Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-:¦:-¿:*" *:¿.-:¦:-¿* HUHTIHIPPUSET vkolla13 *¿-:¦:-¿:*' ' *:¿-:¦:-

24.03.2008 |

Tässäpä uutta pinoa, kun en sellaista tälle viikolle vielä huomannut. Mukavaa viikkoa kaikille!

Ja viime viikon jutustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12700131&p=1&tmo…

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvista talvista täälläkin.. oli vielä sopivasti asioilla monissa paikoissa käytävä just tänään.. ihme etten ollut ojassa tai muuten juuttunut mihkään :D

Ihan aluksi ONNEA paljon kaikille vauvansa saaneille!!!

Ja tytikälle osanotot täältäkin.. ikäviä tuollaiset.

Minä siis tossa labrassa käväsin,jotain verikokeita ottivat ed. synnytyksen verensiirtojen takia. Samalla sitten käväsin terkalla,ja hänellä olikin aikaa otaa mut vastaan sen verran että katso mitenpäin tuo poitsu majailee. ja perätila edelleen :( Viikon päästä sitten ä-polilla synnytystapaarvio.

Mutta niin,pitikin teitä kaikkia kiittää ketkä vakuuttelitte että en vauvaa perätilassa synnyttämään. ja myöskin kiitoksia heräämö/imetyskokemuksista! :)

Nyt ei samanlainen ahdistus enää iskenytkään,kun jo siihen nyt henkisesti varautunut että perätilassahan tuo on ja pysyy.

Kivoja synnytys-päivämääriä olitte miettineet. Mä en ookkaan miettinyt koko asiaa.. omat synttärit on 4.4. ja se on kiva päivämäärä,mutta enpä sitä kuitenkaan vauvan syntymäpäiväksi toivois,kun liian aikaista vielä.

Eiköhäntuo loppukuuhun mene kun syntyy,kun eikö suunnitellut sektiot tehdä yleensä rv 39+..?

Käynyt vaan pelottaa ettei kävis jo aikasemmin tulemaan,on supistelut tässä yltynyt paljon ja tosi kipeitäkin tulee monta päivässä. Ja se ihme kuukautiskipu juilinta myös jatkuu. Niin outoa kun esikoisesta ei ollut mitään " oireita" ennen kuin synnytys käynnistettiin.

Osaako joku muuten sanoa että mitä jos vaikka vedet menis ja vauva perätilassa. Pitäiskö sillon mennä anbulanssilla sairaalaan vai miten..?

Mutta nyt lähden kotia kohti tästä äidiltä..

Viva rv 35+1

Vierailija
62/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

burde,luin just jostain vanhasta vauva-lehdestä siitä " moksauksesta" tms. Mitä sullekin taidettiin tehdä..? sillä kuumalla painetaan jotain pistettä pikkuvarpaassa. Kukahan sellaista osais tehdä..? osaatko yhtään sanoa? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Mulla laskettu aika on 230408, joten tänään viikkoja on tasan 36. Sukupuolesta ei ole aavistusta eikä oikeastaan ole väliä. Meillä on vähän päälle kolmivuotias neiti. Joten ihan sopiva ikäero, vaikka tytöllä onkin joku kauhea tahtokausi meneillään.

Soittelin tänään äitipolille noista maksa-arvoista ja joudun tosiaan vielä sappihappokokeita odottelemaan. Kävin sitten päänsäryn takia pikatarkistuksessa neuvolassa, jossa mitattiin verenpaine ja pissa sekä paino. Niissä ei ollut mitään erityistä.

Joku kyseli siitä, että oonko jossain kontrollissa ton hepatoosiepäilyn takia. En ole ainakaan vielä. Täällä päin ei noita mun maksan Alat-arvoja (189, viite 10-45) kovin kauhistella, vaan ootellaan rauhassa niitä sappihappokokeiden tuloksia. Sanoivat neuvolassa, että tuo Alat ei itsessään ole kovin informatiivinen arvo, vaan sappihapot kertovat enemmän. Tuo maksa-arvokin testattiin ihan sattumalta työterveydessä kun mulla on ollut outoa väsymystä ja pahoinvointia loppuraskauden ajan. Sieltä sit laitettiin lähete äitipolille.

Mulla on muuten mennyt raskaus ihan toisella tavalla kuin edellisessä. Turvotuksia ei juuri ole ollut, eikä mitään liitoskipuja tai muuta vastaavaa. Verenpaine on pysyny matalana (vähän liiankin matala) ja hempparin kanssa on ollut ongelmia.

Mukavia viikonjatkeita ja suppareita niille jotka niitä toivovat :).

Vierailija
64/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten tsemppiä sinne etelään =)

Tytikälle voimia kovasti täältäkin.

Sase-86; voin kuvitella pelästymisesi, sillä vetäsin itse portaikossa pyllylleni toissa viikolla - ja edelleen häntäluun seutua aristaa...

Kävimme tuossa aamulla synnärillä, kun tuo pikkukakkonen on viihtynyt vatsassa milloin missäkin asennossa. Oli hassua mennä ihan synnyttäjien vastaanottoon, kun ei ollut menossa synnyttämään (esikoisen kohdalla tämä sama tarkistus tehtiin äitiyspolilla)! No, tämä tulokas on sentään yhtä fiksu kuin tuleva isoveljensä ja oli kääntynyt raivotarjontaan ihan itse! Kiinnittynyt ei vielä ollut, joten edelleen on riski olemassa... Sellainen pikku kummallisuus löytyi samalla reissulla, että lääkäri löysi sisältäni kystan! Sanoi, että on varmaan kehittynyt edellisen reissun ompeleiden johdosta... Olipa melkoinen uutinen! Ihan hyvänlainen kuulemma on, eikä vaikuta mihinkään millään tavalla, mutta on kuulemma hyvä tietää, että olen kuullut asiasta ennen sitä virallista synnytystä. Ehhehe...

Syntymäpäivistä on ollut puhetta. Minusta olisi hienoa, jos tämä pikkukakkonen syntyisi oman äitini 60-vuotislahjaksi 7.4.! Toisaalta isoveljensä nimipäivä on 6.4. - molemmat passaa minulle ;-) Toivon, että yli ei mentäisi hirveästi, vaan mielummin voisi syntyä jopa vaikka jo ensi viikolla, esikoinen kun meni 5 päivää yli...

=) 37 ja risat

Vierailija
65/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydennystä aikaisempaan viestiin ennen lumitöiden jatkamista...

Rantsulle tsemppiä kans! Tiedän, ettei paljon lohduta, kun sanoo, et kyllä ne muksut aina on osanneet tulla ulos ennemmin tai myöhemmin, mut ei kyllä oikein nyt muuta osaa - taidan lähetellä niitä suppareita oikein urakalla täältä! VOin kyllä kuvitella, että kaikki te viimeisillä vkoilla olevat haluaisitten jo käärön syliin, oma olokin alkaa olla jo aika kurja, vaikka tosiaan vielä kuukausi pitäis odotella.

Kiva, että Vivalla on mieli rauhoittunut. Tsemppiä sinne äippäpolikäynnille.

Eveliinukalle piti kommentoida, että meillä muksut 3 v 3 kk ja 6 v 4 kk, esikoinen siis jo eskarissa. Vilinää ja vilskettä tiedossa siis. Onneksi tuo kuopuskin jo oppi tässä täysin kuivaksi ja nyt vihdoin ja viimein se iso hätäkin tehdään potalle eikä vaippaan, joten ei tarvitse kaksien vaippojen kanssa pelata. Tytöt kyllä odottavat ihan hurjasti jo vauvan syntymää. Esikoiselle pitää muistutella, että voi mennä kaks vkoa tai lähes kaks kuukautta (hui) vielä. Kuopukselle kaikki on huomenna. Siis niin menneet kuin tulevatkin jutut. Joka päivä ihmetellään, varsinkin jos on ollut käymässä jossain ja tulee kotiin, miksei vauva ole jo syntynyt, vaikka äidillä on iso masu jo....

Oliko Winkun poitsu jo eskarilainen? Tuli vaan mieleen tuosta keskustelusta. Meillä käytiin tänään samainen keskustelu ja selvisi jo ekaluokan opekin. Kiva tietää jo nyt, tutustuminen koululle on parin viikon päästä. Hyvillä mielen neitonen on koulutaivaltaan aloittelemassa - koulu on tuttu harrastuksista ja mie tunnen opettajan, kun olen itse samassa kunnassa kans opena töissä.

Burdella kuulostaa ihanilta nuo vyöhyketerapiajutut, olen itsekin tässä haaveillut parista käynnistä, kun ei tuo hieronta enää onnistu. Ei vaan ole hajuakaan tämän kulmakunnan terapeuteista... Pitänee tehdä jonkinlainen soittokierros.

Tässä taas tämä minun pikainen viesti, anteeksi ;o)

Pahnu ja tappinen, neitonen, sirpukka tai mikä milloinkin 34+4 :o)

Vierailija
66/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jessus mikä keli ulkona,äsken käveltiin neuvolaan ja takasin kun sinne on vaan 10minuutin matka.enää en kyllä tonne lasten kera lähde.aamulla lapioin lunta auton takaa että pääsin edes lapset viemään seukkarin kerhoon ja myöhemmin jäin kiinni sitten tielle.pari ukkoa kävi auttamassa meikäläistä.että onpa ihana maaliskuun loppukuu.

olo on tosi epämukava ja alaselkää jumputtaa päivin öin.eilen vielä pukkasi semmosta limaista vuotoa.neuvolassa kysyin että olisko se limatulppa ja sitähän se tais olla.

viikkoja on jo tasan 37,verenpaineet,hempat,pissat ok.vauva on jo ruvennut laskeutumaan alaspäin.kovasti olen kyllä hölöttänyt että ulospääsy löytyy alempaa,kun vauveli tunkee itteään ylös......heh,heh....

kohta pitäis ruveta makkaria järjestää,yksin pöytä pois ja sängyn paikkaa pitäis vaihtaa ja sitten jos sais viimeinkin sen sairaalakassin laitettua valmiiksi.vauvan kassin mies saa tuoda sitten kun päästään kotiin.pyykkiäkin olis vielä pestävänä,mutta kai se täytyy tohista jos vaikka supistelut alkais ja niistä tulosta tällä viikolla.

hyvää loppuviikkoa huhtihipuille!

paljon onnea kaikille vauvan saaneille,nimet meinaa olla hukassa!

t:äityliini-81 ja perhe

Vierailija
67/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas siellä etelässä/idässä sitten vissiin melkoinen lumipyry kun niin moni taistelee lumitöiden ja autoilun kanssa. Kunhan ei tänne Oulun seudulle tule ;) Vaikka onhan tuo lasten hoidosta hakeminen muutenkin hikistä puuhaa kun tiet sen verran sulat ettei pulkka kulje, joten pitää noihin tuplarattaisiin ne ängetä ja painoa on melkosesti..enkä ole vielä esikon pyörää hakenut varastosta kun paikotellen kuitenkin jäätikköä niin sehän ittensä teloo..

meilläkin pojat kyselee ( ovat nyt siis 4v 1kk ja 2v11kk ) että joko se vauva on valmis maailmaan..ja tosiaan niin suhteellista niiden ajan taju että ihan sama mitä vastaava kun joka ikinen päivä kysyvät joko??? " Kun me niin halutaan tuoda äitille suklaata sairaalaan" - on pojilla suloiset ajatukset...entäs sittenkun näkevät vauvan, joka vielä aluksi jatkuvasti äitin tissillä..sitten varmaan olen ihan paska-äiti..

Meilläkin onneksi kuopus päässyt melkein eroon vaipasta, yöksi laitan varalta vielä, kun joku yö kastellut sänkynsä, mutta muuten hoitaa reippaasti tarpeet pottaan tai itseasiassa mielummin pöntölle vaikka hädin tuskin yltää seisaltaan pissata ( mutta kun apujakkarat ei vaan jostain syystä käy, otttanut kai isoveljestä mallia ).

Voi tosiaan ensiviikolle on jo monta sovittua synnytystä, hippusia rupeaa syntymään kuin sieniä sateella..Mulla ä-poli maanantaina, katotaan mitä mieltä noista paineista kun ei ainakaan vielä ole levolla laskeneet. Mutta en todellakaan jää vielä käynnistykseen- yritän taas viimeiseen asti, vaikka rv42 saakka saada luomu lähdön, jos meinaan tämä meidän viimeinen lapsi niin ihana olisi kokea sekin sitten..pelottaa ihan ne käynnistykset, kun aina lähtevät rajuna vaikka kuinka pienellä tipalla aloitetaan..hitaita nämä miehet jo näköjään mahassa..mutta odotappa kun puhutaan autokauppaan tai kärppämatsiin menosta niin heti valmiina!!!!

SUPISTUSSÄTEITÄ--------)))))) Kaikille niitä jo toivoville ja miksei pikkasen jo itellekin.....Ilmootelkaa tosiaan jos joku tekee sairaalan lähtöä niin tiedämme pitää peukkuja ja antaa voimia kivunsietoon...

-klematis rv 37+1

Vierailija
68/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken tekemässä edes jonkin näköisen kulkuväylän tuohon meidän pihalle, kunnes oli ihan pakko lopettaa, kun ei noita lumia saa enää mihinkään mahtumaan! Uskomattomat nietokset ympäröi meidän taloa, varsinkin etupihalla, joten on varmaankin juhannus ennenkuin nuo kaikki sulaa :( . Haetaan miun isäpuolelta traktori tänään, että saadaan nuo lumet tyrkittyä kauemmas, mahtuu sitten johonkii taas tyrkkimään... Onneksi ei oo liikenteeseen tänään tarvinnut lähteä, mies äsken soitteli ja kertoi tulevansa varmaan myöhässä, kun on Nuijamaantiellä kuulemma kummallakin kaistalla rekkoja poikittain tiellä. Kuutostielläkin tänään kuulemma huimat 30-40 kilometriä tunnissa ajeltu, kun on niin kamala keli.

Aika jännä juttu tuo, mitä Burde kirjoitti synnytyksen alkamisesta myrskyn aikaan. Voi olla ihan tottakin, mut missä ne miun supistukset sitten on :D. En saanut aikaiseksi kuin yhden supistuksen noilla lumitöilläkään. Me eilen äidin kaa naurettiin, et jos vauva olisi syntynyt viime yön aikana, olisi nimeksi täytynyt antaa Lumi Myrsky Tuulia :)

Pahnulle kiitos tsemppauksesta. Ihan hölmöhän mie oon, kun täs vouhkaan siitä synnytyksestä, laskettuun aikaan on se viikko, mutta mutta, malttamaton on ihmisen mieli ja kun jo niin kovasti toivoisin ensi viikon viikonloppuun mennessä olevani vauvan kanssa kotona niin sitten nuo uutiset järkyttävästä sf-mitasta ja kiinnittymättömästä vauvan päästä latisti noita toiveita aikaslailla. Mut tää syntyy sitten kun on syntyäkseen, mitäpä sitä sen enempää stressaamaan...Sen kun saisi oikeasti taottua omaankin kalloonsa :D

Kuka se kyselikään noista turvotuksista, Jo.an?...ei muista enää. Mutta miulla siis turvotus on vielä ihan vähäistä, kamalasta painonnoususta huolimatta selkeästi ei oo kerännyt nestettä mihinkään. Sen verran sormet turvoksissa, että ei kauaa pysty sormuksia pitämään, mutta hyvin ne sormeen vielä saa. Jalat ei oo yhtään turvoksissa. Eli sopii sitten vaan arvailla, mihin kummassa se 1200g painoa viikossa on mennyt, toivottavasti ei vauvaan!!!

Noista syntymäpäivätoiveista vielä: meillähän on laskettu aika 020408 ja se on miun pikkuveljen syntymäpäivä, joten sopisi mainiosti syntyä silloin. 0304 taas on miun isäpuolen synttärit ja niitä juhlitaan lauantaina 0504 oikein koko suvun voimin, 50v. kun on mittarissa, joten silloin olisi tuplasti syitä juhlia. Mie kovasti toivon, ettei mentäisi sen lasketun ajan yli, kun olisi nuo kaukaisemmatkin sukulaiset täällä päin maailmaa, joten pääsisivät näkemään vauvan ihan tuoreeltaan. Vink vink vaan sinne mahan suuntaan ;)

Vauvan vaatteista: Mie oon nyt ehkä vähän liikaakin tuudittautunut siihen uskoon, että täällä masussa on tyttö, niinkuin rakenneultrassa miulle luvattiin ja siksipä meidän laatikot onkii ääriään myöten täynnä vaaleanpunaisia ja punaisia vaatteita, seassa ihan vain muutama valkoinen tai neutraalin värinen vaatekappale, joten pulassa ollaan, jos tulokas onkin sitten poika!!! Kaikki kotiutumisvaatteetkin on niin söpöä vaalenpunaista, että taitaa joutua mies sitten vaateostoksille, jos ei osaa noista varaston laatikoista käydä sinisiä kaivelemassa.

Ai nii, mie en vielä ole muistanut Kaskasta onnitellakaan pikkuisesta kääröstä! Onnea siis oikein kovasti!

Niin ja siitä pitikin kysymäni että onko teistä kukaan huomannut masussa sellaista outoa, rytmikästä liikettä, ihan kuin vauva keinuttelisi itseään. Tuskin se siis oikeasti keinuttelee, mutta onko tuo nyt sitä hengitysharjoittelua? Neljäs raskaus menossa ja vasta nyt oon huomannut tuollaisen erikoisuuden. Hikkaa tuo ei ole, sehän on sellaista terävää nakuttelua. Parin viikon aikana oon aina silloin tällöin tuollaista bongannut ja joka kerta ihan yhtä ihmeissäni sitä jäänyt kuuntelemaan.

Nyt ruokaa laittamaan! Ja katsomaan oliko noista Klematiksen (nyt on nikit ihan hukassa, kun en kirjoittanut paperille ylös, kuka kirjoitteli mitäkin) supistussädetoivotuksista hyötyä tänne suunnalle :)

Niina ja nirppunen rv 39 tasan

Vierailija
69/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa kamala pyry ollut aamusta asti. Tuolla mies nyt tekee lumitöitä kun mie aloittelin ja kesken jäi. Sain kyllä melkoisesti tehtyäkin, mutta sitten alkoi jo selässä ja nivusissa sekä häpyluussa tuntea tehneensä. Sai mies sitten jatkaa loput. Nyt olen siirty nyt takan lämmitykseen ja saunakin on lämpiämässä että pääsee hautomaan kipeitä paikkoja.

Minulla siis tänään neuvola. Kaikki kunnossa paineet hyvät, hemppa pysynyt 126 varmaan puolivälistä raskautta epäilin jo niiden mittaria kun aina samat lukemat. Muille kuulema näyttää kuitenkin matalampiakin. Vauva liikkuu hyvin ja on pääalaspäin ei kiinnittyneenä, mutta sf jo huimat 38! Se rupeskin pelottamaan sitten minua, toki aiemmatkin olleet isoja mutta tollasia mittoja en ole koskaan saanut vaikka eka painoikin 4090 ja toka 4340g. No sain lähetteen sitten kokoarvioon äippäpolille. Tosin aika varmasti menee ensiviikolle ja lasketun ajan tuntumaan. Mutta toisaalta voihan tuon koon pyytää arvioimaan synnytyssairaalassakin jos lähtö tulee aikasemmin.

Nyt sitten odottelen vain aikaa kokoarvioon ja samalla saa sitten tietoa tosta kohdunsuun tilanteestakin. Meillä kuitenkin matkaa tuonne sairaallaan on 85km. Unia olen nähnyt että matkalla mies hoitaa synnytystä ohjeideni mukaan ja taksiinkin olen synnyttänyt. Myös isäni näki unen että synnyttelin moottoritiellä noin parikymmentä kilsaa ennen sairaalaa. No toivottavasti enneunet ei pidä paikkaansa.

Nyt saunan lämmitykseen ja sitten saunaan.

Vipe 39+1 ja menkkojen mukaan olis vasta 37+5

Vierailija
70/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten kahteen kertaan lumityöt tehty, ensin aamulla yhdessä miehen kanssa ja iltapäivällä yksinäni, kun olin hakenut pojan päiväkodista. Onneksi tuo on semmoista kevyttä pakkashötöä, niin on helppo siirrellä.

Muuten päivä onkin mennyt takkahuoneen katon kanssa taistellessa. Jostain syystä pohjamaali heitti saumanauhan näkyviin ja olen yrittänyt saada sitä piiloon uudelleen. Kahteen kertaan olen jo tänään koko p****n telannut ja vielä pitää huitaista kolmanteen kertaan, jahka mies ehtii tuota pojanviikaria valvomaan. Sitten saa luvan välttää tai joku muu maalatkoon.

Pahnulle kommentoin, että meidän poika täyttää vasta neljä, mutta niiden päiväkodissa on joka syksy ja kevät keskustelu sitä haluaville vanhemmille. Musta on kiva jutella rauhassa ja kuulla, miten siellä tosiaan menee, kun hakiessa/viedessä se on aina semmoista hässäkkää.

Siskoni kanssa sain sovittua, että on tästä eteenpäin hälyytysvalmiudessa öisin. Tulee siis vahtimaan esikoista ja kärrää tarvittaessa päiväkotiin, jos me päädytään synnärille öiseen aikaan. Samalla tuo kyseli, että onko tuntemuksia synnytyksen suuntaan, mutta eipä noita mulla ole. Toistaiseksi olen ihmeen tyynesti vaan antanut ajan vieriä, mutta eiköhän oma kärsimätön luonteeni pukkaa päällä viimeistään ensi viikolla, kun tänne alkaa lisää vauvauutisia satelemaan. On kyllä varmaan paljon remontinkin ansiota, etten hötkyile. Mielekästä tekemistä riittää ja haluaisin saada homman valmiiksi ennen vauvan syntymää.

Masussa tuntuu olevan sama tahti kuin ennenkin, monoa tulee oikealle kylkiluihin ja harvakseltaan hikkaillaan. Eipä sen ihmeempää.

Winku ja Veera 37+2

Vierailija
71/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOo, kahteen otteeseen tehny tänään lumitöitä, juossu parit kirjastot (palauttamassa kirjoja) ja kuluttanu aikaa kuopuksen kanssa Prismassa - eikä siis supistellu ollenkaan tänään. Just muistelin, kun kuopusta odottelin viikolla 36, niin silloin oli se 06:n lokakuun myräkkä - kahteen vuorokauteen tein 11 lumityöt, eikä silloinkaan kertaakaan supistellut. Eli taas tällaiset kivat kelit tähän loppuraskauteen.....

Joku kyseli noista vaippakuorista - miulla oli nyt vauvalehden (05) kestovaippakuoren ohje, sitten olen kestovaippainfo-sivustosta etsinyt yhden kaavan, jolla taitaa olla tehty nuo kuopuksen kuoret.

Taitaa olla aika mennä saunaan, että vielä jaksaa.... Jos huomenna muistais kommentoida jotain mitä nyt piti...

Supistus tuulia niitä tarvitseville!!!!

--Mirpa ja masukki, joka varmaan taas alkaa myllään saunassa...

Vierailija
72/125 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja hyvä mieli jäi. Neuvolan täti täällä on todella mukava!

rv 38+3

paino +350/viikko

turvotusta on vähän

RR 112/70

pissa puhdas

HB 131

SF mitta 34

Tarjonta RT

Syke 144

Sanoi että pää todella alhaalla. Ja nyt sitten viiden paikkeilla kun olin juuri käynyt vessassa niin pytyltä nousin ylös ja jotakin kirkasta ja todella lämmintä tuli vähän pikkareihin lapsivettä? Sen jälkeen ei ole tullut juuri mitään, mutta äsken vessassa käydessä oli taas pikkarit vähän märät? Täytyy seurailla tilannetta lupaavalta vaikuttaa! Vauva myös koko ajan tunkee päätä alaspäin ja vihloo toosi kovin välillä! Nyt vaan vähän huono tilanne on jos päättää syntyä kun mies kovassa flunssassa sekä lapsetkin vielä yskässä! Voisin ottaa synnytykseen myös siskoni mukaan,mutta heidän pojalla oli juuri oksennustauti et eipä voi häntäkään pyytää! Mun tuurilla on jotakin muuta kuin lapsivettä ja menee vielä tonne 42 viikkoon ennen kuin syntyy!

Onko muilla ollut vastaavaa et ekaks tullu vaan vähän lapsivettä ja sitten ei mitään moneen tuntiin siis onko mahdollista?

Vierailija
73/125 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollu Mirpa synnyttäny... :/ Mä joko näin unta, että mirpa oli lähteny synnyttää tai sit muuten vaan oli semmonen olo. :)

Mä heräsin äsken ja oon vähän huolissani. Koko yönä viltsu ei mun mielestä liikkunu juuri ja nytkin oon koittanu herätellä sitä. Join mehua ja söin pari kourallista rusinoita.. Nyt odottelen tapahtuuko mitään vai tartteeko lähtee heittää mutka Taysissa. :/ Yleensä Viltsu herää tai on jo heränny aamujumpille ennen mua. Ja öisin on tosi aktiivinen. Nyt ei sit mitään... :/

Burde & viltsu 38+4

Vierailija
74/125 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti030508: Soita ihmeessä synnärille/äitipolille tuosta lapsivesiasiasta. Niillä on pikatestejä, joilla näkee tihkuuko sieltä jotain vai ei. Varmaan ihan hyvä olis testata. Huih! Mie jännitän siunkin puolesta täällä.

Burde: Onko Viltsu liikkunu jo? Jospa se on kiepsahtaneena jotenkin silleen, että et tunne niitä liikkeitä niin hyvin tai se on yöllä jumppaillu liikaa.. *huolissaan myös*

Heräsin yöllä ensin päänsärkyyn ja otin Panadolin, että olisin saanut nukutuksi. Sitten sängyssä maaten tuli supistus ja sain laskettua niitä 7 min välein yhteensä hurjat 5 kpl. Ei ne mitään hirmu kipeitä olleet, mutta olihan se Panadolikin jo kerinny vaikuttaa. Sitten loppuivat (onneksi) kuin seinään ja sain nukuttua taas ihan kohtalaisesti. Aamulla herätessä naamaan oli kertyny sellanen kunnon pallokalaefekti, eli siis turvotusta. Sormet, jalat ja jopa käsivarret on kivassa pöhössä. Kätevää.. Krapula ilman alkoa!

Pöhöttynyt Lillero ja Hippunen rv 35+5

Vierailija
75/125 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

burde jokos viltsu ilmotteli itsestään??täällä kanssa samainen huoli oli aamulla mutta kahden pullan, kahden karkin ja mansikkamehulasillisen jälkeen ilmoitti vaavi itsestään=)ei kyllä mikään terveellinen aamupala näin raskausdiabetikolle, mutta kyllä minä kaikkeni teen että tiedän vaavilla kaiken olevan hyvin, sillo dieetti on pienin murhe mun elämässä=) on toivottavasti viltsukin herännyt...taitaa nää meidän vaavit lepäillä tulevaa koitosta varten=)

vaatteet on mullakin kaapissa kokojärjestyksessä kaikki näteissä pinoissa=)ainoo vaan että aika poikavoittoista väriä löytyy, sanoinki miehelle että jos sieltä nyt tyttö putkahtaa niin saa kyllä kävellä suoraa päätä kauppaan..sitten siskolle sanoin kans että ajan vaikka sinne ouluun asti suoraan laitokselta hakemaan tyttöjen vaatteita jos sellainen meille tulisi ku siskolla ainostaan nuita tyttöjen vaatteita...ja juuri miehen serkku soitti että tekemässä inventaariota kummityttömme vaatekaappiin ja vaatehuoneeseen niin oli löytänyt vielä pieneksi menneitä vaatteita sekä lakanoita jne.

syntymäpäivistä on ollu puhetta, minä toivoisin että tulisi 020408 tai 040408. mutta rahallisesti toivoisin että tulisi jo maaliskuussa niin saisi lapsilisän jo huhtikuussa=)on ollu vähän tiukat ajat ku mies lomautettuna ja sitten vielä riitautu firman kanssa, mutta ´nyt aloitti uudessa paikassa...

huomena olisi lks:ssä aamulla käyrään meno.AINIIN MEINASI UNOHTUA ELI BONGASIN EILEN LIMATULPAN VESSASSA KÄYDESSÄ, JES=)

äiti030508 joko selvis että onko lapsivettä??sitähän kehoitetaan laittamaan side jotta se helpottaisi tulkitsemaan että onko lapsivettä vai ei...

pitäis tänään vähän siivoilla jos sais vähän vauhtia tuohon pikkuiseen ja vois vaikka lämmittää saunan iltasella ja houkutella tuo mies vällyjen väliin=)

suppareita kaikille niitä toivoville ja tsemppiä turvotuksesta kärsiville, sillä tiedän miltä se tuntuu. mulla parin vkon ajan turvotus helpottanu muttei kuitenkaan kokonaan poistunut.painokin pudonnut 2,6kg/2vko, joten nestettä poistunut.

onko teillä viimisiä vkoja odottavilla ollu väsymystä, mahan sekasuutta liikkeellä.mulla ollu muutamana yönä maha sekaisin ja isommalla hädällä saanut käydä, jos se luonto vaikka valmistais synnytykseen. ja sitten kolmas outo ilmiö on ruokahaluttomuus eli ruokaa ei mene entiseen tapaan, eikä kyll ole ollu nälkäkään...

mutta tulipa tekstiä...

sase-86- ja vaavi 38+3

Vierailija
76/125 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sylin täydeltä onnea jo hippusensa saaneille sekä paljon suppareita niitä toivoville!!!

Valitettavasti olen ehtinyt vain taustailemaan pidemmän aikaa, mutta josko nyt sitten saisi itseään niskasta kiinni kun ollaan virallisesti äippälomalla. :)

Omaa napaa.. Pitkästä aikaa on oikeasti ihan hyvä olo, arvot pysyny kohdillaan ja se iänikuinen käsien puutuminen on tiessään!! Jippii!

Ollaan koko perhe oltu flunssa- ja korvatulehdus-kierteessä helmikuusta lähtien, nyt peräti viikko oltu terveinä. Itsellä tosin puhkesi vasemmasta korvasta tärykalvo, eikä sen koomin ole kuuloa ollut vasemmassa lainkaan. Lääkäri vain sanoi että odotellaan vielä, jos sitten 2 kk:n jälkeen ei muutosta niin sitten korvaspesialistille.. Lupaavaa!!

Esikoisenkin sai pitkästä aikaa vietyä hoitoon ja on saanu vihdoin kotona järjesteltyä paikkoja vauvaa varten. Hyvä esimerkki siitä on että sain tänään vasta ensimmäisen koneellisen vauvan varusteita pestyä.. Hävettää.. x(

Neuvolakuulumisia saadaan taas ensi viikolla, tällä hetkellä kaikki ok ja vauva rt:ssä. On ollut kova liikkumaan, mutta nyt viikon aikana on tullut sellainen seesteinen vaihe, siitä oli kyllä puhettakin terkkarin kanssa edellisellä käynnillä. Painoa tullut sellaiset 8 kiloa, ei paha.

Olihan taas tarinaa kerrakseen, toivottavasti joku jaksoi lukea.. ;)

Ei muuta kuin jaksamisia kaikille, loppusuoralla ollaan!! :)

äiti-05-08 rv 35+2

Vierailija
77/125 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kakkonen kuumeessa, niin äkisee ja kitisee vaan...ja aamuakin pitäisi käynnistellä..

Burdelle..joko pikkuinen liikkunut? Mulla ei ole koskaan oikeen tuohon ruokaan reagoinut, vaan ihan tökkimällä. Pikkasen vauvan peppua tai selkää koputtelee niin vastaa pian vaikka unilla olisi..joskus tosin saa useammin koputella mutta koputan niin kauan että jotain vastakaikua tulee..

Liekkö sitä matalapaineen vaikutusta ( niin huvittavalta kun se minusta tuntuu, siis sillä kun olen tällainen lähes supistelematon tyyppi-aina synnytyshetkeen saakka ) niin eilen sitten tuli tunnin ajan sarjassa suppareita..olin juuri keittiön yläkaapilta hakemassa rintapumppua ja tuttipulloja, että rupean keittelemään ne puhtaaksi..siinä sitten huusatessa kivisteli ja poltteli, mutta mua jotenkin vaan huvitti, että nyt kun se matalapaine sitten vaikuttaa..ja tuleepa pitkä kuukausi jos se päivittäin näin rupeaa tekemään. Mies oli jo että ei kai meillä lähtö tule- No ei!!!!! Siis en usko, ei tällaisilla viikoilla...Enkä osaisi edes lähteä sairaalaan, niin cytotec- lapsia meillä!!!!! Kypsyttelee vaan hitaasti ja pitkään..no mites muille tuo matalapaine tehosi????

Nyt noita vekaroita hoitamaan ja lääkitsemään..

Yhä Iso puhallus supistuksia, jotta päästään synnytyskertomuksia lukemaan...

klematis rv 37+2

Vierailija
78/125 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet] ...ja kaikki oli hyvin. Eli siis mä join mehua, söin rusinoita ja suklaata ja koitettiin miehen kaa saada viltsua hereille, mutta eipä heränny/liikkunu. Lähin sit käymään taysissa kun sinne ei oo matkaakaan ku sen 1-2km. Siellä meni varmaan 45min ennenku alko liikkuu, mut sen jälkeen onki ollu tosi aktiivinen! =)

Lääkäri katto mut kans -> cx 2,5cm, sormelle auki. Eli ei muuuta muutosta edelliseen paitsi, että kohdunkaula on vähän lyhentyny. Vauvalla kaikki hyvin (painoarvio 2700-2800g) ja istukkavirtaukset ym. oli kans hienosti. Eli nou panik! :D

Sase: Hitsi! Sä taidat olla seuraava " spontaani" synnyttäjä. ;D Toi mahan sekasin oleminen, ruokahaluttomuus ja limatulppa enteilee pikku huhtihippus-vauvaa!! Sano mun sanoneen! Tuuhan hihkasee ennen ku lähette laitokselle. ;)

Mulla on ollu kans väsymystä, mutta ei ruokahaluttomuutta tai maha oo ollu sekasin. Enemminki mun tekee koko ajan mieli syömistä. :D

Äiti030508: Vieläkö sulta tulee vettä tms.? Mä oon ymmärtäny, että jos se on lapsivettä, ni sitä sit lirahtelee jatkossakin jos se sitä on. Mut jos on jotain muuta, ni sit se loppuu... Valkovuotokin saattaa olla kuulemma tosi juoksevaa. toivottavasti olis vettä ja pääsisit vauvan hakureissulle. =)

Oli muuten jännä maata siellä SVO:n pedillä ja kuunnella synnyttämässä olevien puuskutusta. Hui! Alko vähän jännittää, että kuinka sitä sitten ne supistukset kestää... :D

Nii joo... Puoltoista vuotta sitten tällä rv:llä klo 23.15 illalla meni lapsivedet! Ja heidi synty " huomenna" klo 19:20. Olispa hauskaa kun viltsu alkais syntyy samalla rv:llä. :D

Nii joo...2 Mä laitoin meseen ennen ku lähin taysiin, että oon poissa ja " menossa taysiin" . Eiköhän siitä ollu heti tullu yleinen paniikki... :D Mun sukulainen oli soittanu mun äitille ja oli ollu vihanen ku äiti ei ollu tienny, että oonko lähteny synnyttää vai miks oon taysissa. :D Sit ku lähin sieltä taysista kotiin, ni huomasin että äiti oli koittanu soittaa.. No soitin ja kerroin tilanteen, ja se oli sit soittanu takas sille sukulaiselle. Sit ku pääsin kotiin, ni se sukulainen oli jo ehtiny kertoo mun siskolle jne... :D Siis voi huh! Miettikää sit ku oikeesti lähetään synnyttää.. Pikkasen ne taas sekoo sukissaan ja mese + puhelimet käy kuumina. :D

burde ja viltsu 38+4 (+ heidi 1,5v)

Vierailija
79/125 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis mä kokeilin kaikkee mahdollista.. syömistä, lepäämistä kyljellään, liikkumista, masun silittelyä, juttelua, " tönimistä" , jne.. Mieskin sitten tuuppi aikansa masua.. :D Mut ei ollu mitään vaikutusta. Liekö viltsu sit vaan niin väsyny?! Jospa sekin valmistautuu tulevaan koitokseen?! :D

burde taas, kera viltsun (38+4)

Vierailija
80/125 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa oli yöllä valvoskellessa mielessä että onkohan se burde jo synnyttämässä.. :) Mistä lie mieleen tuli.. mutta etpä ollut mennyt. Ja hyvä kun Viltsulla kaikki hyvin!!

Tyttö nukku tosi huonosti viime yönä,heräs varmaan 4-5kertaa. Eka herätyksellä hän tahtoi pusun ja halin (nyt söpöä,yöllä ei niinkään.. :)) sitten pissalle,vettä ja sitten oli nenä tukossa.. niin ja peittoakin piti käydä pistämässä päälle. huah!

Yleensä hän ei herää kun enintään kerran yössä.. päättänyt vissiin nyt mua tälleen hyvissä ajoin valmistamaan synnytyksen jälkeiseen elämään..

Vielä entistä enemmän nyt pitänyt käydä täällä lueskelemassa,kun monilla on jo niin jännät paikat!! On kiva kun saa toisten puolesta jännätä,kun itselle ei vielä ihan ajankohtaista. Kovasti vaan odottelen sitä ens keskiviikon synnytystapa-arvioo,jospa sen käynnin jälkeen vähän tää epätietoisuus hälvenis. ja luultavasti käynnistys/sektiopäivänkin saan sitten tietää! Jännää :)

Mutta eipä tässä muuta.. :)

Viva rv 35+2