Hain töitä yrityksestä, jossa yhteydenpito on tuskallisen hidasta! Pitäisikö antaa olla?
Otin yritykseen X yhteyttä sähköpostitse avoimella työhakemuksella.
Sain siitä kahden viikon päästä vastauksen, että soita tähän numeroon xxx.
Soitin parin päivän päästä, ei kukaan vastannut, yritin uudestaan, sama tulos, jätin soittopyynnon.
2 kk meni, ei vastausta, kunnes laittoivat sähköpostia että kiinnostaako keikkatyö? Vastasin, että olin juuri saanut lyhyen määräaikaisen työn, joka kesti 2kk, joten voisimmeko palata asiaan sen jälkeen. Vastasi ok.
Vähän ennen kuin määräaikainen työ loppui, yritin soitella. Ei vastausta. Soitin parin viikon päästä uudestaan, jätin soittopyynnön, ei vieläkään vastausta. Kysyin heidän tilannettaan sähköpostitse. Vastasi päivän viiveellä, että osa-aikatyötä olisi parin viikon päästä. Soitin heti seuraavana päivänä viestistä, ei vastaa. Laitoin viestiä, että kiinnostaa, tavataanko siis? Taas radiohiljaisuutta.
Sain toisen lyhyen työn, mutta kahden kuukauden hiljaisuuden jälkeen yritys kysyy taas, että kiinnostaako työ?
Mitä ihmettä! Miten tämä on edes mahdollista? Tässä on nyt puoli vuotta jankattu, eikä homma ole edennyt mihinkään. Vastaanko vielä jotain vai annanko olla? Harmittaa vaan, että oikeasti sijainti ja ala on täysi kymppi, mutta tuo esihenkilö on ihan luokattoman huono hoitamaan ainakaan tätä asiaa.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mul meni rekryprosessissa 6kk
Ei tuo kuulosta rekrytointiprosessilta..
Jotkut nyt vaan on just tuollaisia. Isossa yrityksessä voi olla tätä että pitää ylemmiltä tahoilta saada lupa rekrytoida jollekin osastolle ja johonkin hommaan ennen kuin voidaan ruveta kirjoittamaan sopimuksia. Ja joskus tässä kestää yllättävän pitkään kun keskijohto rupeaa vatuloimaan jostain syystä.
Olin minäkin muutama vuosi sitten jonkun yrityksen haastatteluissa, kaveri lupasi että viikon päästä tulee tietoa, sitten tuli tieto että päätös viivästyy kesän yli, syksyllä tuli lisää tietoa että vielä odotellaan jotain ja lopulta tuli tieto ettei saatukaan palkata ketään, sori siitä joskus syksyn lopulla. En tosin itse enää tuossa kohtaa odottanut paikkaa kun tein jo muuta muualla.
Vierailija kirjoitti:
Mul meni rekryprosessissa 6kk
En tiedä heidän sisäisistä käytännöistä, mutta luulisi nyt että voisi vastata edes puhelimeen, jos töitä kuitenkin tarjoaa pariinkin otteeseen, eikä vain kerran kuussa viestin vaihtoa? AP
Se voipalkanmaksukin olla niille vaikea rasti.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nyt vaan on just tuollaisia. Isossa yrityksessä voi olla tätä että pitää ylemmiltä tahoilta saada lupa rekrytoida jollekin osastolle ja johonkin hommaan ennen kuin voidaan ruveta kirjoittamaan sopimuksia. Ja joskus tässä kestää yllättävän pitkään kun keskijohto rupeaa vatuloimaan jostain syystä.
Olin minäkin muutama vuosi sitten jonkun yrityksen haastatteluissa, kaveri lupasi että viikon päästä tulee tietoa, sitten tuli tieto että päätös viivästyy kesän yli, syksyllä tuli lisää tietoa että vielä odotellaan jotain ja lopulta tuli tieto ettei saatukaan palkata ketään, sori siitä joskus syksyn lopulla. En tosin itse enää tuossa kohtaa odottanut paikkaa kun tein jo muuta muualla.
