Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisestä joka ei halua loukata tai suuttua kenellekään?

Vierailija
03.09.2014 |

Lähipiirissäni tälläinen nuori nainen ja on poikkeuksetta kaikkien mielestä todella ärsyttävä. Nielee kiukkunsa äärimmäisyyksiin saakka, hymyilee herkästi ja löytää kaikesta jotain positiivista. Antaa anteeksi lähestulkoon välittömästi.

Joskus jos hänellä on ollut huono päivä ja on ollut esim. poikaystäväänsä kohtaan nuiva ja äksy, pyytelee sitten jälkeenpäin anteeksi koska oli niin äkäinen.

Minusta ihminen, joka ei koskaan suutu ei ole normaali.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 06:47"]

täten jos sinä mukava ja pätevä olet vastakkain oikean johtajan kanssa, joka osaa tiukassa tilanteessa ottaa ohjat ja asettua jota kuta vastaan firman edun nimissä, se olet sinä joka ei tule valituksi.

[/quote]

Arvaapa uudestaan. Tuon tehtävänimityksen jälkeen olen edennyt urallani vieläkin pidemmälle ja olen tällä hetkellä firmamme johtotiimissä (johto on jaettu osiin, meitä ylempänä on suomen edustaja jne).

Oman asiansa etua voi ajaa, vaikka olisikin ystävällinen. Jännä miten ihmiset kuvittelvat, että kaikki kiltit ihmiset ovat kynnysmattoja.

[/quote]

Sivusta seuranneena olen huomannut saman. Räyhäämistyylillä asiansa hoitava sai unohtaa havittelemansa kansainvälisen uran. Firman puolia voi pitää asiallisesti ja tarvittaessa esim. sanktioilla uhaten tms. Kiroamistyylillä nolaa itsensä. Ellei sitten ole jääkiekkojoukkueen huutovalmentaja, mutta nyt on kyse erilaisesta alasta...

Vierailija
22/124 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 09:17"]

että kaikki meidät on kasvatettu niin että ei sitä aleta hoitajalle tai lastenhoitajalle riehua, jos on itseensä epäonnistunut, paitsi luuserit, usein isokokoiset miespuoliset öykkärit jotka kokevat oikeudekseen näyttää suuttumisensa.

Miksi toisia tahallisesti loukkaavalla olisi hyvä itsetunto ja tätä välttämään pyrkivällä huono itsetunto? Koska yleensä nämä toisia tahallisesti loukkaavat eivät valitse kohteekseen toista samanlaista öykkäriä ja maailmanomistajaa

[/quote]

Tiedän tällaisen mieshenkilön. Juuri noin, että tiettyjä tahoja mielistelee niin että muita hävettää, ja juuri lastenhoitajalle räyhää ja latelee lasta hakiessa kasvatusneuvoja oman lapsensa suhteen. Että koko ryhmästä opettajan pitäisi muistaa jokaisen vanhemman vaatimukset siitä, millaisia rangaistuksia kullekin nikopetterille pitää asettaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttumiseen auttaa rystysillä punnertaminen.

Vierailija
24/124 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö saattaa olla Japanilainen. Ne kun ovat pääsääntöisesti meitä kohteliaampia. Elävät pitkään ja voivat hyvin.

Vierailija
25/124 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:30"]

Niin kuin minä. Minut on kasvatettu miellyttämään ja myötäilemään toisten tunteita. Omia tunteitani joudun koko ajan työntämään taka-alalle. :(

[/quote]

Alllekirjoitan. Ei aina hyvä:(. Olen kyllä oppinut "itsekkäämmäksi", onneksi.

Vierailija
26/124 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 06:47"]

täten jos sinä mukava ja pätevä olet vastakkain oikean johtajan kanssa, joka osaa tiukassa tilanteessa ottaa ohjat ja asettua jota kuta vastaan firman edun nimissä, se olet sinä joka ei tule valituksi.

[/quote]

Arvaapa uudestaan. Tuon tehtävänimityksen jälkeen olen edennyt urallani vieläkin pidemmälle ja olen tällä hetkellä firmamme johtotiimissä (johto on jaettu osiin, meitä ylempänä on suomen edustaja jne).

Oman asiansa etua voi ajaa, vaikka olisikin ystävällinen. Jännä miten ihmiset kuvittelvat, että kaikki kiltit ihmiset ovat kynnysmattoja.

[/quote]

Sivusta seuranneena olen huomannut saman. Räyhäämistyylillä asiansa hoitava sai unohtaa havittelemansa kansainvälisen uran. Firman puolia voi pitää asiallisesti ja tarvittaessa esim. sanktioilla uhaten tms. Kiroamistyylillä nolaa itsensä. Ellei sitten ole jääkiekkojoukkueen huutovalmentaja, mutta nyt on kyse erilaisesta alasta...

[/quote]

Teillä hissuttelijoilla ei siis oikeasti ole mitään välimuotoa elämässä. On vain primitiivinen raivoaminen/räyhääminen ja rauhallisella äänellä kaikille hymyilevä elämäntapa? 

Kuinka monta johtajaa tunnette, jotka oikeasti toimivat näin? Ovat niitä värittömiä ja hajuttomia kaikkien mielistelijöitä, joilla saattaa olla olla oma mielipide asioihin, mutta sitä ei tuoda ilmi jos on pieninkin uhka, että siitä syntyy konflikti. Mieluummin myötäillään ja myötäillään. Pääasia, että kaikilla on mukava olla ja kukaan ei riitele. Itse en tunne yhtäkään. Pikkupomoja kyllä, mutta isoissa ympyröissä noin ei ole.

Katso esim. valtion päämiehiä, kyllä sieltä aika suoraa tekstiä ja tulee Putinin ja Isiksen suuntaan. Pitäisiköhän heidänkin vain istua alas saman pöydän ääreen ja puhumalla rauhalliseen sävyyn sopia asiat ja paiskata kättä päälle? pls..

Vierailija
27/124 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 03:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 02:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 07:24"]

Kuulostaa ihanalta ihmiseltä, minäkään en halua riidellä. Jos joudun riitelemään, poistan kyseisen ihmisen elämästäni.

[/quote]Miten sinä poistat ko.ihmisen elämästä, tappamallako hänet vai kuinka sen teet? Vastaan ko. henkilö tulee sinua jossain vaiheessa kuitenkin. Sopu sijaa antaa, ja asiat riitelevät, eivät ihmiset.

[/quote]

Helpostihan sitä ihmisen poistaa. Ei vain soita, laita viestiä, noteeraa. Jos tulee puhuttavaa, ollaan virallisen asiallisia, ei jaeta mitään. 

Sopu nimenomaan antaa sijaa. Se, kun asiat riitelevät, eivätkä ihmiset, on täysin ok (eli väittely). Ja ristiriidoista voi keskustella. Mutta jos tulee varsinaista riitaa, jossa mennään henkilökohtaisuuksiin, sijaa ei enää ole.

[/quote]Nostat siis itsesi toisen yläpuolelle tuolla naurettavalla "poistan henkilön elämästäni", mutta sanonpahan vaan, ettei hän poistu elämästäsi, tulet muistamaan hänet kuolemaasi asti, et vaan voi unohtaa, ihmisen aivot nyt vaan on rakennettu sellaisiksi, että ketään et voi poistaa aivan kokonaan muistojesi joukosta, kyllä sinä tulet ajattelemaan ko. riitakumppaniasi silloin tällöin aivan väkisin, vaikket tahtoisikaan, ja kuten sanoin, saattaa ko.henkilö tulla sinua vastaan aivan missä tahansa, joten et VOI POISTAA ELÄMÄSTÄSI KETÄÄN, KENET OLET TAVANNUT JA JOSKUS OLLUT JOPA SUKULAISUUDEN KAUTTAKIN TEKEMISISSÄ. Ainakin kuulet hänestä joskus jossain ja jotain.

P.S. Sitä paitsi selvittämättömät riidat tekevät ihmisestä kaunaisen, ja se tulee jollakin tavalla ihmisen käytöksessä esiin, sillä ei rauhaa rakenneta kuitenkaan kokonaan vaikenemalla ja annetaan asian olla vain selvittämättä koko loppuelämän, se nimittäin jäytää sisintäsi.

Vierailija
28/124 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:37"]Minä en näytä helposti suuttumusta (harvoin suutun tosin), koska tuntuu, että jotkut yrittävät provosoida minua siihen ja nauttivat siitä, jos myönnän heikot kohtani ja sen, että he saivat minulta kupin nurin.
[/quote] Joo tämän ymmärrän, toiset on luonteelta vaan niin negatiivisia, että positiivista ihmistä ei enää edes pidetä minään, tilitys on normaalia ja pää ja puhuminen. Vaikka tämä iloinen, positiivinen ihminen vois opettaa näille valittajille ja paljon elämästä. Sanon kyllä itse suoraan jos hermo palaa, mutta vältän kyllä niitä ihmisiä jotka tahallisesti yrittävät provosoida.

Vierailija
29/124 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 00:33"]

enemmänkin mun mielestä täällä on äänessä just sellaset tyypilliset koulukiusatut luuserit ärsyttävät hissukka nössykät, jotka yrittää ärsyttävällä pikkuvanhalla lässynlässyn tavallaan selvittää asioita kykenemättä puollustamaan itseensä tai mitään! ne on jut sitä tyyppiä jotka suorastaan kerjää turpiinsa ja se on niiden ihan oman lässynlässynlää-tapansa syytä!

[/quote]

Juuri näin :D mullekin tuli tästä ap:n kuvailemasta tyypistä mieleen koulukiusattu lässyttävä luuseri, näitä on mun työpaikoillakin: änkyttäviä punastelevia hissukoita, voi vittu että en sitten keksi ärsyttävämpää ihmistyyppiä :D 

[/quote]Koulukisaajat puolustavat täällä toisiaan? Kasvakaa aikuisiksi, älkäälä opettako huonoja tapojanne lapsillenne. Mikään ei ole nolompaa kuin ylenkatsominen ja harhaluullo omasta ylevyydestään.

Tai no itseasiassa on. Tuo teidän koulukiusaamiselle naureskelu. Myötähäpeän ja säälin lisäksi erittäin raivostuttavaa.

Vierailija
30/124 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen sellanen et kaikki luuli mua tosi kiltiksi, sain vaan läheisteni kanssa sitten hillittömiä raivareita kun en osannut vissiin käsitellä mitään kiukuntunteita rakentavasti ja myönnyin aina siihen mitä muut pyysi. Nykysin olen oppinut pitämään puoliani paremmin ja raivaritkin on kadonnut :)

Vierailija
31/124 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en taas tajua ihmisiä, jotka haluaa varta vasten loukata toista? Mä elän sillä periaatteella, että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kohtelen ihmisiä ihan viimeiseen asti niin, kuin haluisin itseänikin kohdeltavan. Ja todella harvoin mä mitään paskaa niskaani saankaan.

Tottakai mä suutun, jos siihen on aihetta. Mutta näytän mun suuttumuksen ihan aikuismaisella tavalla, enkä vedä mitään huutoraivoitkuskeneä. Sanon mikä ärsyttää.

Mulla ei oo mitään tarvetta loukata toisia ihmisiä.

Vierailija
32/124 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit täällä on ollut hyvää keskustelua ja sain näistä tukea omaan ikävään tilanteeseen. Allekirjoittanut on juurikin samanlainen nössykkä, joka ei uskalla pitää puoliaan. Osaan kyllä pitää puoleni, mutta liiallinen miellyttämisen halu ja kiltteys vesittävät useimmiten pyrkimykseni. Niin ja tietysti jouduin kiusatuksi vähän joka opinasteella, että taustalla olevat kokemukset itsestä ja omista oikeuksista ei ole järin hääppöset.

Lapsuuden kotona on ollut samanlainen tilanne, kuin moni on tuonut esille, jonka vuoksi konfliktit muualla kuin tutussa ja turvallisessa parisuhteessa ovat kamala paikka. Niinä kertoina kun olen vastustanut esimerkiksi ystäviäni ja puolustanut itseäni, niin minut on hylätty tai jätetty ryhmästä ulkopuolelle, joten mitään kovin positiivisia kokemuksia ei ole muodostunut näistä tunteiden purkauksista.

Olen hyvin passiiivis-agressiivinen ja kääntänyt siten kaiken kokemani paskan itseäni vastaan. Tästä haluaisin nyt sitten eroon, että jos on tiedossa hyviä keinoja niin neuvoja otetaan vastaan.

Vierailija
33/124 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:23"]

Lähipiirissäni tälläinen nuori nainen ja on poikkeuksetta kaikkien mielestä todella ärsyttävä. Nielee kiukkunsa äärimmäisyyksiin saakka, hymyilee herkästi ja löytää kaikesta jotain positiivista. Antaa anteeksi lähestulkoon välittömästi.

Joskus jos hänellä on ollut huono päivä ja on ollut esim. poikaystäväänsä kohtaan nuiva ja äksy, pyytelee sitten jälkeenpäin anteeksi koska oli niin äkäinen.

Minusta ihminen, joka ei koskaan suutu ei ole normaali.

[/quote]

Minä olen juuri tuollainen. Kyse ei välttämättä ole kiltin tytön syndroomasta, vaan siitä, että elämä on aikoinaan tuonut eteeni niin paljon vastuunkäymisiä, surua, pahaa oloa ja tuskaa, että minua ei vaan jaksa hetkauttaa mitkään pienet ongelmat.

En riitele, koska konfliktit saa ratkaistua nopeammin rauhallisesti puhumalla. En suutu, koska tilanteet, joissa muut yleensä kiukustuvat tai jopa raivostuvat eivät minua pahemmin hetkauta. Pahempaakin on koettu. Löydän kaikesta aina jotain positiivista, koska vaikeina aikoina tämä taito auttoi minut kaiken yli. Nyt se tapa on jäänyt päälle. Hymyilen herkästi, koska olen viimeinkin onnellinen :)
[/quote] Mulla sama juttu. Olen kokenut viimeaikoina niin paljon vastoinkäymisiä, että vältän kaikkea ylimääräistä draamaa. Toisaalta puutun epäoikeudenmukaisuuteen ja kiusaamiseen, mutta yleensä olen hyvin iloinen. Pystyn löytämään iloa pienistä asiousta.

Vierailija
34/124 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:58"]Kyllä ihminen joka on naama norsun vitulla lähes jatkuvasti ja vittuilee kaikille on huomattavasti miellyttävämpi.
[/quote]Kyllä kyllä, se on sitä älykkyyttä se.Pitää etsiä toisesta ne heikot kohdat, vittuilla ja hymyillä leveästi.Se on sitä sivistystä se.

Vierailija
35/124 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:58"]Kyllä ihminen joka on naama norsun vitulla lähes jatkuvasti ja vittuilee kaikille on huomattavasti miellyttävämpi. [/quote]Kyllä kyllä, se on sitä älykkyyttä se.Pitää etsiä toisesta ne heikot kohdat, vittuilla ja hymyillä leveästi.Se on sitä sivistystä se.

[/quote]

Vittuilijoille mä sanon hyvin pian heiheit. En jaksa sellasia ihmisiä, ne on tosi ärsyttäviä ja pikkusieluisia. Mielummin käytän aikani niiden seurassa, joiden kanssa on mukava olla. En pidä sitä toimintaa älykkäänä, vaan lapsellisena ja junttina. Sellainen ihminen ei kuulu sivistyneiden ihmisten seuraan.

Vierailija
36/124 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden tukahduttaja, tosi yleistä Suomessa. Valitettavasti.

Vierailija
37/124 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vain kohtelias. What's the problem?

Vierailija
38/124 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisilmäinen, ehkä hieman lapsenomainen pikkutyttö. Lapsenomainen luotto ja kiintymys lähimmäisiin.

Kaunis ihmistyyppi, mutta niin helposti särjettävissä.

Vierailija
39/124 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmainen. Läheisriippuvainen.

Vierailija
40/124 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyttö haluaa hoitaa konfliktit rakentavasti huutamisen sijaan. Ei halua toisille pahaa mieltä. Varmaan hieman idealisti. Voisin viihtyä seurassa.