Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muitakin erittäin nopeasti puhuvat ihmiset?

Vierailija
30.07.2014 |

Kyrsii nuo julkkikset ja mainosten näyttelijät, jotka puhuvat liian nopeasti. Tuttavapiirissäni on yksi sellainen, mutta koska hän on hyvin älykäs ja hauska ihminen, niin kestän sen. Toisaalta, kun nähdään pitkän ajan jälkeen, niin kestää hetki tottua tuohon pikapuheeseen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todella. Monet julkkikset, poliitikot puhuvat niin nopeasti, että sanoma hukkuu puhetulvan alle. Nyt juuri Jenni niminen enkelisijoittaja Puoli Seiskassa posottaa tekstiä ilman pisteitä ja pilkkuja sellaisella vauhdilla, että raivostuttaa kuunnella. Hengittäisi välillä.Todella rasittavaa kuunneltavaa, eivät itse huomaa, mutta puhekoulutus olisi enemmän kuin tarpeen.

Vierailija
62/69 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää hitaasti puhuvat enemmän. Kun menen johonkin kirjaston yleisötapahtumaan, siellä voi olla vanhempia miehiä jotka esittävät puheenvuoroja ja puhuvat niin hitaasti että tekisi mieli alkaa laulaa kunnes lopettavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Liian

hitaasti puhuvat ihmiset hermostuttavat minua.

En ole mie - sie - alueelta.

Vierailija
64/69 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiktok aivomädätys aiheuttaa tätä.

Vierailija
65/69 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, jos sillä yritetään korostaa älyn nopeutta. Älykkäimmät tyypit, jotka itse tunnen, puhuvat aika hitaasti. Hitaasti ja selkeästi, harkiten.

Vierailija
66/69 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulähetys, Mtv3,  Katri Manninen, ei taida itse huomata järkyttävää puhenopeuttaan, mitään selvää ei saa kun pölöttää tuhatta ja sataa. Oli pakko sulkea TV.  

Vierailija
67/69 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vain, jos se on sellasta tyhjää, tasarytmistä papatusta ilman hengenvetoa. Yksi sukulaistäti on tuommoinen kalkattaja, suu käy koko ajan mutta mitään asiaa sieltä ei tule.

Muuten ärsyttää enemmän tosi hitaasti puhuvat ihmiset, varsinkin jos sisältö on helposti ennakoitavissa, mutta olenkin itse nopea puhuja ja täytän usein mielessäni hitaan puhujan lauseen loppuun taukojen aikana. Jään odottamaan, että toinen saa sanottua loppuun, mutta jos on tuttua asiaa niin oma ajatus karkaa nopeasti muualle.

Vierailija
68/69 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee täysin ohi puheen sisältö, kun ihminen puhuu liian nopeasti. On kuin hän ei olisi sanonut mitään. Ikään kuin öööööööpapapapapapapassthdaadadaöaöaöaöaöapapapapa.

Vierailija
69/69 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta ahdistaa oma tyhmyys, jos tippuu kärryiltä. Sitten ei tajua enää muuta kuin plaaplaaplaplaaplaa.