Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultalusikka suussa syntynyt kaveri ärsyttää!!

Vierailija
20.11.2008 |

Ottaa aivan älyttömästi pattiin kaverin selitys siitä, että kyllä kaikilla on halutessaan varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia kotihoidontuella. Helppo puhua kun vanhempansa kantavat perheeseen ruokakasseja ja muutenkin sponssaavat rahallisesti. Tuntuu tosi kurjalta ilman kaverin syyllistämisiäkin laittaa pieni lapsi päiväkotiin heti vanhempainloman jälkeen, mutta ihan pakko on töihin lähteä. :(

Muutenkin tältä kaverilta lentelee aina välillä aikamoisia sammakoita suusta. Itse esim. asuvat uudessa omakotitalossa (helppo oli rakentaa kun appiukko oli koko ajan töissä raksalla ja vanhempansa antoivat alkupääomaa useampia tuhansia projektiin) ja ajavat uudella autolla. Kaveri kauhistelee "miten kukaan VOI asua kerrostalossa? miten kukaan laittaa lastaan vanhaan rottelo autoon, eivätkö ajattele YHTÄÄN lapsen turvallisuutta?".

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vain arvovalinnoista. Siis, jos haluaa elää leveää elämää tai on ostanut oman asunnon ja maksaa velkaa, ei ehkä ole. Muuten on. Siis sosiaalituki takaa, että kukaan ei elä kurjuudessa.

Se rotteloauto ja kerrostaloasuntojuttu kyllä ärsyttävät minuakin.

Vierailija
2/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauhistelee, miten joku asuu kerrostalossa, niin kysypä häneltä osaisiko hän oikeasti arvata syytä sille. Sama juttu autojen kanssa. Kaverisi ei selvästikään osaa asettua muiden asemaan, ja tuollainen herättelevä keskustelu voisi oikeasti tehdä ihan hyvää hänelle. Ehkäpä hänkin oppisi huomaamaan, ettei kaikilla asiat ole oikeasti yhtä hyvin kuin heillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei ole RAHAA niin paljon. Vaihda seuraa!

Kohta hän huomaa, että olisikohan pitänyt sano/tehdä jotain toisin =)

Elämä opettaa.

Vierailija
4/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tai vaihda seuraa niin ei tarvi kärvistellä toisten loistavaa eloa.

Kuinka itse luotua tollanen loistokkuus muuten on jos kerran on näitä esim vanhempia sponsoroimassa...? Pystyisivätkö ihan omin avuin samaan loistokkuuteen?

Vierailija
5/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tunnen kyllä ihmisiä, jotka hoitavat lapsiaan kotona todella pienillä tuloilla, mutta elävätkin sitten hyvin yksinkertaista, mutta ihan hyvää elämää.

Vierailija
6/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen ihminen ei tiedä mitä sanoa

---meilläkin naapurin nuorilla pareilla oli velattomia rivareita tyyliin perintönä rahat saaneet...

t. yksi onnenmarkka taskussa kotoa muuttanut v. 1981

Vierailija
7/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeen omillaan.

Vierailija
8/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä tosi varakkaat ovat nöyriä

Vierailija
9/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinänsä kyllä jokaisella on mahdollisuus ne lapsensa ihan kotona hoitaa.. elintaso sitten saattaa kyllä laskea todella alas, mutta mikä sitten kenellekkin on tärkeintä. toiset vaan tarvii enemmän kuin toiset. mulle riittää ruoka ja katto pään päälle.

Vierailija
10/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei siis aina ole valinnasta. Meillä mies yrittäjä ja minä olin äityislomalla. Meille paukahti yllättävän iso sähkön tasauslasku ja sitä ei ollut varaa maksaa eikä sähköyhtiö suostunut osamaksuun.

Mies ollut yrittäjä n.25 vuotta, mutta sillä hetkellä oli paljon vaikeuksia. Siis oikeastaan yhtään ei jäänyt lainojen ym. kulujen jälkeen. Emme siis asu hienosti, emme ju, emme polta, emme harrasta, emme lomaile, emme tilaa lehtiä, syömme erittäin harkiten. Säästämme/säästimme kaikesta. Kaikki mahdollinen oli ja on karsittu pois.

Silti Suomen laissa on pykälä, joka ei myönnä toimeentulotuke yrittäjäperheelle. Sitten olisimme jotain saaneet, jos olisimme eronneet. Ainoa asia mitä sossutäti ihmetteli, oli, että miten voitte tulle toimeen näin pienellä, ja silti vain pahoitteli, että mihinkään tukeen ette ole oikeutettuja.

ELI SOSIAALITUKI EI OLE KAIKILLE! SE ON EVÄTTY SUOMEN LAIN MUKAAN PAHIMMILTA RIKOLLISILTA; YRITTÄJILTÄ JA HEIDÄN PERHEILTÄÄN.

Minulla ei siis ollut mitään muuta vaihtoehtoa, kuin mennä töihin, koska sillä meidän perhe elää.

Kyse on vain arvovalinnoista. Siis, jos haluaa elää leveää elämää tai on ostanut oman asunnon ja maksaa velkaa, ei ehkä ole. Muuten on. Siis sosiaalituki takaa, että kukaan ei elä kurjuudessa.

Se rotteloauto ja kerrostaloasuntojuttu kyllä ärsyttävät minuakin.

Vierailija
11/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kannattaa heti lopettaa yrityksensä ja ilmoittautua työttömäksi. Siten olisitte saaneet tekin oikeutta. Eli kyllähän teihinkin Suomen sosiaaliturva yltää. Taas kyse valinnoista.

Vierailija
12/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten vaihda seuraa.

Vierailija
13/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystäväpiirissä on jostakin syystä useampikin kultalusikka suuhun lentäneenä,tässä muutama esimerkki:

isä antaa tyttärelleen ison asunnon (lapsuuden kodin) ja tytär vastapalvelukseksi ostaa isälle yksiön,josta kuitenkin isä maksaa lainanlyhennyksiä ja tämän tytären asunnon asuntovastikkeen+ maksaa 4 lapsen harrastukset ja on ostanut auton (vanin) tämän perheelle ym ym lista on loputon.

vanhemmat antavat tyttärelleen lapsuudenkodin (omakotitalon) ja muuttavat itse samalla tontilla sijaitsevalle saunamökkiin. Isovanhemmat hoitavat lapset kouluikään.

äiti jää työstä pois hoitaakseen lapsenlapsena. Tytär on yksinhuoltaja (tästä tapauksesta olisi tosi paljon sanottavaa,on todella hyväksikäyttäjä) en uskalla etten tule tunnistetuksi. tämä ihminen käyttää myös omaa isääni sumeilematta hyväkseen,on siis minun sukulainen kyseessä.

ja pari muutakin jotla käytännössä isovanhemmat rahoittaa

Vierailija
14/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kannattaa heti lopettaa yrityksensä ja ilmoittautua työttömäksi. Siten olisitte saaneet tekin oikeutta. Eli kyllähän teihinkin Suomen sosiaaliturva yltää. Taas kyse valinnoista.

Yrittäjä ei voi lopettaa yritystään ja ilmoittautua työttömäksi. Tämä on ihan todellinen epäkohta, ja 13 on oikeassa. Paha on myös, että monesti myöskään yrittäjän puoliso ei voi ilmoittautua työttömäksi, varsinkin jos on joskus jonkun työtehtävän puolisolleen tehnyt. Viranomaiset kun katsovat, että perheen yritys työllistää molemmat. Tuloja ei silloin katsota.

Tästä on puhuttu julkisuudessa, ja jonkinlaista lainmuutosta on lupailtu.

Vierailija
15/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystäväpiirissä on jostakin syystä useampikin kultalusikka suuhun lentäneenä,tässä muutama esimerkki:

isä antaa tyttärelleen ison asunnon (lapsuuden kodin) ja tytär vastapalvelukseksi ostaa isälle yksiön,josta kuitenkin isä maksaa lainanlyhennyksiä ja tämän tytären asunnon asuntovastikkeen+ maksaa 4 lapsen harrastukset ja on ostanut auton (vanin) tämän perheelle ym ym lista on loputon.

vanhemmat antavat tyttärelleen lapsuudenkodin (omakotitalon) ja muuttavat itse samalla tontilla sijaitsevalle saunamökkiin. Isovanhemmat hoitavat lapset kouluikään.

äiti jää työstä pois hoitaakseen lapsenlapsena. Tytär on yksinhuoltaja (tästä tapauksesta olisi tosi paljon sanottavaa,on todella hyväksikäyttäjä) en uskalla etten tule tunnistetuksi. tämä ihminen käyttää myös omaa isääni sumeilematta hyväkseen,on siis minun sukulainen kyseessä.

ja pari muutakin jotla käytännössä isovanhemmat rahoittaa

Vierailija
16/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostella kesämökkiä,ajaa vanhalla autolla ym ym. heillä on varaa kun isovanhemmat kustantavat lähes kaiken.

Vierailija
17/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättävät (tai siis muotoile paremmin, nolous kannattaa säilyttää).

Vierailija
18/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimuutos voimaan 1.10.2007: Yrittäjän perheenjäsen saa työttömyyskorvausta aiempaa helpommin

Yrittäjä on työtön, kun hän on lopettanut yritystoimintansa tai myynyt oman osuutensa yrityksestä. Yrittäjyys voi päättyä yrityksen myyntiin, purkamiseen, konkurssiin, selvitystilaan tai avioeron takia. Yrittäjä katsotaan työttömäksi myös jos yritystoiminta on ollut keskeytyneenä yleensä vähintään neljä kuukautta.

kts www.syt.fi eli yrittäjien työttömyyskassan sivut

Vierailija
19/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on varaa jäädä kotiin, kunhan vaan on varautunut etukäteen. Tehnyt töitä ja säästänyt ennen kuin hankkii lapsen. Tai valinnut puolison, jolla on varaa elättää.

En olisi missään nimessä halunnut laittaa vuoden vanhaa päiväkotiin, enkä olisi hankkiutunut sellaiseen tilanteeseen, jossa niin on pakko tehdä.

Ollaan pärjätty periaatteessa omin voimin, mutta jos jotain yllättävää tapahtuu, niin lasten isovanhemmat varmasti haluaisivat auttaa. Nyt jo auttavat enemmän kuin olisi toivottavaa.

SK

Vierailija
20/28 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oo mollannut kultalusikka suussa syntyneeksi, olen vain onnellinen hänen puolestaan. Osaako kukaan muu olla?

Toki ärsyttää, jos ihminen ei ymmärrä yhtään toisenlaista elämää kuin omansa. Mutta tämän palstan perusteella sellaiseen idiotismiin ei tarvita rahaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi