Mieti TODELLA TARKKAAN ennen kuin eroat...
Kadun eroa. En ymmärtänyt sitten kuitenkaan, miten raadollista se on kaikille.
Meillä oli mieheni kanssa vaikeuksia, mutta nyt mietin, että eikö niitä silti olisi saatu korjattua? Kyllä me eroa kauan harkitsimme, mutta silti...
Elän uusperheessä, ja ei, minä en vain sovi tähän. En kykene. Haluan oman ydinperheeni takaisin.
Haluan entisen mieheni takaisin.
Siis, ajattele noin miljoona kertaa, ennen kuin eroat liitostasi.
Uusperheessä ongelmat todella ovat potenssiin tuhat verrattuna ydinperheeseen.
En vain usko, että enää saisin miestäni takaisin kaiken tämän jälkeen :-(.
Ei liittynyt kolmatta osapuolta meidän eroon, tutustuin mieheen myöhemmin.
Mutta silti.
:-(
Olen pilannut elämäni :-(.
Tämä vain varoittavaksi esimerkiksi muille eroa harkitseville. Eroa vain ERITTÄIN painavasta syystä.
Kommentit (92)
Jotenkin toivoisin, että olisi meillä vielä mahdollisuus. Ex olisi kuitenkin silloin halunnut vielä yrittää.
Mutta ensin mun täytyisi tehdä se rohkea päätös ja erota tästä miehestä.
Voihan olla, ettei ex ikinä huolisi mua takaisin. Mutta toivoisin, että voisi ajatella asiaa lasten kannalta. Ja kyllä mulla on vielä tunteita exää kohtaan, myönnän sen.
Kuvitelkaa, että tyttäreni sanoi, että toivottavasti mulla ei koskaan tuu olemaan sellaista poikakaveria kuin tämä nykyinen mieheni. Mies ei halua olla lasteni kanssa oikein missään tekemisissä, joten en ihmettele. Joskus jotain juttelee, mutta harvemmin itse spontaanisti. Lapsille tulee varmaankin sellainen olo, ettei heistä pidetä.
Tämä on varmasti vaikuttanut myös minun ja miehen lasten suhteisiin.
Voi ei, oon niin täynnä tätä uusperhetouhua :-(. "Minun lapset" ja "miehen lapset"...
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:20"]
Se on eri asia, kun ei ole lapsia. Minulla on kaksi ja he todella kärsivät erosta.
Ap
[/quote]
Olisiko sitten kannattanut miettiä sitä lastenhankintaakin?
Minä mietin todella tarkkaan ennen kuin erosin. Yritin tehdä kaikkeni pitkän liiton korjaamiseksi mutta mitään en voinut, lopulta oli pakko antaa periksi. Ja päivääkään en ole katunut.
Sanot miehelle et jos ei juttele niin ei tipu patukkaa.
MIKÄ ON PATUKKA...???????? Jotain suklaapatukkaako olis pitänyt alkaa vääntää. En ihmettele, ettet jaksa.
Eron syistä...oltiin muka "liian erilaisia". Tosiasiassa varmaan vaan niin väsyneitä lapsiperheen arkeen; meillä ei esim. tukiverkkoa ollut yhtään lähellä. Oltiin uuvuksissa :-(. Se tavallinen tarina, varmaankin.
Ei ollut mitään väkivaltaa tai päihteitä.
Ja viime aikoina ei oltu jaksettu enää rakastaa toisiamme, antaa rakkautta exän kanssa. Oltiin erkaannuttu toisistamme. Ei ollut läheisyyttä enää. Janosin sitä, että joku pitäisi mua hyvänä ja rakastaisi, kun exän kanssa oltiin ajauduttu niin erilleen. Varmaan siksi olin "helppo saalis", ja tunnustan, että retkahdin tähän mieheen aivan liian helposti.
Kaiken lisäksi petti mua kesällä :-(.
Ja muuten, tarkoitin hiuspatukkaa :).
Ap
Meni ny ihan sivuraiteille, mutta nauran täällä ihan kippurassa ton patukkajutun takia :) :).
Kiitos, saitte mieleni hetkellisesti paremmaksi :-).
Ap
Eroa ap,se uus jos on jo pettänytkin!
Ja siis tää uusi petti mua viime kesänä...exästä tiedän, ettei koskaan oo pettänyt, on tosi uskollista sorttia. Hyvä mies monelta kantilta katsottuna. Moni varmaan ihmettelee, et miksi ihmeessä olen tän nykyisen kanssa...
Ap
Kiitos, pelastit juuri perheemme.
Voisitko varmistaa sen ex-miehen kanssa, että se ottaa sut takaisin, jos eroat nykyisestä?
Lasten kannalta se olisi varmasti paras ratkaisu, ja joskus tuollaisen lyhytaikaisen eron jälkeen ihmiset pysyvät loppuelämänsä yhdessä onnellisina.
Enkä tiiä itsekään, miksen pysty lähtemään. Aivan typerää. Mun täytyis lähteä, niin ties vaikka exänkin kanssa välit lämpenisivät jonkin ajan kuluttua. Mut eihän se mua ny tästä suhteesta suoraan takaisin ota, se nyt on selvä!
Mun on jopa anoppia ikävä :-). Appiukko on sairaalassa ja huolehdin hänenkin voinnistaan.
Ap
Et maininnut että teillä olisi uuden miehesi kanssa yhteisiä lapsia. Eli voit ihan hyvin erota. Älä kuitenkaan ruinaa exääsi takaisin, se laiva purjehti jo. Olet ihan yksin vaan, n. 10 vuotta kunnes lapset ovat isoja ja pärjäävät. Sitten saat huidella missä haluat kenen kanssa vaan. Ja miehilläkin on sitten isot lapset joille ei tarvitse patukoita väkerrellä. Rohkeasti vaan, kyllä sinä yksin pärjäät, niin on moni muukin pärjännyt.
> Voisitko varmistaa sen ex-miehen kanssa, että se ottaa sut takaisin, jos eroat nykyisestä?
Mietin tätä myös. Mut ei varmaan ota mua takaisin niin kauan kuin tämä mies tässä vielä pyörii. Oon joskus meinannut sanoa exälle, että mun mielestä ero oli kamala virhe, ja oon tosi pahoillani, ja eikö voitais palata yhteen. Eikä vain lasten takia. Mä haluaisin, että me pariskuntanakin palattais yhteen.
Ap
Joo, ei ole meillä tän nykyisen kanssa yhteisiä lapsia. Onneks ei, niin voi tässä tilanteessa sanoa. Mieluummin sen exän kanssa vielä yhden voisin tehdä :). Joten kai tuollainen tunnekin jotain kertoo.
Eron myötä muuten ex on ottanut lasten ja huushollin hoidosta ihan eri tavalla vastuuta selvästi, kun on ollut pakko ottaa. Positiivista on myös se, että on lähentynyt lasten kanssa. Mietin, että jos ero olisi kasvattanut meitä molempia ja nyt suhde onnistuisikin.
Ap
Siis se sun nyxää ei puhu sun lapsille, ei edes yritä mitään todellista uusperhettä, vaan lähinnä sietää sun lapsia siinä..? Ja sun pitäisi olla äitihahmona kuitenkin hänen lapsilleen?
Omalles olisit sen patukan kuitenkin varmaan tehnyt... ei teillä taida oikein kellään olla kivaa tuossa kuviossa. Laita viestiä sille exälle, laita että olet ajatellut paljon asioita ja häntä... Tehtiinkö virhe, hätiköitiinkö kun oli niin rankka vaihe...
Älä kysy suoraan häntä takaisin, mutta tuollainen laittaa kyllä siemenen idulle, jos maasto on suotuisaa....
En tiedä mikä on oikea ratkaisu, mutta jos olisin ap kuuntelisin nyt sydäntäni ja eroaisin uudesta miehestä. Sitten ottaisin yhteyttä entiseen mieheen ja jollei hän enää lämpene sinulle niin sitten ei voi mitään, yksinkin voi olla. Olisiko silti helpompaa olla reilusti yksin kuin viettää aikaa uuden miehen ja hänen lastensa kanssa, samalla omia lapsia kaivaten? Ehkä tämä uusi liitto ei nyt muutenkaan ole kovin onnellinen kun tuollaisia mietit. Jostain se varmasti kertoo. Kun ei teillä ilmeisesti ole yhteisiä lapsia niin mikset vaan lähde? (se tietysti muuttaisi tilanteen täysin) Kun omat lapsesikaan eivät hänestä oikein välitä.
Niin kauan kuin olet tuossa uudessa kuviossa, ette pysty mitään ydinperhettä saamaan takaisin kasaan. Jos nyt eroat ja aloitat alusta, sinulla voi olla mahdollisuus lähentyä taas lastesi isän kanssa. Vähitellen esim. pyydät iltapalalle kun tuo lapset tai teette pienen perheretken tai vastaavaa. En usko, että kannattaa heti mankua takaisin, vaan vähitellen korjata välejä, olla ystävällinen. Voimia.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:50"]> Voisitko varmistaa sen ex-miehen kanssa, että se ottaa sut takaisin, jos eroat nykyisestä?
Mietin tätä myös. Mut ei varmaan ota mua takaisin niin kauan kuin tämä mies tässä vielä pyörii. Oon joskus meinannut sanoa exälle, että mun mielestä ero oli kamala virhe, ja oon tosi pahoillani, ja eikö voitais palata yhteen. Eikä vain lasten takia. Mä haluaisin, että me pariskuntanakin palattais yhteen.
Miksi pitää vaihtaa "lennossa"? Täytyy olla hämmentävää lapsillekin! Ehkä ex-mieskin arvostaa sua enemmän, kun näkee et sulla on rohkeutta ja voimaa olla yksinkin.
Ap
[/quote]
Miksi erositte? Kuinka pitkän ajan päästä perustit uuden perheen ja miksi?