-:¦:-¿:*" *:¿.-:¦:-¿* HUHTIHIPPUSET vkolla13 *¿-:¦:-¿:*' ' *:¿-:¦:-
Tässäpä uutta pinoa, kun en sellaista tälle viikolle vielä huomannut. Mukavaa viikkoa kaikille!
Ja viime viikon jutustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12700131&p=1&tmo…
Kommentit (125)
kun nyt toiveita synnytyspäivästä on ollut liikkeellä..siskoni on syntynyt 3.4, joten heitti toiveen että siskon lapsi syntyisi samana päivänä- turha luulo, koska aiemmat menneet yli lasketun ajan ja syntyneet käynnistyksellä ( että millon lie olisivat syntyneetkään???? )...mies veikkasi 25.4 ( aika paha...mutta realistinen ), minä heitin 17.4, että VAIN 2 päivää yli lasketun ajan...olisihan se kiva sellanen 040408, 280408 ( ei niin pitkälle :} )... meidän kakkonen syntyi 030505 ( se oli sovittu käynnistyspäivä,) ja ystävän lapsi 050505..no kunhan ulos tulee terveenä ja itsekin selviytyy pahemmitta haavereitta..mutta kiva leikitellä ajatuksella.
Voi Tytikän surua..niinhän tämä maailma on uuden syntymää ja vanhan menetystä ( minulla surua aina helpottaa, että se lähtijä on kuitenkin vanha ihminen...eikä lapsonen ) no ei se lohduta sua nyt varmaan yhtään...Kun menetin isäni kakkosta odottaessa, niin toivoin surussani että olisin menettänyt ennemmin mahassa olevan syntymättömän lapseni kuin isäni..nyt jälkikäteen tuntuu pahalle ne ajatukset, mutta sitä yritti kaikin keinoin/ajatuksin saada isän takaisin..
Olen koettanut venytellä iltaisin, siis jalkoja ja selkää, joka jumii, mutta ei se issiakseen auta..eikä tuohon käsien puutumiseen ( lakkaa veri kiertämästä kun koko elopainolla nukun yöllä käden päällä ).. Asennot on juu varsin koomisia ja tasapainon hakeminen hankalaa ja tämä h...***turvotus vie viimeisenkin ketteryyden..
No nyt jumppaan lasten kanssa lattialle kun palapelin tekoon kinuavat...
klematis
Munkin piti kommentoida tota syntymäpäivää.Aluksi olisin halunnut 0604, meillä pojat syntyny 0912 ja 0908 ja Sanni 0609, olis ollu kiva jatko! Toinen olis ollu 0704, anopin syntymäpäivä! Vaan tänään neuvolan täti just sano, että 0104 syntymäpäivän varmasti kaikki muistaa=))
Tytikälle haleja suruun!!!! Meillä on tässä jonkun aikaa eletty jännityksessä, että kuinka kauan meidän mummu jaksaa. On nyt joutunut olemaan sairaalassakin, viimeksi kun käytiin kylässä, sanoi meidän lähtiessä, että ei me enää sitten nähdä=( Jäi aikas paha mieli, vaikka onhan hällä jo ikää 91 v, mutta silti tuntuu haikealta, jos ei enää nähdä=(
Tuija taas
Onnea Starlightille ja Kaskaalle pikkuisista!
Ja osanottoni Tytikälle.
Viikot alkaa olla jo kaikilla aikamoiset. Mua on koko raskausajan huvittanut se, että on tuon Wilman kanssa päädytty näiden kaksosten kanssa samaan nippuun ja vielä ainoastaan päivän erollla l.a. =) Tosin Wilmalla tuo tilanne vaikuttaa aika paljon valmiimmalta, kuin meillä. Eli onnea matkaan, jos sinne lähdette!!!!
Meillä oli siis viime viikon keskiviikkona kontrolli ja kaikki vaikutti edelleenkin hyvältä (kirjoitinkohan mä jo siitä käynnistä jotain... aiwot lahoaa). No joka tapauksessa: A- vauva 2570g ja B- vauva 2340g. vähän on tuo ero kasvanut, mutta ainakaan lääkäri ei siitä ollenkaan ollut huolissaan ja muistutti että noissa tulee n. 10% mittausvirheitä ja välillä kai voi heilahtaa ihan kunnollakin hakoteille... Istukat toimivat edelleen hyvin ja nyt saatiin päätös siitä synnytystavastakin. Koska kaikki näyttää hyvältä ja eka synnytys meni niin sutjakkaasti, pungetaan nämäkin vauvat perinteisellä tyylillä maailmaan. Ja edelleenkin sitä painottivat, että kontrollointi koko synnytyksen ajan on supersupertarkkaa ja minkäänlainen pieni epäilyttävä muutos johtaa sektioon. Näillä siis mennään. Mutta ihan luottavainen mieli itselläni (ja onneksi myös miehellä) on tuon asian suhteen. Kaikkeahan ei kuitenkaan voi suunnitella. Vauvat on kuitenkin saatava ulos ennen 40 raskausviikkoa, joten eräpäivä synnytyksen käynnistymiselle on 10.4., muutoin päädytään sektiosynnytykseen. Merkkejä ulostulosta ei kyllä juurikaan enää ole... Välillä supistaa kipeästi, mutta se siitä. Kohdunsuu edelleen kiinni ja kaulaakin se vajaa pari cm jäljellä. Katsotaan...
Mulle ei ole mitään kummempaa pvämäärätoivetta tullut tuon syntymän suhteen. Jotenkin toivoisin, että pysyvät huhtihippusina, eivätkä muutu " maalismatosiksi" =). Olen aina jotenkin tykännyt kauheasti huhtikuusta, kun kevät jollain lailla alkaa virallisemmin. Aprillipäivä olis ihan hauska. Vois sitten puijata ihmisiä....
Hirmuisesti voimia kaikille näille viimeisille viikoille. Koetan vielä kirjoitella jotain, ennen kuin h-hetki koittaa.
-Bea ja pienet, rv 36+5-
ajattelinpa laittaa pikaseen äippäpolikuulumisia...
eli tänään oli kontrolli...
käyrässä syke hyvä
pissa puhdas
paineet 170/98, lääkitystä nostettiin kuulemma liian pienellä annostuksella aloitettu..
paino -1600g/vko, alkanu nesteet kaikkoamaan=)
rt ja kiinnittynyt
kohdunsuu kahdelle sormelle auki=)
perjantaiksi uus aika käyrälle ja ens tiistaina sama JA VIIMEISTÄÄN ENSI VKON TORSTAINA 03.04.08 KLO.9 KÄYNNISTYS!!!!!!=)
lääkäri sanoi että saattaa hyvin olla että ennen sitä tulee jo muutenkin=)
sitten sydän syrjällään saanu olla päivän ku menin kaatumaan kaverin pihassa toiselle kankulle,ARVATKAA PELÄSTYINKÖ...onneks vaavi ilmotteli itestään ja liikuskeli hyvin...vielä pitää illalla tehdä liikeseurantaa jotta saa yön nukkua rauhassa.
sase-86- ja vaavi 38+1 tai 1+2
painoarvioks saatiin 3kg.ei kyllä saanu tarkkoja mittoja, mutta oli sairaalan kokenut lääkäri jolla painoarviot pitäneet hyvin paikkansa.
sanoi että voi heittää häränpyllyä=)
viime painoarvio ollu 2,8kg jonka antanut nuori erikoistuva lääkäri, jolla painoarviot heittäneet...
tarkalleen sanoi että paino olisi 2,9 mutta sanoi että laitetaan kolme jotta ei kovin pientä eroa=)
no viimeistään sillo saadaan varmuus ku vaavi ulkona=)
Huomenna olisi neuvolaan meno edessä. Tänään sain verikokeiden tulokset ja maksa-arvot olivat laskeneet normaalitasolle, joten ei hätää sen suhteen. Kovasti on olo käynyt vaikeaksi. Närästys on helpottanut, mutta vessassa joutuu ramppaamaan senkin edestä yölläkin 3-4 kertaa. Joku kyseli käsien puutumisesta ja issias kivusta täältä löytyy molempia. Öisin todella vaikea päästä sängystä ylös tai edes kääntyä asennosta toiseen. Kovasti myös kipua nivusissa sekä alapäässä toisinaan. Tänäänkin vauveli puski alaspäin niin kovaa että tuntui kun olisi ulos tulossa vaikka väkisin.
Piti kysellä muilta että oletteko nähneet toistuvasti synnytyksestä samanlaisia unia? Itse olen nähnyt useana yönä että olen nousemassa yöllä sängystä ylös vessareissuun ja vedet menee makkarin lattialle! Ja vielä toinen kysymys kun itselläni on tällä hetkellä todella varma olo että monta päivää ei tarvitse enää synnytyksen alkua odotella, muilla samankaltaisia tuntemuksia/aavistuksia? Anoppi oli tänään kylässä ja oli sitä mieltä että vatsa selvästi laskeutunut, itsekin olen sitä mieltä. Venyvää limaa on täälläkin tullut huomattavasti enemmän kuin aiemmin. Limatulppaa ei ole kahdessa edellisessä raskaudessa ainakaan tullut ja tuskin tässäkään kun oli viikko aikaa kerran kohdunsuu kahdelle sormelle auki. Edellisissä raskauksissa myös tullut venyvää limaa/valkovuotoa?
Vauvalle alkaa olemaan kaikki valmiina, sairaalakassia en vielä ole pakannut varmaan pitäisi kun viimeksi jäi hammasharja kotiin ja jouduin olemaan melkein vuorokauden pesemättä hampaita. Sairaalassa ei ollut harjoja ja mies tuli vasta iltapäivällä. Millaista vaatetusta olette ajatelleet itse ottaa kotiintulovaatteiksi? Itse ajattelin lähinnä verkkarit ja joku trikoopaita. Kovasti onnea jo hippusensa saaneille! Omaa hippusta syntyväksi odotteleva.
rv 38+2
kirjotin just vaikka kuinka pitkät sepustukset, ja sitte hävitin kaiken! painoin vahingossa jotain nappulaa ja puf! teksti oli tiessään. höh.
no. uusiks sitte kaikki...
ekaks siis onnittelut Elisabethille ja Kaskasille (vai Kaskaalle?), taisin unohtaa onnitella teitä viime viikon pinkkaan. :) ONNEA! :)
sitte osanotto Tytikälle. mun mummi kuoli kun olin just alkanu odottaa meiän esikkoa. jotenkin mua kuitenkin lohdutti sillon se, että sellasta se on: oma mummi kuolee ja samaan aikaan mun sisällä kasvaa uutta elämää, että jonkinlaista jatkuvuutta elämässä sitte kuitenki on. mutta siis, voimia sulle suruun.
sitte neuvolasta kuulumisia: tarjonta oli edelleen rt ja _kiinnittynyt_! :O esikoinen siis kiinnitty vasta pari päivää ennen synnytyksen käynnistymistä. samoin viime yönä heräsin pariin kipeeseen supistukseen, joten oon siis ihan tohkeissani täällä. :) esikoisesta ei niitäkään ollu ennen varsinaisia synnytyssuppareita, paitsi edeltävänä yönä muutama. elän siis toivossa, ettei ihan kauheesti mentäis yli. vaikka siihen oonkin siis asennoitunu. muutenkin oli kaikki hyvin: sf-mitta oli kääntyny laskusuuntaan, samoin paineet ja paino (todellakin!). käyn kuitenki pe mittauttamassa vp:t ja pissan ja tässä välissä toksemiakokeissa uudelleen, varmuuden vuoks.
jotenkin eilen tajusin, että tosiaan, tää vauvahan syntyy ihan kohta. käytiin sitte tänään ostamassa kehto ja pieniä vaippoja. :) nyt on kaikki hankinnat tehty, enää täytyy ripustaa se kehto ja pestä vaatteet ja hakea hoitopöytä ja puunata turvakaukalo ja rempata vähän muutenkin ja järjestää komerot ja ja ja... eli aika paljon vielä kaikkea tekemistä. mutta onneks on tässä vielä aikaakin vähäsen jäljellä.
supistuksia oikein kovasti niitä toivoville. ainakin Mirpa ja Wilma oli ihan melkeen lähössä jo. hui kun jännää! :D jotenkin en ite osaa asennoitua, että lähtö vois muka tulla piankin...
taidan mennä ottamaan mämmiä. nam! :) t.VadelmaMama, rv 37 tasan.
Hei äiti030508, ja muutkin huhtikuiset!
En ole kirjoitellut tänne, mutta olen lueskellut viestejänne.
Äiti030508, kirjoittelit maksa-arvoistasi muutaman kerran ja olisinkin kysellyt sinulta millaisia arvoja sinulla on ollut. Huhtikuisissa taisi olla myös Bzz, jolla on sama vaiva...Kävin viikko sitten verikokeissa, jossa alat 167, tänään alat oli 189. Sappihappokokeen tulokset eivät ole vielä tulleet. Odottelen perjantaina äitipolille pääsyä. Kutinoita on jonkin verran kämmenissä ja jaloissa, mutta en ole ollut vielä erityisseurannassa...Neuvolassa eivät pitäneet pahoina arvoina ja äitipolilla sanoivat, että eivät ole vielä hälyttäviä nuo luvut.
Odottelen toista lasta, edellisessä ei ollut tätä ongelmaa, raskausmyrkytys kyllä.
Olga-Severiina 35+6
[color=slateblue] Täällä on ihan järkyttävä lumimyräkkä!!! :/ Siis IHAN HIRVEE! Ikkunasta kun kattoo ulos, ni on ihan valkosta ja kauhee tuulen vinkuna vaan kuuluu...
Tytikälle haleja ja voimia! Kuulostit kyllä tosi väsyneeltä ja surulliselta... Toivottavasti pahin suru ja väsymys helpottaa pian. ((haleja))
Tuikulle tsemppiä selän kanssa!
Äiti030508: Hienoa, että maksa-arvot oli ok! :)
Sase oli kaatunu.. Hui. Mäkin olisin varmasti säikähtäny. Monesti oon ulkona kävellessä aatellu, että nyt ku vetäis lipat, ni jee... Mut onneks on ollu vaan pari kertaa semmonen " läheltä piti" tilanne.
Saselle oli laitettu käynnistyspäiväkin jo! :) JEY! Ens viikon alussa onkin sit jo MOOOOONTA huhtihippus-vauvaa lisää. Ihanaa! :)
Omaa napaa nopeesti ennen ku säntään vessaan, että viime yönä oli taas aika hehkeitä supistuksia.. Tai no.. Hehkeys oli niistä kaukana. Ne oli aika napakoita ja vähän eri luontosia taas kun ennen. Joskus ennen klo 2 heräsin kun ne alko ja 2:07 katoin kelloo.. Sen jälkeen niitä tuli aika " tiuhaan" ja kuvittelin, että kello olis jo jotain 3 tai sinne päin.. Mut se olikin vasta 2:22! :O Heh.. Noh... Kävin jossain vaiheessa pissallakin ja siinä klo 3 kieppeillä ne sitten loppu.
Kävi kyllä mielessä, että noinkohan tässä vielä tulee lähtö, mut onneks ne sit vielä loppu. Pitää nimittäin tänään soittaa miehen yhdelle tädille varahoitopaikka, kun toinen täti on lauantaihin asti lapissa. Kurja alkaa yöllä soittaa ja herättää jos ei oo " sopinu" sitä ennalta valmiiks. Enkä ees kyllä tiiä, että pitääkö se puhelinta päällä öisin. :)
Jaahas.. Meen aamupalalle ja suihkuun. Sit pitäis lähtee uhmaamaan tota kauheeta myrskyä ja mennä vyöhyketerapiaan.
Burde & viltsu 38+3 (+ heidi 1,5v)
Täällä on myös tullut yön aikana TODELLA reippaasti lunta ja yöllä tuuli niin kovasti, että kuuntelin lähteekö katto kokonaan irti. aamulla en meinannut päästä pihasta pois, kun auto oli keskellä lumihankea. Vein esikoisen pikkueskariin ja tein lumityöt! Tulipa hyvä olo, kun sai jotain tehtyä. Tämä mamma pursuaa tänä aamuna energiaa ( illalla saattaa taas kirjoitella vähemmän energinen pallomaha..).
Eilen kävin katsomassa kaverin suloista prinsessaa, jolla ikää hurjat 2 viikkoa. Voi miten pieni voi ihminen olla! Sitä unohtaa, että noin pieniähän ne alussa ovat =)
Olga-Severiina: Tervetuloa! Onko sulla muita oireiluita ollut? Kontrolloidaanko noita arvoja loppuraskaudessa?
äiti030508: Kirjoittelehan neuvolakuulumisia..
Burde: Sullahan on ollu jännät paikat! Koitahan lepäillä vähän tässä päivällä, jos hyvinkin tulee yöllä vaikka lähtö. Mie oon kans haaveillu tuosta vyöhyketerapiasta, mutta aikaa varailen vasta rv:lle 38. Edellisessä raskaudessa kävin luontaishoitajalla lymfassa ja vyöhykkeessä ja se oli ihanaa! Meillä tuo minun vyöhyketerapeuttini asuu noin sadan metrin päässä, joten ei tarvitse pitkälle kävellä =) Esikoinen (6v) on pari kertaa käynyt ihan itse, iso poika kun on.
Lillero ja Hippunen rv 35+ 4
Nappulat viety päiväkotiin ja hetki aikaa omalle puuhastelulle.
Tuolla lumihangessa lapsia pulkilla kiskoessa ajattelin, että tässäpä oisi
oivakeino päästä mahastaan, mutta tajusin sitten kuitenkin hellittää, kun ei nyt vielä sit kuitenkaan ja vappuna toivottavasti ei ole enään lunta, kun oikeasti pitäisi päästä massusta eroon. Mulla la 21., joten tuskin se pikkunen paljoo aikasemmin syntyy. Molemmat aikasemmat menny viikon yli.
Eilen kävin ikeassa ostelemassa sisustustavaroita ja verhokankaita, hoitoalustaa ym, joten pientä pesänrannusinnostusta täälläkin viriämässä.
Tosin väsy meinaa olla, että saa nyt nähä, jääkö verhot ompelematta.
Välil ajattelee, et kyllähän tässä on aikaa vaikka kuinka, mutta sitten kun tulee joitain pieniä muistutuksia lähestyvästä synnytyksestä, niin sitten hui, kohta on jo kiire- tunne valtaa mielen.
Toisaalta eihän se vauva mitään erikoisempaa tarvitse syntyessään ja itsekin varmasti osaa sulkea silmänsä noilta talviverhoilta, kun kotiutuu sairaalasta, mutta olisi silti niin kivaa olla tehokas ja saada keväistä ilmettä kotia. Taidan syödä pari appelsiinia ja käydä tyttöjen huoneen kimmppuun.
Aikas monilla alkaa olla jo masukit täysiaikaisia, joten kirjotelkaahan sitten vielä pari riviä, kun olette jo suuntaamassa sairaalaan. Osataan pitää peukut pystyssä:)
Mites ootte muuten laittanu vauvan vaatteet kaappiin, jos ette tiedä, et kumpi tulee? Kotiutumisvaatteiksi olen ajatellut niin neutraaleita, että sopii sitten kummalle vaan, mutta nyt kaapissa ihan pikkuisia sekä sinisen, että punaisen sävyissä.
Viime yönä näin muutes unta, että vauva olikin niin iso, että sille ei mahtunutkaan sairaalassa kotiintulovaatteet!!
Reipasta ja hyvävoimaista päivää kaikille t. siivousintoa herättelevä
v@delma 36+2
Niinpä, kaksi tuntia jo tälle aamulle lumitöitä takana ja vasta kolmasosa kaikista tehty... Taitaa isännälle tulla illaksi vielä uudet.
Kuulostaa siltä, että todellakin hippuset alkavat jakautua =) Onnea kaskaalle uudesta perheenjäsenestä! Ja Mirpalle, Burdelle, Wilmalle ja muillekin h-hetkeä lähestyville niitä suppareita lähettelen!
Mirpa, oletko ommellut niit vaippakuoria ihan kaavojen mukaan vai kehitellyt itse? Olen ajatellut kestoilla ainakin hitusen tämän kolmannen kanssa, kun on aika varma olo noista imetyksistä ja liinailuista ja muista jutuista... Vinkkejä siis kehiin...
Lillero antoi venyttelyvinkkejä, mutta mulla on ongelmana lähinnä nuo nivuset ja lonkat. Painuvat yöllä tosi pahasti. Nivusiin auttaa tyyny jalkovälissä nukkuessa sekä venyttelyt, mutta yllättäen noita lonkkien syviä lihaksia ja reisien ulkosyrjiä ei oikein saa venyteltyä ja hierontakaan ei enää onnistu. Lihaskramppeja on jatkuvasti kyseisillä alueilla ja nuo masukin nenänpyörittelyt hermoratoja hivellen eivät ainakaan helpota oloa...
Tytikkä, lähetän haleja!
Kiva, että kaksosten odottajilla (bea ja wilma) on kaikki mennyt mukavasti. Tsemppiä vielä viime hetkille!
Hui kauhistus. Kävin eilen neuvolassa ja sf-mitta oli ihan piirun verran vajaa 31. Ei nyt siis mikään huima noin yleisesti, mutta kun la on vasta siellä toukokuun puolella ja viikkoja kasassa 34+.... Ehtinee tulla aikamoinen masu tälle mammalle. Muuten neuvolassa kaikki ok. Verenpaine edelleen alhaalla, siis normaalitilanne mulle. Pissa oli puhdas, painoa oli tullut - tosin turvottelee, eikä tuo kokonaisnousu ole kuin 11 kg tähän mennessä. Muksu rt:ssä, pää ei vielä kovin alhaall, joten pientä " kivaa" pyörittelyä mahtuu hyvinkin tekemään. Ens viikolla ois sitten neuvolalääkäri joten kohdunsuun väliaikatiedot silloin.
Syntymäajoista oli puhetta - meillä esikoinen ja kuopus syntyneet ykkösten ja seiskojen kanssa eli 171101 ja 170105, mutta ei taida oikein sama linja jatkua. 1704 tai 1705 ihan mahdollisia mulle, kun tuo la on niin myöhään. Miehen synttärit ois 2304, joten siinäpä ois kiva lahja! Toivossa on siis hyvä elää, sanoisin...
Nyt täytyy lähteä vielä yhteen palaveriin ja illalla olis kokouskin. Ja lumitöitä pitäis vielä tehdä ja... No palailen.
Pahnu
Täälläkin on myrskyä ilmassa, mut lumesta ei tietoakaan oikeen.. Mihin se ihana KEVÄT katos???? =P
Osanottoni tytikälle, koko perheelle ja sukulaisille. Ikävä tapahtuma. Voimia paljon! <3
Meillekin kävi melkeen noin, kun esikoista odotin. Miehen mummu asui tuossa aivan naapurissa ja menehtyi aivan yllättäen. Ja mä olin sillo ihan viimisillään raskaana (rv38+ muistaakseni), me oltiin suunniteltu et mies ottaa vauvan mukaan kyläilemään että mä olisin saanu levätä jne.. Esikko olikin kaks viikkonen, kun oltiin hautajaisissa.
Nyt mulla on sellanen olo, että joku läheisistä menehtyy kesällä.. Ehkä se on tuo meidän " vara" pappa 70v.. :( Hän on saanut JO 5 sydänkohtausta, viimeisin nyt ihan alkuvuodesta. Kahden edellisen kohdalla lääkäri on sanonut, että seuraavaa ei keho enää kestä.
Kaipa se on niin, että syntymää seuraa kuolema ja kuolemaa syntymä. Elämän ikävimpiä tosiasioita.
HEI TERVETULOA joukkoon Olga-Severiina! Meillä ilmeisesti on samat lasketut ajat, kun viikot osuvat yksiin =D TERVETULOA myös taustailijoille ja uudestaan aktivoituneille! Mäkin olen jotenki kummasti tässä loppua kohden aktivoitunu kirjottelemaan kuulumisia yms.
PÄIVÄMÄÄRÄllä leikittelyä on teillä ollut ilmassa :) Eipä mulla itsellä oikein sen suhteen ole toiveita, kuin ettei menisi paljoakaan yli lasketun ajan eikä ainakaan toukokuun puolelle kun meillä on sillon suvussa muutenkin paljon synttäreitä.. Ja mun mummu tosissaan heitti " toive-syntymäpäiväksi" 29.4, jolloin hänen äitinsä on aikoinaan syntynyt..
VAATTEET on KAAPISSA niin, että kokojärjestyksessä ja sitten neutraalit sävyt sekä poika/tyttö-värit. On sitten helppo napata esim. kaikki vaaleenpunaset vaatteet kerralla pois. Sellasia hempeitä värejä en osais pojalle laittaa, mut sinisiä kyllä osaan tytölle. Niin ja tällä hetkellä kaapissa koot 50-60cm. KOTIINLÄHTÖVAATTEET on valittu, mut ei pakattu. Meillä kassiin tulee: valko-mintunvihreä kokopuku ja valkoiset sukkikset, pitkähihanen body, tumput sekä lakki. ULKOVAATTEITA ajattelin pakata kahteen pinoon valmiiksi, että mies saa sitten tuoda jomman kumman. Toisen sinisenä ja toisen vaaleanpunaisena kokonaan :)
OMAT VAATTEET.. en ole viel edes miettiny, mut jotai löysempää.. Esikosta tein sen virheen, että otin mukaan ennen raskautta käyttämäni farkut ja eihän ne menny kunnolla edes jalkaan...
VadelmaMama: mulla nää vauvan sivut temppuilee aika usein ja hävittää tekstejä, niin oon nyt joka kerta ennen viestin lähetystä kopioinu tekstin ettei tarvii uudestaan kirjottaa. Kannattaa kokeilla! :)
Miehen sisko perheineen kävi eilen kylässä ja totes sitten kivasti heti " On se kyllä kumma, kun näitä läskejä joutuu joka päivä kattelee. Sä olet kyllä vielä pahempi." Huumoria tuo on. Hänen ystävällään on reilu pari viikkoa meijä jälkee la ja ovat tekemisissä melkein päivittäin.
Nyt tarkistaa postit ja laittaa pyykit pian kuivuu. Pesin kantokopan rattaihin :)
t.Ufa (rv35+6, edelleen kivuttomia supistuksia) & Viivi päikkäreillä (1v1kk)
täytyy päästää mies pian töihin, joten äkkiä vaan kuulumisia. :)
Ufa, ei se näistä sivuista johtunu että hävitin sen tekstin! ihan itte vahingossa painoin jotain, luulen että tota esciä, ehkä. en ala nyt kokeilemaan... ;)
olo täällä mitä parhain, vähän meinaa väsyttää kun unet oli jotenkin aika huonot. kävin aamulla koululla (lomasta huolimatta siis) ja sain yhen rästijutun tehtyä. enää ens ja sitä seuraava viikko koulua, ihanaa! ehkä tästä sitte hengissä kuitenkin selvitään. :) aamukammassa 10 aamua jäljellä, ja niistäkin osa oikeasti vapaapäiviä! ihanaa ihanaa... :) :)
ai ai, kun joku punkee päätään tuolla lantiossa aikamoisella voimalla justiinsa...
onko muuten monet ajatuksissa öjyillä tota välilihan aluetta? ajattelin kokeilla josko siitä olis apua. ainakin neuvolan kätilö kovasti suositteli kun kysyin siitä. esikoisen syntymässä en saanu kun pari pientä repeämää, mutta jos nyt selviäis kokonaan ilman. olishan se kiva.
nyt pitää mennä. kivaa myräkkäpäivää kaikille! t.VadelmaMama, rv 37+1
Järkky ilma siis. Sai oikein urakalla tarpoa tänään neuvolaan aamulla läpi tuulen ja tuiskun nähdäkseni sun puuterihuiskun .... lalaa .. koko tienoo nytkin valkoisena kun ikkunasta kurkin.
Meillä myös tänään oli neuvola.
Mokkula on jo kovasti alhaalla ja kiinnittynyt lantioon, mutta eipä ole supistellut, joten odottelu jatkuu. Paino ei ole viikossa onneksi noussut, mutta turvotus lisääntyy. Nilkkoja ei tältä mammalta taida erottaa lainkaan ja nivelet on tosi kipeät. Paineet oli edelleen hiukka koholla eli 137/88 , mitä ne tosin on ollut jo viikkotolkulla. Pissa oli sentään puhdas. Hempan olen saanut viime viikkoisesta 94:stä nostettua 101, eli petrattavaa vielä on. SF-mitta oli 36. Siellä se mokkula oikein päin kikkailee, mutta ei älyä pois tulla. Viime yö kyllä oli kovin tuskainen, mutta en mä kyllä niitä kipuja supistuksiksi rekisteröinyt vaan muuten kipuiluksi. Tiedä nyt sitten häntääää....
Rantsulla ja vaniljalla oli myös ilmeisesti tuota turvotusta. Koitetaan kestää siskot. Olettekos siihen keksineet mitään hyvää konstia, jolla olette saaneet sitä tasoiteltua?
Wilma taitaa olla ihan loppumetreillä ja Burde myös. Tsemppiä teille ja lisää vaan suppareita. bd Monella muullakin oli supisteluja. HEI NAISET, laittakaa niitä tulemaan myös tänne päin. THÄNX! Mää tarvin niitä jo kans. :)
Tytikälle myös haleja, voimia ja jaksamista kaiken keskellä.
Syntymäpäivätoiveista sen verran, että mulle alkaa olla ihan sama, kunhan tämä tenava tulisi jo pian maailmaan. Ensi perjantai passaisi oikein hyvin. Kunhan vaan ei mentäisi tuonne huhtikuun puoleen väliin saakka ... ei siis pysty ....
Omaa reppua en ole vielä laittanut valmiiksi. Päivittäin käy mielessä, mutta en ole saanut aikaiseksi, mutta vauvan kotiutumisnutut olen kyllä jo kaukaloon laittanut isännälle valmiiksi mukaan kaapattavaksi. Kaikki muutkin tavarat alkaa olla valmiina, joten eikun vauva vaan tänne. :)
Voimia pyryyn ja palaillaan
Jo-an rv 39+2
Kyselit niistä turvotuskikoista!
Mä oon keksinyt varmaan sata konstia ja kysellyt täältäkin, mut eipä ne auta. Tosin saattaa olla kyllä että ne auttaa siihen, ettei uutta turvotusta kerry niin huikeeta vauhtia, mutta vanhaa ei kyllä poista. Nyt on kyllä ollu hiukka parempi olo muutaman päivän, muttei nilkoista täälläkään voi puhua. Tiedä sitten minkälainen olisin jos söisin ihan normaalisti¿
Eli tässä mun ohjeet:
- ruokavaliosta KAIKKI suola pois. Leipäkin valitaan kaupassa suolapitoisuuden mukaan ja leivän päälle laitetaan vain vihanneksia, ei ikinä juustoo/kinkkuu tms. Samoin kaikki ruoka tehdään ilman suolaa ja mies saa sitten lisätä omaan annokseensa sitä tarvittaessa.
- paljon vettä! Koko ajan vesikannu ja lasi jokaisella pöydällä.
- ananasta! Pari purkkia päivässä. Huom! sisältää paljon sokeria joten ei tätä jos on sokereissa ongelmaa.
- riisiä ja kasviksia päivittäin
- kuulemma myös greippi hyvä, mut en itse kykene syömään
- magnesiumia
- tukisukat
- sopivasti lepoa jalat ylhäällä ja
- liikuntaa; kävelylenkit ja uiminen
Siinäpä niitä taas tuli. Mut tärkeimmät näistä vesi, ananas ja suola pois! Niin ja Crocksit ja kumpparit on hyvät kengät =) . Ja juu, kandee ottaa huumorilla, kyllähän se sitten lähtee turvotus kun vauvakin. Tsemppiä!
-vanilja ja masu 37+6
Kovasti vaikeuksia mulla tänään päästä näille sivuille, saas nähdä tuleeko teksti perille vai ei...
Ottakaahan rauhallisesti liikenteessä kaikki siellä koti-Suomessa tänään, ne lumimyrskyt tais tulla täältä meiltä. Eli täälläkin on nyt sitten lunta vaikka koko talvena ei oo ollut!! Ja me istutaan sisällä vesirokon takia :( Edellisyö oli ihan superjärkky, esikko itkeskeli läpi yön ja mun unet jäi max 2 tuntiin! Ei paljoa naurattanut kun töihin itseni raahasin mutta onneksi viime yö meni jo hyvin. Eli ilmeisesti on jo paranemaan päin, uusia vesikelloja ei oo mun mielestä tullut.
Siis tää kone pätkii ihan koko ajan, laitan tän nyt jo tulemaan kun todellakaan tiedä saatteko tätä ikinä... Palaan illalla...
Emmis 35+3
[color=crimson] Lillero: mä oon käyny vyöhyketerapiassa melkeen koko raskauden ajan. Ensin 1x/kk, sitte 2vkon välein ja nyt 1krt/vko. Tänään tosiaan käsitteli ekaa kertaa kohtualueita.. :D
Vadelma kyseli [b] vaatejutuista [/b].. Mulla on kaikki pikkuvaatteet vaatekaapissa sekasin.. Siis tyttöjen ja poikien. Sit ku tietää kumpi on, ni voi napsia " väärät" pois. :D
Kotiutumisvaatteiks katoin kans semmosia neutraaleja ja mahd. helposti puettavia. Itelle sit kans semmoset rennot vaatteet tai sit ne joilla on menny sairaalaan...
Ufan miehen siskopa lauko hölmöjä... Sitä taitaa itteensä harmittaa,kun ei oo raskaana kun sillain päästelee suustaan! :/ Kurja kommentti se oli, vaikka kuinka koittais huumoriks laittaa.
VadelmaMama kyseli [b] välilihan öjlyämisestä [/b]... Mä öljysin heidiä odottaessa ja nyt oon kans, mutta en ihan niin " tunnollisesti" (päivittäin kyllä mutta en sen kummemmin oo venytelly tai hieronu). Mulla on sitä weledan öljyä jota saa alkaa käyttää 37. viikolta(?) lähtien. Heidistä tuli pienet nirhaumat ja muutama tikki piti pistää, revenny en eikä epparia tehty... Kyykkiminen on kans hyvä millä voi vähän välilihaa " venytellä" näin raskausaikana.
Joanille ja muille supistuksia vailla oleville -> [b] supistuksia ~~~~ [/b]
Tiesittekö muuten, että tämmönen lumimyrsky voi kans käynnistää synnytyksen jos se on käynnistyäkseen!?!!! =) Niin ainaki se mun vyöhyketerapeutti (joka on myös kätilö + tehny kotisynnytyksiäkin) ties sanoo... siihen liittyy tästä myräkästä johtuva kova matalapaine. ;)
Omaa napaa... Edellisen jatkoks se sano mulle, että jos mun synnytys ei nyt tässä myrskyssä ala, niin sit varmaan menee jonkun aikaa ennen ku alkaa. Se oli sitä mieltä, että ne viime öiset supistukset liitty osaltaan tohon myrskyyn.. :D Heh... Tiedä sitten... :)
Muuten se sano mun oireista, että kyllä siellä alhaalla on jotain alkanu tapahtuu, kun siinä valkovuodossakin on tapahtunu selkee muutos + eilen tuli veskipaperiin vaaleenpunasta, jne.. :) Mies on jo ihan kärsimätön ja hokee vähän väliä, että " ala ny jo synnyttää" ... ja että " eikö siellä tavaratilassa tuntunu mitään kun se (vyöhyketerapeutti) hoiti niitä paikkoja" , jne.. ;)
Ei nyt muuta... Mä meen tonne sohvalle istuu ja odottaa, et jos se synnytys alkais.. HEH! No ei vaan... ;) se alkaa sit ku alkaa... :D
Burde & viltsu 38+3
Tänään käyty viimeistä kertaa neuvolassa! Viime kerrasta olikin 5 viikkoa!
paino- +340g/vko, kokoaikana tullu vajaa 3 kg
pissa- puhdas, jess
hemppa- 136
vauvan syke- 148
paineet- 139/87
Siis kaikin puolin kaikki kunnossa. Terkka sanoikin, että seuraavan kerran nähdään kun meitä on enemmän. Tarkastuksessa oli opiskelija mukana, siis osa juttuista tehtiin kahteen kertaan=) Voi olla että tuo samainen harjoittelija tulee sitten vauveliakin kattomaan kotiin.
No vaivoja kun ei ole tähän asti ollu, niin eilen saunan jälkeen kun jalkoja rasvailin, niin johan selässä nasahti=( Tänään oon sitten kärvistelly selän kanssa!! Toivottavasti ei kestä kauaa.
ONNEA muuten Kaskas pikku-prinsessasta!!!!!! Eka neiti-hippunen!!!!!!!!!!
Mun serkkukin oli saanut eilen tytön, ihanaa!!
Vauvan liikkeet käy välillä jo tosi kipeetä ja tulee aahta ja oohta, isäntä on meilläkin kokoajan että, joko mennään!! No viikon päästä ainakin!
Tuija + pörriäinen rv 38+4 ( 1+0)