Mieti TODELLA TARKKAAN ennen kuin eroat...
Kadun eroa. En ymmärtänyt sitten kuitenkaan, miten raadollista se on kaikille.
Meillä oli mieheni kanssa vaikeuksia, mutta nyt mietin, että eikö niitä silti olisi saatu korjattua? Kyllä me eroa kauan harkitsimme, mutta silti...
Elän uusperheessä, ja ei, minä en vain sovi tähän. En kykene. Haluan oman ydinperheeni takaisin.
Haluan entisen mieheni takaisin.
Siis, ajattele noin miljoona kertaa, ennen kuin eroat liitostasi.
Uusperheessä ongelmat todella ovat potenssiin tuhat verrattuna ydinperheeseen.
En vain usko, että enää saisin miestäni takaisin kaiken tämän jälkeen :-(.
Ei liittynyt kolmatta osapuolta meidän eroon, tutustuin mieheen myöhemmin.
Mutta silti.
:-(
Olen pilannut elämäni :-(.
Tämä vain varoittavaksi esimerkiksi muille eroa harkitseville. Eroa vain ERITTÄIN painavasta syystä.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:49"]
Onko sulla edellisestä suhteestasi lapsiakin?
[/quote]
Ei ole. Ja vaikka olisikin ollut, kyllä omaa sydäntä on kuunneltava. Ei rakkaudettomassa suhteessa ole kenenkään syytä olla.
[/quote]
Ei tietenkään kenenkään ole tarkoitus olla rakkaudettomassa suhteessa, sehän on selvä. Kun on lapsia, tilanne on kuitenkin hiukan erilainen. Ei siinä mitään, jos erotaankin harkinnan jälkeen, mutta että eräänä päivänä vaan toiselle osapuolelle ilmoitetaan, aika julmaa. Ja jos vielä saman tien hypätään uuteen suhteeseen, niin kyllä lapset kärsivät ja varsinkin jos uusikin suhde on onneton.
Ilman lapsia kaikki perheseen ja suhteeseen liittyvät ratkaisut on vaan niin paljon helpompia.
>Hankalampi juttu - ei kiitos. Itse en voisi kunnioittaa itseäni ihmisenä, jos ottaisin hänet takaisin kaiken pettämisen, naisen vaihtamisen jälkeen. Siis vaikkapa tiedänkin, että minussakin oli "vikaa". Itselläni ei ole vielä uutta puolisoa. Haluan olla yksin. Juuri noista syistä.
Sinulla on tietenkin hieman eri tilanne, kun ex-miehelläsi on lapsiakin jo uuden kanssa.
Ei koskaan pitäisi kiirehtiä tekemään lapsia uuden partnerin kanssa, jos ennestäänkin jo on...Minulla on nyt tosi vahvasti tunne, että onneksi ei ole niitä yhteisiä lapsia tämän uuden kanssa. Onneksi. Onneksi. Onneksi en mennyt asian kanssa kiirehtimään. (Sitä vastoin kuin tämä uuden ex sai lapsen n. vuosi heidän erostaan...mutta olemme erilaisia. Ja ilmeisesti ei tuokaan liitto mikään auvoinen ole.)
Minusta -varsinkin, jos ei uuden kanssa ole lapsia- voisi unohtaa oman ylpeytensä - jos sen takia ei voi palata yhteen, ollaan hieman hakoteillä. Voisi ajatella myös lapsia. Joissain tilanteissa nimittäin ydinperheen paluu todellakin saattaisi olla lapsille parempi vaihtoehto. Ydinperheessä eläminen on lapselle kuitenkin paras vaihtoehto. Toiset erot ovat tietenkin väistämättömiä ja niihin on pakottavat syyt, mutta toisinaan erotaan aivan turhaan, ja lapset kärsivät.
Esimerkiksi juuri meidän tilanteessamme, jossa ero johtui selkeästi paljolti väsymyksestämme. Jos meillä olisi ollut apua arjessa enemmän, oliimme miehen kanssa päässeet ehkä kaksistaan enemmän viettämään aikaa, olisimme jaksaneet huomioida toisiamme...uskon, ettemme olisi eronneet. Tulimmehan niin hyvin toimeen ennen lapsiakin. Jotenkin vaan arki voitti meidät. Meidän olisi pitänyt jaksaa...:( :( :(
Jos olet väsynyt ja kiukkuinen puolisoosi sen takia, ÄLÄ EROA! Yrittäkää etsiä sitä omaa aikaa, menkää parisuhdekurssille, yrittäkää jaksaa pikkulapsivaiheen läpi.
En kuitenkaan usko, että mies enää ottaa minua takaisin. Turha toivo.
Mutta: EN ole pettänyt miestä! Uusi mies on tullut kuvioihin vasta eron jälkeen. Minusta tärkeä pointti tässä.
Kuitenkin ex on pahoillaan siitä, että olen mennyt eteenpäin ja minulla on uusi mies. Tiedän ja huomaan sen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:49"]
Onko sulla edellisestä suhteestasi lapsiakin?
[/quote]
Ei ole. Ja vaikka olisikin ollut, kyllä omaa sydäntä on kuunneltava. Ei rakkaudettomassa suhteessa ole kenenkään syytä olla.
[/quote]
Ei tietenkään kenenkään ole tarkoitus olla rakkaudettomassa suhteessa, sehän on selvä. Kun on lapsia, tilanne on kuitenkin hiukan erilainen. Ei siinä mitään, jos erotaankin harkinnan jälkeen, mutta että eräänä päivänä vaan toiselle osapuolelle ilmoitetaan, aika julmaa. Ja jos vielä saman tien hypätään uuteen suhteeseen, niin kyllä lapset kärsivät ja varsinkin jos uusikin suhde on onneton.
Ilman lapsia kaikki perheseen ja suhteeseen liittyvät ratkaisut on vaan niin paljon helpompia.
[/quote]
Juu, toki olen samaa mieltä siitä, että jos on lapsia niin asiasta tulee keskustella ja sitä harkita pitkään. Eikä se asiasta ilmoittaminen ole yhtään sen parempi asia, vaikkei lapsia olisikaan. Omalta osaltani tein väärin, kun en edes antanut mahdollisuutta parantaa suhdetta (se oli mennyt huonosti jo niin kauan, etten uskonut mitään olevan tehtävissä), ja olen exääni tukenut niin paljon kun mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:30"]
Mun mieheni lasten äiti vinkuu miestä takaisin.
He olivat 12-vuotta suhteessa, joka alkoi teininä. Saivat 2 lasta. Molemmat pettivät toisiaan, kaikilla paha olla. Lopulta nies pakkasi kamansa ja lähti, kostoksi lasten äiti otti naapurin aikamiespojan asumaan luokseen. Menivät naimisiin ja Saivat 2 lasta. Naimisiin menivät '10, kun ero oli varmistunut '09 lopusta.
Nyt tämä lasten äiti on alkanut laittaa miehelle viestejä, missä kaipaa heidän ydinperhettä, oli virhe, jos muutettais sun luo? Minä ja lapset..
Sanoin miehelle että jos haluaa saada perheensä yhteen niin se on kaikkein tärkeintä, voin väistyä. Mies totesi, että vaikka kaipaa perhettään ei hän silti ikimaailmassa palaisi yhteen lastensa äitin kanssa. Kaipaa lapsiaan.
[/quote]
Minulla nyt ei tällainen tilanne ole...Ei ole ensinnäkään lapsia uuden miehen kanssa. Enkä ole exää lähtenyt millään tavalla vinkumaan takaisin.
Mutta tuostakin kirjoituksesta näkee, miten vaikeita nämä uusperhekuviot ovat! Ja miehesi tulee aina olemaan toiseen naiseen sidottu yhteisten lapsien myötä. Joku jaksaa tätä, joku ei. Joku sopii tällaisiin kuvioihin, toinen ei. Sellaisia on, jotka sopivat - hatunnosto heille. Minä en sovi, sen olen huomannut.
Täällä on tullut tosi hyviä vinkkejä ja ehdotuksia - kiitos niistä!
Luulen, että tuo on paras, että eroan tästä uusperhekuviosta nyt. Tämä kuvio ei ole varmasti kenellekään hyväksi joka tapauksessa, kävi exän kanssa miten kävi.
Elelen hetken aikaa lasteni kanssa kolmistaan, ilmoitan tosiaan exälle, että olen eronnut uudesta miehestä, ja aika näyttää sitten, miten käy.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:30"]
Mun mieheni lasten äiti vinkuu miestä takaisin.
He olivat 12-vuotta suhteessa, joka alkoi teininä. Saivat 2 lasta. Molemmat pettivät toisiaan, kaikilla paha olla. Lopulta nies pakkasi kamansa ja lähti, kostoksi lasten äiti otti naapurin aikamiespojan asumaan luokseen. Menivät naimisiin ja Saivat 2 lasta. Naimisiin menivät '10, kun ero oli varmistunut '09 lopusta.
Nyt tämä lasten äiti on alkanut laittaa miehelle viestejä, missä kaipaa heidän ydinperhettä, oli virhe, jos muutettais sun luo? Minä ja lapset..
Sanoin miehelle että jos haluaa saada perheensä yhteen niin se on kaikkein tärkeintä, voin väistyä. Mies totesi, että vaikka kaipaa perhettään ei hän silti ikimaailmassa palaisi yhteen lastensa äitin kanssa. Kaipaa lapsiaan.
[/quote]
Minulla nyt ei tällainen tilanne ole...Ei ole ensinnäkään lapsia uuden miehen kanssa. Enkä ole exää lähtenyt millään tavalla vinkumaan takaisin.
Mutta tuostakin kirjoituksesta näkee, miten vaikeita nämä uusperhekuviot ovat! Ja miehesi tulee aina olemaan toiseen naiseen sidottu yhteisten lapsien myötä. Joku jaksaa tätä, joku ei. Joku sopii tällaisiin kuvioihin, toinen ei. Sellaisia on, jotka sopivat - hatunnosto heille. Minä en sovi, sen olen huomannut.
Täällä on tullut tosi hyviä vinkkejä ja ehdotuksia - kiitos niistä!
Luulen, että tuo on paras, että eroan tästä uusperhekuviosta nyt. Tämä kuvio ei ole varmasti kenellekään hyväksi joka tapauksessa, kävi exän kanssa miten kävi.
Elelen hetken aikaa lasteni kanssa kolmistaan, ilmoitan tosiaan exälle, että olen eronnut uudesta miehestä, ja aika näyttää sitten, miten käy.
Ap
[/quote]
Juuri näin!
Toivon sinulle nyt voimaa viedä läpi tämäkin ero. Sinä kyllä pystyt siihen ja lopulta kaikilla on parempi olla.
Onnea matkaan!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:56"]
Siis se sun nyxää ei puhu sun lapsille, ei edes yritä mitään todellista uusperhettä, vaan lähinnä sietää sun lapsia siinä..? Ja sun pitäisi olla äitihahmona kuitenkin hänen lapsilleen?
[/quote]
Tää on oikeastaan juuri niinkuin sanot. Lähinnä sietää mun lapsia. Tuntuvat olevan hänelle välttämätön paha. Koskaan ei mitään tee heidän kanssaan. Joskus jotain juttelee, mutta harvemmin, hyvä jos tervehtii, kun tulee töistä kotiin. Joskus on peräti pyörän istuinta nostanut, eipä paljon muuta. Aluksi ehkä yritti esittää enemmän...
Mies ei myöskään kunnioita minun mielipiteitäni mitä tulee lastensa oleskeluun meillä. Jos on eri mieltä kuin minä, alkaa heti uhkailla, että lähtee. Eilen meinasin todella hermostua, kun lapsensa tulivat meille, ja olin kieltänyt erään asian heiltä turvallisuussyistä, ja mies oli heti päästämässä lasta tuota asiaa tekemään. Minä kuitenkin olen vastuussa tontillani tapahtuvista asioista. Lapsen äiti oli myös sitä mieltä, että lapsi voisi tuota aktiviteettia tehdä, mutta en ala ottaa vastuuta loukkaantumisista (kun siellä pieni haaveri kävi jo edellisellä kerralla). Ensin oli äitikin haukkunut tuon välineen minulle puhelimessa niin maan perusteellisesti (jääköön nyt sanomatta mikä on...), ja sitten kun sanon, ettei sinne enää sitten kukaan mene tänä kesänä, alkoi valittamaan, että sehän on aivan liian ankaraa...huoh. No, mies lopulta sitten taipui tahtooni, jos ei olisi taipunut, tää suhde olisi todellakin ollut siinä.
Eilen menin lenkille, kun lapsensa olivat tulleet meille, ja sekin oli kuulemma vittuilua häntä ja lapsiaan kohtaan. Siis mitä? Eikö miehen ole kiva olla hieman omien lastensa kanssa kolmistaankin, miksi minun siinä aina tarttisi olla. Mielestäni on tärkeää, että viettää aikaa lastensa kanssa toisinaan myös ilman minua.
Ja tosiaan, kuinka ollakaan minun pitäisi sitten kaikesta huolimatta hänen lapsilleen noita patukoita vääntää ja äitihahmona toimia. Oikeudentajuni ei enää meinaa vääntyä siihen. Että mun lapset on miehelle kuin ilmaa ja mun pitäisi hänen lapsiaan viimeisen päälle paapoa...
Että tällaista esimerkkiä uusperheen arjesta...rentouttavaa viikonloppua kaikille vaan!
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:43"]
No hyppäsitkö sinäkin sitten uuteen suhteeseen samoin tein ja haikailitko kuitenkin ex miehesi perään? Eiköhän tässä nimenomaan ole kyse hiukka hätiköidyistä ratkaisuista ja että olikohan ero kuitenkaan oikea ratkaisu. Että näin..
[/quote]
Minä ainakin hyppäsin edellisestä suhteesta suoraan uuteen, enkä ole missään vaiheessa haikaillut exäni perään - päinvastoin. Ihmisen tunteet ovat mitä ovat, ja jos suhde on pitkään ollut toimimaton niin en näe siinä mitään pahaa. Vaikka olisikin suhteessa vielä, voi sen eron prosessointi olla jo siinä vaiheessa valmis kun siitä toiselle osapuolelle "ilmoittaa".
[/quote]
Allekirjoitan tämän täysin!! Vain ihmiset itse tietävät, kuinka kauan ovat eroa työstäneet, vaikka ovatkin olleet vielä liitossa. Itse muutin suoraan ensimmäisen miehen luota toisen luo, enkä ole katunut.
Kauhean kuuloista tuo uusperhekuvio rehellisesti sanottuna ap. Itsestäni ei olisi tuollaiseen. Uuden miehesi suhtautuminen lapsiisi ei ole paras mahdollinen, ja se, että sinua vaaditaan huomioimaan miehen lapsia huomattavasti suuremmalla panoksella ei ole reilua. Toki kummatkin lapset ansaitsevat välittävät aikuiset kummassakin kodissa. Onko sinulla tarpeeksi lapsivapaata aikaa?
Mikäli todella haluat exäsi kanssa yrittää, eroa uudesta ja kerro tunteistasi exälle, jos annat ajan kulua liian pitkään, saattaa exäsi löytää uuden naisen vaikka olisikin ollut halukas yrittämään vielä.
Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.
KUINKA SAIN EXIN AVIOMEEHENI TAKAISIN LOITSUJEN LAUTAJAN {PAPPI ADU} AVULLA JA HÄNEN JÄLLEENYTTÄMISRAKKAUDEN LOITSUNSA VOIMANA 7 PÄIVÄN SISÄLLÄ. LÄHETÄ HÄNELLE SÄHKÖPOSTIA OSOITTEESEEN (PRIESTADU@GMAIL.COM)
Minä ainakin olen tyytyväinen, että erosin exäni oli hullu alkoholisti.