Viihtyisittekö tälläisissä HÄISSÄ?
Ensi kesänä, heinäkuussa olisi häät.
Vuokrattu on paritalo(130neliötä per puoli, huoneita yhteensä 8), nukkumaan mahtuu 40ihmistä. Maalaismaisemissa, järvenrannalla. Upea ympäristö ja uusi tämä paritalo/huvila. Rantasauna, uimaranta jne.
Aiomme pitää kokonaisuudessaan häät lähinnä ulkona. Pellolle tehdään iso katos johon laitetaan 6-8hengen pöytiä ja pieni tanssilava. Sisätilat on pitkänmatkan vieraita varten, jokaiselle oma huone siellä. Karaokea on kumminkin sisätiloissa illalla ohjelmistossa. (osallistuu ken haluaa). Pitkin tonttia tehdään istuma paikkoja jne. Vieraat saa liikkua ja olla halutessaan omissa oloissaan. Sauna lämmitetään illalla(saunoja on 3kpl), se ken haluaa voi saunoa. Bändiä ei ole mutta tuttu " dj" , musiikki laidasta laitaan. Vieraita on kutsuttu 40.
Tarjoilu:
Hääseremonian jälkeen tulee lämminruoka:
Naudanlihaa, kermakastikkeessa.
Porsaanlihaa ruskeassa kastikkeessa(soijainen).
Lämminsavulohta, smetanassa, herkkusieniä seassa.
Grillattuja vihanneksia.
Uusia perunoita, smetanaa ja sipulia.
Lohkoperunoita.
2 erillaista vihreää salaattia.
Lapsille lihapullia ja nugetteja.
Kahvitarjoilu:
Hääkakku(vadelma)
Mansikka hyytelökakku
pienet porkkanaleivokset vaniljakuorutuksella
coctailpiirakat kylmäsavulohi ja kinkkutäytteellä
Iltapala:
3 erillaista voileipäkakkua(kana, kala, kinkku)
3 erillaista salaattia(makaroni-kinkku-majoneesi, fetasalaatti, kanasalaattia(riisiä, currya)
Erillaisia coctailpaloja ja dibbailtavaa.
Lapsille karkkia, sipsiä yms.
Juomina:
kahvi/tee
booli
olut/siideri
viini
Ohjelmaa ei ole erikseen. Tanssia, karaokea ja mukavaa yhdessäoloa. Häävalssiakaan emme tanssi " erikseen" . Pappi vihkii meidät siis siellä juhlapaikalla. Seremonia on muutaman minuutin pituinen. Olen saanut muutaman tutuntutun hoitamaan tätä ruokapuolta. Eli pitävät huolen että pöydät notkuu ja mahd. myös tarjoilevat jonkun verran. Muuten on tälläinen puffet tyylinen.
Teen itse kaiken tarjottavan. Hintaa häille tulee 1200e. ;)
Kommentit (213)
ap:n hääkatokseen iski trombi, joka vei sen mennessään, tai koko juhlaväki saa mahataudin ap:n dibbailusta.
Miksi joillekin on niin kauhea ongelma että nämä häät ovat säävarauksella...?
Ilmeisesti nämä vastaan väittäjät eivät tiedä millaista se tiivis yhteydenpito ja ystävyys on... Perinteisen Suomalaisesti siis...
Jos nämä ystävät ihan oikeasti odottavat häitä tosi kovasti? Jos se tosiaan on heille kesän yksi koho kohta? Jos he tietävät ettei ainakaan lähisukulaisia tai parhaita kavereita ole vihkiytymässä ja että nämä häät menee kaukaisten tuttavien häiden edelle? Jos he suunnittelevat menojaan vasta silloin kesällä kuulostellen ja varauksella...?
Minusta ei ole mitenkään mahdotonta että n. 40 toisilleen läheistä henkilöä onnistuu tuossa... Ihmettelisin jos 80-100 henkilöä onnistuisi.
