Viihtyisittekö tälläisissä HÄISSÄ?
Ensi kesänä, heinäkuussa olisi häät.
Vuokrattu on paritalo(130neliötä per puoli, huoneita yhteensä 8), nukkumaan mahtuu 40ihmistä. Maalaismaisemissa, järvenrannalla. Upea ympäristö ja uusi tämä paritalo/huvila. Rantasauna, uimaranta jne.
Aiomme pitää kokonaisuudessaan häät lähinnä ulkona. Pellolle tehdään iso katos johon laitetaan 6-8hengen pöytiä ja pieni tanssilava. Sisätilat on pitkänmatkan vieraita varten, jokaiselle oma huone siellä. Karaokea on kumminkin sisätiloissa illalla ohjelmistossa. (osallistuu ken haluaa). Pitkin tonttia tehdään istuma paikkoja jne. Vieraat saa liikkua ja olla halutessaan omissa oloissaan. Sauna lämmitetään illalla(saunoja on 3kpl), se ken haluaa voi saunoa. Bändiä ei ole mutta tuttu " dj" , musiikki laidasta laitaan. Vieraita on kutsuttu 40.
Tarjoilu:
Hääseremonian jälkeen tulee lämminruoka:
Naudanlihaa, kermakastikkeessa.
Porsaanlihaa ruskeassa kastikkeessa(soijainen).
Lämminsavulohta, smetanassa, herkkusieniä seassa.
Grillattuja vihanneksia.
Uusia perunoita, smetanaa ja sipulia.
Lohkoperunoita.
2 erillaista vihreää salaattia.
Lapsille lihapullia ja nugetteja.
Kahvitarjoilu:
Hääkakku(vadelma)
Mansikka hyytelökakku
pienet porkkanaleivokset vaniljakuorutuksella
coctailpiirakat kylmäsavulohi ja kinkkutäytteellä
Iltapala:
3 erillaista voileipäkakkua(kana, kala, kinkku)
3 erillaista salaattia(makaroni-kinkku-majoneesi, fetasalaatti, kanasalaattia(riisiä, currya)
Erillaisia coctailpaloja ja dibbailtavaa.
Lapsille karkkia, sipsiä yms.
Juomina:
kahvi/tee
booli
olut/siideri
viini
Ohjelmaa ei ole erikseen. Tanssia, karaokea ja mukavaa yhdessäoloa. Häävalssiakaan emme tanssi " erikseen" . Pappi vihkii meidät siis siellä juhlapaikalla. Seremonia on muutaman minuutin pituinen. Olen saanut muutaman tutuntutun hoitamaan tätä ruokapuolta. Eli pitävät huolen että pöydät notkuu ja mahd. myös tarjoilevat jonkun verran. Muuten on tälläinen puffet tyylinen.
Teen itse kaiken tarjottavan. Hintaa häille tulee 1200e. ;)
Kommentit (213)
Minä viihtyisin tuollaisissa häissä todella hyvin! Kuulostaa kivalta suunnitelmalta ja tuollainen läheinen porukka on mahtava asia! Tsemppiä ap, tulee varmasti upeat bileet!
Mä suorastaan rakastan sellaisia ihmisiä jotka uskaltaa poiketa massasta ja on järjestämättä niitä typeriä seurojentalo-häitä typerine leikkeineen, pukujuhlineen ja karjalanpaisteineen. Niin junttia.
Meitä ihmisiä on monenlaisia...
Toiset tykkäävät hääsuunnitelmastasi ja toiset eivät.
Toiset tykkää rauhallisista ja perinteisistä häistä joissa on valssia, karjalan paistia, puheita, perinteitä ja 200 henkeä paikalla...
Toiset tykkää mennä vihille aivan perheen kesken ja keittää vain kahvit...
Toiset tahtovat eliitti meinikiä ja kaikkia ylellistä ympärilleen...
Toiset haluavat hauskat bileet ja rentoa meinikiä...
Osa haluaa sekoitella noista montaa sekaisin jne...
Vierailija:
... Elämme tilanteen mukaan, jos on tylsää niin musiikki vaan kovemmalle ja lisää viinaa.. ;)
No toisethan ei tarvitse juhliin muuta kuin tarpeeksi viinaa. Toiset ehkä haluavat häidensä olevan jotain muutakin kuin vuoden parhaat ryyppyjuhlat.
Kaatokännejä emme harrasta, no parilla kaverin miehellä menee usein hieman yli, mutta se kuuluu asiaan.. Eikös? ;)
Itse yleensä nautin vain viiniä. Pullollisen saatan juoda illan mittaan. Kenenkään ei ole pakko juoda, mutta tämä porukka nyt tykkää juoda sillon tällön hieman normaalia enemmän.
Kori kaljaa, kori siideriä, 15viinipulloa, ja boolia, tämä riittää tälle sakille varmasti. Ei ole tarkoitus sammua puoliltaöin vaan pitää suu kosteana aamuyöhön. :) Humalatila on kumminkin varmasti monen päämäärä, sillon kun tulee ne parhaat ideat. =D
Enemmän tämä väki tykkää ruoasta. Siksi ruokaa on paljon ja se on todellakin raskasta. Mitkään kaviaarit ei uppoisi meille.
Oikeastaan mikään muu ei ole junttia kuin se että väkisin pistää pystyyn jotkut oletetut kemut joissa väen vängällä sitte ollaan.
Jos olet perinne ihmisiä tykkäät lavatansseista ja Suomen perinne herkuista ja ruiskukista ja juhannus meiningistä niin siitä vaan! perinnehäät pystyyn.
Jos tykkäät tex mex ruuasta ja olet kupliva persoona joka rakastaa rokkia niin omalla tyylillä vaan...
Jos rakastat historiaa niin sillä sitten...
jne jne... Minusta on kivaa että ihmiset viettävät erilaisia häitä sillä on mukavaa itsekin päästä kokemaan erilaisia juhlia :)
Tuollaisiin olisi kiva osallistua. Ne tylsimmät häät minun kohdallani ovat olleet aina ne " hienoimmat" , joissa on paljon järjestettyä ohjelmaa ja kalliit puitteet. Hyvä, että joku osaa ottaa häät rennomminkin. Saunominen ja uiminen + ulkoilmahäät kuulostaa tosi kivoilta. Myös lapset voivat rauhassa leikkiä ulkona kun ei ole pelkoa, että hienot juhlavaatteet menevät sotkuun.
Jos vieraita on vain 40 niin suurin osa heistä on lähisukulaisia tai läheisiä ystäviä. Luulisi, että noin pieni porukka on todella innostunut niistä häistä ja sillä ei ole varmaan mitään väliä jos KERRAN ELÄMÄSSÄÄN joutuu Heinäkuun menoja lykkäämään häiden vuoksi. Lähipiirissä lastenvahdit sun muut saa yleensä myös järjestettyä ja jos ei kiinnosta niin sitten voi jäädä pois.
Itsekin pidän vain vapaamuotoisen tilaisuuden läheisimmille ystäville ja sukulaisille, jossa pidetään kunnolla hauskaa.
öö ällöt kirjoitusvirheet saavat karvat nousemaan, jaiks!
cocktailpala, buffetti ja dippailtavaa
joo, tiedän c, k , p, b, d ovat tooooooooosi vaikeita kirjaimia mutta mutta....
Olet varmaan joskus käynyt baarissa? Bailannut nuorempana? Yleensä kun on tylsää niin tehdää joku " yliveto" (siis kun ollaan juhlimass).. Pistetään musaa kovemmalle ja otetaan vielä yksijuoma. Jo alkaa päässä humisee! :D Kyllä sitä nyt aikuinenkin ihminen voi muutaman kerran kesässä humaltua ja kuunnella musiikkia kovemmalla. Ihan niinkun sillon nuorempanakin...
Mun ystävät ainakin on sellaista poppikansaa. Volumeeee! ;)
Taidatte olla keski-ikäisiä? Huomiokaa että nyt on kyse 18-30v. ihmisistä. =) Setänikin ovat vasta 35-40vuotiaita. Pitävät kyllä musiikista ja käyvät sillon tällön juhlimassa.
Olen itseasiassa itsekin menossa tulevana kesänä naimisiin ja juuri mietimme sitä millaiset häät haluamme ja nekään ei varmasti tule olemaan mitkään " latotanssihäät" . Ja ymmärrän senkin, että häissä nostetaan maljoja ja juhlistetaan hääparin rakkautta. Mutta mikään ei ole niin surullista kuin ne esim Helsingin yöelämässä nähdyt morsiamet, jotka örveltävät hieno prinsessapukupäällä räkä ja oksennus poskella. Minusta juhlia voi vähän vähemmälläkin viinamäärällä.
Vierailija:
Olet varmaan joskus käynyt baarissa? Bailannut nuorempana? Yleensä kun on tylsää niin tehdää joku " yliveto" (siis kun ollaan juhlimass).. Pistetään musaa kovemmalle ja otetaan vielä yksijuoma. Jo alkaa päässä humisee! :D Kyllä sitä nyt aikuinenkin ihminen voi muutaman kerran kesässä humaltua ja kuunnella musiikkia kovemmalla. Ihan niinkun sillon nuorempanakin...Mun ystävät ainakin on sellaista poppikansaa. Volumeeee! ;)
Taidatte olla keski-ikäisiä? Huomiokaa että nyt on kyse 18-30v. ihmisistä. =) Setänikin ovat vasta 35-40vuotiaita. Pitävät kyllä musiikista ja käyvät sillon tällön juhlimassa.
En viihdy tilaisuuksissa missä tunnelma ja hauskuus saadaan aikaan alkoholilla.
Kun me mentiin mieheni kanssa naimisiin. Häissä oli noin 100 henkeä, karaokea, juomaa paljon, tex mex ruokaa, rentoa olemista, vähän ohjelmaa ja talvi. Minua ei huviitanut juoda kuin alkumalja ja viini ruuan kanssa. Keskityin tapaamaan ihmisiä ja sukulaisia yms.
Ystävät olivat osa selvinpäin, osa kännissä ja osa ihan totaali kännissä.
Meillä oli kivaa, jälkeen päin olen miettinyt ehkä hiukan intiimimmät juhlat olisimme halunneet jotta olisi enemmän voinut rentoutua.
Mutta ei minusta perskännit ole ainut tekijä rennoissa häissä!
Muutoin minusta ap:n suunnitelmat kuullostaa kivoilta. Viihtyisin itse paremmin tuollaisissa häissä kuin perinteisissä.
Jos häissä tarjotaan alkoholia niin se ei tarkoita, että tunnelma saataisiin aikaa yksin sillä tai että häät menisivät ihan örvellykseksi. Tuollaisissa pikkuhäissä on yleensä jo parempi tunnelma valmiiksi kuin 200 hengen vastaavissa. Toisekseen sillä saa jo aika paljon tunnelmaa aikaa, että vieraat saavat pukeutua rennommin ja ei tarvitse kärsiä koko päivää juhlavaatteissa.
Kysyit siinä vain että viihtyisitkö tällaisissa häissä. Mun vastaus on, että en viihdy ryyppäjäisissä.
iltapalaksi ei voileipäkakkuja, miksei hyviä, lihaisia grillimakkaroita? Iltapalan aikaan jengi on jo niin levinnyt pitkin pihoja ja tanssilavaa ja saunaa, että voileipäkakun syönti ei ehkä houkuttele. Mites ihan rehellistä grillimakkaraa ja kasviksia grilliin. Joku selväpäinen tai vartavasten grillin ääreen palkattu hoitaa grillaamisen. Osa väestä varmasti silloin jo lähtenyt, niin ei niitä grillimakkaroita tarvi niin hurjasti olla (tilaa ajoissa suoraan tehtaalta, jos paikkakunnalla makkaratehdasta/teurastamoa)
Ja miksi se lämminsavulohi on smetanassa? meinasti jo perunoiden kanssa tarjota smetanaa, ei kaiken tarvi maistua samalta. Ja unohda ne herkkusienet sieltä lohen seasta!!!
Ja jos on vadelmakakkua, ei siihen rinnalle tarvi enää mitään mansikkaleivonnaista.
Vierailija:
... Elämme tilanteen mukaan, jos on tylsää niin musiikki vaan kovemmalle ja lisää viinaa.. ;)
Ei kuulosta kovin houkuttelevalta mun korviin.
Vierailija:
Pitäisiköhän tehdä siitä ihan uusi kysymys!Mikä häissäni on junttimaista? Minusta perushäät on junttimaiset. Jos tarjolla olisi kaviaaria, olisi hääpaikkana kunnantalo yms., pappi vihkisi kirkossa ja häät tanssittais valssin tahtiin ja morsiuspari lähtisi ruoan jälkeen hotelliin niin ne ei olisi junttimaiset?
Jos sanoisin että häät ovat 12.7 klo. 14 alkaen niin olisiko nyt häät mieluisat? Vai mikä tässä on pielessä? Paikka? Ruoka? Alkoholi? Katos? Se ettei ole leikkejä?
En nyt kumminkaan ihan käsitä mitä minun häistäni puuttuu, muutakun se että teen asiat sen mukaan mistä vieraat pitävät.
Ihan yhtä karmealta kuulostaa kuin ap:llakin.
Ei-junttihäissä (eli sellaisissa missä minä viihtyisin) paikkana olisi joku todella tasokas ravintola tms. tyylikäs paikka (esimerkiksi jokin vanha kartano tms.), juomana laadukasta viiniä, shampanjaa ym. eli ei mitään kamalaa omatekoista boolia! Menu olisi tyylikäs (ei mitään makaroonisalaattia tai voileipäkakkuja) ja juhlapaikalla olisi mielellään pöytiintarjoilu.
Leikkejä ei olisi, vaan muutama tasokas esiintyjä. Puheita ei olisi liikaa ja ne olisivat sopivan hauskoja ja älykkäitä. Bändi olisi soittamassa, ei mitään suomihumppaa (toki sitäkin saa olla, mutta ei yksinomaan), vaan jotain vähän trendikkäämpää ja kansainvälisempää.
Tuossa jotain osviittaa...
t. 101
Vierailija:
No jotkut pitävät eliitti kemuista joissa pukeudutaan silkkiin, juodaan shamppanjaa, syödään kaviaaria, laadukas live orkesteri soittaa, ihmiset seurustelvat rauhassa, miehet ottavat hiukan konjakkia ja polttava sikaria ja juhlat ovat jossa klubille minne ei matti meikäläiset pääse ja kaikki menee piirulleen etiketin mukaan. Huippukokki valmistaa ruuat ja jokunen julkkiskin käy pyörähtämässä juhlissa...
Sellaista hienosto shittiä ;)
mutta tärkeintä taitaa kuitenkin olla se, mikä on sinulle ja miehellesi mieleistä. Parhaimmat häät syntyvät persoonallisella otteella ja ovat juhlaparin " näköiset" .
Meidät vihittiin ruska-aikaan tunturissa luonnon alttarilla. Läsnä oli n 20 läheisintä. Sen jälkeen pitokokki laittoi meille ruokaa yhdellä laavulla: loimulohta ja salaattia.
Se oli meille täydelliset häät, mutta ei varmasti sopisi kaikille.
Vierailija:
No jotkut pitävät eliitti kemuista joissa pukeudutaan silkkiin, juodaan shamppanjaa, syödään kaviaaria, laadukas live orkesteri soittaa, ihmiset seurustelvat rauhassa, miehet ottavat hiukan konjakkia ja polttava sikaria ja juhlat ovat jossa klubille minne ei matti meikäläiset pääse ja kaikki menee piirulleen etiketin mukaan. Huippukokki valmistaa ruuat ja jokunen julkkiskin käy pyörähtämässä juhlissa...
Sellaista hienosto shittiä ;)
Häämatka kuulosti hyvältä:)
Tuli vaan mieleen, kun koko kesän myyn ei oota lomailijoille (varsinkin heinäkuussa), jotka eivät ole tajunneet varata matkaansa.
- se joka kyseli matkasta, en muista numeroa.