Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut hiukseni hyväkuntoisiksi mutta nyt ne lässähtää päätä myöten ja tulee äkkiä rasvaisiksi

Vierailija
27.04.2026 |

Huonompikuntoisena ja kuivana hius pysyi kuohkeana ja hius sitä myöten puhtaana kun ei makaa päätä myöten. Otin toisenlaiset hiustenhoitoaineet käyttöön ja vähensin kuumakäsittelyä ja latvoista pätkäistiin reilusti pois, hius on nyt kiiltävä ja "liukas", mutta lässähtää parissa tunnissa päätä myöten. En voi käyttää esim muotovaahtoa kuin satunnaisesti, kaikki alkaa pidemmässä käytössä kutittamaan päänahkaa, samoin kuivashampoot yms. 
Mikä avuksi vai auttaako tähän yhtään mikään... olen harkinnut jopa permistä tms tukikäsittelyä hiusjuureen että pysyisi vähän ilmavampana. Mutta meneekö se tukka taas kuivaksi hampuksi sen myötä. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kuivaksi hampuksi käsittelystä. Itselläni samanlainen hius, terve pääosin mutta tosi painavat eli menee "litteäksi" nopeasti, ja rasvaisen näköiseksi. Tosi ärsyttävää. 

Vierailija
2/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee kuivaksi hampuksi käsittelystä. Itselläni samanlainen hius, terve pääosin mutta tosi painavat eli menee "litteäksi" nopeasti, ja rasvaisen näköiseksi. Tosi ärsyttävää. 

Onko sulla kokemusta permiksestä tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jostain tyvikohottajasta tai suolasuihkeesta apua, saisi rakennetta vahingoittamatta hiusta? Mä olen umpisurkea käyttämään mitään tuotteita ja käytän kevytväriä (pois kuluvaa) ehkä kahdesti vuodessa. Kuvittelen sen tuovan vähän ryhtiä lasimaiseen hiukseen.

Vierailija
4/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin saippuan ja samppoon suihkuöljyyn. Nyt on iho pehmeä kuin vauvan peppu, hiukset kiiltää ja harittaa tuuheana joka suuntaan.

Vierailija
5/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko jostain tyvikohottajasta tai suolasuihkeesta apua, saisi rakennetta vahingoittamatta hiusta? Mä olen umpisurkea käyttämään mitään tuotteita ja käytän kevytväriä (pois kuluvaa) ehkä kahdesti vuodessa. Kuvittelen sen tuovan vähän ryhtiä lasimaiseen hiukseen.

En pysty käyttämään noita, mulla alkaa päänahka kutiamaan. Paljon on mennyt rahaa hukkaan kun on jotain kokeillut ja on jäänyt sitten käyttämättä. En värjää hiuksiani enkä haluaisi alkaakaan, se värjäyskierre on ärsyttävä ja kallis. 

Vierailija
6/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja föönaan hiukset joka aamu, joten ne eivät ole littanat tai rasvaiset vaikka ovatkin kiiltävät ja hyväkuntoiset. Muotovaahtona Mjuukin hajusteeton volume mousse.

Mitä shampoota ja hoitoainetta käytät? Teetkö tuplapesun?

Vierailija
7/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin saippuan ja samppoon suihkuöljyyn. Nyt on iho pehmeä kuin vauvan peppu, hiukset kiiltää ja harittaa tuuheana joka suuntaan.

Hius on siis hyväkuntoinen, se ei ole ongelma. Mulla on nopeasti rasvoittuva päänahka joka sitten tekee sen tukkakin tietty rasvoittuu. 

Vierailija
8/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen ja föönaan hiukset joka aamu, joten ne eivät ole littanat tai rasvaiset vaikka ovatkin kiiltävät ja hyväkuntoiset. Muotovaahtona Mjuukin hajusteeton volume mousse.

Pesen ja föönaan myös joka aamu. Käytössä on cutrinin bio+ sarjan kosteuttava shampoo+hoito sekä cutrinin hiuksiin jätettävä kosteuttava seerumi muutaman kerran viikossa. Tuplapesen joskus, en ole sillä huomannut olevan mitään vaikutusta. Luulen että sillä olisi enemmän vaikutusta jos pesee harvemmin hiuksia ja käyttää enemmän muotoilutuotteita. 

Vierailija
9/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hius on siis hyväkuntoinen, se ei ole ongelma. Mulla on nopeasti rasvoittuva päänahka joka sitten tekee sen tukkakin tietty rasvoittuu. 

No noissa suihkuöljyissä on se hyväpuoli että ne on sellaista juoksevampaa öljyä kuin tali, joten lioittaa ylimääräiset pois ja jättää kevyemmän kerroksen.

Huono puoli on se että tota joutuu sitten jokapäivä käyttämään jos haluaa sen talirasvan pitää aisoissa.

Vierailija
10/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noissa suihkuöljyissä on se hyväpuoli että ne on sellaista juoksevampaa öljyä kuin tali, joten lioittaa ylimääräiset pois ja jättää kevyemmän kerroksen.

Huono puoli on se että tota joutuu sitten jokapäivä käyttämään jos haluaa sen talirasvan pitää aisoissa.

Nyt en ymmärrä. Miten toi suihkuöljy siis auttaisi tässä tilanteessa? Pestäänkö sillä öljyllä hiukset? Millaisesta tuotteesta on kyse, linkki? 