Onko yleistäkin, että vastataan kun jaksetaan? Eikö silloin olisi asiallista sanoa, että selvitän tilanteen ja palaan asiaan, eikä tarjota sitä työtä kuitenkin että kiinnostaako? Tuntuu, että häiritsen vain jatkuvilla yhteydenotoilla, ja tekisi mieli antaa olla. AP
Vierailija kirjoitti:
Se voipalkanmaksukin olla niille vaikea rasti.
Tätä vähän pelkään, että onko tämä joku universumin tapa kertoa, että unohda tämä työ, siellä tökkii moni muukin asia... mutta kun sijainti erityisesti on vaan niin mieleen, niin tekisi mieli katsoa tämä kortti, jos nyt vaan saan mahdollisuuden. Ehkä kerran kysyn vielä, ja jos ei vastaa, niin sitten laitan mappi ööhön. AP
Olisin unohtanut jo siinä vaiheessa, jos ei viikon sisällä vastaa yhteydenottopyyntöihin.
No ompas outoa. Antaisin olla, jos ei ole superkiinnostava työ ja olet jo saanut muuta. Ei ihme ettei työvoimaa löydy, jos rekryprosessi on tällainen. Itsekin olin melkein 6kk yhdessä prosessissa ja sinä aikana en päässyt edes varsinaista työnantajaa tapaamaan:)
Vierailija kirjoitti:
No ompas outoa. Antaisin olla, jos ei ole superkiinnostava työ ja olet jo saanut muuta. Ei ihme ettei työvoimaa löydy, jos rekryprosessi on tällainen. Itsekin olin melkein 6kk yhdessä prosessissa ja sinä aikana en päässyt edes varsinaista työnantajaa tapaamaan:)
Ymmärtäisin, jos tässä olisi kyse rekrytointiprosessista! Tällä hetkellä olenkin yhdessä sellaisessa jonka arvioitu kesto on 3kk. Mutta kun hain vain avoimella työhakemuksella töitä, ja kuitenkin jonkinsortin kiinnostusta on osoittanut tarjoamalla töitä, ei vaan päästä puheyhteyteen koska yritys/esihenkilö on nähtävästi hidas kuin mikä tai sitten heitä vaivaa todellinen alimitoitus, ettei kerkeä edes soittopyyntöön vastata kuin joskus kahden kuukauden päästä. Ap
Kieltämättä outoa, että he ottavat itse yhteyttä, mutta eivät sitten kuitenkaan vastaa. Onko he ite kokeilleet soittaa sulle? Ehkä siellä on organisaatiossa omia sisäisiä haasteita vaikkapa just rekrytoinnin suhteen, esim. että pitää luoda tarve työntekijälle ja laittaa paikka auki eikä ketään voi palkata ohi julkisen rekrytoinnin, ennen kuin on määrärahat yms. selvillä? Kunnilla varsinkin voi olla näin. Ei tietenkään poista sitä, että onhan tuo käytös epäammattimaista. Voi olla hyvä miettiä, onko se ylipäätään paikka mihin kannattaa sitoutua. Toki parempi sekin varmaan kuin työttömänä(?) kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo "rekryprosessihan" ei lähtenyt liikkeelle työpaikkailmoituksesta vaan AP:n lähettämästä avoimesta hakemuksesta. Jos heillä vain ei todellisuudessa ole tarvetta lisätyövoimalle?
Työpaikka, joka ei pysty kuuteen kuukauteen sopimaan edes tapaamista, ei pysty arjessa yhtään parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko yleistäkin, että vastataan kun jaksetaan? Eikö silloin olisi asiallista sanoa, että selvitän tilanteen ja palaan asiaan, eikä tarjota sitä työtä kuit
Riippuu kait firmasta. Kyllä isommissa firmoissa ainakin HR osasto vastailee kohtuuajassa mutta ei nuokaan sitä puuttuvaa tietoa voi mistään kaivaa jos odotellaan jotain päätöstä.
up