Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille koskaan käynyt näin? Päiväkodista soitettiin ja sanottiin, että lapsellani

Vierailija
24.11.2008 |

on kuumetta ja on kipeä. Kuulemma hehkuu oikein kuin kekäle ja lämpöä 37,3 ja vaikuttaisi olevan kuume kovassa nousussa.

Hain lapsen ja totesin että terve on. Kun kyselin niin kertoi että oli juossut ja touhunnut niin kovin että tuli kuuma ja sitten oli pistetty lepäämään.

Olipas "kiva". Sairaslomapäivää tästä ei tule koska eihän lapsi ollut kipeä. Käytin varuiksi tk:ssa ja totesivat terveeksi.

Esimiehelle soitin ja hän sanoi että minun täytyy tehdä nämä poissaolotunnit sisään. Lähdin töistä klo 11.30 ja oikeasti olisin päässyt klo 16.00 eli aika monta tuntia tuli miinusta. Ärsyttää. Tämä tietää sitä että lapsi on hoidossa lähiajat joka päivä klo 7-17 hoidossa, jotta saisin miinukset tehtyä tämän kuun puolella pois. Ja jos en onnistu niin 7-17 päivät jatkuu (ja minulla 7.30-16.30 työpäivät) kunnes miinukset on tehty.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo haluisinhan mä toki hakea itkevän lapseni hoidosta pois jos on itkenyt 3h mutta mitäs sanon työnantajalle? Kysehän on siitä että en saa lähteä töistä noin vain... syyksi työpaikalle kelpaa oma tai lapsen sairaus... ei tämä ole vanhemman asenteesta tms kiinni vaan ihan vain työpaikan sanelemista säännöstä. Ja sitten kun tiedän että lapsi vain itkee enkä pääse häntä hakemaan niin mitäs teen sitten töissä loppupäivän...? no tietty suren ja mietin vain että mitenhän se pikkuinen siellä hoidossa nyt pärjää? itkeeköhän se vielä yms?

Jos saisin töistä luvan ni menisin hakemaan itkevän lapsen sieltä pois....

Niin ja meillä myös täytyy olla se lääkärintodistus joka päivältä. Sosiaalialalla olen kun joku kyseli että missä vaaditaan...

T: 3h päiväkodissa lastansa itkettänyt äiti

Vierailija
42/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vain ajattelisin koko loppupäivän töissä sitä asiaa ja olis tosi paha olla minullakin kun tiedään etten voi asialle mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä pk-seudulla missä voi 10 km:n työmatkaan mennä tunti per suunta.

Vierailija
44/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatineet lääkärintodistuksen (miel. työterveydestä) omista sairauksista, MUTTA molemmille on kelvannut ihan neuvolasta soittamalla saatu todistus lasten sairauksista. Työnantaja voi vaatia lääkärintodistusta vain jos tarjoaa työterveyslääkärin palvelut koko perheelle, ja tämän harva työnantaja on valmis tekemään.

Vierailija
45/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ajatelkaas joskus asiaa toiseltakin kantilta. Hoitaja joka kirjoittaa lapsesta todistuksen on vastuussa kirjoittamastaan todistuksesta ja myös sairaskertomustiedoista. Lapsen ykeistila tsekataan siinä samalla,sitä ei voi kuitenkaan puhelimessa tehdä. Hommahan paisuisi kuin pullataikina jos joka poissaolosta pääsisi soitolla,ei olisi enään mitään kontrollia,valitettavasti näitä lintsareita löytyisi paljon ja pahimmassa tapauksessa joku lapsi olisi ollutkin lääkärin tutkimusta vaille.

Vierailija
46/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itsestä nuo tuntuvat ainakin aivan käsittämättömiltä (media-ala).

Vierailija
47/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajoiden?

Yh:iden voidaan tosiaankin kirjoittaa näin. Silloin lukijaa "johdatellaan" lukemaan tämä "yyhoiden". Lyhenteet voidaan lukea myös lyhenteinä, niitä ei suinkaan aina lueta auki ja tämä on kiinni nimen omaan siitä miten kirjoittaja "päättää" lyhenteen luettavan.

Vierailija
48/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monessakin työpaikassa joissa on vaadittu jokaisesta poissaolosta todistus. Näin on ollut terveydenhoitoalalla, kirjanpitotoimistossa, siivousalalla, kaupassa.

Vierailija
49/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajoiden?

Yh:iden voidaan tosiaankin kirjoittaa näin. Silloin lukijaa "johdatellaan" lukemaan tämä "yyhoiden". Lyhenteet voidaan lukea myös lyhenteinä, niitä ei suinkaan aina lueta auki ja tämä on kiinni nimen omaan siitä miten kirjoittaja "päättää" lyhenteen luettavan.

Vierailija
50/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalle lapsen olleen kipeä... ei voi kuin päätellä että moni on valmis valehtelemaan ja lintsaamaan ja ollaan ärtyneitä jos tähän ei ole mahdollisuutta. "Sanot vaan et laps oli kipee... ai mitä eiks muka onnistu??? murrr mikä ala noin kauhee on ettei onnistu lintsaus tällee?"

Vierailija
51/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume mitataan kun lapsi ollut levollisessa tilassa ja normaalissa huoneenlämmössä puoli tuntia.

Itse annoin palutetta päiväkotiin ja kummasti soitot loppuivat.

Kerro että joudut nyt tekemään tunnit sisään, koska lapsi ei ole sairas.

Tosiaan musta tuntuu, että lapsimäärää halutaan pienentää näin.

Kummasti hoitajien arviointi kyky paranee, kun saavat palautetta.

Vierailija
52/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin on turhaa. Meillä ollaan kyllä harvoin sairaana, mutta työnantaja ei ole koskaan välittänyt nähdä mitään lappusia.

jos kuitenkin tarvisin todistuksen, pyytäisin sen joko perhetutulta lääkäriltä tai sitten kävisin yksityisellä lääkäriasemalla, jossa peruslääkärikäynti 27 euroa ja sieltä saa automaattisesti sen 3 päivää, vaikka olisi vain kynsi murtunut.

Vierailija
53/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadistaan kirjallinen todistus? Lintsareita kaikki tyynni, ei voi luottaa!!

Joistain työpaikoista ei olla pois kuin todistuksella. Ei tuntiakaan. Eikä ole kovin harvinaista. T. ei-ap

Vierailija
54/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tee noita tunteja sisään? Olet vain tämän puoli päivää pois? Eikö teillä ole mitään pekkasia, joita voisit hyödyntää tuolle päivälle, kun meni noin onnettomasti?

Mulla oli myös yksi tuollainen peemäinen työnantaja, joka halusi jokaisesta päivästä todistuksen ja kun takautuvasti niitä ei tk:ssa kirjoitettu, niin vaikka pää kainalossa sinne lääkäriin oli raahauduttava. Se pakko koski kuitenkin vain palkanmaksua. Ei siitä mitään jatkossa seurannut, jos ei sitä todistusta tuonut. Ei vaan sitten saanut siltä päivältä palkkaa tai täyttä palkkaa, jos oli lähtenyt kesken päivän pois... Usein sitten olinkin vain "omalla lomalla", koska en kertakaikkiaan päässyt ylös sängystä. Erityisesti oksennustauti vetää mulla niin voimattomaksi, että jo seisominen aiheuttaa tolkuttoman kakomiskohtauksen... Paska juttu se tietty oli, että meni palkka siltä päivältä, mutta minkäs teit kun työnantaja ei joustanut ja itse ei lääkäriin päässyt...

Mutta siis tuossa sun tapauksessa mietin, että olisko se ihan kauhea menetys se puolen päivän palkka sen sijaan, et pitää ylitöitä tehdä viikkokausia?

Vierailija
55/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimissä alkaa vaatimaan todistusta kaikilta.

Lintsareita kaikki tyynni, ei voi luottaa!!

T: nimim. kokemusta on

Vierailija
56/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eivät soittelisi, jos lapsilla on lämpöä ja hehkuvat kuin kekäleet. Pitäisivät päiväkodissa vain.

ruumiinlämpö voi nousta vaikka 38 asteeseen ilman että lapsella on kuumetta. Luulisi päiväkotihenkilökunnan tietävän tämän myös. Vaan ei, jos on pienikin toivo siitä että pääsee eroon yhdestä hoidokista, niin heti vaan soittamaan vanhemmille...

Vierailija
57/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin alaisiltani jokaisesta sairas/lapsi sairas poissaolosta todistuksen. Olen ollut tässä työpaikassa nyt n. 10kk ja ainakin 5 sairaslomapäivää on tällä käytännöllä jäänyt pitämättä. Ja nuo 5 tiedän siis ihan varmaksi. Työntekijä on käynyt kysymässä iltapäivällä, että saako jäädä seuraavana päivänä kotiin tai aamulla saako lähteä kotiin ja kun olen sanonut, että työterveysaseman luvalla (meillä työterveysasema samassa rakennuksessa n. 100m työpisteestä ja aina pääsee ainakin sairaanhoitajalle), niin eivätpä ole käyneet ja ovat olleet töissä. Eli olivatko oikeasti kipeinä?!?

Kuinkahan monta päivää olisi tullut turhia poissaoloja, jos olisin lähtenyt linjalle, päivä tai pari puhelimessa sairaslomaa. Toki saisin näinkin toimia, mutta en näe järkevänä. Ja tietysti pitää olla tasapuolinen kaikille.

Ap:lle kysymys, miks ne tunnit pitää heti tehdä pois? Ja noin pikaiseen. Kyllä ne vähenee esim. 10 min extraa per päivä tekemälläkin tai vaikka yksi tai kaksi pitempää päivää viikossa tekemällä.

Vierailija
58/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mielelläni jättäisin päivän palkan nostamatta, jos sillä säästyisin lääkärireissulta oksentavan lapsen kanssa. Mutta kaikki eivät tietty ole yhtä fiksuja.

Vierailija
59/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työaika se tuollainen muuten on? Ja mikä järki on hakea lääkärintodistus jonkun yrjötaudin vuoksi? Ei me lääkärit siellä päivystyksessä mennä vessaan katsomaan ykääkö potilas ja lentääkö varpusparvi. Ei voisi vähempää kiinnostaa, yhtä luotettavasti voisi taudin todeta työnantaja.

Vierailija
60/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin alaisiltani jokaisesta sairas/lapsi sairas poissaolosta todistuksen.

.

lapsen sairastaessa kolme päivää poissa ja oman sairastapauksen vuoksi kaksi päivää poissa ilman että täytyy mennä lääkäriin. MInusta on ihmisten kiusaamista, jos flunssassa ja kovassa kuumeessa täytyy lähteä jonottamaan lääkäriin vain koska esimiehelle on kusta päässä. Eivät ne siellä lääkäriasemillakaan siitä tykkäää, kun turhaan resursseja kulutetaan jonninjoutavien flunssien takia, jotka paranevat itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän