-:¦:-¿:*" *:¿.-:¦:-¿* HUHTIHIPPUSET vkolla13 *¿-:¦:-¿:*' ' *:¿-:¦:-
Tässäpä uutta pinoa, kun en sellaista tälle viikolle vielä huomannut. Mukavaa viikkoa kaikille!
Ja viime viikon jutustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12700131&p=1&tmo…
Kommentit (125)
Hei vaan edelleenkin talven keskeltä, niin kuin tuo Vivakin kommentoi, niin täällä ei kyllä uskois, että huomenna alkais ne " oikeat" kevätkelit. Lunta on tullut yli 30 cm, joten tänään vielä jatkuu tuo pihan putsaus. Nivuset on ihan kipeinä ahkeroinnista, mutta suppareita ei ole näkynyt eikä kuulunut, ihan hyvä, kun nuo viikotkin on vielä sen verran vähäiset (34+6).
Kummeista oli puhetta siis. Meillä on jo kummit päätetty ja kysyttykin. miun serkku avokkinsa kanssa, yks ystäväpariskunta veneilyn saralta (tosin mies on mun miehen työkaverikin) ja sitten yks veneily-ystävä, miespuolinen sellainen. Kummivaihtoehtoja olis ollut paljon, vaikkei meillä mieheni kanssa ole sisaruksia. Ei olla kuitenkaan haluttu tehdä hirveesti niin, että jos ollaan jonkun lapsen kummeja, niin ois pyydetty hänet sitten oman lapsen kummiksi - mikä on karsinut vaihtoehtoja. Kummeja meidän lapsilla on seuraavasti: esikoisella neljä, joista kaks muodostaa pariskunnan, kuopuksella neljä, jotka alunperin kaks pariskuntaa, nyt toiset eronneet ja siis tällä juniorilla tulis olemaan viisi kummia.
Ollaan aina yritetty valita mahdollisimman erilaisia ihmisiä kummeiksi, jotta lapsi vois sitten ajan myötä muodostaa omanlaisensa suhteet omiin kummeihinsa, ainahan kemiat ei mene yksiin, joten ainakin ois vaihtoehtoja, että vois löytyä semmonen mukava ihminen elämän varrelle tueksi ja turvaksi ja jakamaan asioita, joita ei välttämättä vanhempien kanssa halua jakaa.
Pahnu, joka yrittää epätoivoisesti siivota.
Taitaa vaan käydä niin, että homma paisuu kuin pullataikina, eikä ole viikonlopun jälkeenkään valmista. Ja ei, en ole minäkään vielä ns. vauvavalmisteluja tehnyt. Näinköhän huomaan sitten laitoksella, ettei ole mitään tullut pestyä ja laitettua valmiiksi. Olen muutenkin sellainen viimetipan tekijä...
Me herättiin just päikkäreiltä neidin kanssa ja nyt syöttelen sitä oik. kädellä tässä samalla. Se kyllä soi alkuun ite, mutta sit alko puuhailee muuta. =)
Emmis kysy, että supisteleeko jo kunnolla... NO EI! :) Pari yötä ollaan nukuttu Viltsun kanssa tosi hyvin ja päivällä on väsyttäny päikkäreiden verran.. Muuten olo on ollu mainio. Valkovuodotkin oli pari päivää tauolla, mut tänään taas on tullu jonku verran.. myös menkkamaista jomotusta on ollu... Mut empä tiiä. Lähtö tulee sit kun tulee.. en usko, että vähään aikaan.
Kummeista.. Me ollaan jo kysytty kummit. Miehen serkku ja mun kaveri tulee virallisiks kummeiks, ja sit sen serkun vaimo epäviralliseks, kun se ei kuulu kirkkoon. Mä ostin Viltsulle ja sille samanlaiset kortit ja teen niille omat " kummitodistukset" , kun sehän ei muuten saa mitään, kun noi viralliset kummit saa omat kummitodistukset kirkolta. En vaan oikeen tiiä miksikä tätä " epävirallista kummia" kutsuis...
Aivot on vielä vähän pihalla tosta nukkumisesta. En taida nyt kirjotella muuta. Toivottavasti moni viime metrien huhtihippusista pääsis tosi toimiin. Mäkin tahtoisin, mutta oon jo luovuttanu. ;) Ja nyt viikonloppunakin kun on sillä mun doulalla la ja su klo 9-15 joku matikan kurssi (kallis), ni toivottavasti ei synny silleen, että se ei pääsiskään sinne... ku sit menee rahat hukkaan. :)
voikaahan hyvin!
burde & viltsu 38+5 (+ heidippa 1,5v)
Kuulostipa mielenkiintoselta toi Heidin perheen intialainen nimenantojuhla!! :) Varmaan just sukulaisillekin kiva osallistua vähän erilaiseen juhlaan! :)
Meillä oli Heidillä ihan perinteiset ristiäiset kirkossa.. Tosin siellä mies, kummi ja mun isä luki semmoset rukoukset (sai valita valmiit jutut siitä ristiäiskaavasta) ja sit toi viltsun kummiks tuleva serkun vaimo soitti aivan ihanan kappaleen flyygelillä. Nii ja sit mun äiti halus antaa heidille kasteristin, ni se laitettiin siinä alussa.. Paikalla oli perheiden lisäks molempien sukulaisia.
Saas nähä millaset juhlat viltsulle järjestetään.
burde taas 38+5
eli täällä edelleen kaik yhes koss odotellaan niitä supistuksia. Ei ole tullut toivotukset teiltä perille, kun ei nippaa masusta sitten ollenkaan. Jokainen muu paikka kyllä huutta kipujaan. :)
Eilen työnsin lumiakin pihalla tunnin verran, mutta ei ollut vaikutusta. ei. Hieman huvittavaa tosin, kun meidän naapuri n. 75 vuotias mummo halusi tulla auttamaan mua. Siinä me sitten yhdessä meidän pihalta kauhottiin lunta penkkaan. Kai mä sitten tosiaan tän mahan kanssa olen jo kovin avuttoman oloinen. :=)
Lillerolla kuulostaa jo lähtö lähella olevan ja muutamia muitakin oli menossa lähiaikoina sektioon. Tsemppiä teille. me täällä jännitetään teidän mukana. Mun hyvä ystävä sai oman maaliskuisen tyttönsä tiistaina syliin. Harmi, että asuvat niin kaukana, ettei voida lähteä katsomaan. Onneksi viettävät täällä meillä päin sittn ristiäisiä toukokuussa, joten silloin pääsee tytön näkemään.
Tervetuloa muutamalla uudelle kasvolle. Nyt kun kaikki ollaan jo kotosalla lomilla, niin jää aikaa kirjoitella enemmän, kuten pinkastakin jo huomaa. Pitöisköhän tätä pinkkaa ensi viikosta lähtien pilkkoa alkuviikon ja loppuviikon juttuihin?
Meidän poju ilmoitti tässä pari päivää sitten, että hän haluaa että vauva kuolee. Kaamealta kuulosti näin äidin korvaan, mutta neuvolan tätin kanssa kun juttelin, niin sanoi olevan ihan luonnollista. Poju on ollut reilu viisi vuotta se ainoa ja kaiken keskipiste, joten ei tietenkään oikein tiedä miten tulokkaaseen suntautuu. Toivottavati kaikki menee hyvin sitten kun vauvan kanssa kotiudutaan. On vaan pojalla niin kauhean kova uhma päällä tällä hetkellä.
Tänään on tullut ulkoiltua ja käveltyä, sillä ilma on ollut valtavan hieno, jotan taas odotellaan josko tuo käppäily kypsyttäisi tuota kohtua supsitelemaan. Mä olen varsin malttamaton jo enkä viitsisi enää yhtään odottaa. Turvotusta onkin jo niin paljon, että sormuksille on saanut heittää hyvästit ja jalat on ratapölkyt. Kiitokset Vaniljalle vinkeistä. Ananasta olen koittanut syödä ja vettä lisätä sekä tukisukat olen ottanut käytttöön ....
Hyvää tulevaa viikonloppua hiput!
Jo-an rv 39+4
Tässäpä nopeasti omia kuulumisia.
Tänään kävin synnytystapa-arviossa äitipolilla (edellinen synnytys oli kiireellinen sektio, johtuen synnytyksen pitkittymisestä ja lapsen virheasennosta). Suunnitellaan ilmeisesti tällä kertaa normaalia synnytystä.
Lääkäri vahvisti lisäksi hepatoosiepäilyn kun maksa-arvot ovat korkealla siis lähinnä alat-arvo, joka on lähellä kahtasataa (saisi olla 10-45) ja sappihappo oli 6, elikä juuri raja-arvoilla. Eivät muuten yhtään vähätelleet asiaa, vaan olivat vähällä napata osastolle. Se olikin yllätys, koska neuvolassa asiaa vähäteltiin. Verenpaine huiteli huippulukemia (134/94), joka on ihan uutta tässä raskaudessa kun olen lähinnä kärvistellyt matalan verenpaineen kanssa. Pissa oli puhdas, joten eivät raskausmyrkytystä epäilleet. Mutta viikon päästä taas uudelleen äitipolin kontrolliin ja keskiviikkona verikokeisiin. Hassua miten sitä saakin juosta alvariinsa labroissa, terveydenhoitajalla ja lääkärissä. Nyt sitte pitäs niitä vauvan liikkeitä seurailla päivittäin. Että ressaakin. Hepatoosioireita on lähinnä naaman, vatsan, kämmenien ja jalkapohjien kutina, mutta niitä ei onneksi jatkuvasti ole.
Naama kukkii maksaläiskiä, ois niin kiva päästä aurinkoisina päivinä pihalle. Oiskos kellään vinkkiä maksaläiskien hoitoon, muuta kuin tuo auringon välttäminen?
Supistuksia tulee päivittäin, mutta ei niillä ole ollut vielä mitään vaikutusta :).
Meidän 3 vuotias tyttö on onneksi vielä päivähoidossa, joten saan lepäiltyä päivällä täällä kotosalla.
Onneksi tässä ei enää montaa viikkoa ole jäljellä, tänään siis 36+2. Oikein hyviä vointeja teille muille huhtihippusille, älkäähän nyt ihan liikaa rehkikö suppareiden toivossa.
Kaikille..yhdessä koossa täälläkin, ei tosiaan kyllä yllätä yhtään. Nyt tuntuu että synnytys jossain hamassa tulevaisuudessa..koko päivän olen poikien kanssa jaksanut peuhata, pihallakin touhuttiin 2 tuntia kun oli niin ihana aurinkoinen ilma. Ja tuossa joen törmällä laskettiin mäkeä, ja tämä mamma jaksoi edes takaisin rinnettä taaplata, muutama harkkasuppari vain. Sitten siivosin alakerran ja trimmasin koiran kevät kuntoon loskakelejä ajatellen..ja nyt kävin lähes kaljuksi ajellun veera-koiran kanssa vielä tunnin lenkin. Mistä lie nyt tarmoa ja energiaa näin touhuta??? Paineita en ole sitten uskaltanut mitatakkaan..pari päivää kun olleet jo valmiiksi korkeat ja tämä mieletön turvotus kertoo että taitaapa hyvät lukemat olla.
Miehellä alkoi sitten talviloma, on onneksi 10 päivää auttelemassa kotona ja touhuamassa poikien kanssa..ja saadaan olla ja kulkea vielä suht helpolla..Niin että ensi viikko olisi pikkuisen hyvä syntyä, kun isukki tässä hollilla (vink vink, tonne alakertaan ;} )..mutta eipä siis tunnu yhtään synnytys-ololta..1 ainoa tooosi tuju suppari tuli päivällä, sellanen että hiki tuli pintaan..ja sitten ei mitään!!! Tosi lupaavaa ( joopa joo)!!!!
Lähdenpä pesulle, kun miehen vuoro nukuttaa pojat, mutta tuollapa nuo jääkiekkomatsia vaan tuijottavat..
Leppoisaa viikonloppua, eiköhän joku mamma meistä viikonloppuna saa jo pikkuisensa- sellanen tunne tuli..että ilmotelkaapa kuka teistä hyvät mammuskat***¤¤¤¤¤*****¤¤¤¤¤
-klematis rv 37+3
Tänään tuli käytyä ns. viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä. En tiedä, jäi paha mieli, lekuri oli aikataulustaan myöhässä 30min ja jotenkin mentiin niin liukuhihnameiningillä, että....
Hb 129
Pissa puhdas
Vp 128/88
SF 36
Painoa +1100g (yht.13 kg tähän mennessä)
Kohdunsuu pehmeä, sormelle auki
Sanoi vain, ettei varmaan ihan lähipäivinä lähde syntymään, mutta hyvin voi olla että laskettuna aikana (15.4) ollaan jo likellä.
Harmittaa niin vietävästi tuo asenne, liukuhihnatouhua! Luulin että jotain oltais synnytyksestä puhuttu, mutta ei mitään. Sanoi vain, että on parempi lähteä tämän kakkosen kanssa heti sairaalaan, kun alkaa kunnolla supistella. Tarkoittaakohan sitten että tulisi nopeasti ulos?! Kiva kun sanoo noin niin alkaa uskoa lyhyeeseen synnytykseen - kiva kun todellisuus onkin sitten jotain aivan muuta.
Helminmami rv 37+3 ja veikka
Tulinpa taas tänne ihmettelemään, kun tuppaa tämä odottavan aika käymään pitkäksi¿
Tänään oli sentään ihana keväinen ja aurinkoinen ilma ainakin täällä etelässä, käytiin miehen kanssa iltapäivällä (mun mies on yötöissä¿) kävelylenkillä tossa meren rannassa ja hörpättiin kaakaot ja paistateltiin päivää rantakahvilassa. Mainiota :)
Kummeista on ollut keskustelua. Meillä on vähän sama tilanne kuin Winkulla, eli monet potentiaaliset kummiehdokkaat ei kuulu ev.lut. kirkkoon. Ei olla siis ketään vielä pyydetty, ja joka tapauksessa aiotaankin pyytää vasta kun vaavi on syntynyt, mutta mutta¿ mun serkkua pyydetään sylikummiks, muista ei vielä tietoa.
Ja voi, sain just kaverilta viestin, että heille oli tiistaina syntynyt pieni tyttö :) Kännykkäongelmien takia tiedottaminen viivästyi hieman¿ Ihana juttu! Mutta nää uutiset vaan entisestään lisää mun kärsimättömyyttä saada se oma nyytti syliin. Pitäis vissiin vaan omaksua toi Burden asenne ja luovuttaa suosiolla ;) Mutta eihän se tälläseltä ¿kaikki-mulle-heti-nyt¿-tyypiltä taida onnistua.
Mutta hyvät viikonloput, suppareita kaikille niitä toivoville ja vois jokunen osua tännekin¿
Niisku ja masuneiti nyt 39+0
Taas hurahti yksi päivä puuhastellessa. Sain viimein keittiökaappien ovet, jotka ei olleetkaan viime viikolla tulleet eli huomenna saa kyökin kuntoon. Samalla reissulla noukin jo 10 vuotta vanhat, mutta äärimmäisen rakkaat & huolella hoidetut nahkanilkkurini suutarista, joka oli tehnyt ihmeitä kengille ja veloittikin vain 11 ¿! Kyllä kannatti. :-) Työpaikalla pyörähdin kaffella, kun hain lisää maalia remppahommiin. Alkaa kuulemma hommat vähän lipsua lapasesta, mutta eivät ole vielä sentään kehdanneet perään soitella...
Takkahuoneen seinät sai kevyen struktuuripinnan tänään. On se kyllä kamalaa mähnää koko massa, mutta minkäs teet, kun yläosa oli jo mokomalla käsitelty ja piti saada vastaava pinta aikaiseksi. Huomenna pitää vielä viimeistellä homma katonrajoista ja vetää koko komeuden päälle maali. Mieskin aloittaa huomenna kivien latomisen takkaseinälle, joten eiköhän me saada valmiiksi seinät viikonlopun aikaan. Laminaatin hurauttaa lattiaan tosi nopsaan, mutta täytyy hommata jostain laminaattileikkuri. Sitten jää vielä jalkalistat, saunan ovi ja itse takan pinnoitus.
Balletonessa kävin leikkimässä paksua ballerinaa. Nauratti, kun tehtiin jotain tasapainojuttuja ja mä pystyin mahoineni paljon parempaan, kuin moni muu. Sitten on taas itse ihan kuutamolla, kun maha onkin poissa ja painopiste ihan eri paikassa.
Yksi jos toinen on tainnut yrittää liikkumalla ja puuhailemalla vauhdittaa suppareita - huonolla menestyksellä. Eipä auta tälläkään suunnalla, vaikka kuinka " riehuisi" . En kyllä odotakaan kipeitä suppareita ennen synnytystä, kun ei niitä viimeksikään ollut. Kyllä se kaiketi on vaan tyydyttävä siihen, että syntyy kun syntyy. Seksistäkään (tai siemennesteen prostaglandiinista) ei ole hyötyä kuulemma kuin vasta sitten, kun ollaan jo todella pääsemässä vauhtiin. Siinä vaiheessa voi antaa sen viimeisen kimmokkeen. Mulla on kyllä vielä saunakin siivoamatta ja se pitää ihan oikeasti tehdä asap.
Esikoiselle selitin tänään, että äiti & vauva saattaa joutua jäämään sairaalaan pariksi yöksi ja samalla käytiin läpi mm. se, että äitiä voi sattua kovastikin kotona ennen kuin lähtee sairaalaan. Ettei sitten reppana pelästy, jos alkaa rytinällä tapahtua. Poika oli myös huolissaan siitä, onko sairaalassa varmasti tarpeeksi puhelimia kaikille. Meinasi kaiketi soitella mulle. ;-)
Suokaa anteeksi tämä omanapainen remonttikatsaus, mutta eipä tässä juuri muutakaan nyt mieleen tule.
Winku ja Veera, 37+4
Minäkin kannatan pinon jakamista esim. ma-to ja pe-su, koska alkaa olla melkoinen rimpsu.
Tai yöhän tää melkeen jo on.. hurahti aika kun piti saunassa käydä sun muuta. Käytiinkin jo serkun pientä poikaa katsomassa. Oli aivan ihana!! Miten ne voikin olla niin pieniä ja sulosia.. :)
Poika siis synty tänään aamulla rv 38+1 ja oli 3605g/52cm. Hyvän kokonen kuitenkin :) Ja Emmiskö kyseli,niin ei ole serkku täällä kirjoitellut.
Ja oma " vauva-kuume" senkun pahenee kun noita ihanuuksia näkee.. miten sitä jaksaa odottaa vielä mooonta viikkoa.. :)
Kummeista ollut puhetta. Esikoisella on 4 kummia ja ajattelin että sama määrä ois nytkin hyvä. Olenkin jo pyytänyt yhtä ystävää miehineen kummeiksi ja myöskin omaa pikkuveljeä. Mutta se yksi vielä ihan auki. Noh,ehtiihän sitä tässä vielä miettimään.
Sen verran nyt ristiäisiä jo miettinyt että ihan erilaiset tällä kertaa kun viimeksi. Sillon oli tila varattuna ja ihmisiä oli kamalasti!! Niin nyt en kyllä pyydä kun isovanhemmat ja kummit,ja ihan kotona meinasin että pitäis ne.
Mutta nyt voisin mennä vaikka nukkumaan,tyttö kuitenkin taas herää 6-7 välillä ja sitten väsyttää :/
Viva rv 35+4 (parin minuutin päästä.. :D)
Kuten Risto laulaa.
Eile tehtiin kevätsiivous, pestiin ikkunan karmeja ja kaappien hyllyjä myöten läpi koko kämppä. Nyt on nivelet sitten niin kipeät ettei edes teemuki meinaa pysyä kädessä. Vauvakin jumppasi mahassa koko päivän, aivan kuin olisi halunnut osallistua vanhempien tohinaan. Nyt sitten nukkuukin sikeäasti.
SYNTYMÄPÄIVISTÄ ollut puhetta. Mulla tuo la 11.4 on sama kuin isäni 60-v synttärit, joten varsin passeli päivä. Muuten olisi toki kiva tuo huominen kevään avaus tai aprillipäivä, mutta ei kyllä tietoakaan laskeutumisesta vielä joten se kai siitä.
KUMMITUKSET olleet myös gallupeissa. Meistä kumpikaan ei kuulu enää kirkkoon, mutta ajattelimme silti kastaa lapsen koska etenkin miehelläni on lämpimät lapsuuden muistot seurakunnastaan. Mies on lähtöjään ortodoksi ja minä luterilainen. Lapsi kastetaan ortodoksiksi. Mieheni vanhin sisko on jo lupautunut kummiksi. Omalta osaltani arvuuttelen vielä kahden ystäväni väliltä että kumman pyytäisin (luterilaisia ovat). Sitten kunniakummius tulee yhdelle seta-aktiivi ystävällemme että lapselle tulisi sitten kasvattajiksi ortodoksi, luterilainen ja ateisti. Saa vähän laajemmin perspektiiviä asioihin ;)
VÄREISTÄ myös keskusteltu, eli me jotka emme tiedä kumpaa sukupuolta lapsi on niin miten olemme kaappiin vaatteita kasailleet. Itse en todellakaan piittaa mistään " tyttöjen värit ja leikit vs. poikien jutut" vastakkainasettelusta. Vaaleanpunaisessa ja -sinisessä värimaailmassa on vain muutama minua mielyttävä sävy, ja ne käy kyllä molemmille. Komerossa nyt paljon valkoista ja keltaista, hieman ruskeaa ja mustaa sekä mieheni lempiväriä oranssia ja minun vihreää. Saa sitten nähdä miten tärkeäksi ihmiset kokevat sukupuolen arvuuttelun kun ei ole niitä tyypillisimpiä leimoja päälle lyöty. Omasta mielestäni siis vauvat ovat vauvoja ja sukupuoli korostuu vasta paljon myöhemmin. Toivoisinkin että voisimme tukea lapsen omaa kasvua itsestään käsin ja vähentää ympäristön paineita stereotyyppien suuntaan. Saa nähdä miten käy.
Omanapaterveisin
pumpulipingu 38+1
Minäkin kuulun huhtikuu-porukkaan, vaikka en ole aikaisemmin ilmoittautunut tai kirjoitellut. Mukavaa nähdä, kuinka suunnilleen samassa vaiheessa olevilla menee.
Olipa kiva lukea Pumpulipingun viesti tyttövärit-poikavärit -hössötyksestä. Mekin olemme hankkineet sekaisin kaikenlaisia värejä ja yrittäneet valita käytettynä myytävistä vaatepaketeista sellaisia, joissa olisi mahdollisimman " neutraaleja" sävyjä. Odotan jo uteliaana, muuttuuko ihmisten suhtautuminen lapseen sen mukaan, minkä väriset vaatteet hänelle on sattunut laittamaan päälle. :) Tuntuu älyttömältä, että jopa turvaistuimen myynti-ilmoituksessa saattaa lukea, että istuin sopii väriensä puolesta tytölle. Eihän pikkuvauva vielä edes erota värejä.
Kaipaan oranssin ja vihreän värin täyttämää 70-lukua. Ainakaan omissa vauvakuvissani en muista nähneeni sen enempää vaaleansinistä kuin -punaistakaan. :)
Piiuska78, rv 36+5
Olen ollut innokas taustailija, mutta en ole saanut tänne kirjoiteltua. Asuin Ruotsissa helmikuun loppuun asti ja ehdin juuri sopivasti Suomeen synnyttämään. Tosin tarkoitus oli synnyttää vasta huhtikuussa, mutta kaikkeahan ei voi ennakoida.:)
Minulla todettiin raskausmyrkytys n. kuukausi sitten ja siitä ei sitten kauaa mennyt, kun jouduin sairaalaan tarkkailuun ja samalla viikolla päätettiin synnytys käynnistää (vko36+0). Synnytys käynnistettiin 15.3 aamulla ja pikkuneiti syntyi 16.3 klo 6.15. Ihan mukavan kokoinen neitokainen oli viikkoihin nähden 2760 g ja 46 cm sekä muuten hyvävointinen. Synnytys oli kivulias, mutta muuten melko nopea. Meille sattui aivan mahtava kätilö sekä kätilöopiskelija ja neiti syntyi heidän työvuoronsa aikana, joten sekin oli mukava asia. Sairaalassa (Tays) oltiin viikko ja viime sunnuntaina kotiuduttiin. Raskausmyrkytysoireet alkavat pikkuhiljaa helpottaa eli verenpaine on lähtenyt laskemaan lääkityksen avulla.
Lapsukainen on meidän ensimmäinen ja vauva-arkea täällä ahkerasti harjoitellaan:)
Aurinkoista viikonloppua kaikille!!!!
T ja Pikkupunapää
Oli pakko ruveta ja kysyä pumpulipingulta, että kastaako ortodoksit vauvan, jonka vanhemmat ei kuulu kirkkoon? Ev.lut. papit eivät rupea kuulema kastamaan, jos kumpikaan vanhemmista ei kirkkoon kuulu. Meillä mies on eronnut kirkosta ( ihan periaatteellisista säästösyistä) minä sitten olen pysynyt kirkossa ihan lasten vuoksi, ei siis mitään uskonnollisia syitä.
Vaihtelin tossa äsken kukkiin mullat, eipä ookkaan tullu moista hommaa tehtyä toooosi pitkään aikaan!! Petivaatteiden pesu alkaa olla loppusuoralla ja sitten olisi vuorossa lakanoiden pesua ja mankelointia!!
Kummeja ollaan mietitty, tai siis lähinnä minä olen ja mies on kuunnellut sujuvasti! En ole tosin vielä ketään pyytänyt, sen verran taikauskoinen taidan olla, että haluan ensin vauvan nähdä, ennenkuin asiasta päätän! Siskon tyttöä olen ajattelut ainakin pyytää, hän on minun kummityttöni.
Vauvan kotiintulovaatteita en ole vielä laittanut valmiiksi, kun on tullut sellainen olo, että pitää ensin nähdä kuinka iso kaveri sieltä tulee, siis mahtuuko ne kaikkein pienimmät vaatteet alkuunkaan! Saapa sitten äitini kattella ne valmiiksi kun täällä on.
Jeps nyt pitäis varmaan ruveta laittamaan ruokaa.
Tuija + himpula rv 39+1 ( 0+3!!! )
Siis onnea pikkupunapäälle ja perheelle pienen tytön tylleröstä!!!!!!! Ihanaa vauva-arjen opettelua teille!!!!!!!!
Tuija
ONNEA Pikkupunapäälle ja koko perheelle VAALEANPUNAISESTA kääröstä! <3 Ja tervetuloa joukkoon!
Kuinkakohan moni on lähtenyt hakemaan nyyttiään? Aktiivi-burde ;) ei ainakaan ollut vielä pinoutunut.. Mitenkäs wilma77? Toivottavasti nickit on oikein.
KUMMI-asiaa on ollut.. Esikoisella on kolme kummia, joten saa tämä kakkonenkin sitten saman verran ellei nyt pariskuntaa vielä keksitä. Meillä tämä kummipäätös on ollut kovin hankalaa, kun " sopivia" ei oikein ole. Nyt on kuitenkin pyydetty mun vanhaa opiskelukaveria (pyysi kylläkin itse päästä kummiksi ja tulee synnytykseen mukaan) ja mun enoa kummeiksi. Mies saa vielä pyytää ystävä- tai sukulaispiiristään kummin niin on sitten molempien puolelta :)
VivaS toivoo erilaisia ristiäisiä. Niin mekin :) Mä itkin esikon ristiäisten jälkeen pilalle menneitä juhlia, pappi kun puhui ja käyttäytyi todella loukkaavasti. Syytä emme silloin vielä tienneet moiseen, mutta myöhemmin viime vuonna kun ko. pappi kuoli, saimme tietää että hänellä oli syöpä ja ilmeisen vahva lääkitys.. Nyt ei enää harmitakaan niin paljon kun tietää syyn! Kirkossa pidimme kasteen ja kahvitilaisuuden seurakunnan tiloissa, nyt olisi toiveissa saada pidettyä kotona ja kesäkuun puolessa välissä..
(.):ssa ei muutoksia.. jatkuvaa janoa lukuunottamatta!
t.Ufa (rv36+2)
ps. Kannatan myöskin pinon jakoa. Alkaa olla sen verran kokoa näissä loppua kohden... =D
Pikkupunapää ja perhe!!!! Onpas ollut nyt näitä raskausmyrkytysoireisia..tsemppiä kaikille toipumiseen ja painelääkityksen purkuun..Mutta turvallisesti on vauvat saatu maailmaan, se on tärkeää se!!
Juu eipä näy kovin noita vaki kirjoittelijoita, ovatko viime hetken ostoksilla, kyläilemässä vai sairaalassa puskemassa pienoisia maailmaan??? Alkaa ihan jännittämään toisten puolesta..niin myötäelää tässä mukana.
Me oltiin koko aamupäivä sellasessa perheiden kevättapahtumassa. Kaikenlaista ohjelmaa ja nähtävää oli, lapset jaksoi kovasti peuhata. Itsellä alkoi parin tunnin seisomisen ja lumessa rämpimisen jälkeen särkemään kauheasti jalkoja..siinä irvistelin tuskiani niin mies jo luuli että supistuksia tulee,paskan marjat, jalat vaan oli liekeissä. Kotona oli pakko nostaa sohvan selkänojalle ja hieroa niihin pikkasen eloa. Että ei nämä lapset tosiaan synny ennenkuin itse antavat elimistöön käskyn hormoneilla että NYT!!!! ( paitsi purkista nekin hormonit on meillä otettu )...turha rääkätä ittiä siivouksilla ym. Paitsi ne makkarin puuhat kyllä jatkuu..ihan muuten kuin synnytystä vauhdittamaan =)
Meillä on pojilla molemmilla 2 kummia, pariskuntia lähisuvusta. Haluamme nimenomaan kummit, jotka ovat lähellä ja arjessa monesti mukana...muutenkin kuin jouluna lähettämässä pakettia. Ei olla tälle pienoiselle vielä kysytty kummeja, kun minulla kans sellainen taikausko ( tai pelko) että synnytetään se lapsonen ensin..toki on mietitty miehen kanssa ja uskoisimpa että kyseiset henkilöt suostuvat..nyt voi tosin tulla 3 kummia, siis yksi tuttava pariskunta ja minun nuorin pikkusisko (aivan ihana ihminen, 17 vee ja niin näppärä..kun meidän isompien siskojen lapset on koolla niin tämä pikkusisko huusaa koko laumaa tuosta vaan ja kieputtaa puhtaat vaipat ja syötöt sormia napauttamalla- juu...ihana kehua siskoa mutta esim. mun isoin sisko jolla ei ole omia lapsia myöskään on taas ihan sormisuussa lapsi lauman keskellä..)..
Me on pidetty ihan kotosalla kastajaiset, perheen kesken, kun sitä tuppaa tulemaan jo lähimmistä ihan riittävästi..ja en vaan jaksaisi laittaa yhtään isompia juhlia. Asutaan pappilan lähellä ja tuo pappi on tosi mukava ja leppoisa mies. Mieheni oli jo meinannut huumorimielellä kysyä josko arvoisa pappi voisi piipahtaa tuossa kesän korvilla kastamassa nuorimman poikamme ..olivat olleet yhtä matkaa koiria ulkoiluttamassa- no onneksi ei sitten ääneen moista vielä esittänyt, kun synnytytetään nyt ensinnäkin lapsonen turvallisesti maailmaan!!!
Ruoka taitaa olla nyt kypsää ja ukot nälkäisiä, joten tämä mamma lähtee köökiin huusaamaan...
Jatketaanpa tuonnempana..
ja klematis rv 37+4 lyllertää pois...
Ja paljon ONNEA pikkupunapäälle pienestä tytöstä!!! :)
Täällä ihana ilma.. mitä nyt tuo sulava lumi tekee aika jättiäiset järvet jokapaikkaan. Käytiin aamupäivällä jo tuola keskustassa kaverin ja kummipoikani kanssa ja sielähän oli keskusta täys porukkaa :) (mikä siis ihmeellistä tässä meidän " kylässä" :))
Mutta eipä tässä muuta..
Viva ja mahan läpi kohta änkevä poitsu rv 35+4
VivaS:n serkku siellä ottaa sitten hieman varaslähdön! Voi kun ihanaa, toivottavasti siellä menee kaikki hyvin ja saat kohta uutisia!! Ei ilmeisesti serkkusi kirjoittele tässä porukassa kun kukaan ei ole ilmoittanut lähtevänsä...
MEillä on taas aamuun herätty aikaisin, 6.30. Tälle äidille kyllä kelpaisi pidemmät yöunet aina välillä mutta minkäs teet kun esikko on niin aamuvirkku *krooh* Mä menen vielä tänään iltapäiväksi töihin niin en saa edes päiväunia. Ja töiden jälkeen mennään työkavereiden kanssa syömään, tosi kiva virkistävä ajatuskin jo mulle!!
Aikaisesta aamusta on se hyöty että paljon on jo tehtynä, iso koneellinen vauvanvaatteita on taas pesty ja imuroitukin koko kämppä. Supistuksia ei juuri tuolla saa aikaan, siis kivuttomia kyllä eli masu on tosi kovana mutta ei mulla ollut esikoisestakaan kivuliasta supistusta ennenkuin tositilanteessa. En siis osaa niitä nytkään odottaa etukäteen ;D
Mikäs Burdella on tilanne, joko supistelee kunnolla??
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille jos en enää tänään linjoille ehdi...
Emmis 35+5