Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö muitakin erittäin nopeasti puhuvat ihmiset?

Vierailija
30.07.2014 |

Kyrsii nuo julkkikset ja mainosten näyttelijät, jotka puhuvat liian nopeasti. Tuttavapiirissäni on yksi sellainen, mutta koska hän on hyvin älykäs ja hauska ihminen, niin kestän sen. Toisaalta, kun nähdään pitkän ajan jälkeen, niin kestää hetki tottua tuohon pikapuheeseen.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mie-sie -murrealueiden puhujat on usein näitä papattajia.

Vierailija
2/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sorrun usein puhumaan liian nopeasti, ja vaihdan myös ykskaks puheenaihetta ja sitten taas jatkan alkuperäisestä aiheesta. Ja kyllä, itseä jopa ärsyttää, mutta minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti ärsytä, mutta vähän turhauttaa, kun en saa selvää puheesta. Tuttavapiirissä on yksi tällainen pikapuhuja. Usein jää vähän epäselväksi, mitä hän sanoo ja tyydyn sitten vain hymisemään ja nyökkäilemään. En viitsi koko ajan pyytää toistamaan.

Vierailija
4/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, mua vähän ärsyttää sen sijaan liian hitaasti puhuvat ihmiset. 

Vierailija
5/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi tällainen. Puhuu tosi nopeasti, toki asiaa, ja käyttää lauseissa loppunousuja. Minun on tosi vaikea seurata hänen puhettaan, koska olen itse hitaampi ja mietiskelevämpi.

Vierailija
6/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:46"]

Joo, mie-sie -murrealueiden puhujat on usein näitä papattajia.

[/quote]

Olen eri mieltä, he kyllä puhuvat nopeasti,mutta se kuuluu niihin murteisiin.

Itse koen suuremmaksi ongelmaksi tämän pääkaupunkiseudun nuorempien ihmisten ( 20-35 v ) nykyisen sokelluksen. Sanan loput nielaistaan, kummia kiekasuja sanojen lopussa ja nuorten naisten nariseva puhetapa.

En voi ymmärtää, mihin sillä pyritään, tuntuu aina niin teennäiseltäkin.

Vierailija
7/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä raasu joudun työkseni kuuntelemaan lapsia, ja niitä täytyy sitten opettaa puhumaan selkeämmin. Pitäisi varmaan mennä kuulo tarkastuttamaan. Pahin kokemus silti oli joku epäselvästi mongertava pikatykki australialainen, jonka ääni jotenkin oli niin matala, etten saanut siitä mitään tolkkua.

Vierailija
8/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:51"]

Ei yhtään, mua vähän ärsyttää sen sijaan liian hitaasti puhuvat ihmiset. 

[/quote]

Mihin sinulla sitten on kiire, ettet ehdi kuunnella normaalia puhetahtia?

Vierailija
9/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulee mieleen kokki Stefan Richter. Sitä sen ohjelmaa ei kestänyt katsoa kymmentä minuuttia kauempaa.

Vierailija
10/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuteeveessä (Ylen aamu-TV) on siinä jälkiviisaissa tms. se Elena-niminen (venäläissyntyinen?) nainen, joka höpöttää ärsyttävän nopeasti ja epäselvästi. Lisäksi ne hänen kommenttinsa ovat ihan tuubaa niihin muihin asiantuntijoihin verrattuna.

Vierailija
11/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas: minuakin ärsyttää hyvin hitaasti puhuvat ihmiset, jotka kertovat pitkiä tarinoita ja pitävät pitkiä taukoja. Luulisi, että jokainen terve aikuinen kykenee suunnilleen normaaliin puherytmiin! Olen kasvanut Savossa ja puhun tavallisella nopeudella, selvästi artikuloiden.

Vierailija
12/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pidän nopeasti puhuvista ihmisistä. Hitaat ihmiset voivat olla rasittavia. Hämeessä oli aikoinaan tuskallista asua.

"Nyt seuraa uutiset ja sää."

- puolen tunnin tauko -

"Jaa mää?", pohtii hidas hämäläinen.

Vierailija
13/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei ärsytä, mutta se vähän joskus kun ei ehdi itse sanoa mitään väliiin. Suvusta löytyy pari tuollaista pikapuhujaa.

Vierailija
14/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset usein puhuvat nopeammin kuin keskivertoihmiset, laskin kerran yhdessä seminaarissa puhujan "huippunopeudeksi" 9 sanaa sekunnissa. AP vaan käy itse hitaalla niin ei pysy perässä.

Vierailija
15/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi ja hitaasti puhuvat ovat niitä joita suomenruotsalainenkin ymmärtää!

Vierailija
16/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas 15, minä ymmärrän joka sanan, mitä ne pikapuhujat sanovat. Se vain ei ole miellyttävää kuunneltavaa ja antaa puhujasta hermostuneen kuvan. Ap

Vierailija
17/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"9 sanaa sekunnissa" :D En usko tai sitten siitä ei saanut mitään selvää

Vierailija
18/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:26"]

[/quote]

Otin itse asiassa aikaa kännykällä, enkä meinannut pysyä perässä...  Ei siitä selvää tosiaan saanut varmaan kukaan mutta tämä kyseinen puhuja on tunnettu tällaisesta konekivääritahdista, yleensä muut ihmiset vain nyökyttelevät hänelle :D

Vierailija
19/69 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:26"]

[/quote]

Otin itse asiassa aikaa kännykällä, enkä meinannut pysyä perässä...  Ei siitä selvää tosiaan saanut varmaan kukaan mutta tämä kyseinen puhuja on tunnettu tällaisesta konekivääritahdista, yleensä muut ihmiset vain nyökyttelevät hänelle :D

[/quote]

Tämä videon tytön pikaluku on suunnilleen samalla nopeudella kuin tämän puhujan normaali puhenopeus, en on ikinä ennen törmännyt yhtä nopeasti puhuvaan ihmiseen "livenä" :D

Vierailija
20/69 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ärsyttää. Olen itse tälläinen nopea puhuja. Tosin onneksi asiakaspalveluala on pakottanut hidastamaan ja selkeyttämään puhetta. Joskus kun oikein innostun ja alan papattamaan, niin en saa välttämättä edes itse sanoistani selvää. Sitten alkaa naurattamaan, jonka jälkeen puhe menee vielä enemmän epäselväksi. Tässä vaiheessa tyydyn lyhyisiin ja yksinkertaisiin lauseisiin, jotta vastakeskustelija pääsisi edes hieman jyvälle tarkoitusperistäni.

Onneksi näin tapahtuu enää harvoin.