En käsitä miksi vuokranantajat karsastavat työttömiä
Meillähän on enemmän aikaa siivota ja pitää asunnosta huolta. Mulla ainakin on kämppä aina viimeisen päälle siisti, huollan kodinkoneita ja ikkunatkin pesen vähintään 2 kertaa vuodessa. Suurin osa tuntemistani työssäkäyvistä ja opiskelijoista ei todellakaan jaksa päivän päätteeksi tehdä muuta kuin kaatua sänkyyn.
T. Työtön
Kommentit (32)
Jep ja vuokrankin maksaa sossu, parhaimmillaan jopa suoraan sille vuokranantajalle.
Moni vuokranantaja on vanhempi ihminen eikä ymmärrä että Kela maksaa vuokran.
Raha syynä
Ja stereotypiä on et työtön=elämänhallinta hukassa
Vierailija kirjoitti:
Raha syynä
Ja stereotypiä on et työtön=elämänhallinta hukassa
Työttömällähän on varma toimeentulo.
Jaa, olen aina (3 kertaa) saanut asunnon yksityiseltä työttömänä ja vuokrasuhteet loppuneet 5-15 vuoden jälkeen asunnon myyntiin.
Toisella kerralla olin luottotiedotonkin, ja kerroin asian sekä siihen johtaneet syyt rehellisesti.
Vuokra ei ole ollut kertaakaan missään vuokrasuhteessa päivääkään myöhässä ja toista asuntoa rempattiin yhdessä vuokranantajan kanssa parempaan kuntoon.
Olisiko asenteessa tai ulosannissa vika jos asuntoa ei löydy? Itse siis Helsingissä asunut ikäni.
Eipä ole karsastanut lähimpään 10 vuoteen Sain vieläpä vaihtaa asunnon halvempaan Oikein vielä kiitteli kuinka hyvin olin tehnyt vanhan asunnon loppusiivouksen ja pitänyt sen kunnossa
Työttömältä on huono saada korvauksia jos rikkoo huoneistoa, työssäkäyvältä saa rahat vaikka perinnän tai ulosoton kautta.
Vierailija kirjoitti:
Moni vuokranantaja on vanhempi ihminen eikä ymmärrä että Kela maksaa vuokran.
Ei se automaattisesti maksa. Mutta jos viina haisee jo esittelyyn tullessa niin ...
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen aina (3 kertaa) saanut asunnon yksityiseltä työttömänä ja vuokrasuhteet loppuneet 5-15 vuoden jälkeen asunnon myyntiin.
Toisella kerralla olin luottotiedotonkin, ja kerroin asian sekä siihen johtaneet syyt rehellisesti.
Vuokra ei ole ollut kertaakaan missään vuokrasuhteessa päivääkään myöhässä ja toista asuntoa rempattiin yhdessä vuokranantajan kanssa parempaan kuntoon.
Olisiko asenteessa tai ulosannissa vika jos asuntoa ei löydy? Itse siis Helsingissä asunut ikäni.
Sama juttu, minulla on jopa 3500€ vuokrarästejä ulosotossa ja silti olen aina saanut Helsingissä asunnon, eikä edes mitään paskoja lähiökämppiä vaan kantakaupungista ja hyväkuntoisia.
Vierailija kirjoitti:
Työttömältä on huono saada korvauksia jos rikkoo huoneistoa, työssäkäyvältä saa rahat vaikka perinnän tai ulosoton kautta.
Kela takaa työttömän vuokrasuhteen joten ei tämäkään ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela takaa työttömän vuokrasuhteen joten ei tämäkään ole mikään ongelma.
Niin jos saa toimeentulotukea ja vakuus myönnetään
En käsitä ihmisjoukkoja öööööööööh🥸
1. Poliittinen riski että hallitus leikkaa tukia ja joutuu häätämään vuokralaisen tai alentamaan vuokraa.
2. Työttömällä on useammin mt-ongelmia.
Molemmat lisäävät todennäköisyyttä että vuokralainen maalaa seinät paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja vuokrankin maksaa sossu, parhaimmillaan jopa suoraan sille vuokranantajalle.
Sossu ei maksa nykyään mitään tukia paitsi jotain harkinnanvaraisia.
Työttömän kanssa on suurempi riski jäädä kiinni salaista kotitarkastusta tehdessään. Tämän takia säännöllinen rytmi on tärkeää.
Joillakin on vielä moraali kunnossa eikä sen takia halua vuokrata loisille ja rikollisille asuntoaan.
Sukulaisella on paljon vuokrattavia asuntoja, mutta hän ei enää vuokraa niille, joiden vuokran maksaa sossu.
Nämä ko. vuokralaiset tekivät niin kauheat tuhot kiinteistölle. Elämänhallinta heillä aivan täysin hukassa. Varoita vuokranantaja.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on vielä moraali kunnossa eikä sen takia halua vuokrata loisille ja rikollisille asuntoaan.
Asunnonvuokrauksessa et voi kieltäytyä vuokraamasta syrjivillä perusteilla.
Vuokralaisen valinnassa et saa ottaa huomioon henkilön taustaa, alkuperää, elämäntilannetta tai muuta sellaista, mikä ei liity asumiseen. Vuokranantajalla on oikeus valita vuokralainen, mutta syrjintäkielto koskee myös yksityisiä vuokranantajia.
Eipä karsasta jos on tiukka innie ja muutenkin hoikka ja hyvässä kunnossa.