Vierailija
11/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen ja föönaan myös joka aamu. Käytössä on cutrinin bio+ sarjan kosteuttava shampoo+hoito sekä cutrinin hiuksiin jätettävä kosteuttava seerumi muutaman kerran viikossa. Tuplapesen joskus, en ole sillä huomannut olevan mitään vaikutusta. Luulen että sillä olisi enemmän vaikutusta jos pesee harvemmin hiuksia ja käyttää enemmän muotoilutuotteita. 

Vääränlainen shampoo. Et tarvitse mitään kosteuttavaa, vaan tuuheuttavan shampoon ja kevyen hoitoaineen. 

Ida Warg volume on ollut tähän mennessä testaamistani paras. Muita hyviä on olleet Urtekram Rasul ja Madara Grow.

Vierailija
12/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Miten toi suihkuöljy siis auttaisi tässä tilanteessa? Pestäänkö sillä öljyllä hiukset? Millaisesta tuotteesta on kyse, linkki? 

Juuri näin. Öljyllä pestään kroppa ja hiukset, saippuaa, sampoota tai hoitoainetta ei käytetä.

Apteekista löytyy tai ihan google haulla "suihkuöljy". Kympin tai kaksi maksaa pullo, eri valmistajilla on erilaisia joten sopivan löytämiseksi on hyvä kokeilla muutama vaihtoehto.

Vierailija
13/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät ja paksut hiukset. Pesen ja kuivaan hiukset iltaisin, ja laitan ne Lenoites Blowout Tie -silkkirullalla pään yläpuolelle yöksi. Ilman sitä hiukset ovat aamulla lättänät.

Vierailija
14/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kyseessä on nimenomaan hiuspohjan eli päänahan ongelma, kun kutinoitakin ilmenee. Itsellä on lyhyet hiukset, joissa ei ole yleensä mitään ongelmia. Kesällä kuitenkin helteillä hikoillessa päänahka joskus lähmääntyy ja hiukset littaantuu pesusta huolimatta. Silloin pesen päänahan syväpuhdistavalla  shampoolla, joka vie rasvaisuuden ja muotoilutuotteiden jämät. Syväpuhdistava on kuitenkin täsmätuote eikä jokapäiväiseen käyttöön.

Kuulostaa, että sinun päänahka kaipaa talintuotannon rauhoittamista. Jokapäiväinen pesu ei tätä varsinaisesti edistä.

Täältä ehkä löytyisi täsmäneuvokkeja, niin pääset jyvälle.

https://karkkipaivablogi.com/2025/11/hiuspohjan-ongelmat-kysymyksia-vas…

Vierailija
15/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä suihkuöljyllä on hiusongelmien ratkaisemisessa? Ei suihkuöljy ole hiustuote. Tai ehkä sopii jollekin viiden millin sängelle.

Vierailija
16/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty käyttämään noita, mulla alkaa päänahka kutiamaan. Paljon on mennyt rahaa hukkaan kun on jotain kokeillut ja on jäänyt sitten käyttämättä. En värjää hiuksiani enkä haluaisi alkaakaan, se värjäyskierre on ärsyttävä ja kallis. 

Kasviväri tuuheuttaaj a paksuntaa hiuksia ja hoitaa samalla. Oon ite siirtynyt kokonaan kasvivärjäykseen ja tykkään siitä kun tulee luonnollisemman väriset ja näköiset houkset. Plus tuuheuttaa.

Vierailija
17/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että kyseessä on nimenomaan hiuspohjan eli päänahan ongelma, kun kutinoitakin ilmenee. Itsellä on lyhyet hiukset, joissa ei ole yleensä mitään ongelmia. Kesällä kuitenkin helteillä hikoillessa päänahka joskus lähmääntyy ja hiukset littaantuu pesusta huolimatta. Silloin pesen päänahan syväpuhdistavalla  shampoolla, joka vie rasvaisuuden ja muotoilutuotteiden jämät. Syväpuhdistava on kuitenkin täsmätuote eikä jokapäiväiseen käyttöön.

Kuulostaa, että sinun päänahka kaipaa talintuotannon rauhoittamista. Jokapäiväinen pesu ei tätä varsinaisesti edistä.

Täältä ehkä löytyisi täsmäneuvokkeja, niin pääset jyvälle.

https://karkkipaivablogi.com/2025/11/hiuspohjan-ongelmat-kysymyksia-vas…

"Kuulostaa, että sinun päänahka kaipaa talintuotannon rauhoittamista. Jokapäiväinen pesu ei tätä varsinaisesti edistä."

Pesemättömyyskö sitten edistää? Päänahka tottuu harvempiin pesuihin?

Vierailija
18/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä suihkuöljyllä on hiusongelmien ratkaisemisessa? Ei suihkuöljy ole hiustuote. Tai ehkä sopii jollekin viiden millin sängelle.

Niinhän ne shamppoo-, hoitoaine- ja hiusöljymyyjät haluavat sinun uskovan.

Vierailija
19/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasviväri tuuheuttaaj a paksuntaa hiuksia ja hoitaa samalla. Oon ite siirtynyt kokonaan kasvivärjäykseen ja tykkään siitä kun tulee luonnollisemman väriset ja näköiset houkset. Plus tuuheuttaa.

En halua alkaa värjäyskierteeseen. 

Vierailija
20/25 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee siitä numeroa. Kampaa hiukset päätä vasten ja jatka päivääsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi