Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viihtyisittekö tälläisissä HÄISSÄ?

Vierailija
05.03.2008 |

Ensi kesänä, heinäkuussa olisi häät.

Vuokrattu on paritalo(130neliötä per puoli, huoneita yhteensä 8), nukkumaan mahtuu 40ihmistä. Maalaismaisemissa, järvenrannalla. Upea ympäristö ja uusi tämä paritalo/huvila. Rantasauna, uimaranta jne.

Aiomme pitää kokonaisuudessaan häät lähinnä ulkona. Pellolle tehdään iso katos johon laitetaan 6-8hengen pöytiä ja pieni tanssilava. Sisätilat on pitkänmatkan vieraita varten, jokaiselle oma huone siellä. Karaokea on kumminkin sisätiloissa illalla ohjelmistossa. (osallistuu ken haluaa). Pitkin tonttia tehdään istuma paikkoja jne. Vieraat saa liikkua ja olla halutessaan omissa oloissaan. Sauna lämmitetään illalla(saunoja on 3kpl), se ken haluaa voi saunoa. Bändiä ei ole mutta tuttu " dj" , musiikki laidasta laitaan. Vieraita on kutsuttu 40.

Tarjoilu:

Hääseremonian jälkeen tulee lämminruoka:

Naudanlihaa, kermakastikkeessa.

Porsaanlihaa ruskeassa kastikkeessa(soijainen).

Lämminsavulohta, smetanassa, herkkusieniä seassa.

Grillattuja vihanneksia.

Uusia perunoita, smetanaa ja sipulia.

Lohkoperunoita.

2 erillaista vihreää salaattia.

Lapsille lihapullia ja nugetteja.

Kahvitarjoilu:

Hääkakku(vadelma)

Mansikka hyytelökakku

pienet porkkanaleivokset vaniljakuorutuksella

coctailpiirakat kylmäsavulohi ja kinkkutäytteellä

Iltapala:

3 erillaista voileipäkakkua(kana, kala, kinkku)

3 erillaista salaattia(makaroni-kinkku-majoneesi, fetasalaatti, kanasalaattia(riisiä, currya)

Erillaisia coctailpaloja ja dibbailtavaa.

Lapsille karkkia, sipsiä yms.

Juomina:

kahvi/tee

booli

olut/siideri

viini

Ohjelmaa ei ole erikseen. Tanssia, karaokea ja mukavaa yhdessäoloa. Häävalssiakaan emme tanssi " erikseen" . Pappi vihkii meidät siis siellä juhlapaikalla. Seremonia on muutaman minuutin pituinen. Olen saanut muutaman tutuntutun hoitamaan tätä ruokapuolta. Eli pitävät huolen että pöydät notkuu ja mahd. myös tarjoilevat jonkun verran. Muuten on tälläinen puffet tyylinen.

Teen itse kaiken tarjottavan. Hintaa häille tulee 1200e. ;)

Kommentit (213)

Vierailija
61/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sulhasta en nähnyt sanallakaan mainittavan (toki on voinut joku lause mennä ohi silmien). Mutta kuitenkin morsian puhuu koko ajan minä minä minä.. minä ja ystäväni päätimme sitä ja tätä, minä haluan näin. Luulisi, että siinä vaiheessa kun ollaan menossa naimisiin olisi hyvä jo miettiä jotain muodossa ME. Me halusimme tälläiset häät jne.

Vierailija
62/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti ap. toistaa jatkuvasti, kuinka hän ottaa toiset huomioon, mutta porvoossa ei tarvitse sulhasilta kysellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 134

Vierailija
64/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan sataa, ei ulkona ole kiva olla, vaikka kuinka olisi katos. Sateella ulkona on kosteaa ja kylmää, ja etenkin häävaatteissa kurja olla pidempään...Mahtuuko kaikki vieraat sitten sisälle sateen sattuessa (enkä puhu mistään pienestä sadekuurosta, vaan siitä, jos - ja kuten suomessa usein kesällä - on koleaa ja sataa koko viikonlopun putkeen) ja miten buffetit, musiikit ja koko muu juhla on siirrettävissä sisätilaan?

Kun ei ole kyse mistään Kaliforniasta, vaan sateisesta suomesta, ottaisin tosiaan vakavasti tuon huonon sään uhkan ulkojuhlia miettiessäni...Sateella jo maakin on niin löllöä jossain pellolla, ettei juhlakengissä voi liikkua pätkääkään

Toinen juttu: Sanoiko ap eli morsian todellakin tekevänsä kaikki tarjoilut itse? Siis ymmärtääkö ap, mikä vaiva tuollaisen menuun vääntämisessä on? Ja kuinka paljon hänellä on apujoukkoja ruokaa vääntämään? Miten hän saa sekä mielettömän kasan ruokaa väännettyä tuoreena hääpaikalle (pitäisi tehdä edellisenä yönä ja saman päivän aikana) ja itsensä morsiammeksi sinne? Eikö hän aio nukkua häitään edeltävänä yönä, tai laittautua aamulla hiuksien, meikkien ym. puolesta, vaan vääntää safkaa keittiössä hääjuhlaan asti? Ja yksinhän ei kukaan tee useammalle kymmenelle ihmiselle useaa ruokalajia muutenkaan!!! Aika epärealistinen ajatus.

Ja itse menusta: Miksi kahvitarjoilullakin tarjoillaan suolaisia coctail-piirakoita? Juurihan ihmiset on syöneet lämpimän ruuan. Ei kahvitarjoilulla tarvita/ole tapana tarjota mielestäni hääkakun lisäksi muuta kuin ehkä paria sorttia muuta makeaa (hyytelökakut ja vaikka jotkut pikkuleivät riittäisivät vallan hyvin). Ja sitten kun vielä myöhemmin illalla/yöllä on suolaista palaa tarjolla...

Vierailija
65/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkös sanonut että kaikki on tuttuja ja läheisiä toisilleen? Kaikki meistä on samantyylisiä? Nämä häät ovat meidän tyylisit, minä, mieheni, suku ja kaverit. Pitääkö minun joka lauseessa mainita myös mieheni, eikö se nyt ole ilmiselvää että jos kaikki on samantyylisiä niin mieheni tuskin kauheasti eroaa porukasta?

Ja vielä kerran kyse ei ole ryyppyjuhlista, vaan rennoista kesähäistä jossa varmasti jokainen ottaa viiniä/boolia yms. Eikös meillä oli kaikki mitä teidänkin häissä on ollut? On huvila(hääpaikka), pappi, on ruokaa, juomaa, musiikki ja läheiset ihmiset. Mikä puuttuu? Tarjoilija? Silkkipuvut? Mihin niitä tarvitaan, eikö tärkeintä ole että voi viettää aikaa läheisten ihmisten kanssa ja juhlia meidän onnea? Vai mistä syystä teillä on häät? Onko ne vaan jotkut juhlat joittenka tarkoitus on näyttää kaikille miten kaikki on just eikä melkein ja viimeisen päälle? En usko että monikaan viihtyy tälläisissä. 100-200vierasta? miksi ihmeessä! Eihän heidän kanssaan ehdi jutella, osa täysin vieraita ihmisiä.. Ei voi käsittää. Tulee mieleen vaan tilaisuus jossa pitää esittää jotain mitä ei oikeasti ole. Onko häät teille vain tilaisuus esittää miten on rahaa ja miten ollaan muka niin yläluokan kansaa? Huh huh. Ei suomalaiset ole tälläistä porukkaa, anteeksi vaan. Yritätte olla jotain mitä että kumminkaan ole. :/

No me julistamme rakkautta näin. Läheiset on paikalla, tunnelma on varmasti hyvä vaikka se sade yllättäisikin. Mikäs siinä, voihan sitä vaikka käydä kirmaisemassa alasti pellolla ja nauttia kesäsateesta. ;)

Vierailija
66/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

le tehdä itse tarjottavat. Äitini on apuna kyllä.

Menu on hieman sekasortoinen mutta se on tehty vieraiden mieltymysten mukaan. Muutama ystävä ja osa lapsista eivät pidä kermakakusta, mutta pitävät hyytelökakusta joten siksi kaksi kakkua. Siskoni ei tykkää syödä mitään makeaa joten hänelle on suolaista tarjolla ja tiedän että nämä täytetyt coctailpiirakat menee kyllä kahvin kanssa. Jos jotain jätän pois on nuo porkkanaleivokset. Keksit on lapsia varten.

Nyt tosiaan jätän tämän ketjun ja toivotan teille oikein mukavaa kesän odotusta julkkishäineen ja kaviaareineen. ;) Olen minäkin ollut sellaisilla kutsuilla, mutta koskaan en ole viihtynyt. Ei siellä voi rentoutua. Jos humaltuu niin heti katsotaan kieroon. Meidän suvussa kun ei lasiin syljetä. ;)

Vierailija
67/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen minäkin ollut sellaisilla kutsuilla, mutta koskaan en ole viihtynyt. Ei siellä voi rentoutua. Jos humaltuu niin heti katsotaan kieroon. Meidän suvussa kun ei lasiin syljetä. ;)

Vierailija
68/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos humaltuu niin heti katsotaan kieroon. Meidän suvussa kun ei lasiin syljetä. ;)

Mutta kivat juhlat teille, pääasia että itse ja vieraanne viihdytte!

Vierailija
69/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään se, että ap keksi kaikkiin ketjussa esiin tulleisiin kesävitsauksiin niin näppärästi korjaukset, vaikka kaiken piti olla niin rentoa. Pihamaakin pullollaan tuulettimia siltä varalta, että on hellepäivä. Mistä niihin saadaan virta - eikö tuosta nyt jo käämit kuumene? Ja heti kun joku muistutti, että ruoanlaitto isolle joukolle on vaativaa, ap:stä sukeutui pitokokki. Ruokamyrkytys minusta tuon suunnitelman suurin hasardi on, varsinkin kun melkein joka ruoassa on kermaa. Nämä pöperöt kun jätetään muutamaksi tunniksi kärpästen ulottuville pihaan niin a vot!

Vierailija
70/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti käytöstapoihin kuuluu näyttää suopeaa naamaa ja kehua tilaisuutta joka tapauksessa - tärkeintä on että hääpari itse kokee häänsä itselleen tärkeäksi kokemukseksi. Muille se on kuitenkin vain yksi juhla lukuisten juhlien joukossa...

Vierailija
71/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Häissä voi olla kuolettavan tylsää jos ei ole mitään ohjelmaa.

ap, taidanpa laittaa sun ihanasta suunnitelmasta jotain oman korvani taakse talteen, kiitos!

Vierailija
72/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap, taidanpa laittaa sun ihanasta suunnitelmasta jotain oman korvani taakse talteen, kiitos!

Vierailija
73/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ap nyt ihan tosissasi että tuo teidän hääsuunnitelma on parhaista parhain ja kaikkein ihanin meille ihan kaikille???

Jutuistasi saa sen kuvan että kaikkien muiden hääideat ovat perseestä ja omasi on niin loistava ettei siinä voi olla mitään vikaa...

Ja tosissaan outoa että koko ajan sulta kaikki hoituu... pitokokki, hyttysen karkoittimet, tuulettimet, pelit ja vehkeet...

Minusta kuullostat lähinnä itsekkäältä kun et voi antaa arvoa toisten hääsuunnitelmille ja pöyhistelet omaa suunnitelmaasi ylitse vuotavasti.

Vierailija
74/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikalla on vaan tylsiä tyyppejä, ei mikään ohjelma pelasta tunnelmaa! Päinvastoin, ohjelma yleensä vaan latistaa sitä...

Jos taas paikalla on hauskaa porukkaa, hyvä bändi, tanssilattia, tarpeeksi ruokaa ja juomaa, niin häät ei takuulla ole tylsät!

Vierailija
75/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan yöksi jäisi lasten kanssa, ilman lapsia kyllä, mutta en haluaisi toisten lapsia sitten siellä nähdä. Ja alkoholitarjoilu.. jos lapsia on ja alkoholia myös paljon, yhtälö on huono.

Juomisia voisi olla enempi.

Ruokapuolesta vielä sekin huomio, että voileipäkakut iltapalaksi ovat minusta aika riittämättömät. Voisi olla jotain itse grillattavaa tai joku kokki hoitelemaan grillauksia, kun kerta siellä oli saunakin vai luinko ihan väärin.

Lapsille ja muillekin vaikka iltapalaksi joku lettutarjoilu... tai jotain muuta vielä. Ja kasvissyöjiä ei tainnut olla yksikään tai laktoori-intolerantteja tai muuten allergisia? Pipareita lapsille pitää olla jos niitä tulee vieraiksi.

Aika halvalla pärjää? Tuossa ei varmaan ole vaatteet eikä sormukset mukana ja papin kulut? Vaiko ihan viinapullon meinasitte papille antaa palkaksi?

ja PARITALO? Mitäs ne naapurit tekee?

No ihan kivat varmaan. Olen ollut vastaavissa. Mutta tarjottavaa oli huomattavasti enemmän, ja häät kestivät jotain 3-4 päivää kaikkiaan, vieraat tulivat jo osa aiemmin ja pitivät etukäteislöylytyksiä morsiamelle ja sulhaselle, ja sitten vielä rääppiäisiä.

Vierailija
76/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa korvaani oudolta. Et siis joudu tekemään kirjallisia tarjoksia asiakkaillesi? Noloa jos joudut.

Tuosta menusta tuli mieleen, että miksi kaksi lämmintä lihaa (nauta ja possu) erikoinen ratkaisu. Vaihtaisin toisen kananpojaksi (lue broileriksi).

Kakkuja jäin ihmettelemään miksi kahta laatua ja vielä marjaa molemmat. Laittaisin toiseksi joko suklaakakun tai marsipaanikakun.

Smetanasta sen verran jos sitä on kalaruoassa niin ei enää erikseen.

Viimeiseksi siihen viihtymiseen noissa juhlissa, heräsi ajatus ettei poikkea mitenkään teidän tavallisista kokoontumisista. Voi olla että viihtyisin tai sitten en pääasia että vieraanne viihtyy.

Häitä voi viettää monella tavalla ja kaikki tavat on oikein, jokainen tekee omannäköiset juhlat ja hyvä niin.

ps. Jos sinä laitat ruoat niin ihmettelen miten morsian ehtii kokkailemaan ja lisähaastetta tuo nuo grillatut kasvislisäkkeet. Itse en häissäni haluaisi grillata etenkään hääpuvussa. Käry ja savu morsiamen " asusteena" olisi epämiellyttävää.

Vierailija
77/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollaisia ilmeisesti revitte kahdessa tunnissa pystyyn kavereidenne kanssa (niin kuin jossain viestissä ap kehuskeli ;)).

Että jotain erityistä haluaisin erityisenä päivänäni kokea :).

Ja tosiaan, turhan alkoholikeskeisiltä kuulostaa minustakin.

Vierailija
78/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap hyvä, opettele kirjoittamaan erilaisia EI erillaisia. Ihan oikeasti...

Vierailija
79/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja munkin mieleen tuli elohopea, tuosta liiallisesta hymiöiden käytöstä ja muusta kuvailusta...

Itse bileet kuulostaa ihan kivalta, tosin liian ryyppäjäispainotteiselta.

Vierailija
80/213 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dibbailu on varmasti illan kohokohta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi