Ajattelin kasvattaa lapseni ihan ilman Keltikangas-Järvisen ym. kumppaneiden opuksia.
Ihan maalaisjärjellä pärjää vallan hyvin. Mites muut?
Kommentit (135)
Vierailija:
Ap, ehkä sun ei tarvitse lukea niitä kasvatusoppaita, mutta näytät kyllä (ja muutama muukin) olevan Käytöksen kultaista kirjaa vailla... Suosittelen tutustumaan.
HardcoreZen:
Lueppa vielä kerran se Kalevala-esimerkki. Tässä ei ole minusta kyse K-J:stä tai edes kasvatuksesta, vaan sinun ylimielisestä ja itseriittoisesta asenteestasi.Onneksi olkoon muuten; olet onnistunut provollasi saamaan aikaan illan pisimmän ketjun!
Ja tämä ei ole mikään provo.
ap
Miten ihmeessä olen käyttäytynyt huonosti? Olen sanonut, että en lue tiettyjä kirjoja, ja mammat hermostuvat siitä. Minua lähinnä huvittaa tämä mammojen asenne.
ap
Vierailija:
HardcoreZen:
Lueppa vielä kerran se Kalevala-esimerkki. Tässä ei ole minusta kyse K-J:stä tai edes kasvatuksesta, vaan sinun ylimielisestä ja itseriittoisesta asenteestasi.Onneksi olkoon muuten; olet onnistunut provollasi saamaan aikaan illan pisimmän ketjun!
Ja tämä ei ole mikään provo.
ap
en jaksa enää jankata tästä. Lue koko ketju vielä kerran läpi ja yritä tajuta pointtini.
HardcoreZen:
en jaksa enää jankata tästä. Lue koko ketju vielä kerran läpi ja yritä tajuta pointtini.
ketjussa. Jos et sitä tajua ihan oikeasti - vaikka uskon kyllä että provoilet ihan täysillä - niin silloin olet ihan hirveä tyyppi ja sulle TODELLAKIN tekisi hyvää lukea jotain, mitä tahansa psykologiaa ja erityisesti sitä käytöksen kultaista kirjaa. Ja olen muuten ihan taivahan tosissani. Ja ennustan, että vastauksesi sisältää runsaasti mammattelua ja muuta ylimielisyyttä & hoitoon ohjauksia.
Koittakaa nyt tajuta.
Vierailija:
Ap sähän saatat vaikka nyt jo noudattaa niiden oppeja, ihan tietämättäsikin :-)
Vierailija:
ketjussa. Jos et sitä tajua ihan oikeasti - vaikka uskon kyllä että provoilet ihan täysillä - niin silloin olet ihan hirveä tyyppi ja sulle TODELLAKIN tekisi hyvää lukea jotain, mitä tahansa psykologiaa ja erityisesti sitä käytöksen kultaista kirjaa. Ja olen muuten ihan taivahan tosissani. Ja ennustan, että vastauksesi sisältää runsaasti mammattelua ja muuta ylimielisyyttä & hoitoon ohjauksia.
Vierailija:
Vierailija:
Eikö sinusta ole huonoa käytöstä, että minun kimppuuni hyökätään hirveällä mamma-armeijalla, koska en lue JOTAIN HEMMETIN KIRJAA? Joo, tervetuloa vain todellisuuteen sinullekin...
ap
Vierailija:
Olet sairas ja aivan hakoteillä koko asiasta!
Et sitten kehdannut ap signeeraustasi laittaa =))))))))))))
Vierailija:
Eikö sinusta ole huonoa käytöstä, että minun kimppuuni hyökätään hirveällä mamma-armeijalla, koska en lue JOTAIN HEMMETIN KIRJAA? Joo, tervetuloa vain todellisuuteen sinullekin...ap
Pelaan täällä mamma-bingoa muuten myös, että jatka samaan tahtiin ;).
Vierailija:
Vierailija:Olet sairas ja aivan hakoteillä koko asiasta!
Et sitten kehdannut ap signeeraustasi laittaa =))))))))))))
Vierailija:
Vierailija:
Eikö sinusta ole huonoa käytöstä, että minun kimppuuni hyökätään hirveällä mamma-armeijalla, koska en lue JOTAIN HEMMETIN KIRJAA? Joo, tervetuloa vain todellisuuteen sinullekin...ap
Pelaan täällä mamma-bingoa muuten myös, että jatka samaan tahtiin ;).
Ei vaan kiinnosta. Raskausaikana en lukenut yhen ainoaa opusta raskaudesta/synnyttämisestä enkä vielä ole lukenut yhtään lapsenhoito/kasvatusopasta... Ei vaan ole tullut tarvetta eikä jostain syystä ole mitään mielenkiintoakaan.
Netistä löytyy kyllä ihan riittävästi vinkkejä ongelmallisiin tilanteisiin, jos niitä on...
En aio lukea yhtään kasvatusopasta. Ei ole kyllä aikaa lukea edes hesaria!
Digiboksinkin asensin ihan ilman mitään ohjeita ja tietokoneenkin ;-)
metafysiikasta vitsikirjoihin, sosiologiasta ilmaisutaitoon ja psykologiasta sarjakuviin. Mun mielestä lukeminen avartaa, vaikka kaikki ei olisikaan niin laadukasta luettavaa.
Mun mielestä kirjojen lukeminen ei ole uhka lastenkasvatukselle, eikä ilman niitä tai niiden kera selviytyminen ole mikään saavutus.
HardcoreZen: