Ajattelin kasvattaa lapseni ihan ilman Keltikangas-Järvisen ym. kumppaneiden opuksia.
Ihan maalaisjärjellä pärjää vallan hyvin. Mites muut?
Kommentit (135)
Luetko myös paljon lääketieteelista kirjallisuutta ennaltaehkäistäksesi monet taudit?
Vierailija:
HardcoreZen:
sun olevan just sitä mitä aikaisemmin sanoin :)Yleensäkin, jos on tarvetta lähteä henkilökohtaisuuksiin, niin on joko todella nuori tai muuten aikuisten keskusteluissa kokematon henkilö. Minulta kyllä saat samalla mitalla takaisin, en todellakaan ala teinien kynnysmatoksi tai haukuttavaksi.
Hauskaa iltaa galleriassa sinulle.
ap
toteaa sinun kirjoitustesi perusteella olevan joko provo tai ihan oikeasti tosi umpimielinen?
Itse käsket minun painua jonnekin galtsuun hengaamaan kun kommentoin kirjoituksiasi :P
Taidat muuten aika paljon roikkua täällä, kun tiedät ikänikin ;)
HardcoreZen:
toteaa sinun kirjoitustesi perusteella olevan joko provo tai ihan oikeasti tosi umpimielinen?
Itse käsket minun painua jonnekin galtsuun hengaamaan kun kommentoin kirjoituksiasi :PTaidat muuten aika paljon roikkua täällä, kun tiedät ikänikin ;)
Millä perustein? Siksikö, että en lue tiettyjä kirjoja? Mieti nyt vähän.
ap
Oletteko koskaan ajatelleet, että nyt pienten lasten vanhemmat ovat 60- ja 70-luvun kasvateja aika pitkälti? Juuri tänä aikana meitä lapsia laitettiin päivähoitoon usein jo 3 kk ikäisinä - yhteiskunta kaupungistui ja ne entisajan suuret perheyhteisöt jäivät unholaan. Isovanhemmat asuivat siellä maalla, ja meidän vanhempamme olivat lähteneet kaupunkeihin työn perässä.
Voiko hukassa oleva vanhemmuus johtua tästä? Minä uskon, että johtuu. Parinkymmenen vuoden päästä nähdään, miten vanhempia osaavat olla ne, jotka laitettiin päiväkotiin, kun vauvasisarukset jäivät äidin kanssa kanssa kotiin.
Vierailija:
HardcoreZen:
Itse käsket minun painua jonnekin galtsuun hengaamaan kun kommentoin kirjoituksiasi :PTaidat muuten aika paljon roikkua täällä, kun tiedät ikänikin ;)
Millä perustein? Siksikö, että en lue tiettyjä kirjoja? Mieti nyt vähän.
ap
Muistaakseni selitin heti ekassa viestissäni että kyse ei ole siitä ettet olisi lukenut niitä kirjoja.
Sen kun menee muualle Eurooppaan tekemään tutkimusta.
mene hoitoon. Ja todellakaan en ansainnut sitä :D.
Vai onko asia niin, että olet itse sopivasti unohtanut kirjoittamasi asiat? Tuostahan haukkumisesi löytyy pari sivua taaksepäin. Suvaitseeko muuten K-J haukkumisen? Ilmeisesti, kun sitä täällä av:lla harrastetaan niin tiheään. Meillä ei muuten sallita haukkumista, mutta hei, mehän kasvatetaan vaistolla pääasiassa.
ap
Vierailija:
mene hoitoon. Ja todellakaan en ansainnut sitä :D.
Uskon että se on lasteni kannaltakin paras vaihtoehto, sillä äitinä en suinkaan ole mikään kaikkitietävä tai erehtymätön ihminen. Kaikki neuvot ja vinkit, tuki ja asiantuntijoiden mielipiteet ovat tervetulleita.
Minusta on ainakin kiva seuratakun toisella on pilke silmäkulmassa ja toiset ottaa ihan tosissaan! LOL
Vierailija:
Minä kasvatan lapseni sekä ns. maalaisjärjen että asiantuntijoiden avustuksella.
Uskon että se on lasteni kannaltakin paras vaihtoehto, sillä äitinä en suinkaan ole mikään kaikkitietävä tai erehtymätön ihminen. Kaikki neuvot ja vinkit, tuki ja asiantuntijoiden mielipiteet ovat tervetulleita. .
T: kasvatuspsykologian ammattilainen
Vierailija:
Vai onko asia niin, että olet itse sopivasti unohtanut kirjoittamasi asiat? Tuostahan haukkumisesi löytyy pari sivua taaksepäin. Suvaitseeko muuten K-J haukkumisen? Ilmeisesti, kun sitä täällä av:lla harrastetaan niin tiheään. Meillä ei muuten sallita haukkumista, mutta hei, mehän kasvatetaan vaistolla pääasiassa.ap
mitään siitä, että palvon Keltikangasta tms? En oo lukenut yhtäkään kasvatusopasta (lapsikirjaa luin ihan mielenkiinnosta viime kesänä, kun siskoni odotti esikoistaan), koska ei oo tarvetta. Sulla on oikeesti vaikeuksia luetunymmärtämisen kanssa? Ja oot itsekin täällä päätäs aukonut (mm. mene hoitoon) ja mä olen sanonut sua miksi? Ignorantiksi!
' Keskustelu' kanssasi on kuin puhuisi evoluutiosta ID-uskiksen kanssa...
Vierailija:
Vierailija:Minä kasvatan lapseni sekä ns. maalaisjärjen että asiantuntijoiden avustuksella.
Uskon että se on lasteni kannaltakin paras vaihtoehto, sillä äitinä en suinkaan ole mikään kaikkitietävä tai erehtymätön ihminen. Kaikki neuvot ja vinkit, tuki ja asiantuntijoiden mielipiteet ovat tervetulleita. .
Minä en lue kasvatusoppaita vaan haen sen tiedon jostain muualta, ihan vaan siitä syystä, ettei minulla ole siihen aikaa!
No, en. Minusta on erikoista, että jotkut pitävät K-J:stä jumalasta seuraavana ja eivät voi käsittää, että jotkut päättävät selviytyä kasvatuksesta lukematta rouvan tekeleitä. Oletko muuten koskaan miettinyt, miksi tämä asia häiritsee sinua?
ap
HardcoreZen:
mitään siitä, että palvon Keltikangasta tms? En oo lukenut yhtäkään kasvatusopasta (lapsikirjaa luin ihan mielenkiinnosta viime kesänä, kun siskoni odotti esikoistaan), koska ei oo tarvetta. Sulla on oikeesti vaikeuksia luetunymmärtämisen kanssa? Ja oot itsekin täällä päätäs aukonut (mm. mene hoitoon) ja mä olen sanonut sua miksi? Ignorantiksi!' Keskustelu' kanssasi on kuin puhuisi evoluutiosta ID-uskiksen kanssa...
Turha siitä on väitellä, kun asia on tarkistettavissa parin sivun takaa. En tiedä mitä olet lukenut, eikä suoraan sanottuna kiinnosta. En katsos kuulu niihin ihmisiin, jotka vauhkoontuvat toisten lukemista kirjoista. Mene nyt sinne galleriaan, saat ikäistäsi seuraa :)
ap
Vierailija:
No, en. Minusta on erikoista, että jotkut pitävät K-J:stä jumalasta seuraavana ja eivät voi käsittää, että jotkut päättävät selviytyä kasvatuksesta lukematta rouvan tekeleitä. Oletko muuten koskaan miettinyt, miksi tämä asia häiritsee sinua?ap
Lueppa vielä kerran se Kalevala-esimerkki. Tässä ei ole minusta kyse K-J:stä tai edes kasvatuksesta, vaan sinun ylimielisestä ja itseriittoisesta asenteestasi.
Onneksi olkoon muuten; olet onnistunut provollasi saamaan aikaan illan pisimmän ketjun!
K-J:n kirjojen kantava idea nimenomaan on se että lapsi on persoonallisuus ja se mikä toimii yhden kanssa ei toimi toisen kanssa.
Mä olen oppinut niiden kirjojen avulla ymmärtämään paremmin lasteni erilaisia temperamentteja, ja myös hyväksymään paremminheidän erityispiirteensä.
Mutta hei, sä olet jo lukematta päättänyt mitä ne kirjat sisältää, joten eikö tää keskustelu ole aika turha?
Vierailija:
Kun lapsi ei sitten toimikaan kuten kirja sanoo, niin vanhemmat turhautuvat. Kun se lapsikin on persoonallisuus, ei mikään luku K-J:n kirjassa.ap
Tahi asenteellinen.