Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miks yli 1-vuotiasta juotetaan pullosta

Vierailija
27.01.2008 |

Minä laiton tuttipullot pois heti kun 1v tuli mittariiin. Siitä asti on juonut nokkamukista tai tavallisesta kupista.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ilta vellin. muuten ei ole juonut pullosta sitten 10kk jälkeen ja tuttiakaan ei ole.

Vierailija
22/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut kenenkään hyväksyntää, tai tee asioita että niistä kehutaan. KUNHAN sanoin että hammashoitaja oli iloinen. Ja miksei olisi? Ehkä siksi kun moni vanhempi ei ole kiinnostunut 1- vuotis tarkastuksessa siitä miten lapsi suutaan käyttää? Kertokaapa onko teillä ksylitolipastillitkin silloin uusi asia? :)



Jos se nyt on jossain määrin HUONO asia että puolivuotias saa imetykseni ohessa juotavaa myös taikamukista niin sitten se varmaan on sitä.. Lapsen kiinnostuksen ja halun mukaan ollaan edetty. Koskaan en ole ajatellut että tarjoamalla elämyksiä ja kokemuksia se olisi jotain " vaatimista" .



16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v 2 kk vanha poika juo maitoa pullosta useamman kerran päivästä. Ruoan kanssa juo lasista, ihan siististi, mutta rakastaa juoda sylissä pullollisen maitoa. Juo sen päiväunille mennessä, yöunille mennessä, joskus muutenkin jos ei aterialla malttanut juoda, tai on hellyyden tarve.



Kertokaapa mitä haittaa siitä on. Minusta se on hellyyttävää, lapsesta mukavaa. Isäkin antaa pullosta, tosin se ei ole niin läheinen suoritus minulla ja lapsella siihen kuuluu silittelyä ja muuta hellimistä. isä taas keskittyy samalla telkkariin.



Ja hampaat tuskin menevät siitä pilalle, etenkin kun pestään hampaat iltamaidon jälkeen.

Vierailija
24/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen väärin, perustelkaa miksi, niin saatan heittää pullot roskikseen..



Hyviä perusteluita odottelee 26...

Vierailija
25/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v 6kk ei kuitenkaan vielä juo mukista vaan tuttipullosta ja syykin on ihan siinä, että meillä ei ole mikään kiire hänen kasvamisensa kanssa. Hän on äitinsä ja isänsä silmäterä joka saa vielä periksi näissä pienissä asioissa.

Vierailija
26/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen joi lähes 2v. saakka pullosta, imetin 9kk saakka. Olisi ollut helppo siirtyä suoraan nokkamukiin, mutta eipä sitä silloin tajunnut ;) Oli hankala vieroittaa, mutta mitään virheasentoja ei onneksi ole tullut. Toinen ei ole sen sijaan koskaan juonut pullosta, ei vaan ole tykännyt. Mukista joi jo pienenä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jos teen väärin, perustelkaa miksi, niin saatan heittää pullot roskikseen..

Hyviä perusteluita odottelee 26...

Vierailija
28/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä ole kyse mistään hampaiden pesusta, vaan siitä, että liian myöhäinen pullon ja tutin imeminen aiheuttaa ulkonevat hampaat ja purentavirheitä herkemmin. Sama mulle kuka juo ja minkä ikäisenä mitäkin ja mistäkin, mutta ajattelinpa vain huomauttaa tästä hampaidenhoidollisesta jutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itselläni oli lapsena ulkonevat hampaat

(sitten sain raudat), mutta lääkäri selitti että se voi johtua siitä, että olin syönyt tuttia suht myöhään eli n. 3-v asti. En osaa muuten sanoa, oma lapseni ei koskaan huolinut tuttia tai pulloa.

31

Vierailija
30/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän poika täytti vuoden, niin samantien luovuttiin tuttipullosta. Eikä ollut mitään vaikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


olin syönyt tuttia suht myöhään eli n. 3-v asti. .

31

Vierailija
32/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä ymmärtänyt, mikä taikaisku tapahtuu sinä päivänä kun lapsi täyttää 1 vuotta kun juuri sillä hetkellä lapsi pitää vierottaa pullosta yms. Vähän sama kuin 3v. ja päivähoito.



Meillä oli sairs lapsi, jolle ainoa keino saada riittäväti ravintoa oli juottaa pullosta. Joi 1,5-vuotiaaksi pullosta ja hampaat ovat erinomaisessa kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ällöttävä näky, kun iso tenava juo pullosta

Meillä 11 kuukautinen vauva juo ihan siististi lasista. Ollaan juotu jo monta kuukautta lasista, eikä enää sotke paljoakaan.

Vierailija
34/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi kuinka säälittää.. on niin suloinen kun imee tutti pullosta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse sairaalaan kahdeksi yöksi, enkä lääkityksen vuoksi saanut imettää pienokaista. Mieheni kanssa ajateltiin, että muutos on pienelle inhimillisempi, jos tissi vaihtuu ensin pulloon ja vasta sitten kokonaan mukiin. Ikää kuopuksella oli tuolloin 1v 2kk ja hän oli tottunut juomaan muuten jo lehmämaitoa mukistakin, mutta iltaisin hän kaipasi rinnalle köllimään ennen hammaspesua ja muita iltatoimia. Mies tarjosi siihen tilalle siis maitopulloa, ja kuopus oli onnessaan. Kun tulin sairaalasta kotiin, loppui imetyskin kätevästi itkuitta :) Pullottelut lopeteltiin sitten pikkuhiljaa parin kuukauden aikana.



Tuttia kellään lapsistamme ei ole ollut ollenkaan, eikä muuten niitä purentavikojakaan... Nyt lapset ovat jo isoja, pieninkin 6v. Eiköhän jokaisella ole omat syynsä valintoihinsa, ja on sitä nyt sentään vähän isompiakin asioita ratkaistavana kuin joku pullo/tutti! Ja jos lapsen ei anneta lipittää esim. mehua tautotta, niin mikä siinä nyt NIIN kamalaa on, jos pullosta ei ole raaskittu luopua heti 1-vuotiaana? Ennemminkin kauhistelisin sitä, että jotkut lopettavat imettämisen ALLE 1-vuotiaana ihan muuten vain... Se on paljon tuhoisampaa ;)

Vierailija
36/36 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v3kk haluaa kotona juoda tuttipullosta, enkä jaksa ryhtyä vääntämään aiheesta. Päivähoidossa ja kyläillessä juo ihan nätisti mukista/lasista. Nokkamukia ei ole koskaan käyttänyt.



Uskoisin, että kyllä se luonto tikanpojan puuhun vetää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme