Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille koskaan käynyt näin? Päiväkodista soitettiin ja sanottiin, että lapsellani

Vierailija
24.11.2008 |

on kuumetta ja on kipeä. Kuulemma hehkuu oikein kuin kekäle ja lämpöä 37,3 ja vaikuttaisi olevan kuume kovassa nousussa.

Hain lapsen ja totesin että terve on. Kun kyselin niin kertoi että oli juossut ja touhunnut niin kovin että tuli kuuma ja sitten oli pistetty lepäämään.

Olipas "kiva". Sairaslomapäivää tästä ei tule koska eihän lapsi ollut kipeä. Käytin varuiksi tk:ssa ja totesivat terveeksi.

Esimiehelle soitin ja hän sanoi että minun täytyy tehdä nämä poissaolotunnit sisään. Lähdin töistä klo 11.30 ja oikeasti olisin päässyt klo 16.00 eli aika monta tuntia tuli miinusta. Ärsyttää. Tämä tietää sitä että lapsi on hoidossa lähiajat joka päivä klo 7-17 hoidossa, jotta saisin miinukset tehtyä tämän kuun puolella pois. Ja jos en onnistu niin 7-17 päivät jatkuu (ja minulla 7.30-16.30 työpäivät) kunnes miinukset on tehty.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakson loppupuolella kerkiä tehdä takaisin kymmenen minuuttia per päivä ja pidempiä päiviä monilla rajoittaa se, että ne lapset pitäisi hakea hoidosta tiettyyn aikaan kun päiväkoti menee kiinni viideltä...

Ap:lle kysymys, miks ne tunnit pitää heti tehdä pois? Ja noin pikaiseen. Kyllä ne vähenee esim. 10 min extraa per päivä tekemälläkin tai vaikka yksi tai kaksi pitempää päivää viikossa tekemällä.

Vierailija
82/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erikoista toimintaa mutta vissiin sit yleistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsarit pistää kaikki muut mukanaan kärsimään ja takana TASA-ARVO... Voi halleluja!

Vierailija
84/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei

Vierailija
85/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin huomaa että osalla on taju sumentunut korona hysterian vuoksi kokonaan.

Vierailija
86/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mä oon kanssa ihmetellyt sitä että jotkut sanovat että ei saa olla päivääkään poissa töistä ilman lääkärintodistusta niin miten silloin saa todistuksen jos on vaikka oksennustauti ja ripuli (karkee esimerkki) niin en mä ainakaan pystyis lähtee lääkäriin jos koko ajan molemmista päistä tulee? Siis itselleen? Ei kyse lapsesta? Ja siis tiedän että näitä työpaikkoja on. Mielenkiinnosta vaan kyselen...

Meillä myös näin, eli jos ei ole ensimäisestä sairastunnista lääkärintoristusta se on palkaton vapaa. Ja jos käy niin ohraisesti että on ripuli, ruokamyrkytys tms missä tulee tavaraa niin ettei ovesta pääse ulos, niin sama homma, palkaton vapaa ja tästä ei keskustella. Ihan typerää mutta minkäs teet, työnantajan pillin mukaan on tanssittava..

Mun olis pitänyt lähteä 40 asteen kuumeessa norop***an lentäessä hakemaan saikkulappua 70 kilometrin päästä työterveydestä kun paikallinen tk ei kuulemma kelpaa. Sanoin että on kelvattava tai vien asian aika saakelin pitkälle eteenpäin. Nykyisessä työpaikassa saa sairastaa omalla ilmoituksella 7 päivää jos migreeni, kuratauti tai kuume, kukaan ei ikinä ole niin kauan pois.

Vierailija
87/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mä oon kanssa ihmetellyt sitä että jotkut sanovat että ei saa olla päivääkään poissa töistä ilman lääkärintodistusta niin miten silloin saa todistuksen jos on vaikka oksennustauti ja ripuli (karkee esimerkki) niin en mä ainakaan pystyis lähtee lääkäriin jos koko ajan molemmista päistä tulee? Siis itselleen? Ei kyse lapsesta? Ja siis tiedän että näitä työpaikkoja on. Mielenkiinnosta vaan kyselen...

Meillä myös näin, eli jos ei ole ensimäisestä sairastunnista lääkärintoristusta se on palkaton vapaa. Ja jos käy niin ohraisesti että on ripuli, ruokamyrkytys tms missä tulee tavaraa niin ettei ovesta pääse ulos, niin sama homma, palkaton vapaa ja tästä ei keskustella. Ihan typerää mutta minkäs teet, työnantajan pillin mukaan on tanssittava..

Mun olis pitänyt lähteä 40 asteen kuumeessa norop***an lentäessä hakemaan saikkulappua 70 kilometrin päästä työterveydestä kun paikallinen tk ei kuulemma kelpaa. Sanoin että on kelvattava tai vien asian aika saakelin pitkälle eteenpäin. Nykyisessä työpaikassa saa sairastaa omalla ilmoituksella 7 päivää jos migreeni, kuratauti tai kuume, kukaan ei ikinä ole niin kauan pois.

Niin, ja sinne terkkariin oli siis raahauduttava. Muuten olisi ollut luvaton poissaolo. Paskoin housuni odotustilassa. Näin monikansallisessa hoivayhtiössä. Montakohan tartutin reissullani.

Vierailija
88/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joku kulkutautimyönteinen nosti tämän todisteeksi koronahysteriasta? Ei tainnut siitä olla 2008 vielä kyse 😂

Vierailija
89/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla päiväkodin työntekijöillä ei ole oikeasti minkäänlaista kokemusta lastenhoidosta, sinnehän raavitaan vaikka ketä töihin nykyaikana. Eivät ne kaikki ole ammattilaisia nähneetkään, eikä kokemusta löydy. Onko siis ihme, ettei ole tiedossa ns. riehumiskuume?

Itse kun olen hoitanut omat lapseni kotona ennen esikoulua, tiedän täsmälleen, milloin lapseni ovat kuumeessa ja milloin eivät. Yksi lastenlääkäri aikanaan ohjeisti, että lapselta kannattaa mitata lämpö ihan tavallisinakin aikoina, jotta osaa arvioida kuumeenkin paremmin. Tein näin ja tiedän, että esikoisellani nousee lämpö vain harvoin, joten kun hänellä on 37.5, se on todellakin kuumetta. Kun taas toisella lapsellani lämpöä on 37.4, kun hieman juoksee paikasta toiseen ja normilämpö on 37.1-37.3. Hänellä siis 37.5 voi olla ihan ilman kuumettakin ja tästä syystä hänellä on herkästi 38.5-39, kun on normi nuha. 

Aikanaan esikoinen piti hakea vatsataudin takia kotiin kahdesti eskarista. No, ensimmäisellä kerralla vastassa oli iloinen lapsi, jossa ei näkynyt mitään merkkejä kivusta. Kävi ilmi, että siellä oli tarjottu luumuja, jotka olivat raakoja ja usealla lapsella oli ollut vatsaoireita. Toisella kerralla taas näin lapsen ilmeestä, että nyt on tosi kyseessä. Lapsella olikin korkea kuume ja vatsakipu oli oire kuumeesta - tämä lapsi kun oksentaa, kun on korkea kuume. Sekin on asia, jonka vanhempi kyllä tietää. Onnekseni nämä tapahtuivat aikana, jolloin olin äitiyslomalla kuopuksen kanssa, joten ei tarvinnut tapella työnantajan kanssa tunneista. 

Kannattaa muistaa, ettei lasten "kuume" aina johdu todellakaan oikeasta sairaudesta. Usean päiväkodista työskentelevän tuntevana tiedän, että on paikkoja, joissa on lapsia ihan liikaa työntekijöiden määrään suhteutettuna ja silloin soitetaan herkemmin hakemaan "kipeä" lapsi kotiin, jotta työmäärä inhimillistyy. Kyse on kuitenkin jatkuvasti ylityöllistetystä alasta, johon yhteiskunnalla ei tunnu olevan kiirettä puuttua. Se on harmi, sillä maksamme kyllä karvaasti varhaislapsuuden virheistä myöhemmin.

Vierailija
90/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti voi kirjoittaa lapun että lapsi on sairastunut kesken päivän. Minun työnantajalle se ainakin kelpaa, jos sairastuu illalla tai viikonloppuna, pitää toimittaa terkkarin todistus.

Vierailija
91/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus marraskuulta 2008, neuvot voivat olla hiukan myöhässä.

😂

Vierailija
92/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin huomaa että osalla on taju sumentunut korona hysterian vuoksi kokonaan.

Oliko koronahysteriaa jo 13 vuotta sitten?

Vierailija
93/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo, että päiväkodista soitettiin ja käskettiin hakemaan, koska oli kuumetta. Sairaanhoitajalta saa todistuksen. Monissa paikoissahan sen saa ihan vaan soittamalla.

Olisit nyt vaatinut sen todistuksen.

Niin saa. Meidän kaupungissa ainakin riittää ihan soitto terkkariin niin kirjoittavat saman tien sen kolme päivää ja lappu tulee postissa kotiin (ellei halua käydä hakemassa). Helppoa eikä ole vaaraa tartuttaa muita. Vielä helpompaa toki olisi, jos ei tarvitsisi perusflunssan takia vaivata terveydenhuoltoa ollenkaan. Meillä saa olla omalla ilmoituksella pois, jos itse sairastuu, mutta lapsen sairaudesta pitää olla todistus 🙄

Vierailija
94/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo, että päiväkodista soitettiin ja käskettiin hakemaan, koska oli kuumetta. Sairaanhoitajalta saa todistuksen. Monissa paikoissahan sen saa ihan vaan soittamalla.

Olisit nyt vaatinut sen todistuksen.

Niin saa. Meidän kaupungissa ainakin riittää ihan soitto terkkariin niin kirjoittavat saman tien sen kolme päivää ja lappu tulee postissa kotiin (ellei halua käydä hakemassa). Helppoa eikä ole vaaraa tartuttaa muita. Vielä helpompaa toki olisi, jos ei tarvitsisi perusflunssan takia vaivata terveydenhuoltoa ollenkaan. Meillä saa olla omalla ilmoituksella pois, jos itse sairastuu, mutta lapsen sairaudesta pitää olla todistus 🙄

Mutta oliko näin jo silloin 2008, kun ap asiaa kyseli?

Vierailija
95/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin laskun päiväkodille.

Vierailija
96/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:n lapsi ei ole enää päiväkodissa, ja ap on saanut tunnit tehtyä.

Vierailija
97/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoista, että pk tätien mielestä 37.1 on kuumetta, kun taas monen lastenlääkärin mielestä mikään alle 37.5 ei ole kuumetta, osalla raja on vasta 38 juuri sen vuoksi, että osalla lapsista liikkumisella saa lämmön nousuun. Eli 37.1 ei ole kuumetta.

Vierailija
98/98 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadin alaisiltani jokaisesta sairas/lapsi sairas poissaolosta todistuksen.

.

lapsen sairastaessa kolme päivää poissa ja oman sairastapauksen vuoksi kaksi päivää poissa ilman että täytyy mennä lääkäriin. MInusta on ihmisten kiusaamista, jos flunssassa ja kovassa kuumeessa täytyy lähteä jonottamaan lääkäriin vain koska esimiehelle on kusta päässä. Eivät ne siellä lääkäriasemillakaan siitä tykkäää, kun turhaan resursseja kulutetaan jonninjoutavien flunssien takia, jotka paranevat itsestään.

Työnantajan kannalta on fiksumpaa, että joutuu hakemaan todistuksen, KOSKA työpaikoissa on aina ne jotka ovat luottamukset rikkoneet : säännölliset poissaolot kaikesta pienestä, aina on oksennusta ja migreeniä, selkäkipua ja muuta. Itse aja<ttelen aina, että mitenköhän noi pärjää kun ikää tulee..  Meillä sai ennen olla sen 3 päivää omalla ilmoituksella, nyt ei tuntiakaan. Tietyt tyypit käytti tguota kolmea päivää sen verran hanakasti, että se poistettiin kaikilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi