi puuhapete. Mutta niin kuin Pesukarhu sanoikin, tytön kanssa olis sitten ihanaa tehdä kaikkia tyttöjen juttuja, kuten just laitella noita pompuloita ja pukea mekkoja ja kaikenlaisia hörtsäkkeitä. Mä taidan jäädä meidän perheen ainoaksi naisihmiseksi, joten täytynee kasvattaa nuo pojat niin hyvin, että ne oppii kunnioittamaan naisia ja olemaan oikein herrasmiehiä, myös äidilleen. Mikäs sen kivempaa kuin jos mua kohdeltaisiin aina kotona prinsessana. :) Ja sit tietty toivon, että pojat löytää itselleen kivat vaimot, niin saan kaksi ihanaa miniää. :))))))))
Hitsi mulla meni pasmat ihan sekaisin, kun burden Viltsu olikin tyttö! Mutta se vaan todistaa, että vaikka olis ihan erilainen raskaus ja maha ja mitä tahansa, sukupuoli voi silti olla ihan kumpi vaan.
Jee, nyt mies tuli ostoksilta. Se kävi ostamassa mulle sellaset halpislenkkarit/avokkaat, jotka näin kuvastossa. Ajattelin, että ne on näppärät kesällä, kun ei tartte kumartua mahan yli solmimaan kengännauhoja. Täytyypä mennä katsomaa, osasko se nyt ostaa oikeanlaiset...
-Q- ja -q- 1v8kk ja aatu 22+5
Täytynee nyt kirjoitella vähän jotain vaikka tarkoitus olikin katsoa vaan nopsaan sähköpostit ja mennä sitten töihin kun mies nukkuu tytön kanssa päikkäreitä..mutta tähän nyt juutuin ainakin hetkeksi;)
Pesukarhulle olisi sitten näillä näkymin tyttö tulossa:)
Sukupuoligalluppiin: Meillä kyllä mies toivoi tällä kertaa poikaa ja kait minäkin hiukan, tosin varmaan mies olisi yhtälailla toivonut tyttöä jos esikoinen olisi ollut poika, se kun on aina haaveillut pojasta ja tytöstä. Tietenkin se on kuitenkin loppupelissä ihan sama kumpi tulee:)
Harmillisia noi larskun vatsavaivat, eikös jotain suolen toimintaa edistäviä valmisteitakin saa käyttää raskausaikana? levolacia ym.?
Mulla taas on nyt tässä raskaudessa vaivannut vessareissujen yhteydessä se että yksinkertaisen ällösti kerrottuna tuntuu kuin kaikki tursuisi tuolta värkistä pihalle kun vessassa ponnistelee, johtuu varmaan siitä että noiden suonikohjujen takia alakerta on aika turvoksissa.Inha tunne jokatapauksessa, välillä tuntuu ihan siltä että vauva pullahtaa just kohta pihalle.
Oma napa voi hyvin, painon tulokin on nyt tainnut vähän hiipua kun olen katsonut aika trakkaan mitä suuhuni pistän, nyt on tullu ihan hirveät makeanhimot, tekis mieli jädeä, suklaata, keksejä ym. mitä just ei parane suuhunsa pistää:) Eilen ostin kyllä kaupasta kevytjädeä ja meinaan sitä illalla palasen syödä:)
Veikalla on ollut nyt jo useamman kerran hikka, vauveli taitaa vaan edelleen majailla tiukasti pää tuolla ihan alhaalla niinkuin viimeksi ultrassakin kun hikka tuntuu tosi alhaalla eikä potkujakaan juuri tunnu, välillä kyllä ilmeisesti käsillään ronkkii aika kipeästi tuolta häntäluusta mutta eipä ole tämän kaverin touhut edelleenkään mitään verrattuna isosiskon mahassa melskaamisen, hassua jos on loppuun asti hissukka:) Tosin voi olla että sitten mä pelästyn loppua kohti monet kerrat että vauva ei liiku, tytön odotusaikana ei koskaan ollut sitä huolta kun mahassa oli ikiliikkuja.
Burde se sai toisen rinsessan, ihanaa:) Kovasti jo odottelen burden kuulumisia:) Mä ajattelin ensin että viltsu on poika mutta sitten kun burde taannoin kertoi lääkärissä käynnin jälkeen että yhtä hentoinen vauva on tulossa kuin esikoinenkin niin mä aloin jotenkin automaattisesti ajattelemaan vauvaa tytöksi, en vaan osannut enää mieltää että niin pikkuinen olisi ollut poika vaikka ihan yhtälaillahan poikakin voi olla pieni. Ilmeisesti kaikki oli tosiaan mennyt synnytyksessäkin hyvin:)
No nyt on kyllä pakko vääntäytyä töiden pariin että ehtii sitten olla tytön kanssa kun se herää.
Queen ja veikka 26+2
Mulla on jotenkin sika harva pää, ei meinaa millään muistaa mitä kukin kirjoitti.
sukupuolig: mulla on taas ihan tyttö olo, teidä sitten mitä sieltä tulee. Tietyllä tavalla tyttö ois kiva kun on jo kaikki jutut valmiina, meillä noi vaaatteet on ollu kaikki kauheen tyttömäisiä joten jos sieltä tulee poika niin uusiks menee. Ei sillä että jotain merkitystä nyt olisi poika ois ihan yhtä kiva.
Mulla ei ole yhtään sellainen olo että olisin raskaana, alun pahoinvointi meni menojaan ja kauheesti ei mitään tuntemuksia ole, joskus vähän alavatsasta kourii tai jomottaa muuten ei niin mitään...ehtiihän tuota vielä kakomaan viikon jos toisenkin, mutta sitä vaan aattelee kauhuissaan että jos jotain onkin vialla.
onks kukaan käyny alkuajan ultrassa yksityisellä, mitähän sellainen maksaa ??
aa ae ja pirpana 4+5
Se kätilö muuten näytti ne häpyhuulet siitä 2d kuvasta, joten en tiedä, miten luotettava se on, jos se vaan sen perusteella tytöksi päätteli. Mä en siitä kuvasta tajunnut oikein mitään. No, kyllä se sitten viimeistään selviää, kun vauva syntyy. Ostin tosin eilen hulluiltapäiviltä jo yhden vaaleanpunaisen bodyn :)
Mun on pitänytkin sanoa tosta Q:n mainitsemasta asiasta, että kiva, kun monet enskat oottaa nyt samaan aikaan tonskaa. Ootte siis oottanut enskaakin samaan aikaan. Mäkin, kun aattelen, että kiva kun on samat oottajat taas vaikka enhän mä odotusaikana vielä kirjottanut enskoissa. Silloin mä kirjotin sen vuoden huhtikuisissa, mutta kävin ahkerasti kyllä lukemassa teidän kuulumisia, joten te ootte ollu mulle jo viime odotusaikana tuttuja vaikka mä en sillon ollut teille tuttu. Vähän siis selvennystä asiaan :)
Nyt meen Jonskun kanssa leikkimään.
pesukarhu, Jonsku ja Kirppu-neiti 19+3 (hui kohta on jo puoliväli)
Ja se piinaviikko vaan lähenee... Voi hitto, että mä pelkään sitä! No, onneksi on keskiviikkona ultra, niin näkee sitten onko siellä ketään vai saadaanko heittää hyvästit tän vuoden vauvalle...
Onpa ihanaa, että niin moni on alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä/potkuja, mulla taitaa mennä vielä ainakin 10 viikkoa, ennenkuin on mitään mahiksia, Eetusta kun aloin tuntemaan vasta joskus 20+ viikolla, joten en kauheen aikaisin usko niitä tuntevani tälläkään kertaa, siis jos tuolla nyt ketään on!
Mä muuten sain perjantaina soitettuu sen neuvola-ajan ja sain sen 17.4, mutta saapa nähä joudunko sen perumaan ultran jälkeen...
Mä en kanssa kirjoitellu enskapinoon sillon Eetun odotusaikana, mutta helmi06 pinoon kylläkin. Mutta melkeinpä teidän kaikkien juttuja kävin " salaa" lukemassa, kun oli jo sillon oma nyytti kainalossa...
Kiitokset teille kaikille tsemppauksesta.
Saikos Q ne haluamansa lenkkarit? Onko hyvät?
Ultrista, meillä on np-ultra ja rakenneultra vaan. Mä kyllä kävin viimeksi vielä kokoarviossakin, kun sokerirasituksessa meni vähän eka arvo yli sallitun...
Ihanaa Queen vauva jo hikottelee...
Täällä kanssa ootellaan Burden kuulumisia kovasti! Mutta tuut sitten ihan omalla ajalla kertoilemaan, kyllä mä ainakin jaksan oottaa! ; )
Mä muuten kysyin tuossa mieheltä yks ilta, että kysytäänkö tällä kertaa kumpi tulee, ja hän sanoi että ei, ja mulla on kyllä ihan samat aatteet, on se kiva jättää jotain jännäämistä sinne synnärillekin.
Mutta joo, tulipas tosi omanapaista tekstiä tällä kertaa, sorry! Lupaan parantaa tapani! Mutta nyt lähetään pihalle lenkille!
napero ja pikkutonttu 6+4 (tai 6+6)
Mulla alkaa aina vähän tylsällä otsikoinnilla nämä viestit, mutta muistuupahan itselle mieleen aina missä päivässä ollaan menossa ;)
Pesukarhu oli päässyt käymään rakenneultrassa ja kaikki hyvin ja pieni prinsessa tulossa, ONNEA!
Naperolle pidetään peukkuja keskiviikon ultraa varten. Lupaavilta nuo kohdun vihlaisut ja tissikipuilu ainakin kuulostaa ;) Ikävää, että sinulla on sellainen kokemus takana, joka luo lisäjännityksensä alkuraskauteen. Varmasti hermostuttaa :( Onneksi tuollaisten asioiden ei tarvitse toistua. Ja sitten kun näet keskiviikkona virkeän vauvan ultrassa, niin se varmasti antaa luottamusta sitä piinaviikkoa ajatellen :)
Osse ja Rajuisa vaan keräävät yhdessä huimaa vauhtia viikkoja kasaan :))
Hyvä, että Larskukin on saanut mahansa kuntoon. Mulla tämä maha tuntuu jo nyt olevan tiellä, kun joutuu kyyköttämään. Aika huimaa vauhtia se tuntuu tällä kertaa kasvavankin.
Queen kirjoitteli, että Veikka on liikkeissään rauhallisempaa sorttia kuin isosiskonsa aikanaan. Vähän samat tuntemukset mulla on tästä meidän tonskasta, että ei välttämättä ole ihan yhtä liikkuva tapaus kuin isoveljensä. Eniten mulla potkut kohdistuu tuonne virtsarakolle tai sitten toiseen kylkeen. Paljon varmaan jää vielä liikkeitä tuntemattakin, kun vauvalla on niin hyvin tilaa liikkua. Esikoisesta jouduin loppuraskaudesta olemaan huolissani liikkeiden vähyydestä ja toivoisin kyllä ettei sitä huolta tarvitsisi tässä raskaudessa kantaa.
AA on vaan luottavaisin mielin. Vielä tosiaan ehdit pahoinvointiakin tuntemaan ja ehkä mukavampaa jos ei kovin pahoin tarvitsisi edes voida. Me käytiin tästä tonskasta yksityisellä ultrassa rv7+ kun olin niin varma, että tämä on tuulimunaraskaus. Muistaakseni pulitettiin siitä itse joku 60-80e.
Ultrista puheenollen tämä Jyväskylän seutu on varmaan kaikista kitsain noiden ilmaisten ultrien suhteen. Täällä ei tarjota odottajille muuta ultraa kuin alkuraskauden ultra rv10 :( Ja sitten on mahdollisuus osallistua seerumiseulaan, mutta se me jätettiin väliin, kun pidän sitä itse niin epäluotettavana. Tässä raskaudessa pääsen poikkeuksellisesti rakenneultraan äitiyspolille esikoisen erityisyyden ja omien pelkojeni takia. Tavan odottajana saat kuitenkin itse kustantaa niskapoimu- ja rakenneultrat yksityisellä, jos sellaisia olet vailla. Toivottavasti tulevaisuudessa odottajilla ympäri Suomen olisi mahdollisuus osallistua ainakin kahteen ilmaiseen ultraan. Meillä maksettiin hyvät rahat yksityisistä ultrista viime raskaudessa ja tullaan maksamaan tässäkin raskaudessa äidin mielenrauhan takia. 4D-ultrakin on jo varattu. Jäi niin hyvä kokemus sekä äidille että isille viime kerrasta :)
SukupuoliG: Meille on tervetullut kumpi vaan ja tällä kertaa ei ole itsellä sellaista selkeää tunnetta kumpi olisi tulossa. Esikosta olin heti alusta lähtien sitä mieltä, että poika tulee ja ihana pieni poika saatiin. Jos meille mahdollisuus tulee ultrassa nähdä kumpi tuolla masussa majailee, niin ihan mielellämme sen tiedon otamme vastaan. Minusta tuntuu, että meillä miehen kanssa riittää sitä jännitystä synnytykseen tarpeeksi muutenkin ;) Esikoisen kannalta pikkuveli olisi varmasti kiva juttu. Toisaalta olisi kiva olla sekä pojan että tytön äiti.
Huomenna alkaa taas työviikko, onneksi ei ole enää paljon jäljellä. Ulkovaatteet alkaa käydä mahan kohdalta piukaksi, että toivottavasti pääsisi pian vähentämään vaatetta bd
Vielä Burdelle onnittelut tyttövauvasta!
Terkuin,
Mörötin rv18+2
Viipero parka, jos sua yhtään lohduttaa mullakin tuli Ainosta kolmena neljänä päivänä sellaista tuhrua mutta ne oli kyllä ihan alkumetreillä 4+6-5+2.
pahaolo on toistaiseksi mennyt pois mutta ekrkiihän tuota vielä potemaan. kaikki sormet ja varpaat on ristissä että kaikki on hyvin.
jospa menisin katsomaan neidin kanssa fröpelin palikoita.
aa ae ja pikkuinen 4+1