Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miks yli 1-vuotiasta juotetaan pullosta

Vierailija
27.01.2008 |

Minä laiton tuttipullot pois heti kun 1v tuli mittariiin. Siitä asti on juonut nokkamukista tai tavallisesta kupista.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole saanut aikaiseksi ruveta takkuamaan asian kanssa. Eli laiskuuttahan se vaan on. Veden juo kyllä nokkamukista.

Vierailija
2/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä, miksi yli 1-vuotiasta ei voi juottaa pullosta. Miksi stressata turhanpäiväisillä rajoilla. Jos yli 2-vuotias vielä juo pullosta, niin se rupeaa jo olemaan turhaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nimittäin lopettaa imettämisen, mutta vauvalla on selvästi vielä voimakas imemisen tarve, mutta ei kelpaa tutit eikä tuttipullot.



Suunnittelin että josko saisin sen tuttipullon avulla irti tissistä.



Osaa kyllä juoda nokkamukista.

Vierailija
4/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä nähty vielä 3 v. pullon lutkuttajia.. Itse en omiin kokemuksiin pohjautuen ymmärrä, miksi minkään ikäisiä juotetaan pullosta.

Vierailija
5/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli kolmevuotiaalle annetaan iltavellipullosta joka ilta..

Vierailija
6/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsi koskaan oppinut/suostunut juomaan tuttipullosta ja siirryttiin heti nokkamukiin.

Sama se kait miten juo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä näky, kun iso tenava juo pullosta

Vierailija
8/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aiomme ottaa senkin pois, koska ei näytä olevan välttämätön sekään enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden ikäisenä ja tutista puolitoistavuotiaana, ettei tule hampaisiin virheasentoja...

Vierailija
10/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meillä ainakin se pullojuomisen idea oli aika pitkälle siisteyssyissä. Retkilläkin kätevämpää. Heti kun alkoi muki pysyä tarpeeksi tukevasti huulilla ja hyppysissä, siirryttiin siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka osaa vettä juoda tavallisesta mukista. Täytyisi kohta ottaa asiaksi pullosta vieroittaminen. Meille hammashoitaja antoi ohjeeksi että tutti ja pullo pois ennen 2v.

Vierailija
12/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienihän 1-vuotias vielä on, kyllä sille pullo sopii suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hammashoitaja oli ilonen.



Tuttia annettiin vaan nukahtamiseen ja esim. kun mentiin vieraileen tuntemattomaan paikkaan. Kun lapsi nukahti, tutti pois.



Eihän se ole lainkaan sama käyttääkö juomiseen rintaa tai tuttipulloa kuin vertaa mukiin tai nokkamukiin!



Ja viimeistään kun hammas puhkeaa pitäisi yöjuoma vaihtaa maidosta veteen.

Vierailija
14/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kovin yritetty harjotella nokkamukilla ni ei sitten millään...Tulee kauhea huuto välillä,kädet heiluu kun mitkäkin ja suu menee niin kiinni kun voi olla...Täytti muutama viikko sit 1 v....Ni annetaan vielä tuttipullosta ja välillä taas harjoitellaan nokkamukia...Täytyyhän sitä maitoa sit jostain saada jos nokkamuki ei vielä inspaa...Mut kaippa se siitä?Miten te ootte saanut lapsenne siirtymään nokkamukiin???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä on 8dl/päivä eikä sen vertaa menisi ikinä mukista. Lapsi osaa juoda mukista, mutta pullosta saa menemään tarvittavan määrän. Vedellä ja kalkkitableteillako pitäisi elää jos mitään ei saa syödä?



Toinen lapsi ei ole koskaan juonut pullosta. Meitä on katsos moneksi, hyvä ap. Itsekin olen vastaan sitä, että terve yli 1.5v apsi juo pullosta, mutta joillekin se on elinehto.

Vierailija
16/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sama asia, miksi jotkut imettävät yli 1-vuotiaita. Tarviiko jo 1-vuotiaan itsenäistyä. juoda ja syödä itse, nukahtaa itsekseen omaan huoneeseen. eka ollaan 9kk äidin masussa ja heti ulospäästyä alkaa suorittaminen.

Vierailija
17/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

euron. Nokka on pehmeää mutta jämäkkää silikonia tms. ja siinä on kolme isompaa reikää vierekkäin (nokkahuilun suuosan mallinen vekoitin).



Hyvin on siitä juotu ja tulee vanhat pullotkin käytettyä loppuun asti.

Vierailija
18/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo nokkamukista! :D



Meillä oppi puolivuotiaana juomaan molemmat pojat taikamukista kun annoin mukin käteen ja siinä ei ollu sisällä sitä stopparia! Eli juoma tuli kaatamalla suuhun, sitten laitoin sen stopparin ja lapsi sai vähän leikkiä että mitenkä se tuleekaan. Mutta tajusivat heti kun imasivat nokasta.



16

Vierailija
19/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä hammashoitajaa piti niin ilahduttaa?



Meillä lapsi joi alle 1-vuotiaasta pääasiassa tavan mukista/lasista tai nokkamukista, mutta iltamaidon sai pullosta 1v8kk ikäiseksi asti, jolloin tuo tapa lopetettiin. Samoihin aikoihin vieroitettiin tutista. Nokkamukikin jäi kuukautta myöhemmin käytöstä.



Nyt lapsi 1v10kk ja me vanhemmat ollaan tilanteeseen tyytyväisiä. Ihan sama mulle, mitä yksi hammashoitaja ajattelee.

Vierailija
20/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Minä laiton tuttipullot pois heti kun 1v tuli mittariiin. Siitä asti on juonut nokkamukista tai tavallisesta kupista.

Minä taas en ymmärrä, miten joku jaksaa stressata toisten elämästä noin paljon....Meillä on kolme lasta, joista jokainen on saanut ottaa iltamaitonsa kaksivuotiaaksi asti pullosta enkä kyllä vielä(kään) ole keksinyt, mitä traumoja tai kehityshäiriöitä olen sillä heille aiheuttanut...Kaikki ovat pikkuhiljaa ehkä noin 1,5 vuoden iässä siirtyneet päiväjuomisissa tavalliseen mukiin, nokkamukia ei ole huolinut kukaan. Ja yllätys, yllätys, kaiken tämän jälkeen, KAIKKI heistä osaavat juoda omatoimisesti ;D!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme