Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyppii lastensuojelun langettamat eriarvoiset " rangaistukset" .

Vierailija
06.02.2008 |

Minulla on lapsi ollut kahdesti kiirellisesti huostaanotettuna. Syy lapsi oli ystävälläni hoidossa ja tulin sovittua myöhemmin hakemaan. Toinen tapaus oli sama juttu.

Eli lapsellani oli hoitaja koko ajan läsnä ja oli paljon isompi, kuin tuossa iltalehdessä ollut kolme wee.

Tein väärin ja sain todella kovan rangaistuksen(siitä ei sen enämpää).

Miksi ihmisiä kohdellaan eriarvoisesti tälläisissä tapauksissa?

Ja minun kolmevuotiaani eivät ole osanneet ainakaan pukea huolellisesti päälleen.

Onneksi ei ole pakkaset.

Lapsi kiireelliseen hostaan tuossa tapauksessa ja saisi todistaa ansaistsevansa lapsensa sillä välin takaisin.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja huomaa, että lapsen äiti on kamalassa humalassa tai krapulassa ja ei voi tulla läheskään oikeaan aikaan lasta hakemaan, niin on hyvin oletettavaa, että hän soittaa lastensuojeluun, sillä hän ajattelee lapsen parasta ja toivoo, että lastensuojelu ottaa tämmöisen äidin tarkkailuunsa.

Soitto lapsen isälle, että tulisi hakemaan, olisi pahimmassa tapauksessa merkinnyt sitä, että isä tulisi hakemaan ja veisi känniselle äidille.

Hoitaja piti pelottavana, että äiti ei pystynyt hillitsemään juomistaan, vaikka oli sitoutunut hoitamaan omaa lastaan. On ilmiselvä lastensuojelutoimien tarve.

Vierailija
42/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähellekään sitä mitä lupaa, ts. ei edes samana päivänä, eikä edes hommaa ketään muuta hakemaan, niin lastensuojelutoimiin on aihetta ihan riippumatta siitä olisko joku muu jolle hoitaja voisi soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 ei ole lastensuojelussa töissä enkä sosiaalialalla lainkaan, joten en minä ole päättämässä asioista, kunhan sanoin oman kansalaismielipiteeni.

54

Vierailija
44/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

54 ei ole lastensuojelussa töissä enkä sosiaalialalla lainkaan, joten en minä ole päättämässä asioista, kunhan sanoin oman kansalaismielipiteeni.

54

Mutta on parempi olla vetämättä johtopäätöksiä huostaanoton tarpeellisuudesta vain tämän palstan avulla, eikö?

Vierailija
45/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minäpä uskon, kun ovat itse kertoneet, että huostaanottoja tapahtuu aika pienistä syistä

asiasta sosiaalipuolen edustajien kanssa. Jos et, big mistake.

Vierailija
46/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on paha ongelma. Hän ei tajua että hänen lapsensa oli samassa tilassa kuin lehdenkin lapsi: vailla hoitajaa.

Vierailija
47/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

asiasta sosiaalipuolen edustajien kanssa. Jos et, big mistake.

Vierailija
48/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien kertomuksen, et tiedä asiasta koko totuutta, tuskin edes puolta totuutta. Olettaen että ko. vanhemmilla on edes minkäänlaisia edellytyksiä arvioida itse tilannetta.

Vierailija
49/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minusta kuulostaa aika oudolta, että jossain kunnassa olisi ollut niin paljon ylimääräistä rahaa, että ihan pienetkin syyt olisivat johtaneet huostaanottoon.

Kertomukset ovat aina kertomuksia.

Vierailija
50/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi meni niin hajalle, että hänelläon monenmoista vaivaa. Alkoi pissata housuunsa ja saada raivokohtauksia. Jouduin hänetkin viedä psykologille.

Nämä ystäväni eivät yrittäneet auttaa. Olen auttanut itse itseäni kaikki nämä vuodet. Toisella se lastensuojelun hakemaan pyytäminen oli kosto jonka hän on myöntänyt jälkikäteen.

Kuitenkin. Minun lapseni ei ikinä olisi yksin kolmivuotiaana kotona, kun olen baarissa. Vaikka kuinka äiti olisi ollut selvinpäin niin ei tuohon ole mitään hyvää selitystä.

Avatkaa silmänne, lastensuojelu on eriarvoinen ja ottaa joitakin perheitä oikein silmätikukseen.

Todellisa ongelmä pesiä ei välttämättä auteta moniin vuosiin.

ap

Vierailija
51/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siksi minusta kuulostaa aika oudolta, että jossain kunnassa olisi ollut niin paljon ylimääräistä rahaa, että ihan pienetkin syyt olisivat johtaneet huostaanottoon.

Kertomukset ovat aina kertomuksia.

Jos yhtään on perehtynyt kuntien sosiaalipuolen tuskallisiin rahaongmiin, niin pikkusyistä tehdyt huostat tuntuu kyllä erittäin naurettavalta ajatuksena.

Vierailija
52/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsellani oli hoitajat molemmilla kerroilla ja olin niin krapulassa/kännissä etten voinut hakea sovittuna aikana. Mieheni(joka ei asu kanssamme, mutt olemme olleet vuosia kimpassa) olisi voinut hakea lapsen kotiin, mutta hänelle ei " ystäväni" soittaneet.

ap

Niin ja en kommentoi omaa asiaani sen enempää.

Minun eräs ystäväni juhli harvinaisen kovasti eräänä perjantai-iltana. Lapset olivat sukulaisella hoidossa. Seuraavana päivänä hän joutui soittamaan sukulaiselleen, että on niin krapulassa, että ei voi hakea lapsia. Nämä sukulaiset sanoivat ok. Tämä ystävä naureskelee vieläkin, miten meni överiksi se juhlinta. Sekä me ystävät että nämä sukulaiset tietävät, että tämän ihmisen juhlinta on niin harvinaista, että me muutkin nauramme sille jutulle. Emme kukaan olisi voinut kuvitella, että tätä ystävää olisi ilmoitettu lastensuojeluun, vaan se on vain hauska muisto.

Jos siis tällaista tapahtuu harvoin ja lapset ovat luotettavalla ihmisellä, niin silloin ongelmaa ei pitäisi olla. Jos ap on kertonut jutun siten kuin minä sen ymmärrän, tämä ystävä on ollut nipottaja ja sossut ovat tehneet virheen.

Jos taas ystävä on huomannut, että ap:lla on taipumusta juomiseen, vaikka tällä kertaa toikin lapset hoitoon, niin silloin ehkä hän ajatteli tilaisuutensa tulleen. Onko tämä ystävä koskaan sanonut, että sinä ap joisit liikaa?

Vierailija
53/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et olisi juonut liikaa viinaa, lastasi ei ehkä olisi otettu huostaan ja lapsesi pissaisi normaalisti.

Vierailija
54/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapseni takaisin siksi, että koko helvetin elämäni ja henkilökohtaiset asiatkin pengottiin ja mitään ei löytynyt.

Nuo muutama repsahtaminen oli ainoa mitä löytyi.

Juomattomuuteni meinasi tyssätä siihen paikkaan kun lapsi oli kolme kuukautta kerrallaan huostassa laitoksessa.

Mieheni oli ainut joka tuki minua ja kävi seuranani lasta katsomassa.

Haaaskalinnut eivät paljoa laitoksen porteille eksyneet. Toinen lapseni kummi ja toinen siskoni.

Olen nyt ollut vuosia raittiina ilman pisaran pisaraa.

ap

Vierailija
55/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos et olisi juonut liikaa viinaa, lastasi ei ehkä olisi otettu huostaan ja lapsesi pissaisi normaalisti.

Vierailija
56/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kokee turvattomuutta, kun äiti ei tulekaan hakemaan silloin kun on sovittu. Lapsi toki tajuaa, että hoitaja ihmettelee miksi äiti ei tule hakemaan lastaan. Lapsi kokee, että hänet on hylätty, hänestä ei pidetä, hän ei ole äidille tärkeä.

Vierailija
57/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin sain hajalle menneen lapsen.

ap

Vierailija
58/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Takaisin sain hajalle menneen lapsen.

ap

t: sen kirjan jokus kirjoittava

Vierailija
59/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän sinun pitää myös aikuisena ymmärtää, että myös sinussa ja toiminnassasi oli syynsä tapahtumille? Kyllä sinun pitää itsekin voida ottaa vastuuta tapahtuneesta. Hyvä että myönnät olleesi alkoholisti, mutta alkoholismi myös tarkoittaa, että et ehkä ole kyennyt järjestämään lapsellesi riittävän turvallisia kasvuoloja - onko sekin kokonaan sosiaaliviranomaisten syy? Saitko riittävästi avohuollon tukitoimia- yleensähän kunnat viimeiseen asti pyrkivät toimimaan avohuollon keinoin, ja vain ääritapauksissa lapset sitten otetaan huostaan, kun mikään muu ei riitä ja auta? Sosiaalitoimessa kyllä tiedetään, että huostaanotto on aina järistyttävä vaihtoehto lapsen pelastamiseksi, ja siksi sitä yritetään välttää viimeiseen asti. Joskus vain siihen on turvauduttava, jos lapsen turvallisuus on vaarantunut jolloin huostaanoton negatiivisten seurausten arvioidaan olevan pienempi paha kuin mahdolliset uhat kotona.

Vierailija
60/97 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää laittaa suosikeihin ja tulla illalla kertomaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi