Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-:¦:-¿:*" *:¿.-:¦:-¿* HUHTIHIPPUSET vkolla13 *¿-:¦:-¿:*' ' *:¿-:¦:-

24.03.2008 |

Tässäpä uutta pinoa, kun en sellaista tälle viikolle vielä huomannut. Mukavaa viikkoa kaikille!

Ja viime viikon jutustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12700131&p=1&tmo…

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink] Tässäpä linkki esittelypinoon...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12754979&p=1&tmo…

Sieltä bongattuna LA:n mukaan jännitettäviä masukkaita olis..

31.3. Jo-an

1.4. NiNaZZA, Salmiakki74, Sadutar, Vipe52

2.4. Rantsu3, Karmiini, Topi69

Ja tietty Tuikku73 sektioajalla 1.4.!!! =)

Olikos joku muukin tässä just pinoilemassa, jolle oli sovittu se sektioaika valmiiks?!

[color=royalblue] Emmikselle tsemppiä pojan vesirokon kanssa! Se on tosi kurja tauti... muistan ite kuinka tuli raavittua ihan hirveesti niitä paukamia muksuna. (Sairastettiin pikkuveljen kanssa yks joulu samaan aikaan sitä. Siskolla tais olla sit meidän jälkeen...)

Mä tossa anoppilasta palatessa sanoin miehelle, että jos kattoisin kalenterista jonku päivän vaikka huhtikuun puolesta välistä, et voisin tähdätä synnytyksen kanssa siihen.. :) Muuten mä joka ilta mietin, että " koskahan se lähtö tulee?" , " meneeköhän tänä yönä vedet?" tai että " heräänköhän mä tänä yönä supistuksiin ja synnytykseen?" . :)

Mä oon kyllä ihan koittanu henkisesti varautua yliaikasuuteen eli ei silleen oo mitään vimmaa ton LA:n kanssa, mutta sitä vaan jo toivois tuota vauvaa tälle puolelle.. ;) Vaikka olo onkin vielä ihan ok, eli ei liian tukala tai mitään. Ehkä välillä vaan mietityttää, että esim. " mistäs sen tietää, että käykö lapsivesi vähiin?" tms.

Mä muuten ilmottauduin lauantaiks doula-kurssille! :) Pitää vaan hankkii jostain lapsenlikka Heidille, että pääsen sinne.

Meen kattelee miehuksen kanssa telkkaa... Öitä.

Burde & viltsu 38+1 (kohta jo melkoset palstaterroristit)

Vierailija
22/125 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmusti onnea koko perheelle pikkuprinsessan syntymän johdosta! Minä myös katselin noita mittoja - meillä kun esikoinen oli tuon kokoinen syntyessään rv 40+5! Taisi olla prinsessa tosiaan jo valmis tulemaan... =)

Täällä alkaa itsellä olla melkolailla olo kuin valaalla, joten kun tuo maaginen 38 viikkoa tulee täyteen, niin meikä ois valmis...

=) 37 ja risat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ryhdistäytyisi tässä viime metreillä =)

Olen kyllä taustaillut joten teidän tilanteet kyllä tiedossa mutta laiskuus iskenyt tämän kommentoimisen suhteen *nolona*

Täälläkin alkaa olemaan aika valtava olo ja välillä tuntuu että saisi jo syntyä mutta toisaalta kun olen kuullut että synnäreillä ruuhkaa niin saisi nuo juhannuksena alkunsa saaneet syntyä ensin alta pois =)

Tosin aion kyllä,mahdollisuuksien mukaan,kotiutua mahdollisimman pian kun täällä kotona kuitenkin odottaa isukin lisäksi kaksi poikaa 5v. ja 1v8kk.

Mutta koskaanhan ei tiedä.Kuopuksestakin oli oltava laitoksella pari päivää kun sydämestä kuului jokin sivuääni joka onneksi sitten katosi eikä sen koommin ole kuulunut *huoh*

Minkäänlaisia oireita ei kyllä ole että olisi edes lähestymässä synnytys.

Muutama hassu supistus päivässä ja siinä kaikki.Vauva kyllä pyörii niin että nahan läpi tuntuu välillä tulevan.Liekö tietää oikeaa reittiä vai tarviikohan tyypille lahjoittaa navigaattori kohtapuoliin jotta osaa ulos tulla =)

Viime tiistaina olin kättärillä tarjonnan tarkistuksessa kun neuvolassa eivät siitä ihan takuuseen menneet ja onneksi kuuppa edellä siellä oltiin.Painoarvioksi antoi että jos laskettuna syntyy niin aikasta tarkalleen olisi 3500g.

Olisi ihan kivaa vaihtelua vähän pienempi kun isotveljet olleet 4450g ja 3905g.

Vaan saapa nähdä,jos menee pari viikoa yli,kuten esikoisesta,niin ehtiihän tuo kasvaa.

Siinäpä sitä tekstiä sitten tulikin,kun vaan vauhtiin pääsi =)

Nyt jos lähtisi vielä vähän telkun ääreen istuksimaan.

Makoisia unia kaikille!

Sadutar 38+6

Vierailija
24/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kaskas78 pikku prinsessasta!

Laitoin tuonne esittelypinoon meidan sektioajan eli 30.3. Ja siihen ei ole enaa kuin 5 paivaa... ja jannitys tiivistyy :)

Huomenna vika kontrollikaynti ja samalla anestesialaakarin tapaaminen. Vkl (to-pe taalla meilla) meneekin sitten varmaan paikkoja jarjestellessa ym.

Kiva oli kuulla Elisabethin kuulumiset ja toivotaan, etta syomiset siita lahtee pian sujumaan. Ihanaa etta olette paasseet jo kotiin!

Tulen huomenna laittaan kuulumiset sairaalasta!

Browniette 37+5

Vierailija
25/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän tässä ehtiä muutaman rivin ennenkuin piiperö herää.

Tyttö tosiaan oli jo aika valmis syntymään, virkeästi katselee ympärilleen, ja syö hyvin.

Pari päivää joutui olemaan valohoidossa keltaisuuden vuoksi, mikä on tavallista näillä viikoilla syntyneillä.

Nyt jo on ikävä raskausaikaa ja synnytyksenalun jännäämistä, aika meni niin kauhean nopeasti, ja meidän lapsilukumme tuli tämän vauvan myötä täyteen.

Äitikin voi jo kohtalaisen hyvin, verenpaine tosin vielä liian korkea, johon on tietysti lääkitys ja lepohoito.

Nyt alkaa kuulua ähkimistä vauvansängystä, velvollisuudet kutsuvat :)

Vierailija
26/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu, että paineet korkealla ja lääkityksen kanssa pysyy edes hieman paremmalla tasolla. Turvotus on alkanut laskemaan ja se on ihana juttu!!!

Mä ymmärsin, että tuo verenpaine saattaa pysyä korkealla pidempäänkin vaikka lapsi jo syntyi. Sanottiinko sulle siitä mitään? Ja et miten kauan se voi jatkua?

Onnea!! Kuullostaa virkeältä vauvalta:) Nyt kuuluu meilläkin ähinää pinniksestä!

Heit!:)

Vierailija
27/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuisen syntymän johdosta..hienoa että kaikki mennyt hyvin aikaisesta syntymästä huolimatta..mutta olihan vauvalla tosiaan jo kivasti kokoa, että ihan valmis pakkaus maailmaan. Lepää nyt että saat paineet alas ja lääkityksen loppumaan...

Mulla ollut parina päivänä myöskin paineet taas korkealla, ( n.157/97) nyt pojat hoidossa että otan ihan levolla tämän päivän, en enään haluaisi lääkkeisiin turvautua ja joutua osastolle seurantaan..mutta jos ei lähde laskuun niin pakko saada jotain helpotusta oloon. Pää meinaa olla taas niin turta ja joka-ikinen pulssin vaihtelu tuntuu kohinana pään suonissa. Seuraava ä- poli aika 31.pvä, että jos sinne asti kattelis tilannetta.. Pääsiäisen aikaan tuli oltua liikkeessä; kyläilemässä tai ulkoilemassa, että jospa ne korkeat lukemat johtuisi tuosta pystyssä olosta. Pari yötäkin ollut aika vaikeita, issias iskee heti kun saa perseen sänkyyn ja mahdollisimman hyvän asennon ( ei ole montaa variaatioita )..ja siinä sitten uni karkaa...ja käsissäkin tuntuu puutumista öisin niin ettei saa sormia nyrkkiin...onko muilla samaista ongelmaa?

Niin piti vielä toivotella uusia taustailijoita tervetulleiksi..monella onkin jo " eräpäivä" ihan likellä..huhhuhh, synnytyksen alkamisen jännitystä taitaa olla ilmassa vähän kaikilla...niin minullakin muka vaikka lähtö taitaa olla vasta likempänä toukokuuta ( toki toivon että olisi aiemmin mutta jos perinteisellä kaavalla niin....)

Vauvan tuoksuisia kuulumisia odotellessa----¤¤¤¤~~~~~~

klematis rv 37

Vierailija
28/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken kirjottelin jotain, mutta onnistuin tottakai hävittämään kaiken!

Eli mukava kun joukkoomme liittyy vaikka vaan näinkin isoilla viikoilla vielä lisää kirjottelijoita! Tervetuloa lämpimästi ja viimeisetkin taustailijat rohkaistukaahan kertomaan kuulumisianne =)

Klematis: Oletko koittanut venytellä varovasti? Minä otin eräänä iltana oikein pitkän venyttelysession ja sain sillä hieman parannettua kolotuksiani ja puutumisia käsissä ja muualla kehossa. Mies yritti olla nauramatta, kun oli kuulemma hieman koomisen näköistä se minun vääntelehtimiseni eri asentoihin..

Eilen supisti muutaman kerran ihan napakasti ja ajattelin,että hyvä juttu että siellä jotain taas tapahtui. Huomenna olisi tasan kuukausi laskettuun. On tämä vaan jännää aikaa, kun on liikaa aikaa mietiskellä asioita. Mieskin yllätti kertomalla, että on pitänyt mielessään jonkinlaista laskua jäljellä olevista päivistä.. Ja eihän niitä oikeasti ole enää paljon jäljellä!

Lillero ja Hippunen rv 35+3

Vierailija
29/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on syntynyt uusi hippunen maailmaan. Oikein mukavia uutisia sii on tullut. MIe täällä olen vielä ihan yhdessä koossa ja merkkejä ei jakautmisesta ole ei minkäänlaisia. Mä alan olaa jo niiiiiin kypsä tähän oloon. Vatsa tuntuu olevan ihan jatkuvasti jo tiellä ja haittaa normaalielämää. Täällä meilläpäin sitten eka yliaikaiskontrolli normitapauksissa on vata kun ollaan 12 pvä yli LA:n joten mulle se sattuu lauantaille eli pahimmassa tapauksessa mie olen vielä kasassa 14.4 ja ihan samassa jamassa kuin nyt. AAArrghh , sitten jo varmasti alkaa hajottaa ja rankasti.

Kovasti on pinoa meille kerääntynyt, etten ole edes kaikkea ehtinyt lukemaan. Musta tuntuu, että näin kotosalla on paljon enemmän hommaa kuin töissä, missä ehti jatkuvasti netissä samoamaan. Täytyy kai pitää ittensä liikkeessä, että jotain saisi tapahtumaan tuolla synnytysrintamallakin. Hyvällä ystävälläni on tänään sektioaika, joten kovasti jännitän ja odotan kuulumisia häneltä .....

Monellla oli jo supistuksia ja päätettyjä sektioaikoja, joten jännitetään myös, että kuka teistä ehtii seuraavaksi laitokselle. Huom, ajattelen jo että kuka teistä kun ei taida lähiaikoina mulle olla ajankohtainen. :)

Voimia ja jaksamisia viime metreille naiset!!!! Mie menen nyt kahlaamaan edellisviikon pinon läpi ja lukemaan tarkemmin teidän kuulumisia. <3

Jo-an rv 39 + 1 :) kohta täydet 40 rv kasassa -------

Vierailija
30/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut tosiaan sinulle Kaskas, samoin tietysti koko perheelle!

Multa on vähän jäänyt viime viikon mahtipino lukematta, en siis suuremmin sitä kommentoi...

Oma olo alkaa olla tosi tukala ja pinna kireällä, turhautuminen on suurta enkä tunnu mitään jaksavan tai saavan aikaiseksi :( Kaikki koskee ja särkee jne...

Mutta tänään sain äitiyspolilta ihan mukavia uutisia. Huomenna olisi 37 viikkoa täynnä. Vauvoilla kaikki kunnossa, ovat jo n. 3 kiloisia molemmat, tosi vaikeita mitattavia kyllä koska tilaa ei ole ja ovat niin alhaalla, molemmat RT. Mulla kaikki paineet loistavassa kunnossa, samoin sokerit ja valkuaiset. Turvotus vaan vaivaa. Mutta supistelut ovat nyt saaneet aika paljon aikaan ja mulla kohdunkaula pehmennyt täysin ja kohdunsuu auki 4-5 cm!!! A vauvan pää tuntuu jo kohdunsuulla, samoin " vesipussirakkula" . Kysyi haluanko vielä kotiin vai jäänkö osastolle. Meiltä onneksi kotoa lyhyt, n.10 minuutin matka sairaalaan, joten sain luvan vielä kotiin tulla. Mutta jos ja kun lapsivesi menee niin nopsaan sairaalaan, A voi tulla aika nopeastikin ulos. Ja lääkäri sanoi että ihmettelee, ellei lähipäivinä mitään tapahdu. Toivon että näin käy!

Nyt ajattelin syödä, pakata oman sairaalakassin lopulliseen kuntoon, samoin esikoisen hoitokassin. Sitten vähän jumppaamaan jos alkaisi tapahtua. Rehellisesti sanottuna oon tosi tuskissani tämän valtaisan vatsan kanssa, hyvin mielin ja hyvällä omalla tunnolla lähden siis synnyttämään, mitä pikemmin sen paremmin.

Kaikille teille tsemppiä vatsojen ja vaivojen kanssa, kyllähän tämä meidän odotus lopussa hienosti palkitaan! Odotan jo innolla!!! Toivottavasti seuraavaksi kirjoittelen jo vauvautuneena :)

wilma77 36+6

Vierailija
31/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miulla eilen jopa supisteli - kolmessa aiemmassa supistelut on alkanut vasta sitten, kun ollaan varsinaisessa synnytyksessä (lukuun ottamatta niitä keskiraskauden supisteluja, joiden vuoksi silloin jäin saikulle). Illalla olivat ihan kivan napakoita - kivuliaiksi miulla muuttuu vasta kun vedet menee - mut sai selän jo hikoilemaankin ;) Kestivät jopa minuutinkin - eli ei välttämättä mennä tässä raskaudessa niin yli...

Tänään on taas pääsiäisen kaikenkaikkiaan huonon olon jälkeen ihanan energinen olo (normaalia miuta) - pesukone on laulanut urakalla. Pesin kaikki lakanat ja nyt on pesukoria tyhjennetty - ehkä yhden koneellisen saan vielä aikaan. Sitten sain aikaiseksi ommella isompien tyttöjen sänkyihin päiväpeitot (mein vanhasta vain kahtia ja reunaan päärme - tosi hankalaa ;)) ). Toisen tytön kevätnäytös asukin alkaa jo olla valmista - väsäsin siivet, ja toimivat sen minkä tarvii, eli toiset samanlaiset pitää vielä illalla tehdä.

Äsken laitoin kuopuksen päikkäreille, heräs jo 6.10 ja olikin jo aika väsynyt. Itse olen aina ollut aamuvirkku, joten ei kamalasti haittaa vaikka joutuu heräämään siihen aikaan. Kohta tosin voisi mennä tuohon sohvalle lukemaan kirjaa ja oikomaan paikkoja. puoli neljä olisi taas neuvola. Palailen vaikka illalla asiaan sen tiimoilta..

--Mirpa ja masukki-asukki rv 37+5--

Vierailija
32/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink] Olipa kiva kun kaskas ja elisabeth kävi morjestamassa meitä kuulumisien kanssa. =) Tsemppiä verenpainejuttuihin!!!

Wilmalla on siellä jännät paikat! Voimia loppurutistukseen... eiköhän ne pienokaiset sieltä kohta synny, kun jo niin lupaavalta kuulostaa!!!! :D Taitaa olla teidn osotteessa seuraavat huhtihippuset?! :D

Oma napa: Kävin neuvolassa ja siellä oli sama sijainen ku ennenki... Noh ei se mitään.. Yhtä " turha" reissu se oli kuin aikasemmatkin, mutta ompahan käyty. Tässä tilastoo... ;)

RR 116/74

pissa ok

turvotus -

sf-mitta 32cm :O (en usko edelleenkään sen mittauksiin)

paino 60,5kg (100g tippunu viime viikosta)

syke 130-140 (ensin huiteli 150-160 kun viltsu riehu niin hirveesti)

Kattelin tossa kalenteria ja bongasin pikku veljen synttäripäivän (10.4.) ja toisen veljen nimipäivän (sama päivä). Jos vaikka ottaisin siitä ittelleni " henkisen tavotteen" ton synnytyksen kaa... ;) Olo on ollu taas niin mainio ja supistuksiakaan ei oo tullu yöllä, että eiköhän tässä ylimennä että heilahtaa... ;)

Nyt meen syömään. Moro.

Burde & viltsu 38+2

Vierailija
33/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin puolesta tervetuloa kaikille taustailijoille!

Ompas Jo-anilla jo huikeet viikot!!

Mirpalla riittää energiaa!

Klematis: mullakin puutuu toinen käsi joskus öisin, oon yhdistäny sen turvotukseen.

Burde kyseli joku aika sitten onko massut jo valahtanu alas. Sullahan oli jo pienentynyt ja alhaalla maha ja limojakin tuli jo..! Ja doulakin jo kuvioissa että nyt sitten vaan vilhami ulos ;) ! No, mulla ei todellakaan oo maha laskenu yhtään, vaan tossa se suuri pallo terhakasti pystyssä pömpöttää edelleen ja painaa palleaa. Että ei taida olla vielä vähään aikaan toiveita synnytyksestä täälläpäin.

Wilmalla kuulosti olevan synnytys lähellä! Ja isojahan ne sun hippuset on jo ja A ihan lähtökuopissa jo! bd bd .. kohta saadaan taas vauvauutisia!

Mulla oma olo ollut parempi nyt eilisen ja tän päivän, ehkä turvotus on pikkiriikkisen laskenut, ainakin käsistä koska saan sormet nyrkkiin! wow! nilkkoja mulla ei siis edelleenkään oo eikä takuulla tuukaan ennen kun vauva syntyy. RR:kin laskenut alle 140 eilen ja tänään, joten siksikin parempi olo. Nyt on taas ihan kivaa olla raskaana eikä niin kiirettä synnärille oo! Tulee sit kun on valmis =) . Kiva muutenkin olla nyt, saa taas jotain aikaiseksi kotona, täälläkin pesukone nimittäin laulanut koko aamupäivän ja kohta voisi lähteä kirjastoon ja kauppaan.. Ei parane kuitenkaan liikaa riehua tai oon taas huomenna turvonnut ja paineinen valittaja :P

-vanilja ja masu rv 37+5

Vierailija
34/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuu vaan burde siihen 10.4. (mun l.a.) kun mun muut l.a.-kaimat jo hupenee :) . Eli kun Browniettella on jo sektiopäivä aiemmin ja kaskas synnytti jo! :D

-vanilja

Vierailija
35/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kärkeen Kaskaalle onnittelut tyttövauvasta! Taitaa kohta tulla lisää uutisia, kun kerran Mirpalla jo supistaa ja Wilman kaksoset ovat kirjaimellisesti lähtökuopissa.

Täällä ollaan täynnä maalipilkkuja, oven sutaisin jo ennen jumppaa ja nyt lähden taas kiskomaan maalaushaalaria niskaan, jotta pääsen katon kimppuun. Ärsyttää vaan, kun multa on katkennut oikean käden etusormesta verisuoni ja se on törkyisen kipeä = paha pitää maalaustelasta kiinni. Mutta vasurilla en saa aikaan kuin sutta...

Burde puheli tähtäämisestä 10.04. päivämäärään. Mä jos saisin päättää, niin meidän neiti syntyisi 04.04. Olisi kiva yhdistelmä, kun veli kerran on syntynyt 05.05. Mutta vaikuttaa siltä, ettei tuo tule toteutumaan, kun ei ole mitään tuntemuksia siihen suuntaan.

Nyt on pakko lähteä hommiin, jotta kerkiän neljäksi päiväkodille esikóisen " kehityskeskusteluun" .

Winku & Veera 37+1

Vierailija
36/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saisi aikaiseksi kirjoittaa jotain.

ONNEA kaikille vauvan saaneille ja heidän perheilleen. Oikeesti alkaa tajuamaan et synnytys lähestyy, oon kyl niin varma et vasta toukokuussa jos tuon Touko-pojan tekis.

Oon täällä taustalla palloillu nyt pari-kolme viikkoo, ku oon ollu niin mahottoman väsy. Kolme viikkoo oon kärsiny kauheesta funssasta, tänää sit raahasin itteni päivystyksee, sain paritkin lääkkeet. Toiset olivat supistuksia laannuttamaan. Oon saanu varmaan taas tästä flunssasta johtuvia supistuksia enemmän ja vähemmän. Eilenkii ja paljon. Mies kyseli koko ajan et joko lähetää... Jospa tää tästä.

Viikonloppuna olis yhen läheisen ihmisen hautajaiset, mie en jaksa, mut pakko. Olin sanonu omalle mummolle kuukaus sitte ettei se saa kuolla (oli olo et joku kuolee), koska esikoisen syntymäaamuna miehen mummo kuoli 4 tuntii enne ku saatii neiti. Mummo sano et mikäs miut tappais. No ei mummoo vaa miun " vara" mummo kuoli pari viikko sit. En jaksais yhtää mitää, mut pakko mennä hautajaisii. Tuntuu niin pahalta et molemmilla kerroilla joku. Kaikki vaa sanoo nyt et toinen kuolee ja toinen syntyy, mut miks just miun läheiset? Ja hää kuoli hoitovirheeseen. Hää niin ootti meijän vauvan syntymää.

Miul ois ens viikolla viiminen lääkärineuvola, saas nähhä onko näillä supistuksilla ollu pontta. Toivottavasti ei vielä. Sais poju rauhassa kasvaa vielä.

Ainii, miul on tänään virallisesti eka mammaloma päivä. Nythän olin 2 puol viikkoo vuosilomalla. Mut tällasii....

Suppareita kaikille jotka niitä jo toivoo......

Terkuin Tytikkä rv 35

Vierailija
37/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun ONNEA VAALEANPUNAISESTA NYYTISTÄ kaskas78 & koko perhe!

SUPISTELIJOILLE ja muille lähtöä KÄRVISTELIJÖILLE paljon suppariaaltoja ~~

wilma77:lle ISOT TSEMPPAUKSET vielä loppumetreille ja ONNEA jo etukäteen! Tiedä vaikka siellä päästäisiinkin jo todella pian tositoimiin :)

Lillero, ei mua haittaa vaikka kirjoittais Uffis tai Ufa (jota ite käytän) tai mitä vaan.. Kyllä mä itteni tunnistan, mut en tajuu et miks edes oon ottanu näin vaikeen nickin ittelleni ku kaikis muissaki paikois käytän spostin tunnusta eli ruujsal.. Toisaalta enää ei viitti vaihtaaka..

Mulla jälleen kerran huonosti nukuttu yö takana, jonkin verran supisteliki. Ei ole kuitenkaan vaikuttanu alakertaan mitenkään. Limatulppaakin olin havaitsevinani tänään, tiedä sitten.. No seuraillaan. Tässä neuvolakuulumiset tältä päivältä

RR 122/76, P 84

PISSA puhdas

PAINO +1,185kg/vko, TURVOTUSta ei ole

HB 99

Sf-MITTA 31cm (sama)

TARJONTA rt, liikkuu

SYKE +120 kyljellään otettiin kun ei muuten saatu (viimeks +135)

KOHDUNSUU ei muutoksia

Lääkäri siinä " lohduttelikin" ettei tämä ainakaan viikkoon synny.. No supparit tekee hyvää harjoitusta ja ensi viikon torstaina päästään seuraavan kerran käymään neuvolassa. Mulla on muuten nyt koko raskauden aikana ollut 6 eri terveydenhoitajaa ja seuraavallakin kerralla on joku uus. Aika stressaavaa.. =/ Jokatapauksessa ensi kerralla aion ottaa puheeksi synnytys- ja sairaalatoiveita.

t.Ufa rv35+5 & laskettuun aikaan päivälleen kuukausi jäljellä :)

Vierailija
38/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljon tänne kirjoitellut, lukenut kylläkin.

Onnittelut kaikille jo nyyttinsä saaneille.

Burde täällä suunnitteli synnyttävänsä 10.4, se olisi mullakin tavoitteena (la 19.4), koska esikoinen on syntynyt sinä päivänä ja äidistä olisi hauskaa jos lapsilla olisi sama syntymäpäivä :)Eipä taida kuitenkaan onnistua.

Kipeitä suppareita on joka päivä mutta kestoltaan ne on aika lyhyitä. Huomenna on lääkäriaika, niin saa tietää, että onko tuolla alhaalla tapahtunut mitään. Sitä odotellessa...

Tuulia-77, pikkumies 36+3 ja tyttö kohta 2v.

Vierailija
39/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyspäivästä: Musta kiva päivä vauvan syntyä olis 03.04. Tämä, koska itse olen syntynyt 04.03. ja miehelle tuottaa todella ongelmia muistaa että kuinka päin se mun synttäri menikään, neljäs kolmatta vai kolmas neljättä.. Olis hauska jos olis sit kumpanakin päivänä jonkun synttärit perheessä =D .. Miesparka vaan menis kyl sit ihan totaalisen sekaisin noissa päivämäärissä että kumpi oli kumman synttäri.. Muutenkin se on toivottoman huono muistaan päivämääriä!

No, enpä kuitenkaan usko että sieltä masusta tullaan ennen laskettua päivää vaan pikemminkin viikon jälkijunassa. Muillakin oli kivoja perusteluja " valitulle" synnytyspäivälle (v.a.)! Kiva päivämäärä olis muuten myös 080408.

Voi TYTIKKÄ, kuulostit niin väsyneeltä! Varmasti tuntuu tosi raskaalta jaksaa henkisesti läheisen hautajaisia nyt kun sulla on fyysisenkin voinnin kanssa noin rankkaa. No onneks sait niihin fyysisiin vaivoihin ees lääkkeet, henkisiin ei taida lääkettä ollakaan, muuta kun aika. Voimahali!

UFAlla ollu jo kuus eri neuvola-tätiä! onpa tylsää. Mulla on vaan kerran ollut sijainen kun vakkari oli kipeenä, silloinkin oli sama opiskelija kumminkin niin oli joku tuttu kuitenkin läsnä. Varmaan turhauttavaa kun saa aina selittää sit samat asiat eikä saa sellasta ¿jatkuvuutta¿ siihen neuvolarumbaan.

-vanilja taas¿ (nyt kyllä painun tekemään jotain fiksumpaa ja annan muillekin tilaa kirjoitella)

Vierailija
40/125 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolareissu tältä päivältä takana ja et mie oon pettynyt... Viime viikon neuvolakäynnillä miulla oli toinen terkkari, kun oma terkka oli ollut viikon lomalla ja kun tuli takaisin, iso liuta juhannusvauvoja oli syntynyt ja otti siis heitä silloin vastaan. No tää täti on mukava ja entuudestaan tuttu, mutta teki vähän nuo tutkimukset miten sattuu. Silloin viime viikolla miun sf-mitta oli 32cm sen terkan mukaan ja mie olin jo ihan innoissani vauvan laskeutumisesta jne. No tänäänpä se mitta oli sitten 36cm!!! Eli siis yläkäyrällä mennään!!! Terkka sanoi, että ei vauva hänestä kuitenkaan vaikuta kovin isolta, mutta miulle iski nyt sitten paniikki siitä koosta! Eikä vauvan pää ollut edes kunnolla vielä kiinnittynyt, alhaalla kyllä, mutta sai sen liikkumaan kuitenkin. Ei tää meinaa tulla täältä ikinä ulos ja ehtii kasvaa teis millaseks jättiläiseksi...

Painoakin olin sitten saanut aikaslailla reilumman puoleisesti, viikossa +1200g!!! Eikä turvotusta ole mainittavasti, sormuksia en oo pitänyt varmaan reiluun viikkoon kuin hetken kerrallaan, kun alkavat kiristää, joten siitä huomaa, että nestettä on, mutta ei sitä nilkoissa yms. oo. Ja meni sitten se 70 kilon rajakin rikki ihan reilusti kertaheitolla, mie kun koitin pitää, et sen yli ei mentäs tässäkään raskaudessa...

Paineet 132/72

pissa puhdas

hemppaa ei otettu, kun viime viikolla oli 127

liikkeet ++

syke vauvalla 145-150 kun oli liikkeellä melkein koko tutkimuksen ajan.

Että sellasta. Nyt mie koitan sitten unohtaa koko synnytyksen, kun tähän asti ootin sitä niin innoissani.

Voi tytikkä, oon tosi pahoillani puolestasi! Kovasti jaksamista surussasi ja muutenkin olossasi! Haleja täältäkin!

Mirpaako supistelee? Saatasko sieltä suunnalta seuraava hippunen :) Peukutusta bd!!!

Wilmalla tilanne vaikuttaa myös tosiaan kypsältä! Onneksi teiltä ei ole tuon pidempi matka sairaalaan, voi olla, että vauvat tulevat sitten vauhdilla maailmaan kun kerta oot jo noin paljon auki! Hienoa ja jaksamisia loppumetreille!!!

Vaniljalla on turvotus hellittänyt ainakin vähän! Hyvä juttu, koitahan malttaa nyt ja levätäkin välillä, vaikka hankalaahan se varmaan on, kun olo on sen verran hyvä kerrankin, että jaksaisi jotakin touhutakin.

Nyt mie meen laittaa ruokaa, isäntä kotiutuu kohtapuoleen. Supisteluja niitä toivoville!!!

Niina ja nirppu rv 38+6