Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki on nykyään nepsyjä?

Vierailija
24.01.2026 |

Niin lapset kuin aikuisetkin. 

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki? Miksi olet noin tyhmä?

Vierailija
2/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ainakin olet, eikö vaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä myös? Itse en ole, joten olet väärässä.

Vierailija
4/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli ja Vuokko. 

Vierailija
5/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnostiikka on kehittynyt ja nepsypiirteet tunnistetaan paremmin. Myös yleinen tietämys aiheesta on lisääntynyt ja vanhemmat voivat epäillä herkemmin lapsensa nepsyyttä. 

Olen myös kuullut jonkun neuropsykiatrin arvelleen, että nykyinen elämäntapamme aiheuttaa nepsyn kaltaisia oireita.

Summa summarum, kaikki eivät ole nepsyjä, mutta useampi nykyisin tunnistetaan semmoiseksi.

Vierailija
6/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen geeniperimä näkyy nykyolosuhteissa selkeämmin. 

Vierailija
7/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ainakin olet, eikö vaan? 

En ole. En kirjoittanut mitään sellaista mistä voisi tuollaista päätellä. En vain siedä ap:n kaltaisia tyhmiä ihmisiä jotka trollaa paskaa täällä jatkuvasti.

Vierailija
8/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä, et jokainen o vähäsen kirjolla... Koska jokainen ihminen on yhden ihmisen vähemmistö ;D

Vierailija
9/85 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnostiikka on kehittynyt ja nepsypiirteet tunnistetaan paremmin. Myös yleinen tietämys aiheesta on lisääntynyt ja vanhemmat voivat epäillä herkemmin lapsensa nepsyyttä. 

Olen myös kuullut jonkun neuropsykiatrin arvelleen, että nykyinen elämäntapamme aiheuttaa nepsyn kaltaisia oireita.

Summa summarum, kaikki eivät ole nepsyjä, mutta useampi nykyisin tunnistetaan semmoiseksi.

Itse olen pyörinyt mt-palveluissa 20 vuotta, mutta ei ole tunnistettu mitään perustavanlaatuista ongelmaa, kun ei ole reikää jalkojen välissä. T. incelmies

Vierailija
10/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parantunut vai "parantunut"

Kyllähän lobotomiaakin pidettiin ennen vanhaan lääketieteen ihmeenä. Jopa Nobelin palkinnon voitti, mutta kas kummaa, kun kyseinen hoitomuoto onkin nykyään kielletty 

Vierailija
11/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nepsyt sikiää keskenään, niin syntyy supernepsyjä.

Vierailija
12/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen periaatteessa nepsy, mutta nykyään koen etten todellakaan halua sanoa tätä ääneen missään tilanteessa, ja toivon, ettei lääkäritkään huomaa diagnoosia kannasta. Peittelen piirteitä ennemmän kuin koskaan. Kiitos vain teille, jotka teette nepsyydestä itsellenne identiteetin jolla selitätte hankaluuttanne. Diagnooseista ei tarvitse rakentaa identieettiä!

Vierailija
13/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen haluaa olla uhri tai joku muu erityisherkkä.

Vierailija
14/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ennen oli vain kylähulluja, omituisia tyyppejä, peräkamarin poikia, pojat on poikia- töllöntöitä tekijöitä. Tiesitkö ap, että vuoteen 1986 saakka koulunkäynnistä saattoi saada kokonaan vapautuksen? Apukouluun löhti meidänkin koulusta melkein joka vuosi joku kun ei pärjönnyt tavallisessa koulussa. Tätä ei aina kerrottu luokalle. Minunkin luokalta yksi villi tyttö vain "muutti".  Joskus yläasteella joku perheen  tunteva tiesi. 

Vierailija
15/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin kiltti, älyttömän ujo ja tosi hajamielinen. Minulla ei ole diagnoosia. Jumitan herkästi ja olen haaveilija. Tänä päivänä pistettäisiin tutkimuksiin. Pärjään kuitenkin hyvin vaikka unohtelen tavaroita koko ajan enkä jaksa kuunnella esim. palaverissa. N62

Vierailija
16/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epidemia leviää. 

Vierailija
17/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsy ei ole oikea sairaus vaan keksitty juttu jotta ihminen saisi enemmän huomiota. Sama näiden kaikkien allergioiden kanssa

Vierailija
18/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kakarat ovat. Minäminäkauhukakaroita, näsäviisaita kuvotuksia.

Vierailija
19/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepsy ei ole oikea sairaus vaan keksitty juttu jotta ihminen saisi enemmän huomiota. Sama näiden kaikkien allergioiden kanssa

Kyllä se on ihan oikea tila, jonka kanssa voi elää oikein hyvää elämää ja nepsy voi olla hyvinkin innovattivinen ja älykäs ihminen siinä missä neurotyypillinen. Älä nyt vain mene tähän lankaan, että kaikki nepsyt olisivat huomionhakuisia ja vastuuta vältteleviä sankareita.  Ja mitä ihmettä allergiat tähän liittyvät? Luuletko että ihmiset ovat huvikseen allergisia?

Vierailija
20/85 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa diagnoosin saaneista nuorista "paranee", kunhan arjen rutiinit ja tekemiset laitetaan kuntoon. Sitten toki on ihan oikeita keissejä, joilla on aivojen toiminnassa jotain poikkeavaa.