Kyllä mä tiedän ainakin vuoren varmasti että meillä ei ole ensi kesänä tiedossa häitä. Kaikki potentiaaliset ehdokkaat ovat vihittyjä ja loput suvusta ja ystävistä sinkkuja tai muuten ei avioliitto vaiheessa.
Kyllä halutessaan voi ennakoida tilannetta... Sairastapaukset ja kuolemat sitten oma lukunsa.
Jos minä tietäisin että hyvillä ystävilläni olisi tuollaiset häät tulossa, pitäisin mieluusti sitä varausta yllä että pääsisimme häihin. Voisimme suunnitella kesän ohjelmaa silloin kesällä tilanteiden mukaan...
En tajua miksi on vaikeaa ymmärtää että ehkä nämä ap vieraat haluavat päästä häihin ja he tekevät suunnitelmansa sen mukaisesti. Kerranhan niitä häitä ja kekkereitä vietetään... Ulkopuolisten vaikea ymmärtää mutta ystävillä voi olla vahva side.
Onnea ap häihisi!
Katos tehdään muuten puusta(kehikko ja osa katosta), ei ole mistään perus teltasta siis kyse. Katos jää nimittäin paikoilleen koska elokuussa on paikka varattu muiden juhlille. Ja päivä on avoin, pyrimme luottamaan säätietoihin ja toivotaan että saadaan ne aurinkoiset häät.
coctailpaloja ja dibbailtavaa sekä puffetti!!!!!!
Whitetrash, oletan....
Täällä on just näitä jotka esittää oman tajunnanräjäyttävän suunnitelmansa ja sit kun kaikki ei sitä ihastele ja kehu aloittajaa niin vedetään herneitä sieraimet täyteen. Mitä ihmettä sit kyselet, ap? Ja kun kerran kyselet, niin anna ihmeessä ihmisten kertoa oma mielipiteensä.
Itse olen sitä mieltä, että kyseisen laisissa häissä voi olla tosi hauskaa, mutta kieltämättä suunnitelmassa on montakin katastrofin ainesta, sää nyt niistä ehkä suurin. Mutta sehän ei ole teille ongelma, joten pitäkää hauskaa ja nauttikaa erillaisista häistänne.
Ja eikö se ole tärkeintä, että vieraanne viihtyvät. Ja varmasti viihtyvät, jos olette yhdessä juhlat suunnitelleet ja olette muutenkin tiivis porukka.
Mitä ap hait tolla sun aloituksella?
Tällä palstalla sitä saa mitä tilaa..
Minusta aika perinteinen ruokalista ja sellainen josta tiedän tämän porukan pitävän! Liha on meidän juttu, kasviksista ei kauheesti välitetä. ;D
En todellakaan voinut kuvitellakaan että ihmiset on näin ahdasmielisiä ja todellakin elävät kaavoihin kangistuneina ja haluavat kaiken olevan suunniteltu etukäteen täydellisesti!
Kysynkin että mitä vikaa häissä on? Aika perinteisethän nuo kumminkin ovat. On pappi, on ruokaa, on musiikkia, on yöpaikat jos haluaa yöksi jäädä, alkoholiakin löytyy jos juoda haluaa.. Mitä muuta häät tarvitsevat? Onko parempi sitten että kaikki on sovittu etukäteen ja vieraat pakotetaan minun keksimiin leikkeihin ja muihin häävirityksiin? Mitä te saatte tälläisistä häistä?
Onko oikeasti niin ettei teillä ole läheisiä ihmisiä, hauskanpitoa elämässänne? Miksi kaiken pitää olla hirveän suunniteltua? Miksei voi juhlissa ottaa huomioon sitä mitä vieraat haluaa? Te olette itsekkäitä kun kuvittelette että vieraat oikeasti tykkää jostain morsiammen ryöstöistä! :D Eiköhän ne ole jokainen jo nähnyt!
Miksi minä olisin katastrofi? Kerroppas se? Teen kaiken vieraiden mielen mukaan, olisinko parempi morsian jos tekisin oman mielen mukaan? Tai teidän mielen mukaan?
Kai minä saan kysyä että MITÄ PITÄISITTE TÄLLÄISISTÄ HÄISTÄ? En odottanutkaan mitään hirveää ihastelua, mutta yllätyin kyllä miten moni oikeasti haluaa niitä perinteisiä kaavamaisia jopa tylsiä häitä jossa ei ole mitään yllättävää ja hääpari istuu omissa oloissaan ja poistuu paikalta ennenaikojaan!
Henkkoht tykkään epämuodollisemmista häistä enemmän kuin pilkuntarkan kaavan mukaan menevistä, mutta onhan se nyt ihan selvä että eri ihmisistä eri asiat ovat kivoja. Turha siitä suuttua kumminkaan päin.
Mä ainakin inhoan perinteisiä häitä. Mutta me karattiinkin miehen kanssa ja ilmoitettiin asiasta vasta myöhemmin:)
Kukin taplaa tyylillään ja se ap, ettei joku käsitä sun ideoita, ei tarkoita sitä, että sitten automaattisesti kannattaa sitä perinteistä linjaa.
jos kerran haluat vain vastauksia kysymykseen viihtyisitkö tällaisissa häissä.
Mulle henkilökohtaisesti olisi suuri ongelma se, että ajankohta ei ole tiedossa, koska minulla on etenkin loma-aikaan paljon muutakin ohjelmaa. Ongelma se olisi varsinkin siksi, että en missään nimessä haluaisi missata hyvän ystävän häitä (mutta en myöskään pitää koko lomaa hänelle varattuna). Toisaalta en kyllä hirveästi viihdy paikoissa, joissa viihtyminen taataan vääntämällä nupit kaakkoon ja ottamalla lisää viinaa...
Mutta muuten kuulostaa oikein mukavalta. Jos sama porukka kokoontuu usein samantapaisiin bileisiin, niin olisi kiva, että jotain erityistä olisi, kun on kerran häät. Mutta ehkä teillä esim. tarjoilu on yleensä toisen tyyppinen?
Onneks ei ole pelkoa että omassa tuttavapiirissä kukaan järjestäisi tuommoisia häitä.
Vaikka sillonkin kerkiää jotain kaupasta hakea ja vääntää tai sitten tehdään porukalla paikanpäällä. Joskus sitten vaan tilataan ruokaa.
Alkoholi kuuluu meidän juhliin yleensä. Viini tai sitten tehdään joku booli. Siideri ja kalja on lähinnä miehiä varten. Humalassa on kaikki varmasti jotka illaksi jää ja se on tarkoituskin, pääsee vähän irrottelemaan. Kaikki pidetään musiikista ja siitä että turistaan isommissa ja pienemmissä kuppikunnissa. Itse en kaipaa mitään sen erikoisempaa hääpäiväänkään eikä muutkaan, tietenkin ajatus on kumminkin juhlistaa meidän rakkautta ja uskon/tiedän että kaverit pitää puheita yms. Kukaan meistä kun ei tykkää mistään " perinteisista" leikeistä. Vaikka tiedän kyllä että mieheni kaverit minut saattaa ryöstää ladon taakse kesken illan, ihan olis niitten tyylistä tehdä kiusaa... :D Humalassa keksitään usein kaikkea hauskaa, mutta on meillä ollut paljon illanistujaisia ilman alkoholiakin. Sillon yleensä pelataan lentopalloa, saunotaan ja pelataan vaikka pokeria.
Mukavaa yhdessäoloa. Me miehen kanssa lähdemme sitten bileitten jälkeen(2pv bileistä) häämatkalle ja vietämme sillalailla ns. perinteisiä häitä. Eli tälläinen kutemisloma. ;)
Joskus aikoinani olin ex mieheni serkun häissä jotka olivat todella perinteiset. Kaikki mahd. jutut mitkä toistuu lähes joka häissä. Niistä häistä jäi mieleen vain hyvä ruoka. Tunnelma oli lattea vaikka alkoholia olikin tarjolla. Moni lähtikin heti ruoan jälkeen pois kun tunsivat olonsa vieraaksi. Hääpari istui omassa pyödässään ja musiikki soi. Vanhemmat ihmiset tanssi(joten he varmaan viihtyivät), mutta kellään muulla ei kyllä näyttänyt hauskaa olevan. Väkisin piti hymyillä kun morsian ryöstettiin ja miehen piti tanssia magarenaa että sai vaimonsa takaisin! Niin ja rahaa meni noihin juhliin mielettömästi, lahjalista oli ihan älytön ja koko ajan oli joku keräämässä rahaa morsiusparille. JEE JEE!
Onko jo varattuna ja miten sopii tohon avoimeen päivämäärään? Meinaan kesällä kannattaa olla ajoissa liikkeellä näiden asioiden suhteen.
Pitäisiköhän tehdä siitä ihan uusi kysymys!
Mikä häissäni on junttimaista? Minusta perushäät on junttimaiset. Jos tarjolla olisi kaviaaria, olisi hääpaikkana kunnantalo yms., pappi vihkisi kirkossa ja häät tanssittais valssin tahtiin ja morsiuspari lähtisi ruoan jälkeen hotelliin niin ne ei olisi junttimaiset?
Jos sanoisin että häät ovat 12.7 klo. 14 alkaen niin olisiko nyt häät mieluisat? Vai mikä tässä on pielessä? Paikka? Ruoka? Alkoholi? Katos? Se ettei ole leikkejä?
En nyt kumminkaan ihan käsitä mitä minun häistäni puuttuu, muutakun se että teen asiat sen mukaan mistä vieraat pitävät.
En haluaisi osallistua juhliin, jossa vieraiden viihtyminen taataan kaatamalla lisää viinaa. Toki onnittelumalja ja hyvä viini ruoan kanssa on häissä erittäin ok ja ehkä se boolikin, mutta jos tarkoituksena on ryypätä, niin ei kuulosta minusta kovin hienolta tavalta juhlistaa teidän rakkautta. Muuten suunnitelmat minusta ok
No jotkut pitävät eliitti kemuista joissa pukeudutaan silkkiin, juodaan shamppanjaa, syödään kaviaaria, laadukas live orkesteri soittaa, ihmiset seurustelvat rauhassa, miehet ottavat hiukan konjakkia ja polttava sikaria ja juhlat ovat jossa klubille minne ei matti meikäläiset pääse ja kaikki menee piirulleen etiketin mukaan. Huippukokki valmistaa ruuat ja jokunen julkkiskin käy pyörähtämässä juhlissa...
Sellaista hienosto shittiä ;)
Menemme häämatkalle setäni luokse Espanjaan. Siellä on meille pieni asunto. Se on tyhjillään ollut jo pitkään(setäni omistaa). Olemme häämatkalla sen mukaan miltä tuntuu. Ei sitäkään olla suunniteltu sen enempää, eletään sen mukaan miltä tuntuu. :)
tarkoitin, että olisi mukavaa, jos häät olisivat millä tahansa tavalla erilaiset kuin saman porukan normaalibileet, kun on kerran erityinen syykin juhlia. Viittasin tarjoiluun lähinnä siksi, että esim. hääkakku ja hieman parempi/runsaampi tarjoilu voisi vaikka olla sellainen. Tai sitten se karaoke, äsken mainitsemasi puheet tms.
Vaikka sinun on ehkä vaikea uskoa, niin muitakin vaihtoehtoja on kuin morsiamen ryöstö ;) Ja sitä paitsi, minä nyt vain vastasin siihen, viihtyisinkö _minä_ häissäsi... ei sinun tämän kirjoituksen takia järjestelyjä tarvitse ruveta edelleenkään perustelemaan.
t. 100
Aika keskeinen henkilö, kun häistä puhutaan...